Skrzyżowania przebudowywane w ramach RIST

Dyskusja o ukończonych projektach.

Re: Skrzyżowania przebudowywane w ramach RIST

Postautor: Meme » 03 maja 2015, 17:53

Dodatkowo sygnalizacja ta powinna być podpięta pod cały system sterowania ruchem miejskim i wychwytywać autobusy jadące tym pasem i wtedy dawać im priorytet. Powinno to działać dla autobusów MPK opóźnionych w stosunku do rozkładów jazdy, a więc np. nie dla MKS, ponieważ one nie będą uwzględniane w całym systemie. Zobaczymy jak to będzie wyglądało po wprowadzeniu buspasów (i mam nadzieję, że wraz ze sprawnie działającym już RISTem).
Meme
 
Posty: 91
Na forum od: 03 sie 2014, 12:16
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Skrzyżowania przebudowywane w ramach RIST

Postautor: JacekN » 05 maja 2015, 9:08

I tak powstanie system świętych autobusów.Reszta niech się szarpie i zdechnie.
JacekN
 
Posty: 49
Na forum od: 19 sty 2015, 13:30

Re: Skrzyżowania przebudowywane w ramach RIST

Postautor: letowniak » 06 maja 2015, 0:26

Od tego nie ma odwrotu każde miasto na zachodzie ma system świętych autobusów. Fakt że tu się robi wszystko na opak...ale cóż, będzie test na żywym organizmie, nic nie poradzi, takich specjalistów mamy
Przewodnicząca Komisji Estetyki Urszula Kukulska - Takie wyeksponowane obiekty fajnie wyglądają. Wyjaśnia, że komisja złożona z urzędników i pracownika szkoły miała do wyboru kilka wersji elewacji. Wybrała żółto-pomarańczową!
letowniak
 
Posty: 258
Na forum od: 21 lip 2014, 0:55

Re: Skrzyżowania przebudowywane w ramach RIST

Postautor: swiety » 15 sie 2015, 19:10

Inwestycja ukończona, przenoszę do zrealizowanych.
swiety
Moderator
 
Posty: 1170
Na forum od: 22 cze 2014, 18:11
Lokalizacja: Staromieście

Re: Skrzyżowania przebudowywane w ramach RIST

Postautor: PzD91 » 21 wrz 2015, 21:56

Czy tylko mi się wydaje, że te światła kolo Ameryki, co niby śluzą mają być to działają beznadziejnie, w praktyce kilkanaście metrów deficytowej jezdni w ścisłym centrum miasta zostaje wykluczona z użytku. Takie rozwiązanie w ogóle nie spełnia swojej roli, bo zazwyczaj oprócz autobusów na prawym pasie są osobowki jadące prosto lub w prawo i blokuje autobus stojący za nim. Powinno być normalnie po ludzku, autobus jak chce stamtąd skręcić w lewo to wrzuca kierunek i inni kierowcy mają obowiązek go wpuscic. I tyle. A w tej chwili robimy większy korek.
PzD91
 
Posty: 914
Na forum od: 16 lut 2015, 21:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Skrzyżowania przebudowywane w ramach RIST

Postautor: swiety » 21 wrz 2015, 22:05

^^ Fakt, obecne rozwiązanie jest kiepskie. Po pierwsze powinni zrobić prawoskręt w stronę Marszałkowskiej - miejsca nie brakuje. Wówczas ta sygnalizacja dla autobusów miały może sens - obecnie jest blokowana przez auta i autobusy stoją w zatoczce. Druga opcja to przeniesienie tej sygnalizacji przed zatoczkę, ale to bardziej drastyczne rozwiązanie.
swiety
Moderator
 
Posty: 1170
Na forum od: 22 cze 2014, 18:11
Lokalizacja: Staromieście

Re: Skrzyżowania przebudowywane w ramach RIST

Postautor: dStan » 22 wrz 2015, 6:14

Od dawna mówię, że w tym miejscu powinna się ustawić policja i powinna edukować tych, co zjeżdżają na prawy pas jeszcze przed sygnalizatorem (jeszcze na bus-pas) blokując całkowicie śluzę. Zjazd na prawy pas powinien się odbyć za pierwszym sygnalizatorem i jakby ludzie się tego stosowali to i śluza by działała.
Choć z drugiej strony widziałem i takie sytuacje, gdzie kierowca autobusu mając wolną śluzę, zamiast z niej skorzystać, wyjeżdżając z zatoczki od razu jedzie w lewo i czeka aż ktoś go wpuści. Takie zachowanie również nie pomaga kierowcom przyzwyczaić się do sytuacji.
dStan
 
Posty: 125
Na forum od: 30 cze 2014, 13:13

Re: Skrzyżowania przebudowywane w ramach RIST

Postautor: riko » 22 wrz 2015, 14:47

http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... stalo.html

RZESZÓW. Od kilku miesięcy rzeszowscy kierowcy korzystają z nowoczesnych technologii przemierzając ulice Rzeszowa. Tablice Zmiennej Treści, bo o nich mowa, informują kierowców m.in. o utrudnieniach drogowych, o prognozowanych czasie dojazdu do centrum czy Rzeszowa czy o warunkach pogodowych.

Niestety, nowoczesne technologie też się psują. I tak się stało w przypadku tablicy na al. Armii Krajowej. Tablica na połowie ekranu zamiast komunikatów, wyświetla "kolorowy prostokąt". Co się stało?

O przyczyny usterki zapytaliśmy Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie. Jak się dowiedzieliśmy, uszkodzony został moduł ledowy. Jeszcze dziś na miejsce awarii skierowano zespół, który powinien wyeliminować usterkę.
riko
Moderator
 
Posty: 3156
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW

Re: Skrzyżowania przebudowywane w ramach RIST

Postautor: riko » 04 lis 2015, 15:48

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,id,t.html

Pani Barbara mieszka na osiedlu Budziwój w Rzeszowie, ale pracuje na Baranówce. Do pracy dojeżdża codziennie samochodem. Kiedy na początku roku zdarzało się jej stać w korku na ul. Kwiatkowskiego, miała nadzieję, że problemy skończą się po uruchomieniu inteligentnego systemu sterowania ruchem. Dziś skarży się, że jest jeszcze gorzej. Obwodnica jedzie, osiedla stoją - Ten system albo nie działa, albo nie jest przystosowany do ruchu w Rzeszowie - narzeka nasza Czytelniczka. - Projektanci zapomnieli chyba, że rano ruch powinien się odbywać w ten sposób, aby jak najszybciej rozładowywać ulice dojazdowe do obwodnicy. Tymczasem wzdłuż niej zielone światło świeci się bardzo długo, podczas gdy na drogach dojazdowych kierowcy w nieskończoność stoją na czerwonym świetle - dodaje.
Najwięcej uwag kierowcy mają do skrzyżowania al. Powstańców Warszawy z ul. Podwisłocze i Kwiatkowskiego.
Będą zmiany Kierowcy narzekają, że urzędnicy pozostają głusi na ich skargi. Nie tylko nie wprowadzają zmian w działaniu świateł, lecz także wydają pozwolenia na budowę kolejnych bloków na Drabiniance. W ten sposób potęgują ruch, na który już teraz ul. Kwiatkowskiego nie jest przygotowana. - Drabinianka i Budziwój są ugotowane, gdyż nie ma alternatywnej drogi dojazdu do obwodnicy. Wszyscy muszą jechać tą ul. Kwiatkowskiego. Przykro, że urzędnicy i radni pamiętają o tych dzielnicach tylko przed wyborami. Niestety, zawsze kończy się na obiecankach, a poprawy wcale nie widać - uważa pani Barbara.
Zanim zaczął funkcjonować inteligentny system transportowy, ruch odbywał się tu za pomocą świateł wspomaganych przez liczniki czasu. Owszem, swoje trzeba było odstać, ale przynajmniej światła zmieniały się częściej, a kierowcy wiedzieli, kiedy wrzucić bieg i przygotować się do jazdy. Dziś stoimy w olbrzymich korkach, które sięgają już nawet ul. Jana Pawła II. Od momentu wyłączenia liczników i włączenia systemu wszystko się posypało i wyjazd do głównej ulicy trwa nawet ponad godzinę - opisuje sytuację nasza Czytelniczka. Będą zmiany Kierowcy narzekają, że urzędnicy pozostają głusi na ich skargi. Nie tylko nie wprowadzają zmian w działaniu świateł, lecz także wydają pozwolenia na budowę kolejnych bloków na Drabiniance. W ten sposób potęgują ruch, na który już teraz ul. Kwiatkowskiego nie jest przygotowana. - Drabinianka i Budziwój są ugotowane, gdyż nie ma alternatywnej drogi dojazdu do obwodnicy. Wszyscy muszą jechać tą ul. Kwiatkowskiego. Przykro, że urzędnicy i radni pamiętają o tych dzielnicach tylko przed wyborami. Niestety, zawsze kończy się na obiecankach, a poprawy wcale nie widać - uważa pani Barbara. Drogowcy tłumaczą, że liczniki zostały wyłączone, ponieważ sygnalizacja działa teraz w innym trybie. Wcześniej światła były zaprogramowane tak, że - niezależnie od natężenia ruchu - zmieniały się w stałych odstępach czasu. Dziś to system decyduje o tym, gdzie zielone powinno się świecić dłużej i kiedy umożliwić jazdę samochodom stojącym na drogach bocznych. W tej sytuacji czasomierze nie zdają egzaminu. Na polecenie prezydenta Tadeusza Ferenca Miejski Zarząd Dróg pracuje jednak nad znalezieniem kompromisu i powróceniem do „sekundników”. Katarzyna Pawlak z Biura Prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa dodaje, że miasto zajęło się już sprawą korków. - Wiemy o uwagach kierowców, pracujemy nad rozwiązaniem. Fachowcy analizują sytuację na głównych skrzyżowaniach i na tej podstawie wkrótce zaproponują rozwiązania. Regulacja systemu jest możliwa - słyszymy w ratuszu.
riko
Moderator
 
Posty: 3156
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW

Re: Skrzyżowania przebudowywane w ramach RIST

Postautor: pisul » 04 lis 2015, 16:39

Kwiatkowskiego korkuje sie przez wąskie gadło. Czyli ostatnie 200 metrów przed krzyżówką. Rozbudowali w tamtym roku o jeden pas ale pewnie ludzie nie zgodzili sie na pas w miejscu istniejącego obecnie parkingu. I jest to co jest. Zabraniać budować bo ktoś z Budziwoja nie może dojechać bezsens.

Dwie możliwości. Albo poszerzyć o wspomniany pas kosztem parkingu koło bloku…

Obrazek

viewtopic.php?f=22&t=46&p=4166#p4166

-----

Albo w miejscu przyszłej kładki pieszorowerowen z ul. Grabskiego w strone Lisiej Góry budować zwykły most

Obrazek

viewtopic.php?f=24&t=159
Awatar użytkownika
pisul
Moderator
 
Posty: 2531
Na forum od: 27 cze 2014, 20:40

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje zrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość