[ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowieckiego

Dyskusja o ukończonych projektach.

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: resov » 30 paź 2015, 19:17

Na tym rondzie kostkę granitową powinni zostawić na tym poziomie, na którym jest a wewnętrzne betonowe krawężniki zrobić na 0.5 m i "podnieść" wysokość ronda. Sorki za kolokwializm, ale jakby jakiś wieśniak, wracając na swoją wioskę przywalił i zrobił harmonijkę ze swojej starej "Beemki", to reszta by się nauczyła patrzeć na znaki. :evil: :evil: :evil:
Awatar użytkownika
resov
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 93
Na forum od: 30 lis 2014, 19:15
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: pisul » 30 paź 2015, 20:38

Zmienie temat. Przed chwilą pojawił sie nowy film na kanale youtubowym rzeszow.dron.pl


Obrazek



Obrazek



Obrazekscreen youtube/DronRzeszow.Pl

Film:



Profesionalna robota.
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 8516
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: Tomasz ZZ » 01 lis 2015, 20:49

Moim zdaniem winę za przypadki przejeżdżania przez wyspę centralną na rondzie ponosi projektant tego ronda . W ostatnich latach prawdopodobnie "projektują" te ronda na podstawie szablonów bo pewnie jest taniej a przy okazji nie trzeba myśleć. Przez to właśnie drogi doprowadzające ruch na rondo i wyprowadzające wytycza się "prostopadle". Nie chcę tutaj całkowicie usprawiedliwiać kierowców którzy nie stosują się do ograniczenia prędkości lub nie zwracają uwagi na znaki. Niemniej jednak, gdyby droga doprowadzająca ruch na rondo i ruch ten wyprowadzająca były odpowiednio zaprojektowana nie dochodziło by do takich sytuacji. Pomysł aby znacznie podnosić krawężniki lub budować konstrukcje trwałe na wyspie jest niemądry gdyż może to doprowadzić do poważnych wypadków.Za komuny można było projektować ronda - takie jak na Pobitnem - gdzie trudno byłoby przejechać przez wyspę centralną. Dziwię się że obecnie takich rond już nie projektuje się. Moje zdanie jest takie że obecnie decydentom i projektantom nie zależy na tym aby jeździło się wygodnie, sprawnie i bezpiecznie. Dlatego mamy na ulicach liche rozwiązania inżynierii ruchu drogowego .
Tomasz ZZ
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 20
Na forum od: 01 lis 2015, 19:58

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: letowniak » 02 lis 2015, 12:49

W UK większość rond w miastach i maseczkach to biała farba na asfalcie, dla czego w Polsce rondo musi być dal kierowców dobrze widzialną przeszkodą na trasie przejazdu? Czy to oznacza że jesteśmy głupszym narodem i gorszymi kierowcami, albo inaczej widzimy?
Hardkloc - developer oferujący mieszkania w najwyższej jakości klocach
letowniak
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 374
Na forum od: 21 lip 2014, 1:55

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: Nikoś » 02 lis 2015, 15:07

Rondo na Lubelskiej jest dobre, a jeśli go ktoś nie widzi to niech idzie do okulisty i nie siada za kółkiem. Malowanie rond to można gdzieś na zwykłych uliczkach a nie na wylotówce.
A rondo Pobitno nie wiele różni się od tego, tylko że tam wyspa centralna jest większa niż tutaj i to jedyna różnica
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2312
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: Tomasz ZZ » 02 lis 2015, 15:46

Jeżeli ktoś pisze, że rondo na Pobitnem i rondo na ul. Lubelskiej niczym ( poza średnicą wyspy centralnej ) się nie różnią to mogę jedynie przypuszczać że ten ktoś nie chce dostrzec tych różnic. Przecież różnice są ewidentne.
Tomasz ZZ
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 20
Na forum od: 01 lis 2015, 19:58

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: Frodo907 » 02 lis 2015, 18:06

Podaj dowody na swoja tezę że ronda się różnią.
Bo na obecnym etapie to przerzucanie kto ma rację.
Dla mnie rondo na Lubelskiej jest spoko, przy przepisowej 50km/h nigdy n ie miałem problemu z jego pokonaniem.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: Nikoś » 02 lis 2015, 19:04

Tomasz z chęcią poczytam twoje tezy (udokumentowane a nie z "czapki"), ale nie na zasadzie że to mniejsze a tamto większe
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2312
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: dStan » 03 lis 2015, 8:53

Nikoś, Frodo, na prawdę nie widzicie różnic? A chociażby to, że na rondzie Pobitno wjazdy/zjazdy są w osi stycznej do okręgu ronda (a nawet delikatnie poza), aby wjechać na rondo trzeba skręcić nie do zewnętrznej, w prawo, a do wewnętrznej (w najgorszym wypadku jadąc prosto, z lewego pasa wjeżdża się na pas zewnętrzny, spójrzcie na zdjęcia satelitarne). Przy nowym moście za to, te osie przecinają rondo. To jest żadna różnica?
Podzielam zdanie Tomasza, jak ktoś takich rzeczy nie widzi, to IMHO po prostu nie chce ich zauważyć.
dStan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 501
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: Tomasz ZZ » 03 lis 2015, 13:06

Cieszę się , że nie tylko ja zauważam te różnice. Dodam jeszcze tylko, że na Pobitnem skręcając pod kątem 90 stopni, łuk w prawo pokonujemy jednym skrętem i nie trzeba dzielić tego manewru na trzy ( w prawo- w lewo - w prawo ). Jako, że łuk jest obszerny to koła długich samochodów nie niszczą krawężników.
Do Frodo907
Może jadąc ulicą Lubelską nie jesteś w stanie zarejestrować wszystkich znaków drogowych które przy niej stoją. Ja się nie dziwię bo na odcinku od skrzyżowania z ul. Trembeckiego jest ich ok. 30 (tablic znaków nie słupków). Gdybyś je jednak obserwował to zauważył byś, że są tam znaki podnoszące dopuszczalną prędkość do 70 km/h. następnie jest znak ograniczenia prędkości do 50 km/h który obowiązuje na odcinku przed skrzyżowaniem z ul. Wioślarską ale za tym skrzyżowaniem w odległości ok. 200 m przed rondem prędkość ponownie jest podniesiona do 70 km/h ( znaki są po obu stronach jezdni - t.j. na poboczu u na pasie zieleni rozdzielającym kierunki ruchu). Taki układ znaków wręcz zachęca kierowców do przyspieszania. Przepisowa prędkość wjazdu na rondo to nie jak piszesz 50 ale 70 km/h. Proszę się więc nie dziwić, że kierowca zachęcany do szybkiej jazdy, zawalony dziesiątkami znaków drogowych może być zaskoczony pojawieniem się szykany w postaci ronda które zmusza go do wykonania gwałtownego skrętu prawie pod kątem prostym na odcinku kilku metrów.
Tomasz ZZ
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 20
Na forum od: 01 lis 2015, 19:58

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje zrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości