[Al. Sikorskiego] Przebudowa

Dyskusja o ukończonych projektach.

Re: [Al. Sikorskiego] Przebudowa

Postautor: django » 21 sty 2018, 10:31

Pieczarkowy pisze:Na Sikorskiego termin mają do czerwca 2018 roku. Na S19 raczej dotyczyło ukończenia robót, przejezdność miała być w październiku czy listopadzie.


Z tym że na Podkarpackiej z powodu odwołań roboty zaczęły się prawie pół roku po ogłoszeniu wyników przetargu a z opisów prasowych wynikało że nie wpływało to na termin
django
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 430
Na forum od: 23 lip 2014, 18:38

Re: [Al. Sikorskiego] Przebudowa

Postautor: riko » 22 sty 2018, 18:52

http://rzeszow-news.pl/ratusz-wstrzymal ... korskiego/




Miało być do końca zeszłego tygodnia, może będzie w kwietniu, choć i to nie jest takie oczywiste. Na al. Sikorskiego w Rzeszowie w dalszym ciągu będzie obowiązywała dopuszczalna prędkość – 50 km/h.

W tamtym tygodniu przedstawiciele ratusza zapowiedzieli, że w ciągu kilku dni na całęj długości al. Sikorskiego pojawią się nowe znaki informujące, że kierowcy mogą jeździć z dopuszczalną prędkością – do 70 km/h. Taka prędkość jest obecnie tylko na niewielkim fragmencie – do skrzyżowania z ul. Robotniczą.

Dalej aż do granicy miasta na rzece Strug w Tyczynie obowiązuje już 50 km/h. Wielu kierowców tego nie wie, sądząc, że dopuszczana prędkość wynosi 70 km/h. Kierowcy skarżą się, że policjanci rzeszowskiej drogówki urządzili na nich „polowania” i regularnie wlepiają mandaty za przekraczanie prędkości, albo zatrzymują prawa jazdy.

W zeszły wtorek Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa, polecił dyrekcji Miejskiego Zarządu Dróg, by jak najszybciej al. Sikorskiego została odpowiednio oznakowana, a przede wszystkim, by na całej ulicy podwyższono dopuszczalną prędkość w terenie zabudowanym – z 50 do 70 km/h. Znaki miały się pojawić do końca zeszłego tygodnia.

Mamy nowy tydzień. Znaków, jak nie było, tak nie ma nadal. – Musimy wstrzymać ten plan – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Dlaczego? Okazało się, że nie można wprowadzać nowego oznakowania i to jeszcze podwyższającego dopuszczalną prędkość, gdy modernizacja al. Sikorskiego nadal jest placem budowy. Chodzi o fragment od ulicy Malowniczej do granic miasta z Tyczynem, który kierowcom udostępniono w grudniu zeszłego roku, ale Skanska (wykonawca inwestycji) nie uporała się jeszcze z wszystkim robotami, m.in. porządkowaniem poboczy.

– Zmiana teraz dopuszczalnej prędkości byłaby niezgodna z projektem. Musimy poczekać na zakończenie wszystkich prac. Stanie się to na przełomie marca i kwietnia br. W dalszym ciągu na al. Sikorskiego obowiązuje dotychczasowa dopuszczalna prędkość – wyjaśnia Maciej Chłodnicki.

Ale oprócz formalnych przeszkód, ratusz będzie się musiał zmierzyć ze stanowiskiem policji. Gdy władze Rzeszowa ogłosiły swoje plany, funkcjonariusze natychmiast zostali powiadomieni, by trzymali rękę na pulsie i uważali z wyciąganiem bloczków mandatowych. Jednocześnie pomysł podwyższenia dopuszczalnej prędkości na al. Sikorskiego skrytykowali.

– Już teraz dostajemy od mieszkańców bardzo dużo sygnałów o kierowcach, którzy na tej ulicy jeżdżą bardzo szybko. Po podwyższeniu dopuszczalnej prędkości skarg będzie jeszcze więcej – przewidują policjanci.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4646
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [Al. Sikorskiego] Przebudowa

Postautor: PzD91 » 16 kwie 2018, 22:00

Jechałem ostatnio pierwszy raz ul. Sikorskiego po jej przebudowie i moje obserwacje są negatywne. Po pierwsze jadąc w kierunku Tyczyna jeszcze na wcześniejszym odcinku drogi jest jakaś dziwna organizacja ruchu. To znaczy w pewnym momencie środkowy pas się kończy i trzeba uciekać nagle na pas obok, znaku mówiąc o takiej organizacji nie ma albo jest niewidoczny, a jazda na suwak w Rzeszowie jest jeszcze nieznana, także można się ładnie wpakować. Druga sprawa to skręcający do swoich posesji z lewego pasa, ustawiają się na lewym pasie i czekają, aż będzie pusto po przeciwnej stronie. Będzie dochodziło do wypadków tam regularnie, bo wystarczy się zagapić i wpakować się w czyiś tył. Organizacja ruchu do zmiany - należało wybudować z 2-3 nawrotki na całej długości drogi. Po trzecie, nie jestem pewny, ale chyba nie widziałem zatok autobusowych na końcowym odcinku Sikorskiego, też to jest słabe. Dodatkowo jak teraz przebudowują most na granicy z Tyczynem to wszyscy ustawiają się na jednym pasie i korek sięga 300m (a nię jechałem w godz szczytu), tak jak pisałem, jazda na suwak jeszcze nie jest znana w Rzeszowie. Ogólnie droga wygląda na taka "autostrade" gdzieś w Rosji, szeroko jak pas startowy i stare domki po obu stronach poobklejane tandetnymi reklamami i innymi obskurnymi ogłoszeniami.
PzD91
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1176
Na forum od: 16 lut 2015, 21:04
Lokalizacja: Rzeszów

Poprzednia

Wróć do Inwestycje zrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość