Strefa płatnego parkowania

Dyskusja o ukończonych projektach.

Re: Strefa płatnego parkowania

Postautor: Ole » 03 lis 2015, 17:35

Coś im wolno idzie, ciekawe jak im się uda uruchomić informację na tablicach świetlnych ile jest wolnych miejsc w danym rejonie.
Bo tablic jeszcze nie montują.
---- Regulamin Forum Rzeszowskich Inwestycji ----> https://inwestycje-rzeszow.pl/viewtopic.php?f=10&t=766
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 2159
Na forum od: 04 lip 2014, 9:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: Strefa płatnego parkowania

Postautor: riko » 07 lis 2015, 15:39

http://supernowosci24.pl/w-przyszlym-ty ... za-postoj/

RZESZÓW. Strefa płatnego parkowania zacznie działać na początku przyszłego roku.
Parkomaty, w których będzie można zapłacić za postój, już stoją. Kolejnym etapem będzie wybudowanie nad ulicami 12 tablic, które poinformują kierowców o liczbie wolnych miejsc. Zadaniem firmy Asseco Poland będzie również zbudowanie systemu informatycznego i oznakowanie dróg.
Płatna strefa zostanie podzielona na dwie podstrefy. Jedna w ścisłym centrum miasta między dworcem kolejowym, ulicami Batorego, Targową, Szopena, przez okolice zamku Lubomirskich, po al. Lisa-Kuli i Cieplińskiego. Druga strefa ograniczona będzie ulicami w rejonie torów przy Wisłoku, ul. Hetmańską, Chodkiewicza i Zofii Chrzanowskiej. Obejmie także okolice ul. Langiewicza i ks. Jałowego.
Do tej pory pojawiały się wstępne propozycje stawek postoju w obu strefach. Za pierwszą godzinę w podstrefie A, czyli najbliżej ratusza, kierowca miałby zapłacić 2,5 zł, 3 zł za drugą i trzecią oraz 2,5 zł za czwartą godzinę. W podstrefie B postój ma kosztować 2 zł za każdą rozpoczętą godzinę. Tu nie będzie limitu czasu postoju. W pierwszej strefie wyniesie on natomiast 4 godziny. – Do tej pory analizujemy stawki postoju. Niewykluczone, że będą znane już w przyszłym tygodniu – informuje Jerzy Tabin, dyrektor Miejskiej Administracji Targowisk i Parkingów.
Ustalono godziny postoju
Strefa będzie obowiązywała od poniedziałku do piątku w godzinach 9 – 17. W soboty i niedziele, podobnie jak buspasy, będzie nieczynna, co oznacza, że nie będzie opłaty za postój.
Mieszkańcy budynków położonych w zasięgu strefy pytają się, czy oni również zapłacą za postój? – Najprawdopodobniej mieszkańcy zostaną objęci symbolicznym abonamentem, 10 zł za pierwsze auto i 20 zł za kolejne – wyjaśnia Jerzy Tabin. – Mieszkańcy będą upoważnieni do postoju bez kolejnych opłat w najbliższej okolicy swojego zamieszkania. Dyrektor MATiP podkreśla, że są to na razie tylko propozycje.
W jaki sposób będą sprawdzani kierowcy?
Parkomaty będą wydawały bilety z kodem kreskowym. – Zatrudnieni kontrolerzy za pomocą odpowiedniego sprzętu będą sczytywali kody – wyjaśnia Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy prezydenta. W łatwy sposób zostanie sprawdzone, czy kierowca przekroczył limitu postoju, czy też nie. Za przekroczenie dopuszczalnego czasu, a więc 4 godzin, kierowca poniesie dodatkowe koszty finansowe. Co z tymi, którzy będą chcieli uniknąć płacenia za postój? Wstępnie założono, że opłata za postój bez biletu wyniesie 50 zł, ale jeśli kierowca ureguluje ją w ciągu 7 dni, dostanie upust.
W całym mieście postawiono już parkomaty, które będą zasilane energią słoneczną. Czy będą skuteczne? – Aby parkomaty działały, wystarczy światło dzienne. Bez względu na zachmurzenie, parkomaty będą ładowane – wyjaśnia Chłodnicki.
Strefa Płatnego Parkowania powstanie prawdopodobnie w grudniu lub na początku stycznia przyszłego roku.


Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Strefa płatnego parkowania

Postautor: riko » 12 lis 2015, 17:23

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,id,t.html

Strefa płatnego postoju w Rzeszowie zacznie obowiązywać na początku przyszłego roku. Już we wtorek zasady jej funkcjonowania będą omawiać radni. Miejska Administracja Targowisk i Parkingów przygotowała dla nich regulamin postoju, który określa dokładnie kto, gdzie i ile zapłaci za parkowanie. Abonament dla mieszkańców Fachowcy podzielili strefę na dwie części. Najbliżej ratusza i starego miasta postój będzie droższy i ograniczony do czterech godzin. - W tym rejonie deficyt wolnych miejsc parkingowych jest najbardziej dotkliwy. W II podstrefie parkować będzie można przez cały dzień, a stawka za każdą rozpoczętą godzinę wyniesie 2 zł - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. Mieszkańcy budynków stojących w zasięgu strefy będą zwolnieni z opłaty, ale każdy z nich zapłaci abonament miesięczny. Na pierwsze auto w rodzinie wyniesie on 10 zł, na drugie 20 zł, a na trzeci i kolejny 100 zł. Po wniesieniu takiej opłaty, samochód będzie można zaparkować obok swojego bloku, albo w jego najbliższym sąsiedztwie. Osoby, które nie mieszkają w centrum, ale parkują tu codziennie, będą mogły wykupić abonament w wysokości 250 zł miesięcznie. Efekt? - Parkując auto na 8 godzin w ścisłym centrum miesięcznie zapłaciłbym 92 zł tygodniowo, czyli ok. 370 zł miesięcznie. Abonament wyjdzie więc taniej, ale dalej to bardzo drogo. Według mnie te opłaty to nieporozumienie - uważa pan Dominik. Urzędnicy i autorzy koncepcji funkcjonowania strefy odpowiadają, że bezpłatny będzie parking na Podpromiu. Dodają, że wyłączając z opłat osoby pracujące w centrum, jej wprowadzenie nie miałoby sensu. - Tylko płacąc za postój kierowca będzie się spieszył, aby jak najszybciej odjechać i zwolnić miejsce kolejnej osobie. Taki jest sens wprowadzenia opłat tam, gdzie w ciągu dnia nie ma w zasadzie szans na zaparkowanie auta - tłumaczył podczas prezentacji projektu strefy Cezary Gołębiowski z firmy Ecorys. Opłaty będą pobierane od poniedziałku do piątku, w godzinach 9-17. Opłatę w parkomacie trzeba będzie wnieść do 10 minut od zaparkowania samochodu. A Strefa płatnego postoju w Rzeszowie będzie podzielona na dwie części. I Podstrefa - niebieska, ograniczona ulicami: Marcina Borelowskiego, Stefana Czarneckiego, Stanisława Jabłońskiego, Artura Grottgera, Piotra Bardowskiego, Stefana Batorego, Aleksandra Fredry, Bartosza Głowackiego, Targową, Fryderyka Szopena, Aleją Lubomirskich, Zamkową, płk. Leopolda Lisa – Kuli, płk. Łukasza Cieplińskiego, ks. Józefa Jałowego. Warunki postoju: 2 zł za pierwszą i czwartą godzinę postoju, 2,40 złza drugą godzinę i 2,80 zł za trzecią godzinę postoju. Limit czasu - 4 godziny. Po przekroczeniu czasu kierowca powinien odjechać, lub wniesc opłatę od nowa. II Podstrefa - niebieska, między pierwszą podstrefą a ulicami: Dojazd Staroniwa, Langiewicza, Chrzanowskiej, Dąbrowskiego, Kilara, a od stronywschodniej będzie ograniczona Wisłokiem. Wejda do niej m.in. ulice: 8 Marca, Szpitalna, Długosza, Poniatowskiego, Hoffmanowej, Unii Lubelskiej, Pułaskiego, Batorego i Siemiradzkiego. Warunki postoju: 2 zł za każdą rozpoczętą godzinę. Brak limitu czasu parkowania. Kara za brak opłaty wyniesie 20 zł, jeśli kierowca zapłaci ją w dniu wykroczenia. Jeśli w ciągu 7 dni - zapłaci 30 zł, później - 50 zł.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5374
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Strefa płatnego parkowania

Postautor: PzD91 » 12 lis 2015, 17:36

Jeśli ktos ma firmowy parking w 2 strefie to tez bedzie musial placic haracz?
Awatar użytkownika
PzD91
Maniak
Maniak
 
Posty: 1593
Na forum od: 16 lut 2015, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Strefa płatnego parkowania

Postautor: pixeolo » 12 lis 2015, 20:19

Co to znaczy firmowy parking? Na prywatnym terenie nie obowiązuje strefa.
pixeolo
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 409
Na forum od: 10 lip 2014, 17:00

Re: Strefa płatnego parkowania

Postautor: Frodo907 » 12 lis 2015, 20:33

Płatna strefa - kolejny argument przesiąść się na autobus albo rower. A ten jeździ za darmo, dowiezie pod same drzwi i nie trzeba płacić za parkowanie. :D :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Strefa płatnego parkowania

Postautor: Nikoś » 12 lis 2015, 21:22

Tylko żeby przesiąść się na autobus to musi on być dostosowany do potrzeb pasażera a nie pasażer do autobusu, bo ja wole dalej zapłacić za karnet i nie stać na przystanku lub polować na autobus
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2333
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Strefa płatnego parkowania

Postautor: Frodo907 » 12 lis 2015, 23:10

Tylko żeby przesiąść się na autobus to musi on być dostosowany do potrzeb pasażera a nie pasażer do autobusu, bo ja wole dalej zapłacić za karnet i nie stać na przystanku lub polować na autobus


No właśnie, kolejny punkt dla roweru, on dla Ciebie zawsze poczeka (trzeba tylko dobre zapięcie mieć)
Oraz argument o kompetencji pewnych osób władających Rzeszowem. Ściągnięto gościa/speca od komunikacji publiczej z Gdańska by zrobił raport. I co? Widział ktoś ren raport, zostało coś z niego w życie wcielone?

Powtórzę się. Miasto w ramach programu transportowego powinno wybudować 4, 5 dużych publicznych parkingów na obrzeżach i tam bazy MPK/ZTM, taxi i rower miejski. Do tego bus-pasy, płatna strefa, infra rowerowa i system by działał.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Strefa płatnego parkowania

Postautor: PzD91 » 12 lis 2015, 23:37

Zostało wprowadzone "taktowanie" na kilku liniach, ale czy do tego trzeba było "eksperta" ściągać z drugiego końca Polski zamiast zapytać się po prostu albo wysłuchać ludzi jeżdżących autobusami to nie wiem. :lol:

Co do stref płatnego parkowania to najpierw należało wybudować jeszcze przynajmniej ze 2 duże parkingi bezpłatne, np. Przy Szpitalnej/Szopena, w ramach przebudowy basenów ROSiR można by też zrobić jakiś parking i w ramach stworzenia Centrum komunikacyjnego. Dodatkowo wyznaczyć za pomocą białej farby, kostki czy czegoś innego miejsca do parkowania w obrębie strefy, tak, żeby jedni nie parkowali na 2 miejscach, a inni na chodnikach dla rowerów czy pieszych.
Awatar użytkownika
PzD91
Maniak
Maniak
 
Posty: 1593
Na forum od: 16 lut 2015, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Strefa płatnego parkowania

Postautor: swiety » 13 lis 2015, 0:34

PzD91 pisze:najpierw należało wybudować jeszcze przynajmniej ze 2 duże parkingi bezpłatne, np. Przy Szpitalnej/Szopena,.


Wszystko fajnie, ale kto Ci wybuduje parking za kilka milionów nie pobierając później opłat za parkowanie? To nie realne.

W ścisłym centrum powinni stopniowo ograniczać liczbę naziemnych miejsc parkingowych (część zlikwidować, wykluczyć parkowanie gdzie popadnie, parkingi prostopadłe zamienić na równoległe) w zamian za to wybudować 2-3 parkingi wielopoziomowe płatne.

Stare miasto znacznie zyskałoby na wyglądzie, jeśli połowa aut zniknęła by z ulic, chodników ... trawników.

Ciekaw jestem kiedy centra handlowe zlokalizowane w strefie zaczną pobierać opłaty za parkowanie (Galeria Rzeszów, Grafika). Millenium prędzej czy później też będzie musiało to zrobić.
swiety
Moderator
Moderator
 
Posty: 2957
Na forum od: 22 cze 2014, 19:11
Lokalizacja: Rzeszów

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje zrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości