Strona 1 z 6

[ul. Piłsudskiego/Asnyka] Kładka dla pieszych

Post: 13 maja 2015, 12:14
autor: swiety
Złe informacje :

Kolejna kładka dla pieszych w centrum Rzeszowa?

Prezydent Rzeszowa chciałby obok istniejącej już okrągłej kładki wybudować kolejną, by w ten sposób jeszcze bardziej upłynnić ruch samochodowy na jednej z najruchliwszych ulic w mieście.

- Po otwarciu okrągłej kładki ruch w rejonie urzędu wojewódzkiego jest płynny. Niestety kawałek dalej, przy skrzyżowaniu z ul. Asnyka samochody stają na światłach i czekając na zielone, zanieczyszczają środowisko. Trzeba to zmienić, one muszą tu po prostu płynąć przed siebie - mówi Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa. :lol:

Pieniądze na koncepcję
Aleja Piłsudskiego jest jedną z najbardziej ruchliwych ulic w Rzeszowie. Podczas niedawnych badań natężenia ruchu obliczono, że dziennie przejeżdża nią nawet 20 tysięcy samochodów. Po otwarciu buspasów w ubiegłym tygodniu kierowcom jeździ się po niej trudniej niż do tej pory.

Budowa kładki nad skrzyżowaniem ul. Asnyka i al. Piłsudskiego to najnowszy pomysł na zmniejszenie korków w centrum miasta. Prezydent Ferenc kilka dni temu zlecił pracownikom miejskiego zarządu dróg opracowanie kilku wariantów takiego przejścia nad ulicą. Na razie wiadomo tylko, że jego kształt ma być równie nowoczesny jak wybudowane bliżej ulicy Grunwaldzkiej "powietrzne rondo".

- Podczas majowej sesji będziemy wnioskować do radnych o zabezpieczenie w budżecie miasta pieniędzy na opracowanie koncepcji architektonicznej takiej przeprawy - mówi Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

- Na budowę postaramy się zdobyć pieniądze z Unii Europejskiej. W Warszawie jest duża przychylność dla Rzeszowa, dlatego jestem pewien, że i tym razem będziemy mogli liczyć na pomoc - mówi prezydent Ferenc.
Fachowcy: konkurs mile widziany

W lokalnym środowisku architektonicznym pomysł budowy kolejnej kładki został przyjęty pozytywnie. Ale jak przekonuje Jarosław Łukasiewicz, wiceprezes rzeszowskiego oddziału Stowarzyszenia Architektów Polskich, do inwestycji trzeba podejść z rozwagą

- Nowa przeprawa ma stanąć w bliskim sąsiedztwie okrągłej kładki. Jej architektura musi być więc równie ciekawa i niecodzienna. Co będzie tu pasowało? Mówiąc żartobliwie, do kółka najlepszy byłby krzyżyk, to pierwsze skojarzenie jakie mi się nasuwa. Ale równie dobrze może tu powstać przejście w formie krzywej. Najważniejsze, aby kładka była funkcjonalna - uważa Jarosław Łukasiewicz.

Jego zdaniem autorzy koncepcji powinni się jednak zastanowić nad szerszym planem zabudowy tej okolicy.

- Warto rozważyć, czy na przykład nie zamienić jednej nitki, albo pasa zieleni na ul. Asnyka w deptak. W przyszłości, po przebudowie dworców PKP i PKS, to miejsce może się stać ciągiem łączącym te miejsca z centrum miasta - zauważa architekt.

Fachowcom pod ocenę pozostawia też kwestię lokalizacji kładki. Jego zdaniem równie dobrze można ją wybudować nieco dalej, nad skrzyżowaniem al. Piłsudskiego z ul. Targową.

Piotr Magdoń odpowiada, że lokalizacja została już wybrana i raczej się nie zmieni, ponieważ to światła przy ul. Asnyka najbardziej hamują ruch.

- Co do konkursu na architekturę kładki, jesteśmy otwarci na współpracę z SARP i naszymi uczelniami. Rzeszowscy studenci wiele razy pokazali, że mają świetne pomysły. Nam także zależy, aby nowe przejście wyglądało dobrze i pasowało do otoczenia - mówi dyrektor MZD.


http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/ar ... F150519854

Re: [ul. Piłsudskiego/Asnyka] Kładka dla pieszych

Post: 13 maja 2015, 12:32
autor: PzD91
A potem co 3-cią kładkę postawia na placu wolności ?

Re: [ul. Piłsudskiego/Asnyka] Kładka dla pieszych

Post: 13 maja 2015, 13:39
autor: JacekN
To lepiej wybudować estakadę nad ulicą całą.

Re: [ul. Piłsudskiego/Asnyka] Kładka dla pieszych

Post: 13 maja 2015, 17:03
autor: Ole
Najlepiej taką wielką co będzie widać z kosmosu.

Re: [ul. Piłsudskiego/Asnyka] Kładka dla pieszych

Post: 13 maja 2015, 18:07
autor: SzymeqK
Nie lepsze byłoby przejście podziemne?

Re: [ul. Piłsudskiego/Asnyka] Kładka dla pieszych

Post: 13 maja 2015, 18:57
autor: Meme
Nic tam nie byłoby lepszego.

Boże. Czemu ten człowiek nie rozumie, że jedynym sposobem na rozładowanie ruchu na Piłsudskiego jest dokończenie obwodnicy północnej i usprawnienie KM? To już nawet nie jest śmieszne, ten człowiek musi nienawidzić ludzi, skoro ciągle chce ich wywalać z przestrzeni miejskiej, a w tym wypadku KOMPLETNIE nie usprawniając ruchu, bo przecież światła dla samochodów musiałyby tam być, skręt w lewo z Piłsudskiego na Asnyka jest przecież kluczowy.

#JAKŻYĆ :?: :?: :?:

Re: [ul. Piłsudskiego/Asnyka] Kładka dla pieszych

Post: 14 maja 2015, 9:46
autor: JacekN
Najpierw muszą dokończyć autostradę.Potem się okaże co przez miasto jeździ.

Re: [ul. Piłsudskiego/Asnyka] Kładka dla pieszych

Post: 14 maja 2015, 10:50
autor: PzD91
Zamiast zajmować sie głupotami takimi jak to, powinni już ruszać z połączeniem lubelskiej i warszawskiej.

Re: [ul. Piłsudskiego/Asnyka] Kładka dla pieszych

Post: 14 maja 2015, 11:35
autor: dStan
Potem jeszcze połączenie rejtana z ciepłowniczą i o kładce nikt nawet nie pomyśli.

Re: [ul. Piłsudskiego/Asnyka] Kładka dla pieszych

Post: 16 maja 2015, 9:34
autor: Joy
Zamiast ładować dziesiątki mln zł. w kolejne kładki nad ul. Piłsudskiego, można było już wcześniej pomyśleć o innym rozwiązaniu, przyjaźniejszym dla pieszych. Ulica ta dzieli rzeszowskie "centrum komunikacyjne" (dworzec PKP/PKS) i ścisłe centrum miasta, a więc jest dość sporą barierą dla niezmotoryzowanych. Budowanie kładek to trochę taki relikt przeszłości, bo tak naprawdę jakby się dobrze zastanowić, nie służy to nikomu dobrze. Pieszy musi pokonywać dziesiątki schodów, nadrabiać drogi i poświęcać dodatkowy czas (pół biedy jak ktoś jest młody, ale dla starszych to już prawdziwy problem). Samochodem wprawdzie przejedzie bez przeszkód, ale co z tego, skoro za kilkadziesiąt metrów i tak musi stać na światłach. Dodając do tego fakt ogromnego wpływu na architekturę miasta (przeważnie negatywnego), łatwo wyjść z założenia że jest to droga co najmniej niesłuszna.

Osobiście wyobrażam sobie to w ten sposób - ruch samochodowy na odcinku od ul. Asnyka do skrzyżowania z al. Cieplińskiego zostaje puszczony tunelem pod ziemią, natomiast na powierzchni budujemy deptak, z rzędem nasadzeń drzew, ławek, architektury typowej dla podobnych miejsc. Fragment ten zgrabnie łączyłby się z ul. Grunwaldzką i oto mamy coś, na co tak naprawdę zasługuje stolica innowacji. Wielokrotnie to mówiłem i powtórzę to jeszcze raz - kładki dla pieszych to fatalne rozwiązanie.