RZESZÓW. Inwestycja o wartości ponad 20 mln zł.
W sierpniu 2016 roku rozpoczął się trzeci etap przebudowy al. gen. W. Sikorskiego w Rzeszowie. Droga zyska finalnie cztery pasy ruchu, chodnik i ścieżkę rowerową. Drogowcy kończą już prace. Do końca listopada ulica zostanie odebrana.
- Rozbudowa al. Sikorskiego jest na etapie robót wykończeniowych. Wykonana została warstwa ścieralna, tzw. cicha, która zmniejsza natężenie hałasu o 3 db. Odbiór inwestycji nastąpi pod koniec miesiąca – mówi Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
Droga jest rozbudowywana na długości przeszło 2,3 km, od skrzyżowania z ul. Malowniczą do granic miasta, w kierunku Tyczyna. Powstała nowa nawierzchnia, zjazdy i system odwodnienia, pojawiły się zatoki autobusowe, chodniki, ścieżki rowerowe i oświetlenie uliczne. Przebudowana została już infrastruktura podziemna.
Na skrzyżowaniu ulic Sikorskiego i Karola Wojtyły zamontowana została już sygnalizacja świetlna, która jeszcze nie jest włączona.
Po zakończeniu prac na al. Sikorskiego, drogowcy zajmą się rozbudową ulicy leżącej już w granicach Tyczyna. Przebudowana zostanie droga o długości 720 m na odcinku od granicy miasta Rzeszowa do skrzyżowania ul. Grunwaldzkiej z ul. Orkana w Tyczynie.
- Największe wyzwanie to obiekt na Strugu. Obecny most zostanie rozebrany, a w jego miejsce powstanie nowy – mówił nam Piotr Miąso, dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Jak mówił Andrzej Zygar, prezes firmy Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie, prace zaczną się od przebudowy sieci i budowy mostu tymczasowego. Zadanie będzie kosztowało blisko 17 mln zł.
Blanka Szlachcińska
14 grudnia drogowcy oficjalnie otworzą przebudowaną aleję Sikorskiego. Na całej długości jezdnia ma teraz cztery pasy ruchu.
Prace konstrukcyjne są już wykonane w stu procentach. Gotowe jest także oznakowanie alei, a wykonawcy pozostało już tylko uporządkowanie terenu. To kwestia kilku najbliższych dni, kiedy zabierze stąd swój sprzęt, a my będziemy mogli oficjalnie oddać ten odcinek kierowcom - mówi Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
Potężna dotacja.
Aleja Sikorskiego w Rzeszowie to główna trasa wylotowa z miasta w kierunku Dynowa. Rzeszów modernizował ją w trzech etapach, zaczynając od skrzyżowania z alejami Rejtana, Powstańców Warszawy i Armii Krajowej. W pierwszej części dwie jezdnie powstały do skrzyżowania z ulica Robotniczą. Następnie zlecono poszerzenie do ulicy Malowniczej. Kończący się właśnie etap to poszerzenie ulicy aż do granicy z Tyczynem.
- Powstała tu druga jezdnia, dzięki czemu na całej długości aleja będzie miała teraz cztery pasy ruchu. Na skrzyżowaniu z ul. Kardynała Wojtyły stanęła sygnalizacja świetlna. Jest także chodnik i droga dla rowerów. Wszystko po to, aby mieszkańcy czuli się tu bezpiecznie, a ruch odbywał się komfortowo, bez korków - tłumaczy Andrzej Świder.
Chociaż z kosztorysu wynikało, że prace na tym odcinku mogły kosztować nawet 35 mln zł, oferty od wykonawców zainteresowanych ich wykonaniem wahały się od 20 do 29 mln zł. Urzędnicy wybrali najniższą z nich, a ponieważ wcześniej miasto dostało na ten cel 17 mln zł dotacji, z budżetu Rzeszowa wydano na przebudowę tylko 3 mln zł.
Wróć do Inwestycje zrealizowane
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości