http://rzeszow-news.pl/pierwsze-prace-n ... owa-z-s19/
Ekipa budowlana weszła na plac budowy po trzech dniach od podpisania umowy w sprawie realizacji inwestycji. Z nowej trasy kierowcy mają korzystać pod koniec przyszłego roku. Skanska ma wybudować łącznik z S19 do 15 listopada 2017 r. Droga będzie miała 3,46 km.
– W środę przejęliśmy plac budowy i rozpoczynamy prace przygotowawcze – informuje Arkadiusz Chromiński ze Skanski.
W pierwszej kolejności firma organizuje zaplecze budowy, które powstanie przy skrzyżowaniu ul. Podkarpackiej z ul. 9 Dywizji Piechoty. Na początku listopada rozpocznie się wycinka drzew i prace rozbiórkowe, potem ekipa budowlana rozpocznie roboty ziemne i przełożenia infrastruktury.
– Żaden z pasów ruchu nie zostanie przez nas zajęty. Jedynie wygrodzone zostaną pobocza. Prace w listopadzie będziemy prowadzić poza terenem zabudowanym, dlatego kierowcy będą mogli bez problemu korzystać z obecnej drogi. Zmiana organizacji ruchu nastąpi dopiero z końcem listopada lub na początku grudnia – zapowiada Chromiński.
Nowa trasa będzie przebiegać zarówno przez tereny Rzeszowa, jak i poza granicami miasta. Przedsięwzięcie zostało podzielone na dwa odcinki – miejski (realizowany przez miasto Rzeszów) oraz zamiejski (za budowę którego odpowiada samorząd podkarpacki).
Budowa łącznika z S19 ma się przyczynić do wyprowadzenia ruchu tranzytowego z centrum Rzeszowa. Mniej samochodów ciężarowych to mniejszy hałas, mniej spalin, mniej korków. Mieszkańcy będą mogli bez większych przeszkód dostać się do pracy czy wrócić do domów. Będzie ciszej i bezpieczniej.
– Kierowcy jadący drogą krajową nr 19 będą mogli skręcić w łącznik z S19, ominąć Rzeszów, dojechać do autostrady A4 w kierunku na wschód i zachód, a także do S19 w kierunku na Lublin i Warszawę. Ciężarówki nie będą musiały wjeżdżać do centrum miasta – wyjaśnia Janusz Łach z Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
– Omijać będą ulice Podkarpacką, Powstańców Warszawy, Armii Krajowej, Batalionów Chłopskich i Witosa. Z ulic Rzeszowa zostaną wyeliminowane ciężarówki, których kierowcy korzystają z trasy Przemyśl – Kraków – Barwinek – dodaje Łach.
Dzięki budowie łącznika, okoliczne gminy, ale i sam Rzeszów zyskają lepsze połączenie z drogą ekspresową S19 Rzeszów-Świlcza i autostradą A4 Rzeszów-Zachód. Nowa droga ma się przyczynić do lepszego skomunikowania Podkarpacia z innym województwami, a także być zachętą dla przedsiębiorców.
Budowa łącznika będzie kosztowała prawie 69 mln zł, w 85 procentach inwestycja zostanie sfinansowana z unijnego programu Polska Wschodnia.
Skanska wybuduje dwujezdniową drogę (cztery pasy). Przebudowany zostanie niespełna półkilometrowy miejski odcinek drogi wojewódzkiej nr 878, na przecięciu tej drogi z ul. Przemysłową powstanie rondo.
Budowlańcy rozbudują także 850-metrowy odcinek drogi krajowej nr 19. Na połączeniu „19” z DW 878 Skanska wybuduje dwupoziomowy węzeł, na którym drogi będą się krzyżowały bezkolizyjnie.
– Ponadto powstaną 4 skrzyżowania, 15 odcinków dróg serwisowych, zatoka autobusowa, wiadukt w ciągu ul. Podkarpackiej o długości ok. 100 m, chodniki i ścieżki rowerowe – mówi Dawid Surmiak, kierownik budowy z rzeszowskiego oddziału budownictwa inżynieryjnego firmy Skanska.
Budowana droga będzie połączona z 6-kilometrowym odcinkiem S19 węzeł Świlcza – Kielanówka. Realizuje go Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Ten fragment „ekspresówki” ma być gotowy w sierpnu przyszłego roku.
http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... a-s19.html
RZESZÓW. Zaledwie trzy dni po podpisaniu umowy, ruszyła budowa dwujezdniowego odcinka drogi wojewódzkiej łączącego drogę krajową nr 19 z węzłem Rzeszów – Południe (S 19).
Firma Skanska podpisała z Prezydentem Miasta Rzeszowa oraz Marszałkiem Województwa umowę na realizację tego zadania o wartości prawie 69 mln zł brutto. Z nowej trasy kierowcy skorzystają z końcem 2017 roku. Planowana trasa będzie przebiegać zarówno przez tereny Rzeszowa, jak i poza granicami miasta. Przedsięwzięcie zostało podzielone na dwa odcinki – miejski (realizowany przez Gminę Miasto Rzeszów) oraz zamiejski (za budowę którego odpowiada Województwo Podkarpackie).
Komfort i bezpieczeństwo.
Droga pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum miasta. Mniej samochodów ciężarowych to mniejszy hałas, mniej spalin, mniej korków. Mieszkańcy będą mogli bez większych przeszkód dostać się do pracy czy wrócić do domów. Będzie ciszej i bezpieczniej. „Kierowcy jadący drogą krajową nr 19 będą mogli skręcić w łącznik z S19, ominąć Rzeszów, dojechać do autostrady A4 w kierunku na wschód i zachód, a także do S19 w kierunku na Lublin i Warszawę. Ciężarówki nie będą musiały wjeżdżać do centrum miasta” – wyjaśnia Janusz Łach kierownik projektu, Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie. - Omijać będą ulice Podkarpacką, Powstańców Warszawy, Armii Krajowej, Batalionów Chłopskich i Witosa. Z ulic Rzeszowa zostaną wyeliminowane ciężarówki, których kierowcy korzystają z trasy Przemyśl – Kraków – Barwinek.
Dzięki inwestycji okoliczne gminy, ale i sam Rzeszów zyskają lepsze połączenie z siecią TEN-T (Transeuropejska sieć transportowa), tj. z drogą ekspresową S19 Rzeszów-Świlcza i autostradą A4 Rzeszów-Zachód. To umożliwi sprawniejsze powiązanie z innymi ośrodkami wojewódzkimi i subregionalnymi Polski Wschodniej oraz całego kraju, wpływając także na rozwój regionu. Nowa trasa stworzy warunki łatwego i szybkiego dojazdu do nowych obszarów inwestycyjnych, zachęcając przedsiębiorców do ulokowania tu lub rozwijania istniejących już firm, tworząc nowe miejsca pracy.
Infrastruktura drogowa.
„W ramach zadania zbudujemy dwujezdniowy odcinek DW klasy G w granicach Rzeszowa oraz poza granicą miasta o długości blisko 2,6 km, z czterema pasami ruchu, przebudujemy odcinek miejski DW klasy G na długości ok. 0,5 km, przebudujemy skrzyżowanie na skrzyżowanie typu rondo na przecięciu DW z ul. Przemysłową, oraz rozbudujemy odcinek DK19 klasy GP o długości ok. 0,85 km” – informuje Dawid Surmiak, kierownik budowy, Oddział Budownictwa Inżynieryjnego Skanska w Rzeszowie. Ponadto na połączeniu DW oraz DK19 powstanie węzeł drogowy typu WC (węzeł dwupoziomowy, na którym jezdnie dróg krzyżują się bezkolizyjnie, a relacje skrętne na obu drogach odbywają się na skrzyżowaniach), 4 skrzyżowania, 15 odcinków dróg serwisowych, zatoka autobusowa, wiadukt w ciągu ul. Podkarpackiej o długości ok. 100 m, ponadto chodniki i ścieżki rowerowe.
Spokojny listopad.
„W środę przejęliśmy plac budowy i rozpoczynamy prace przygotowawcze” – informuje Arkadiusz Chromiński, kierownik robót, Oddział Budownictwa Inżynieryjnego Skanska w Rzeszowie. - W pierwszej kolejności będziemy organizować zaplecze budowy, które powstanie przy skrzyżowaniu ul. Podkarpackiej z ul. 9 Dywizji Piechoty. Z początkiem listopada rozpocznie się wycinka drzew i prace rozbiórkowe, potem przystąpimy do robót ziemnych i przełożenia infrastruktury. Żaden z pasów ruchu nie zostanie przez nas zajęty. Jedynie wygrodzone zostaną pobocza. Prace w listopadzie będziemy prowadzić poza terenem zabudowanym, dlatego kierowcy będą mogli bez problemu korzystać z obecnej drogi. Zmiana organizacji ruchu nastąpi dopiero z końcem listopada lub na początku grudnia.