Strona 6 z 12

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Post: 02 lut 2019, 1:05
autor: Meme
Że komunikacja szynowa ma dużą przewagę nad drogową, więc projekt Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej mógłby być częściowym wybawieniem od wjeżdżających do Rzeszowa dziennie dziesiątek tysięcy samochodów spoza miasta.

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Post: 03 lut 2019, 12:04
autor: Ole
Faktem jest że jak uruchomią tą kolej aglomeracyjną to będzie więcej szynobusów pędziło po torach.
Będzie też kilka nowych przystanków, Rzeszów Północny (w miejscu zlikwidowanego przejazdu kolejowego na załęskiej), Rzeszów Jasionka i jeszcze gdzieś przy warszawskiej.

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Post: 03 lut 2019, 12:16
autor: JanzRzeszowa
Tiaaaa, a ktoś jadący aglomeracyjną z północy i chcący wysiąść na Osiedlu czy Staroniwie? Ta kolej to bajkopisarstwo marszałka. Już nie wspomnę o następnym ułatwieniu dla przyjezdnych w imię zatorów dla mieszkańców Rzeszowa. Brawo.
K...a, dlaczego ja mam stać w swoim mieście na szlabanie bo 4 osoby jedzie tzw. koleją aglomeracyjną?

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Post: 03 lut 2019, 13:54
autor: rafik
JanzRzeszowa pisze:Tiaaaa, a ktoś jadący aglomeracyjną z północy i chcący wysiąść na Osiedlu czy Staroniwie? Ta kolej to bajkopisarstwo marszałka. Już nie wspomnę o następnym ułatwieniu dla przyjezdnych w imię zatorów dla mieszkańców Rzeszowa. Brawo.
K...a, dlaczego ja mam stać w swoim mieście na szlabanie bo 4 osoby jedzie tzw. koleją aglomeracyjną?

Będzie się musiał przesiąść na dworcu na linię jadącą w tym kierunku. Akurat z kierunku południowego od Strzyżowa przy dobrym rozkładzie kolejka będzie świetnym rozwiązaniem. Przystanki już istnieją (Osiedle,Zawiszy,Boguchwała,Zarzecze,Babica x 2,Czudec...), z tego co się orientuję linia zostanie niedługo zelektryfikowana co i tak nie jest problemem przy spalinowych szynobusach.

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Post: 03 lut 2019, 16:31
autor: Frodo907
JanzRzeszowa pisze:Tiaaaa, a ktoś jadący aglomeracyjną z północy i chcący wysiąść na Osiedlu czy Staroniwie? Ta kolej to bajkopisarstwo marszałka. Już nie wspomnę o następnym ułatwieniu dla przyjezdnych w imię zatorów dla mieszkańców Rzeszowa. Brawo.
K...a, dlaczego ja mam stać w swoim mieście na szlabanie bo 4 osoby jedzie tzw. koleją aglomeracyjną?

W szynobusie 4 a Ty jeden w samochodzie? Dlaczego ułatwienia mają dotyczyć tylko samochodów? inni to gorsi?

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Post: 04 lut 2019, 9:50
autor: JanzRzeszowa
Frodo, coraz częściej strzelasz ze ślepaków. Przeczytaj ze zrozumieniem i interpretacją co napisałem...
No, ale jeśli wolisz łopatologicznie..., proszę..., stoją twoi ulubieni rowerzyści na szlabanie, stoją piesi na szlabanie, stoi dziesiąki samochodów na szlabanie...i wszyscy z utęsknieniem oczekujemy pustego szynobusu.

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Post: 04 lut 2019, 18:24
autor: Frodo907
To pisz wyraźniej, w wypowiedzi wyrażałeś się w liczbie pojedynczej.
Zinterpretowałbym to inaczej to z kolei zarzuciłbyś mi że przeinaczam Twoją wypowiedź.
To że część połączeń PKP PR ma niskie obłożenie to po części fakt że przebudowa sieci kolejowej trwa jeszcze.
Jak pracowałem na Rejtana i trafiłem na opuszczony szlaban t rowerem robiłem skręt w prawo i wiaduktem śląskim przejeżdżałem. I robiłem tak nie tylko ja. To argument do dyskusji, że rower jest jednym z najbardziej elastycznych środków transportu miejskiego.
Choć w erze elektro mobilności może się to coś zmienić.

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Post: 05 lut 2019, 7:25
autor: JanzRzeszowa
^^ Tak jak kiedyś wzmiankowałem, sporo lat jeździłem do pracy rowerem i znam realia rowerowe dosyć dobrze. Zrezygnowałem z powodów bezpieczeństwa i wdychania spalin. Ale to inna bajka.
Co do szynobusów..., jakimś (ale utopijnym) rozwiązaniem byłoby, aby te pojazdy wjeżdżając do miasta podlegały zasadom ruchu drogowego. Tak jak tramwaje np.
Ja tylko głośno myślę.

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Post: 05 lut 2019, 10:15
autor: Steeler
Pozwolę sobie dorzucić kilka groszy.

W kontekście czekania za szlabanem na nadjeżdżający pociąg warto też wspomnieć o tym, że rzeszowskie przejazdy zostały totalnie zmarginalizowane pod względem bezkolizyjności podczas prac na liniach kolejowych. Chodzi tutaj zarówno o już zmodernizowany w ramach PO IŚ odcinek Rzeszów - Kraków, jak i obecne prace w samym mieście. Wystarczy - nawet na Mapach Google - zobaczyć, jakie rozwiązania zastosowano w takich miejscowościach jak np. Sędziszów Małopolski czy Dębica, o mniejszych miejscowościach nie wspominając. Oczywiście, podniosłoby to koszty, bo - przykładowo - na takim przejeździe w ciągu ul. Konopnickiej, byłoby pewnie sporo zabawy z sieciami podziemnymi, ale przytoczone przeze mnie przykłady pokazują, że nie w takich miejscach dało się zrealizować naprawdę spektakularne inwestycje. A w Rzeszowie poprawi się obecnie jedynie przejazd w ciągu ul. Batorego (który - primo - i tak jest bezkolizyjny, a secundo - mogło to być zrealizowane już wcześniej, podczas prac na odcinku Rzeszów - Medyka).

Gdyby Rzeszów był traktowany przez PLK poważnie i choćby część przejazdów została przebudowana na bezkolizyjne, to tej dyskusji by nie było. Warto o tym pamiętać, bo jest to czynnik, jakby nie patrzeć, istotny.

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Post: 05 lut 2019, 10:57
autor: yogi123
Jeżeli kolej aglomeracyjna wypali i będę faktycznie dużo ludzi z niej korzystających to przejazdy kolejowe w Rzeszowie prędzej czy później trzeba będzie przebudować. Nie ważne czy to będą jakich wiadukty bezkolizyjne czy tunele. Szlabany są zamykane na co najmniej 5 min, niekiedy to wystarczy żeby zrobił się duży korek.