Strona 14 z 15

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 15 sty 2019, 20:31
autor: Pieczarkowy
NIE MA GDZIE ZAPARKOWAĆ WOKÓŁ TEGO DWORCA. Czasem potrzebuję się zatrzymać dosłownie na kilka lub kilkanaście minut (aby odwieźć albo odebrać kogoś) i niestety nie widzę takiego miejsca gdzie mogę to zrobić. Parkingi z płatnej strefy w 99% są zwykle obłożone dookoła i muszę krążyć kilka razy, by być może znaleźć jedno miejsce. Gdzie jest niby ten parking Kiss & Ride?

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 16 sty 2019, 0:03
autor: Meme
Parkingi Kiss&Ride miały być wg pierwotnych założeń i projektu przy ul. Kasprowicza, obok Żabki. Nie ma ich tam?

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 16 sty 2019, 1:22
autor: Pieczarkowy
Musiałbym się przejść tam jeszcze raz i obejrzeć dokładniej. Na ul. Kasprowicza legalnie wjechać nie można, bo jest zakaz wjazdu, ale faktycznie - za Żabką są dwa miejsca parkingowe na krotki postój i ostatnio po 3 okrążeniach wokół dworca trafiłem na nie. Jeśli to są te domniemane parkingi Kiss&Ride, to brak mi słów. :lol:

To o czym mówię znajduje się w miejscu czerwonego X:

Obrazek

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 16 sty 2019, 13:56
autor: montasito
Byłam tam niedawno. Parkingi kiss&ride są w tym miejscu, gdzie na zdjęciu powyżej jest w poprzek ustawiony ten biały autobus. na lewo od wiaduktu. Tych miejsc jest może z 6... Nie pamiętam dokładnie. Trzeba w każdym razie wjechać jakby na teren dworca. Dookoła zaparkować to jest tragedia...

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 16 sty 2019, 15:54
autor: Pieczarkowy
Aha, dziękuję. Trochę się domyślałem, że tam może być taki parking, ale... jeśli mnie pamięć nie myli, to był zakaz wjazdu, więc nawet nie próbowałem. :D

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 16 sty 2019, 15:59
autor: Ole
Brakuje tylko kilku fotek na zakończenie tej inwestycji.
Był ktoś ? A może przy okazji ten wjazd do głównej ul. Krakowskiej bo też była dobudowana.

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 16 sty 2019, 17:11
autor: bogdanoo
pan.fotograf pisze:Budynek dworca już funkcjonuje. Mam pytanie czy tylko mi się zdawało że jego elewacja jest w całości w fotowoltaice?


Byłem dzisiaj bardzo blisko budynku dworca i zwróciłem uwagę na elewację - tak jest w fotowoltaice ;)

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 25 sty 2019, 14:26
autor: bogdanoo
http://czytajrzeszow.pl/?id=2550&idd=4&poz=ml0
Czy główny przystanek popularnego przewoźnika zostanie przeniesiony spod Centrum Handlowego Europa II przy al. Piłsudskiego na zmodernizowany Dworzec Lokalny przy ul. Towarnickiego? Codziennie z parkingu spod Europy wyjeżdża i przyjeżdża obecnie po około 400 kursów busów firmy Marcel. O prawdopodobnej przeprowadzce Marcela pisaliśmy pod koniec grudnia. Przewoźnik prowadził w tej sprawie rozmowy z Zarządem Transportu Miejskiego w Rzeszowie, któremu podlega dworzec. Przenosiny miały nastąpić już od 1 lutego. Czy ta data jest nadal realna?

- W środę mamy spotkanie z władzami ZTM w tej sprawie i wtedy zostaną podjęte ostateczne decyzje. Jeżeli zostaną potwierdzone kwestie formalne i techniczne, to oczywiście wciąż jesteśmy za takim rozwiązaniem. Jest szansa, żeby przenieść się końcem lutego lub początkiem marca – wyjaśnia Marcin Chmielarski, właściciel Marcela.

Z Dworca Lokalnego przewoźnik korzysta już częściowo od listopada. Wtedy zaczęły stamtąd odjeżdżać autobusy Marcela z Rzeszowa do Lublina. Jednak np. autobusy do Krakowa mają swój przystanek początkowy na ul. Grottgera przed dworcem PKP.

Tymczasem niedawno Rada Miasta uchwaliła nowe przepisy dotyczące opłat przewoźników za korzystanie z Dworca Lokalnego. Teraz ich wysokość zostanie uzależniona od wielkości pojazdu i spełnienia normy czystości spalin EURO6. To oczywiście zmienia warunki na jakich Marcel miał przenieść swoje przystanki. Czy nowe regulacje nie odstraszają przewoźnika?

- Tego typu opłaty nikogo nie dziwią, są one normalnym stanem rzeczy. Muszę nawet pochwalić władze Rzeszowa za wyjście naprzeciw oczekiwaniom firm, które promują rozwiązania ekologiczne - odpowiada Marcin Chmielarski.

Właściciel firmy Marcel wskazuje na inne ciekawe aspekty nowych przepisów dotyczących komunikacji zbiorowej w Rzeszowie.

- Ważny jest tutaj przepis, według którego wszyscy nowi przewoźnicy, którzy poruszają się po Rzeszowie będą musieli mieć punkt początkowy i końcowy trasy na dworcu lub pętli autobusowej. Zlikwiduje to przystanki w nietypowych miejscach np. w rejonie Ogrodów Bernardyńskich. Dotyczy to również nowych pozwoleń - twierdzi Marcin Chmielarski.

Tymczasem, na Dworzec Lokalny nie wróci już prawdopodobnie największy przewoźnik, który korzystał z niego przed zamknięciem dawnego dworca podmiejskiego na czas przebudowy, czyli rzeszowski PKS. Firma realizowała stamtąd swoje kursy podmiejskie od 1976 r. Wcześniej to PKS zarządzał dworcem pod wiaduktem Śląskim. Kilka lat temu ten obowiązek w imieniu miasta przejął ZTM. Jednak po ostatnich redukcjach kursów PKS-u, przewoźnik nie bardzo ma powody do powrotu na Dworzec Lokalny, skoro mieści się z powodzeniem na swoim własnym dworcu przy ul. Grottgera. Nowe opłaty wprowadzone przez miasto też nie są dla PKS-u zachętą do przeniesienia kursów podmiejskich z powrotem na ul. Towarnickiego.

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 23 mar 2019, 14:29
autor: maks
Dworzec lokalny w Rzeszowie zlokalizowany pod wiaduktem śląskim oraz budowa drogi wojewódzkiej na odcinku od skrzyżowania ul. Podkarpackiej z ul. 9 Dywizji Piechoty do węzła Rzeszów - Południe otrzymały tytuł "Top Builder 2019".


https://www.radio.rzeszow.pl/wiadomosci ... nagrodzony

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 23 mar 2019, 22:12
autor: Luksar
Co z Marcelem? Miał już chwile temu jeździć z podmiejskiego