Strona 2 z 15

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 23 mar 2017, 18:01
autor: Lolek
Czy ktoś myśli w tym urzędzie? Nie widzę uzasadnienia istnienia tego dworca w świetle planów RCK.

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 23 mar 2017, 18:14
autor: Sindus
Lolek pisze:Czy ktoś myśli w tym urzędzie? Nie widzę uzasadnienia istnienia tego dworca w świetle planów RCK.

Dworzec na autobusy podmiejskie zostaje tam pod wiaduktem.To PKP i PKS mają budować RCK.

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 23 mar 2017, 18:43
autor: swiety
^^ A jaki jest sens zostawiania dworca podmiejskiego w tym miejscu? Głównym zamysłem RCK jest skoncentrowanie wszystkich rodzajów transportu publicznego w jednym miejscu - pozostawianie dworca pod wiaduktem nie ma sensu.

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 23 mar 2017, 19:17
autor: Frodo907
Powstanie RCK to jak na razie dalekie plany.
A na podmiejski kasę już mają.

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 23 mar 2017, 19:23
autor: Lolek
Przecież w przyszłym roku mają zacząć budowę, to nawet jakby mieli rok poślizgu to nie jest tak daleko, a 4-5 lat z niewielkim remontem podmiejski by wytrzymał przed przeniesieniem.

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 23 mar 2017, 19:36
autor: PzD91
Właśnie chodzi o to, żeby podmiejski zastąpił dworzec główny na czas budowy RCK, dlatego ten remont, żeby przystosować podmiejski pod większy ruch.

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 28 mar 2017, 16:06
autor: riko
http://supernowosci24.pl/dworzec-komuni ... ebudowany/






RZESZÓW. Inwestycja ma być gotowa w połowie 2018 roku.

Na przełomie marca i kwietnia Zarząd Transportu Miejskiego ogłosi przetarg i zacznie poszukiwania firmy, która najpierw zaprojektuje, a potem wybuduje nowy dworzec podmiejski. Inwestycja może kosztować ok. 16 mln zł.
- Składamy dokumenty do Centralnego Zamawiającego. Jeśli przetarg się uda, to jeszcze jesienią firma będzie mogła wejść na budowę – twierdzi Anna Kowalska, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie.
ZTM w Rzeszowie ma swoje wewnętrzne koncepcje wyglądu nowego dworca, jednak urzędnicy nie chcą ich ujawniać. Firma, która stworzy projekt dworca, a później go wybuduje, dostanie szczegółowe wytyczne, co ma się znaleźć w projekcie. Nowy budynek stanie w północno-wschodniej części dworca, będzie miał dwie kondygnacje, kasę, informację pasażerską, pomieszczenie dla kierowców, WC, przechowalnie bagażu, miejsce dla dyżurnego ruchu oraz poczekalnię dla pasażerów.
- Chcielibyśmy, żeby ten dworzec był w pełni nowoczesny. Tablice elektroniczne byłyby nie tylko przy punktach odjazdu autobusów, ale również wewnątrz budynku. Będzie monitoring, który obejmie swoim zasięgiem cały dworzec autobusowy – mówi Kowalska.
Na dachach zamontowane zostaną panele fotowoltaiczne, cały plac dworcowy zostanie tak przebudowany, żeby pasażerowie nie musieli już wchodzić na drogę, po której poruszają się pojazdy. Dworzec ma zostać połączony jezdnią z ul. Towarnickiego do al. Piłsudskiego, która przejdzie obok VI LO.
Na dworcu obsłużono 1,4 mln pasażerów
Aby możliwa była budowa nowego obiektu, konieczne jest wprowadzenie zmian w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego. Plan uchwalony na tym terenie jeszcze w 2006 roku pozwala docelowo wykorzystać tę przestrzeń na parking, działalność komercyjną lub włączenie do miejskiego układu komunikacyjnego. Wówczas dworzec w tym miejscu miał być rozwiązaniem tymczasowym, nie przewidując budowy nowego obiektu dla pasażerów. Jednak Rada Miasta w ubiegłym roku postanowiła wydać zgodę na opracowanie nowego planu. Ma on ustalić nowe zasady zabudowy i zagospodarowania terenów, w szczególności w zakresie dworca komunikacji publicznej.
Obecnie na Dworzec Komunikacji Lokalnej przyjeżdża 370 autobusów, w tym 26 pojazdów komunikacji międzynarodowej. Z roku na rok przybywa też pasażerów. W 2015 roku na dworcu podmiejskim obsługiwanych było 640 tys. osób. Rok później już 750 tys. osób, a w 2016 roku prawie dwa razy tyle, bo ok. 1 mln 400 tys. pasażerów.
Miastu zależy na czasie, ponieważ dworzec podmiejski musi być gotowy, żeby przejąć ruch autobusowy na czas budowy Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego.

Blanka Szlachcińska




Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 12 kwie 2017, 16:11
autor: maks
Około 20 milionów złotych będzie kosztować przebudowa dworca lokalnego pod wiaduktem Śląskim w Rzeszowie.


http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,11976586/

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 29 maja 2017, 23:31
autor: Wujek
Dworzec podmiejski zostanie przebudowany. Poszukiwany wykonawca

RZESZÓW. Po 13 czerwca być może uda się poznać realizatora kolejnej dużej miejskiej inwestycji, jaką będzie kompleksowa przebudowa placu dworca podmiejskiego mieszczącego się pod Wiaduktem Śląskim.

W ramach projektu planowane jest stworzenie pawilonu obsługi podróżnych oraz zmodernizowanie terenu, na jakim znajduje się dworzec. Zadanie ma być wykonane w formule „zaprojektuj i wybuduj”.

Inwestycja uwzględnia realizację nowych nawierzchni placu manewrowego, nowych peronów oraz pawilonu, gdzie powstanie poczekalnia dla pasażerów, kasy biletowe, pomieszczenia dla obsługi dworca oraz pomieszczenie socjalne dla kierowców autobusów. Nie zabraknie także obiektu technicznego niezbędnego dla potrzeb teleinformatycznej obsługi dworca.

W planach miasta jest również zrealizowanie nowoczesnego Systemu Zarządzania Dworcem Lokalnym z systemem Informacji Pasażerskiej Dworca Lokalnego oraz Systemem Inteligentnego Monitoringu Wizyjnego poprawiającego bezpieczeństwo podróżnych. Jak czytamy w dokumentacji przetargowej- „ Całość systemu zarządzania Dworcem Lokalnym będzie zintegrowana z funkcjonującym Rzeszowskim Inteligentnym Systemem Transportowym i jego głównym elementem, czyli Systemem Zarządzania Transportem Publicznym będącym komponentem Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem i Transportem Publicznym w Rzeszowie.”


http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzeszo...nawca.html

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Post: 30 maja 2017, 9:30
autor: Ole
Szkoda że ten poprzedni projekt nie zostanie zrealizowany. Wiadomo - kasa.