Strona 11 z 12

Re: [Rzeszów] Remont magistrali kolejowej i budowa Rz. Zacho

Post: 09 lip 2019, 12:27
autor: PzD91
Podsumowująć zrobiono coś, bo trzeba było wydać kase z jakiś dotacji, ale nikt się nie zastanowił, jak to ma służyć klientom. :)

Re: [Rzeszów] Remont magistrali kolejowej i budowa Rz. Zacho

Post: 09 lip 2019, 15:43
autor: Ole
Jak zawsze chwaliłem Ratusz o dopięcie kilku tematów naraz to teraz dali ciała. Ale cóż. Zobaczymy.

P.S. jak pamiętam to przenosili przystanek ZTM na Szopena na przeciwko Filharmonii trochę dalej w kierunku Targowej bo się mieszkańcy - głównie emerytowani bulwersowali że aż tak daleko będą go mieć (odległość 200 metrów).

Re: [Rzeszów] Remont magistrali kolejowej i budowa Rz. Zacho

Post: 01 wrz 2019, 20:45
autor: DarekP
Dyskusje o przystankach przy wiaduktach i parkingu pojawiały się w wielu miejscach. Pamiętajmy, że przebudowa całej infrastruktury będą trwały jeszcze kilka lat, więc jeszcze tragedii nie ma, a sam proces inwestycyjny też trwa. Dlatego trzeba temat monitorować, ale sądzę, że przystanki ZTM się pojawią.

Re: [Rzeszów] Remont magistrali kolejowej i budowa Rz. Zacho

Post: 10 lis 2019, 0:00
autor: swiety
Czy tą inwestycję można uznać za zakończoną?

Re: [Rzeszów] Remont magistrali kolejowej i budowa Rz. Zacho

Post: 10 lis 2019, 10:21
autor: Ole
Dopiero końcem roku będzie uruchomiony drugi peron na "Zachodnim". Nie wiem czy już winda jest ale jeszcze tam pracują.

Re: [Rzeszów] Remont magistrali kolejowej i budowa Rz. Zacho

Post: 07 gru 2019, 20:54
autor: riko
http://supernowosci24.pl/powstana-parki ... eracyjnej/




RZESZÓW. Za dwa lata kierowcy zostawią auta i przesiądą się do pociągów.

Przy przystankach kolejowych (rejon skrzyżowania ul. Warszawskiej i alei Wyzwolenia – nieopodal przystanku Rzeszów Zachodni, Rzeszów Wschodni na osiedlu Załęże i Rzeszów- Zwięczyca) powstaną nowe parkingi dla samochodów park&ride (parkuj i jedź). Skorzystają z nich właściciele aut, którzy chcą zostawić tam samochody i przesiąść się do pociągów. Te inwestycje zostaną zrealizowane w ramach powstającej Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.

Budowa nowych parkingów w pobliżu przystanków kolejowych to miejska inwestycja. Na razie nie wiadomo, ile w sumie będzie miejsc postojowych na parkingach park&ride. – Na początku 2020 r. ogłoszony zostanie przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj – informuje Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy prezydenta Rzeszowa. – Wybrany zostanie wykonawca, który zajmie się zarówno opracowaniem dokumentacji zadania, jak i jego realizacją. Do kolejowych przystanków doprowadzimy chodniki, ustawione zostaną stojaki rowerowe, utwardzone zostaną nawierzchnie dróg.

W ramach tego projektu budowane będą nowe zatoki autobusowe. Dzięki temu – w ramach Podmiejskiej Kolei aglomeracyjnej – możliwe będzie łączenie różnych środków komunikacji. Konieczne jest ułatwienie pasażerom kolei przesiadki na autobusy MPK. Nowe zatoki powstaną pod wiaduktem kolejowym przy alei Wyzwolenia i przy ul. Warszawskiej. Wprowadzone zostaną korekty rozkładów jazdy wielu miejskich linii autobusowych. Niektóre kursy MPK będą dostosowane do pociągów Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. Te zmiany w rozkładzie będą obowiązywać w 2022 roku, kiedy Podmiejska Kolej Aglomeracyjna (PKA) zostanie uruchomiona.

Na razie nie są znane koszty budowy parkingów i zatok autobusowych. Wiadomo natomiast, ile będzie kosztować budowa PKA. W sumie na ten cel wydanych zostanie 550 mln zł – na infrastrukturę (perony, przystanki, zaplecze i przebudowa torów) i zakup pociągów. Projekt Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej obejmuje budowę 5-kilometrowej linii kolejowej do Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka oraz budowę dodatkowych 20 przystanków kolejowych, mijanek, obiektów inżynieryjnych, parkingów w systemie park&ride) oraz montaż stojaków rowerowych. W tym projekcie z udziałem PKP Polskie Linie Kolejowe oraz 16 gmin z terenu województwa podkarpackiego: miasto Rzeszów oraz gminy: Boguchwała, Czarna, Czudec, Dębica (gmina wiejska), Dębica – miasto, Głogów Młp. Kolbuszowa, Krasne, Łańcut (gmina wiejska), Łańcut – miasto, Przeworsk, Sędziszów Młp., Strzyżów, Świlcza i Trzebownisko.

Pociągi na liniach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej obejmującej otoczenie Rzeszowa będą w godzinach szczytu komunikacyjnego kursować co 30 minut, poza szczytem co 60 minut, a w dni wolne od pracy co 120 minut. Ma to rozwiązać problemy komunikacyjne dla osób dojeżdżających do Rzeszowa do pracy. Kupią bilet aglomeracyjny na pociąg i miejskie autobusy. Jak zapowiadają władze Rzeszowa i kolei, ceny mają być korzystne dla pasażerów.

Mariusz Andres






Obrazek

Re: [Rzeszów] Remont magistrali kolejowej i budowa Rz. Zacho

Post: 08 gru 2019, 13:23
autor: Nikoś
Już widzę te tłumy przesiadające się do kursującego raz na godzinę pociągu a w szczycie 2 kursy na godzinę :lol:
Miasto niech wpierw zajmie się swoją kulejąca komunikacją miejską, a potem planuje jak się "włączyć" w te całą kolejke regionalną

Re: [Rzeszów] Remont magistrali kolejowej i budowa Rz. Zacho

Post: 09 gru 2019, 14:53
autor: Ole
Ciekawe gdzie oni wybudują ten parking przy "zachodnim". Chyba że od strony ulicy Torowej bo inaczej tego nie widzę.
Mamy 9.12 ciekawe czy 2 peron już gotowy i uruchomiony.

Re: [Rzeszów] Remont magistrali kolejowej i budowa Rz. Zacho

Post: 10 gru 2019, 18:22
autor: patryk700i
Szczerze mówiąc to nie wiem dlaczego 2 peron nie został ukończony razem z peronem 1. Na 2 peronie od kilku miesięcy wieje tylko wiatr bo prace są ukończone, zostały tylko kosmetyczne ( ułożyć kostkę pod wiaduktem i wstawić windę )

Re: [Rzeszów] Remont magistrali kolejowej i budowa Rz. Zacho

Post: 06 wrz 2021, 22:45
autor: DarekP
W zakresie linii kolejowej 91, 71 i budowy przystanku Rzeszów Zachodni temat jest zamknięty.
Warto by mieć wątek o PKA, ale nie czuję się na siłach go pociągnąć. Tam są plany budowy nowych przystanków, linii do lotnika w wielu innych zadań.