a1chemik pisze:Bardziej mnie wkurza fakt że nie zrobili tego podczas przebudowy Wyzwolenia.....
Podczas przebudowy, a w zasadzie otwarcia Wyzwolenia wybrali opcję mocno budżetową
Też nie zauważyłem tam żadnego przystanku autobusowego
a1chemik pisze:Bardziej mnie wkurza fakt że nie zrobili tego podczas przebudowy Wyzwolenia.....
Nikoś pisze:Gdzie pod wiaduktem tym kolejowym masz przystanek ? jakoś nie widziałem a często jadę tą ulicą autem. Przy skrzyżowaniu z Okulickiego jest to fakt a drugi przy Word-zie dopiero
Parking to powinien być przy przystanku a gdzieś tam nie wiadomo gdzie. Zacznie się dzikie parkowanie i tyle będzie
rafik pisze:Wie ktoś kiedy będzie ustawiany trzeci wiadukt?
a1chemik pisze:Czy ten trzeci wiadukt również będzie wymieniany?
W pierwszej fazie inwestycji przebudowywana jest zachodnia część stacji Rzeszów Główny. Na ponad 3-kilometrowym odcinku torów wykonawca wymieni tory i rozjazdy oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W odległości 50 metrów od przebudowywanych mostów nad Aleją Wyzwolenia powstanie nowy przystanek – Rzeszów Zachodni, który zapewni mieszkańcom lepszy dostęp do kolei. Będą na nim 2 zadaszone perony, ławki i tablice informacyjne. Ponadto zainstalowana zostanie winda, pochylnia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz stojaki rowerowe. Nowy przystanek będzie obsługiwał podróżnych na trasie kolejowej Ocice – Rzeszów i ułatwi dojazd do rzeszowskiej dzielnicy Staromieście. Prace w zachodniej części stacji zakończą się w pierwszej połowie 2019 roku. Wtedy też przebudowany zostanie ostatni z trzech mostów.
W tym roku rozpoczęły się prace przy przebudowie stacji kolejowej Rzeszów Główny, o czym informujemy regularnie. Na razie roboty, których inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dotyczą zachodniej części stacji, gdzie powstaje nowy przystanek Rzeszów Zachodni, przebudowywane są mosty kolejowe nad al. Wyzwolenia i wymieniane są torowiska.
W przyszłym roku prace mają przenieść się do centralnej części stacji Rzeszów Główny i obejmą m.in. przebudowę trzech peronów, budowę nowego przejścia podziemnego, które zastąpi obecną kładkę (ma ona zostać przeniesiona do nowej lokalizacji). Ostatnim etapem inwestycji o wartości ponad 200 mln zł, która ma zakończyć się w 2021 r. będzie oczekiwana zwłaszcza przez kierowców przebudowa wiaduktu nad ul. Batorego.
Czyżby jednak zapomniano o samym budynku dworca kolejowego? Budynek w latach 2008-2009 przeszedł „estetyzację”, której efekty - zwłaszcza te wizualne - do dziś budzą kontrowersje. Chociaż na budowę na terenie dworców PKP i PKS wielkiego centrum przesiadkowego nie mamy chyba już raczej co liczyć, to sam budynek dworca kolejowego także czeka przebudowa. Musi ona być dopasowana do prowadzonych po sąsiedzku wspomnianych inwestycji PKP PLK oraz planowanej przez miasto budowy Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego (RCK), czyli przebudowy obszaru placu przed dworcem. Modernizacją dworca zajmie się spółka PKP S.A.
- Obecnie trwa weryfikacja projektu budowlanego i wykonawczego. Rozpoczęcie inwestycji planowane jest na drugi kwartał 2019 r. Rozwiązania projektowe na każdym etapie są konsultowane oraz uzgadnianie z PKP PLK S.A. - informuje Aleksandra Grzelak, główny specjalista z Wydziału Prasowego Biura Komunikacji i Promocji Polskich Kolei Państwowych S.A.
Jak się dowiedzieliśmy, wizualizacje dworca będą mogły być udostępnione przez PKP S.A. dopiero po zakończeniu prac projektowych. Wstępne rysunki elewacji były jednak prezentowane w Rzeszowie w czasie warsztatów kreatywnych w grudniu 2017 r. Jak informowali wówczas przedstawiciele kolei, zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków, dworzec ma odzyskać wygląd z okresu po przebudowie na początku lat 60. XX wieku. Na południowo-zachodni narożnik budynku ma wrócić zegar, który przez wiele lat był elementem charakterystycznym rzeszowskiego dworca. Z elewacji dworca znikną natomiast różne dodatki wprowadzone w czasie ostatniej „estetyzacji”. Wiemy, że w środku czeka go jednak radykalna przebudowa. Pojawią się tam ruchome schody i podziemne kondygnacje, w tym bezpośrednie połączenie z wspomnianym tunelem prowadzącym do peronów i na drugą stronę stacji.
A co z porozumieniem z miastem? Na razie ratusz mimo zapowiedzi nie ogłosił wciąż przetargu na budowę RCK, a jedynie na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu. Do tego pojawiają się informacje, że dotąd nie udało się zawrzeć porozumienia miasta z koleją.
- W ramach prowadzonej inwestycji przedstawiciele PKP S.A. i PKP PLK S.A. konsultowali się z miastem w sprawie połączenia wszystkich projektów. Ponieważ inwestycja miasta będzie wykonywana jako ostatnia, przedstawiciele Urzędu Miasta zadeklarowali, że problem połączenia obu inwestycji będzie rozwiązany przez miasto. Do tej pory miasto nie przedstawiło konkretnych rozwiązań projektowych RCK, które mogłyby zostać uwzględnione w projekcie dworca kolejowego. Obecnie trwają rozmowy trójstronne dotyczące wypracowania porozumienia między miastem, PLK i PKP S.A. - wyjaśnia Aleksandra Grzelak z PKP S.A.
Kiedy skończą się wspomniane rozmowy i dojdzie do porozumienia, na razie nie wiadomo.
Wróć do Inwestycje zrealizowane
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości