Strona 3 z 35

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 15 lis 2015, 17:14
autor: riko
Kolego JacekN chyba ci się coś pomyliło żeby zlikwidować ten przejazd a co wtedy z linią autobusową numer 5 co też zlikwidować i z 12 co też zlikwidować.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 15 lis 2015, 20:33
autor: JacekN
Zlikwidować! Transport na druga stronę rzeki przerzucić .

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 15 lis 2015, 21:10
autor: PzD91
Zlikwidować drogę, transport na rzekę przerzucić. :)

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 01 gru 2015, 17:04
autor: riko
http://rzeszow-news.pl/modernizacja-wia ... z-miejsca/


Pod wiaduktem przebiega ul. Żółkiewskiego. Jej pokonanie w godzinach szczytu to droga przez mękę. Ruch obecnie odbywa się tam wahadłowo. Ulica pod torami jest jednokierunkowa. Nie raz autobusy MPK utknęły pod wiaduktem, który ma tylko 2,9 m wysokości.
Od wielu lat słychać o planach przebudowy wiaduktu, który ma długą historię. Wybudowany został w latach 1856-61, gdy nie był nawet w granicach Rzeszowa. Miasto ma związane ręce, niczego samo nie jest w stanie zrobić, bo wiadukt i droga pod nią jest własnością PKP Polskich Linii Kolejowych, a doprosić się u kolei szybkich decyzji to nie lada sztuka.
Bez porozumienia z PKP PLK miejscy urzędnicy o planie przebudowy wiaduktu mogą tylko pomarzyć. Kolej od lat obiecuje, że opracuje dokumentację inwestycji. Na razie tylko obiecywało. Deklarowano, że projekt powstanie w 2013 r., a rok później ruszą prace. Projektu nie ma do tej pory.
Miasto chce się podzielić inwestycją. PKP miałoby wziąć na swoje barki modernizację wiaduktu i torów, a ratusz przebudową drogi pod obiektem i poszerzeniem jej do dwóch pasów ruchu, tak żeby kierowcy nie musieli stać na światłach. Do tego budowa chodników i ścieżki rowerowej. Poszerzenie ulicy zmniejszyłoby korki na os. 1000-lecia i w Śródmieściu.
– Chcielibyśmy otrzymać warunki dotyczące projektu przebudowy wiaduktu. W tej sprawie ma się odbyć spotkanie. Zobaczymy, jakie są plany dotyczące wiaduktu i wtedy dostosujemy się z przebudową drogi – mówi Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
PKP PLK tylko za modernizację wiaduktu nie zamierza się brać. Tę inwestycję traktuje jako część modernizacji stacji Rzeszów Główny. 12 października kolej podpisała umowę na opracowanie dokumentacji dotyczącej większego zakresu modernizacji. W planach jest przebudowa torowiska, peronów i przedłużenie przejścia podziemnego. Tunel ma być poszerzony i tworzyć pomost pomiędzy Placem Dworcowym a ul. Kochanowskiego. Obecnie trzeba korzystać z kładki nad torami.
– W Rzeszowie perony są ponure, niektóre nawet niezadaszone, nie ma gdzie usiąść. Podróżujący muszą siedzieć na walizkach – mówią podróżni.
Jak będzie wyglądać inwestycja? Będzie wiadomo dopiero po rozpisaniu planów projektowych. Na to PKP PLK dało czas do końca 2016 r. – Wtedy będzie wiadomo, jak wyglądać będzie inwestycja i wówczas będzie można rozmawiać o kosztach – mówi Dorota Szalacha, rzecznik prasowy PKP PLK.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 02 gru 2015, 23:28
autor: Nikoś
Tylko szkoda że miasto tak usilnie forsuje po 1 pasie w każdą strone. Zrobić nawet rezerwę na kolejne 2 pasy jeśli nie teraz to za parę lat może się przydać, a tak to co ryć nowy wiadukt

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 03 gru 2015, 10:36
autor: Frodo907
2 x 2 plus drogi dla rowerów i chodniki.
Czyli
1,5+1,5+3+3+3+3+1,5+1,5=18 metrów.
Gdzie 3 to szerokość jezdni o parametrach drogi zbiorczej
1,5 to minimalna szerokość chodnika (pod warunkiem odsunięcia od jezdni), jeśli nie to w tedy ma mieć minimum 2 metry
Kolejne 1,5 to droga dla rowerów 1) - gdy jest ona jednokierunkowa,
2) 2,0 m - gdy jest ona dwukierunkowa,
3) 2,5 m - gdy ze ścieżki jednokierunkowej mogą korzystać piesi.

Jezdnia też może mieć różną szerokość pasów, od 2,75 nawet do 3,5.

Pamiętać trzeba że im szerszy wiadukt tym większe koszty, a biorąc pod uwagę możliwość powstania mostu skośnego który by przejął część ruchu byłoby to potrzebne?

A może zastanowić się nad remontem mostu załęskiego i poszerzenia Ciepłowniczej i Maczka?

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 03 gru 2015, 11:33
autor: Nikoś
Właśnie most skośny, ale przecież nie trzeba koniecznie budować ścieżki rowerowej z obu stron styknie z jednej. A nie trzeba od razu budować całej drogi ale przygotować tylko konstrukcję wiaduktu. Bo skoro jest możliwość przebudowy to nie róbmy jak na Wyzwolenia że był wiadukt drogowy a przy poszerzeniu jezdni trzeba go było burzyć. Tu to samo zostawić nawet rezerwę, bo za parę lat następcy powiedzą mogli a nie zrobili

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 03 gru 2015, 16:11
autor: Frodo907
Jeśli droga dla rowerów będzie z jednej strony, to jeśli będę jechał z przeciwnego kierunku dwa razy będę musiał przecinać os jazdy samochodów. Jest to rozwiązanie na miarę dzisiejszego wahadłowego dla samochodów

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 03 gru 2015, 17:30
autor: PzD91
Nie ma sensu robić rezerwy pod 2x2, Siemieńskiego poszerzyć nie ma jak, zresztą to zwykła osiedlowa droga.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 03 gru 2015, 17:35
autor: Nikoś
Ta pewnie lepiej wcale może nie robić, miejsce na 2 nitkę jest tylko chęci nie ma. Zamiast budować zbędną drogę od Rejtana do Ciepłowniczej wpierw wybudować most skośny a potem te drogę rozbudować
Jakoś rozbudowa innych dróg w mieście nie przeszkadzała, Lisa Kuli wąska na lusterko na styk ale się jedzie nikt nie każe tu budować autostrady tylko normalną drogę. Skoro coś się robi to konkretnie a pół środki, a jak miasta nie stać to