Strona 5 z 81

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most Północny

Post: 25 sie 2014, 13:00
autor: swiety
Budowa z dnia na dzień przyśpiesza - coraz więcej sprzętu i ludzi.

Widok od Lubelskiej (telefonem) :

Obrazek

zoom:
Obrazek

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most Północny

Post: 25 sie 2014, 22:23
autor: Person
Już nie mogę się doczekać jak ptaszyna przyleci, takiej wysokiej nie było w naszym rejonie

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most Północny

Post: 25 sie 2014, 22:28
autor: swiety
^^ Patrząc jak żuraw we Wrocławiu górował nad pylonem, nasz będzie miał ze 130-150m.

Obrazek

Pod koniec tygodnia pstrykne więcej fotek.

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most Północny

Post: 26 sie 2014, 9:19
autor: Ole
Dobre porównanie. Oj mało czasu na budowę nasi mają:
Wrocław ............................Rzeszów
maj 2008 - wrzesień 2011 .........., maj 2014 - wrzesień 2015 (??? jak dadzą radę)
długość 612m ........................, ponad 400 m
wysokość 122m......................., ok 120 m (jak by miał 123 to byłby najwyższy w Polsce)
3 pasy ruchu na stronę .............., 2 pasy ruchu na stronę

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most Północny

Post: 26 sie 2014, 10:11
autor: flyRZE
Pylon ma mieć chyba wysokość 109 m.

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most Północny

Post: 26 sie 2014, 11:07
autor: swiety
^^ Jakoś tak - coś w okolicach 110 m (120 na pewno nie). Sprzętu przybywa z dnia na dzień, dziś rano przyjechał nowy kafar w okolice Giełdy rolno-spożywczej i wbija już palę przy ul. Wioślarskiej.

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most Północny

Post: 26 sie 2014, 22:02
autor: Misieq
Przeglądam obecne forum od kiedy śledzę budowę mostu i sądzę, że pora się włączyć w rozmowę. Jako, że to pierwszy mój post - Witam wszystkich aktywnych jak i tych tylko oglądających postęp prac i komentujących tematykę inwestycji.
Porównujecie tu "most północny" z Mostem Rędzińskim na AOW. Dla kogoś kto o mostach wie tyle, "że to ten z wantami (podwieszony)" zgadza się, są podobne. Dla kogoś kto wie jak wygląda technologia i pracochłonność to są dwa zupełnie inne obiekty...
Most Rędziński to obiekt klasy obciążeniowej A i to w ciągu Autostrady, to są drastycznie inne wymogi projektowe i wykonawcze.
Jak popatrzycie na choćby przekrój poprzeczny obiektu dostępny tu:
http://inzynieria.com/uploads/images/or ... nqeunn.jpg
i ilość etapów robót aby wykonać poszczególną nazwijmy to sekcję ok 20m przęsła potrzeba minimum miesiąca. Most Rędziński był wykonywany w technologii wspornikowej (o ile się nie mylę). Nad przeszkodą wodną (Odra) inaczej się za bardzo nie dało. Przekrój poprzeczny to szalenie skomplikowana skrzynka betonowa sprężona nie tylko po długości ale i poprzecznie. Na to wszystko potrzeba i czasu i pieniędzy. Obiekt tego typu w mostownictwie to taki merc... Rzadko, którego Inwestora stać na tak drogi obiekt.
Rzeszowski most to tylko podwieszony obiekt, konstrukcję nośną stanowią blachownice stalowe zespolone z płytą betonową i dla odciążenia podwieszone na pylonie (nie mam dostępu do dokumentacji projektowej więc konkretów niestety nie mogę podać). Czas wykonania takiego obiektu jest dużo, dużo mniejszy niż w technologii wspornikowej. Sądzę, że spokojnie dwa razy szybciej można wykonać blachownicę z pomostem niż skrzynkę.
Popatrzcie ile tu jest miejsca po stronie Zachodniej Wisłoka (od lubelskiej) na podpory pośrednie i montaż konstrukcji która w 90% przyjeżdża od wytwórcy i tylko się ją składa przy pomocy dźwigów. Potem trochę spawania i można deskować, zbroić i betonować płytę pomostu. Przęsło wschodnie nad zbiornikiem można po prostu nasunąć ślizgowo z przygotowanego nasypu drogowego bądź zachodniego przęsła. Jak by na to nie patrzeć, taka technologia jest znacznie szybsza i mniej kosztowna niż monolit rędziński.
Co do czasu, rzeczywiście do końca września bodajże przyszłego roku to strasznie ciasno. Biorąc pod uwagę 3, 4 ostatnie zimy jeśli w tym roku będzie podobnie to spokojnie zdążą. (Ciekawostka: Na Rędzińskim prace w zimie wstrzymane były przez cały czas tylko ok tygodnia jak temperatura spadła poniżej -26 stopni C! Nie licząc powodzi, która spowodowała kilku miesięczny przestój, robota szła ciągiem.) Jeśli zima będzie ostra i długa to przed połową marca robót nie wznowią. Jakkolwiek pogoda to obusieczny miecz, Wykonawca dzięki pogodzie może zasadnie rościć o wydłużenie terminu realizacji robót, kwestia prawnie to w słowa ubrać...

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most Północny

Post: 26 sie 2014, 22:18
autor: swiety
Witamy na forum. Dzięki za objaśnienia - w przypadku porównywania do mostu we Wrocku chodziło głównie o wymiary (wysokość pylonu czy żurawia).

Jak pogoda się poprawi wrzucę więcej fotek z bliska. Spróbuje dostać się jakoś w okolice budowy pylonu. Chyba, że ktoś ma kajak to podpłyniemy Wisłokiem :)

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most Północny

Post: 27 sie 2014, 9:27
autor: Ole
Kajak albo Drona. ;)

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most Północny

Post: 27 sie 2014, 22:31
autor: KAJ
Ta inwestycja będzie miała sens dopiero jak będzie w całości skończona czyli gdy połączą Lubelska przez Krogulskiego z Warszawską i dalej z Krakowską wtedy można mówić o domknięciu "ringu". W obecnej formie to będzie tak średnio na jeża potrzebny ten most...a już na pewno nie za taką kasę...