[Rzeszów] Remont magistrali kolejowej i budowa Rz. Zachodni

Dyskusja o ukończonych projektach.

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: Arrival » 30 gru 2018, 16:16

Przecież dookoła przystanku jest ogromna ilość firm. Cała Okulickiego, Przy torze, Warszawska (skyres) czy nawet pracownicy omegi, chemifarbu itp.
Nie znam siatki połączeń pkp, ale jeśli do tej pory dla kogoś alternatywą dla samochodu był dojazd do dwórca głównego, a potem kombinowanie jak się z niego dostać na okulickiego to było kiepsko. Teraz alternatywa jest idealna.
Awatar użytkownika
Arrival
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 720
Na forum od: 16 lis 2014, 13:59
Lokalizacja: Rzeszów

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: yogi123 » 29 sty 2019, 19:36


Dobrze pokazane i omówione. Dach już zamontowany
yogi123
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 296
Na forum od: 06 sie 2016, 11:42

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: cezar99 » 30 sty 2019, 9:36

Jeszcze taki filmik:

cezar99
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 17
Na forum od: 22 gru 2017, 10:59

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: Szymek_Rz » 30 sty 2019, 11:28

Kto z Was chciałby czekać na pociąg pod tą wiatką w styczniową zamieć i - 15 st ?
Szymek_Rz
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 219
Na forum od: 11 lis 2015, 18:00

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: PzD91 » 30 sty 2019, 12:22

^^
Fajnie, że ruszyli z tematem koli aglomeracyjnej. Na pewno to jest potrzebne. Ale brakuje mi podstawowych rzeczy, jeśli to ma być "węzeł przesiadkowy", czyli a) parkingu dla samochodów i rowerów, b) przystanku MPK, w stronę Baranówki przystanek jest przy Okulickiego to jest ok. 650m, za daleko dla osoby starszej czy w deszczu/śniegu, a w drugą stronęjest ok. 500m c) remont ul. Ujejskiego, droga wygląda jak jakaś wiejska droga, przydałoby się zrobić remont i przedłużyć chodnik.
Awatar użytkownika
PzD91
Maniak
Maniak
 
Posty: 1590
Na forum od: 16 lut 2015, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: Ole » 30 sty 2019, 15:52

O przystankach ZTM już pisałem dawno ale to nie leży w gestii PKP ale Miasta Rzeszów i podległej mu ZTM.
Nikt tego tematu w ratuszu nawet nie ruszył. Może warto by ich zapytać lub może znajomy z GW, SN czy RN.
---- Regulamin Forum Rzeszowskich Inwestycji ----> https://inwestycje-rzeszow.pl/viewtopic.php?f=10&t=766
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 2139
Na forum od: 04 lip 2014, 9:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: Pieczarkowy » 30 sty 2019, 19:50

Czy ktoś lubujący się z tematami kolei mógłby mi wytłumaczyć sens tego przystanku? Lokalizacji itd. Chyba, że wyłącznie jest on budowany z myślą o kolei aglomeracyjnej, to OK.

Czy jest już projekt modernizacji stacji Rzeszów Główny? Co z Rzeszów Staroniwa?
Pieczarkowy
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 953
Na forum od: 27 lut 2015, 18:25

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: JanzRzeszowa » 31 sty 2019, 10:15

Tak, modernizacja odcinka rzeszowskiego jest już faktem. Rz-Zach jest początkiem. Główny, potem Staroniwa. Jeśli sensownie poprowadzą Modernizację Staroniwy i znikną te paskudztwa w tym rejonie (blaszaki, garaże, dawny przeładunek), to będzie to kawałek fajnego miasta.

Ja trzymam kciuki za to, ale mam wątpliwości o sens jak widzę te puste szynobusy.
JanzRzeszowa
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 980
Na forum od: 24 lis 2015, 13:29

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: Frodo907 » 31 sty 2019, 13:50

Jak skończą tą całą przebudowę to może sytuacja się zmieni.
Robię analizę dwóch połączeń na podstawie dwóch znajomych.

W linku analiza dwóch połączeń, zrobiona na podstawie dwóch realnych przypadków osób mieszkających po za Rzeszowem a pracujących w Rzeszowie.

Analiza tras przejazdu dwóch tras. X na Boguchwała - Rzeszów, Trembeckiego, i Y na Zarzecze - Rzeszów, Rejtana (Conres)

X z Boguchwały ma blisko na dworzec, a pracuje na Trembeckiego.
Y na przystanek PKP (PKP Wisłoczanka) ma 50 metrów. Wysiada na Głównym, idzie na "koło" gdzie dojeżdża na Rejtana (Conres).

Porównanie czasu tych dwóch przypadków
1. X Teoretyczne czasy to rano Boguchwała - Dworzec Główny 12 do 17 minut, Dworzec Główny - Trembeckiego około 10 minut. Czyli na dojazd w sumie potrzeba około 35 minut. Samochodem 22 do 50 minut. Powrót około 1 godziny.
Dojazd rano połączenie o 6:58 w Boguchwale, na Rzeszów Główny dojazd na 7:11, Potem “37” o 7:16 z placu Wolności i o 7:25 na Trembeckiego. Powrót. linia “9” i “51” z Trembeckiego 15:38, na Bardowskiego o 15:52. Z PKP teraz gorzej bo teraz dopiero 16:24, i w 11 minut czyli o 16:35 w Boguchwale.
Koszty: Miesięczny bilet ZTM/PKP to 92 zł. Tej ceny miesięcznego do końca nie jestem pewien. Ale takie dane są na stronie RTM. Samochód na trasie Boguchwała Rzeszów to 23 km w obie strony, razy 2 dni roboczych 483 km. Czyli miesięczny koszt dojazdu od 200 do 250 zł.

2. Y Czas przejazdu PKP na trasie Zarzecze - Dworzec Główny to teraz 16 do 17 minut. Z dworca na Rejtana około 10 do 15. Czyli do 46 minut w sumie. Powrót około 48 minut.
PKP odjazd 06:54, przyjazd 07:11. Następne połączenie dopiero odjazd 8:30. Z dworca Głównego “0” 7:27, na Rejtana o 7:38. Powrót, 16:09 z Rejtana na dworzec główny PKP o 16:19. Z PKP Główny 16:24 odjazd, w Zarzeczu o 16:43.
Samochodem rano około od 16 do 40 minut, po południu od 24 do 50 minut.
Koszty” Miesięczny ZTM/PKP 92 zł (uwagi jak wyżej). samochodem 250 do 300 zł.

Czasy dojazdu samochodem z wyliczone na podstawie danych map googla.
Połączenia MPK i PKP z stron internetowych przewoźników ZTM Rzeszów i PKP Regio.
Jak ktoś ma dokładniejsze dane to niech poprawi moje wyliczenia.

cały tekst do pobrania z https://drive.google.com/file/d/1sJjklwRwULeGf6njVY7xEVMVMnUEc5BS/view?usp=sharing
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: JanzRzeszowa » 01 lut 2019, 13:41

Ciekawa analiza, choć dotyczy jednego kierunku. Kiedyś koleżanka robiła dla Kolbuszowej, ale pracowała w centrum. Tutaj zdecydowanie szynobus wygrywa.
Czyli, co? Jakie wnioski? Oprócz drożyzny samochodowej?
JanzRzeszowa
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 980
Na forum od: 24 lis 2015, 13:29

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje zrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości