Strona 12 z 47

Re: [ul. 9 Dywizji Piechoty ] Trasa Południowa

Post: 30 gru 2016, 18:42
autor: Pieczarkowy
Mmmm, też chciałbym kupić tańszą działkę ze względu na inwestycję, a potem ją zablokować - no przecież interes życia. :twisted:

Re: [ul. 9 Dywizji Piechoty ] Trasa Południowa

Post: 30 gru 2016, 18:51
autor: PzD91
Pieczarkowy pisze:Mmmm, też chciałbym kupić tańszą działkę ze względu na inwestycję, a potem ją zablokować - no przecież interes życia. :twisted:

Często stosowane u nas w mieście.

Re: [ul. 9 Dywizji Piechoty ] Trasa Południowa

Post: 30 gru 2016, 21:11
autor: Frodo907
A wszystko to bo pan prezydent nie chce MPZP. Ich uchwalenie mogłoby pomóc w wielu sytuacjach. A tak to gdy ich nie ma, a wiem że gdzieś ma powstać droga, to kupuję działkę, wnioskuję o WZ i buduję dom, albo jakąś szopę. a potem winduję cenę.

Re: [ul. 9 Dywizji Piechoty ] Trasa Południowa

Post: 31 gru 2016, 11:28
autor: Nikoś
Tylko że w przypadku Budziwoja (teraz to osiedle) każdy kto się budował wiedział że jest tam planowana taka droga tranzytowa, na wielu mapach i planach był sugerowany przebieg. Więc teraz tekst o zdziwieniu czy braku planu to dobra wymówka i nic więcej bo metr czy w te to nie jest mega zmiana
A że sobie protestują ich prawo ale droga i tak powstanie, bo miasto jak widać jest zdeterminowane i dopnie celu i droga za 3 lata będzie gotowa

Re: [ul. 9 Dywizji Piechoty ] Trasa Południowa

Post: 06 sty 2017, 17:10
autor: Pieczarkowy
RZESZÓW. Nawet 400 mln zł może kosztować budowa drogi południowej wraz z mostami nad zalewem i nad rzeką Strug.
Największy w Rzeszowie most będzie mierzył dokładnie 1080 metrów długości. Wykonany zostanie w ramach budowy drogi południowej, która połączy ulice Podkarpacką i Sikorskiego. Drugi obiekt mostowy na tej trasie powstanie nad rzeką Strug i będzie miał 96 metrów długości.
Droga południowa i dwa nowe mosty, które pojawią się w Rzeszowie, są obecnie projektowane. Samo opracowanie dokumentacji to koszt ponad 2,5 mln zł.

Większy obiekt będzie mostem wantowym podwieszonym o długości przęseł 167 metrów. Łącznie będzie miał 1080 metrów długości, czyli ok. 10 przęseł. Pylony będą wysokie na 40 – 50 metrów. Jezdnia będzie biegła ok. 40 metrów nad poziomem lustra wody na zalewie. Przekrój będzie miał podobny jak most Mazowieckiego, z tym że będzie miał dużo niższe pylony.

- Jest tam na trasie przebiegu tego łącznika zalew rzeszowski, który należy pokonać właśnie tak dużym obiektem, ponieważ mamy po drodze Naturę 2000. Mamy też teren zalewowy, więc tego typu obiekt jest potrzebny na trasie tego połączenia. Budowę takiego mostu warunkują względy zarówno komunikacyjne, jak i ekologiczne, przede wszystkim sprawy związane z przestrzenią wody. Pozwolenie wodno-prawne mówi, jaki obiekt należy wybudować, jakiej rozpiętości, a do tego dokładają się względy ekologiczne i względy finansowe – tłumaczy Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa. – Dodatkowo na rzece Strug znajdzie się kolejny most. Będzie to obiekt o rozpiętości 96 metrów, który również będzie jednym z większych obiektów mostowych Rzeszowa – dodaje.

Na trasie drogi południowej powstaną dwa mosty: większy o dł. 1080 m i mniejszy o dł. 96 m.

Nawet 400 mln zł

Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z planem, na początku marca urzędnicy miejscy ogłoszą przetarg, żeby wyłonić wykonawcę. Jeżeli miasto dostanie dofinansowanie unijne, to w połowie roku rozpocznie się budowa tych obiektów i całej trasy. Dokładne koszty będą wiadome w końcu stycznia, bo wciąż trwa opracowywanie dokumentacji drogi południowej. Według szacunków miejskich urzędników, może to być ok. 350 – 400 mln zł.
Droga południowa to kontynuacja budowy drogi wojewódzkiej od S19. W trakcie budowy jest łącznik od węzła S19 do ul. Podkarpackiej. Stamtąd poprowadzona zostanie droga południowa aż do al. gen. Sikorskiego, przecinając niedawno remontowaną ul. Jana Pawła II na os. Budziwój. Nowa południowa obwodnica znacznie odciąży al. Powstańców Warszawy. Przez most Karpacki przejeżdża dziennie 55 tys. samochodów.
Blanka Szlachcińska


Obrazek

Re: [ul. 9 Dywizji Piechoty ] Trasa Południowa

Post: 07 sty 2017, 15:45
autor: PzD91
Moim zdaniem warto zrobić 2 drogi, jedna jako połączenie osiedli południowycha druga jako tranzytowa.

Obrazek

Re: [ul. 9 Dywizji Piechoty ] Trasa Południowa

Post: 07 sty 2017, 22:31
autor: Nikoś
PzD91 pisze:Moim zdaniem warto zrobić 2 drogi, jedna jako połączenie osiedli północnych a druga jako tranzytowa.




tylko po co ? te trase zbudowac wcześniej przygotowac plany zamiany obecnej DK94 na Dw a te nową drogę z Dw na DK94 i mamy uporządkowany ruch
do tego powstanie most 3 gmin jako połączanie lokalne i ruch na południu na chwile mamy uspokojony.
Lepiej by zając się przedłużeniem tej drogi do Słociny i dalej do Lwowskiej a nie marnowac kase na dubel drogi

Re: [ul. 9 Dywizji Piechoty ] Trasa Południowa

Post: 15 sty 2017, 17:56
autor: Jaskobrot
Czy ma ktos z Pan (Panow) moze jakies fotki z budowy?

Re: [ul. 9 Dywizji Piechoty ] Trasa Południowa

Post: 17 sty 2017, 23:48
autor: django
moim zdaniem budowa stoi od świąt

Re: [ul. 9 Dywizji Piechoty ] Trasa Południowa

Post: 18 sty 2017, 0:32
autor: PzD91
Nikoś pisze:
PzD91 pisze:Moim zdaniem warto zrobić 2 drogi, jedna jako połączenie osiedli północnych a druga jako tranzytowa.




tylko po co ? te trase zbudowac wcześniej przygotowac plany zamiany obecnej DK94 na Dw a te nową drogę z Dw na DK94 i mamy uporządkowany ruch
do tego powstanie most 3 gmin jako połączanie lokalne i ruch na południu na chwile mamy uspokojony.
Lepiej by zając się przedłużeniem tej drogi do Słociny i dalej do Lwowskiej a nie marnowac kase na dubel drogi

Po to, żeby zrobić całościową obwodnice miasta. Nie twierdze, że 2 drogi budować na raz, tylko na poczatku trase czerwoną, a za 20-30 lat trase bardziej na poludnie(czarna). Warto już teraz o tym pomyśleć, bo ruch w mieście bedzie rósl, zwłaszcza jak sie popatrzy na ilość mieszkań budowanych na drabiniance. Droga 3 gmin to wyłącznie ruch lokalny.

moim zdaniem budowa stoi od świąt


Ciekawe jak oni chcą puścić ruch w lipcu, jak tam praktycznie budowa się nie zaczeła jeszcze.