Re: [ul. 9 Dywizji Piechoty ] Trasa Południowa
: 30 gru 2016, 18:42
Mmmm, też chciałbym kupić tańszą działkę ze względu na inwestycję, a potem ją zablokować - no przecież interes życia.
https://inwestycje-rzeszow.pl/
Pieczarkowy pisze:Mmmm, też chciałbym kupić tańszą działkę ze względu na inwestycję, a potem ją zablokować - no przecież interes życia.
RZESZÓW. Nawet 400 mln zł może kosztować budowa drogi południowej wraz z mostami nad zalewem i nad rzeką Strug.
Największy w Rzeszowie most będzie mierzył dokładnie 1080 metrów długości. Wykonany zostanie w ramach budowy drogi południowej, która połączy ulice Podkarpacką i Sikorskiego. Drugi obiekt mostowy na tej trasie powstanie nad rzeką Strug i będzie miał 96 metrów długości.
Droga południowa i dwa nowe mosty, które pojawią się w Rzeszowie, są obecnie projektowane. Samo opracowanie dokumentacji to koszt ponad 2,5 mln zł.
Większy obiekt będzie mostem wantowym podwieszonym o długości przęseł 167 metrów. Łącznie będzie miał 1080 metrów długości, czyli ok. 10 przęseł. Pylony będą wysokie na 40 – 50 metrów. Jezdnia będzie biegła ok. 40 metrów nad poziomem lustra wody na zalewie. Przekrój będzie miał podobny jak most Mazowieckiego, z tym że będzie miał dużo niższe pylony.
- Jest tam na trasie przebiegu tego łącznika zalew rzeszowski, który należy pokonać właśnie tak dużym obiektem, ponieważ mamy po drodze Naturę 2000. Mamy też teren zalewowy, więc tego typu obiekt jest potrzebny na trasie tego połączenia. Budowę takiego mostu warunkują względy zarówno komunikacyjne, jak i ekologiczne, przede wszystkim sprawy związane z przestrzenią wody. Pozwolenie wodno-prawne mówi, jaki obiekt należy wybudować, jakiej rozpiętości, a do tego dokładają się względy ekologiczne i względy finansowe – tłumaczy Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa. – Dodatkowo na rzece Strug znajdzie się kolejny most. Będzie to obiekt o rozpiętości 96 metrów, który również będzie jednym z większych obiektów mostowych Rzeszowa – dodaje.
Na trasie drogi południowej powstaną dwa mosty: większy o dł. 1080 m i mniejszy o dł. 96 m.
Nawet 400 mln zł
Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z planem, na początku marca urzędnicy miejscy ogłoszą przetarg, żeby wyłonić wykonawcę. Jeżeli miasto dostanie dofinansowanie unijne, to w połowie roku rozpocznie się budowa tych obiektów i całej trasy. Dokładne koszty będą wiadome w końcu stycznia, bo wciąż trwa opracowywanie dokumentacji drogi południowej. Według szacunków miejskich urzędników, może to być ok. 350 – 400 mln zł.
Droga południowa to kontynuacja budowy drogi wojewódzkiej od S19. W trakcie budowy jest łącznik od węzła S19 do ul. Podkarpackiej. Stamtąd poprowadzona zostanie droga południowa aż do al. gen. Sikorskiego, przecinając niedawno remontowaną ul. Jana Pawła II na os. Budziwój. Nowa południowa obwodnica znacznie odciąży al. Powstańców Warszawy. Przez most Karpacki przejeżdża dziennie 55 tys. samochodów.
Blanka Szlachcińska
PzD91 pisze:Moim zdaniem warto zrobić 2 drogi, jedna jako połączenie osiedli północnych a druga jako tranzytowa.
Nikoś pisze:PzD91 pisze:Moim zdaniem warto zrobić 2 drogi, jedna jako połączenie osiedli północnych a druga jako tranzytowa.
tylko po co ? te trase zbudowac wcześniej przygotowac plany zamiany obecnej DK94 na Dw a te nową drogę z Dw na DK94 i mamy uporządkowany ruch
do tego powstanie most 3 gmin jako połączanie lokalne i ruch na południu na chwile mamy uspokojony.
Lepiej by zając się przedłużeniem tej drogi do Słociny i dalej do Lwowskiej a nie marnowac kase na dubel drogi
moim zdaniem budowa stoi od świąt