http://supernowosci24.pl/sygnalizacja-s ... ry-pomysl/
RZESZÓW. Drogowcy analizują, czy sygnalizacja świetlna jest potrzebna.
- Na skrzyżowaniu przy ul. ks. Jałowego potrzebna jest sygnalizacja świetlna – przekonują kierowcy, którzy skontaktowali się z nasza redakcją. – Bez niej, szczególnie w godzinach szczytu, tworzą się korki. Co na to Miejski Zarząd Dróg?
Kierowcy wskazują, że światła są potrzebne na skrzyżowaniu ulic ks. Jałowego, Wyspiańskiego, Krakowskiej i Reymonta, tuż za przejazdem kolejowym. Powodem korków w tym miejscu są piesi przechodzący przez przejście, które znajduje się na ul. Wyspiańskiego. Wystarczy, że wejdzie tam tylko jedna osoba i samochody, które jadą od strony ul. ks. Jałowego zatrzymują się, blokując jezdnię i tworzą się korki.
Zdaniem kierowców, jedynym rozwiązaniem byłaby instalacja sygnalizacji świetlnej przed przejściem dla pieszych. Czy Miejski Zarząd Dróg zdecyduje na montażu świateł? – Postawienie świateł obok przejazdu kolejowego musiałoby być skoordynowane z już istniejącą kolejową sygnalizacją świetlną – informuje Andrzej Świder, dyrektor MZD. – Jeżeli jest taka potrzeba kierowców, to być może taki system kierowanie ruchem tam postawimy.
MZD zapowiada też, że przeprowadzona zostanie analiza, czy potrzebne jest takie rozwiązanie na skrzyżowaniu przy ul. ks. Jałowego. Jej wyniki zostaną przekazane do Komisji ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego działającej przy Radzie Miasta. Dopiero po jej opinii, drogowcy podejmą decyzję o ewentualnej instalacji sygnalizacji świetlnej.
http://rzeszow-news.pl/rzeszowie-powsta ... w-zlotych/
Lekiem na zakorkowany Rzeszów mają być prawoskręty. Ma ich powstać aż osiem przy tych skrzyżowaniach, które najtrudniej pokonać w godzinach szczytu. Inwestycja ma kosztować 5 mln zł i być gotowa do 2018 roku.
Decyzję o budowie prawoskrętów podjęto w Miejskim Zarządzie Dróg w Rzeszowie, który czuwa m.in. nad natężeniem ruchu w mieście. – Chcemy tak zaprojektować prawoskrętny, aby maksymalnie zwiększyć przepustowość przy wlotach najbardziej obciążonych skrzyżowań – wyjaśnia Andrzej Świder, dyrektor MZD.
I tak pierwszy prawoskręt pojawi się przy skrzyżowaniu ul. Obrońców Poczty Gdańskiej z al. Wyzwolenia, który zostanie zaprojektowany jako dodatkowy pas ruchu o szerokości 3,5 metra i długości ok. 170 m. W ramach prowadzonych prac zostanie również przebudowana zatoka autobusowa przy wlocie do ul. Obrońców Poczty Gdańskiej i przy al. Wyzwolenia oraz sygnalizacja świetlna.
– Będą też wydłużone obiekty mostowe na rzece Przyrwa, ponieważ są one w tym momencie za krótkie, aby budować prawoskręty – wyjaśnia Świder.
Kolejny prawoskręt powstanie przy skrzyżowaniu ulic Słowackiego z Szopena. Będzie miał 3 m szerokości i ok. 90 m długości. Prawoskręt rozpocznie się na wysokości Filharmonii Podkarpackiej. Zostanie również przebudowana zatoka autobusowa i chodniki.
Kolejne miejsce, gdzie powstaną prawoskręty, to skrzyżowanie z ul. Okulickiego.
Pierwszy z nich pojawi się przy ul. Wyzwolenia, jadąc od ul. Okulickiego. – Projektujemy go jako dodatkowy pas ruchu – wyjaśnia szef MZD.
Tam prawdoskręt powstanie po to, aby ułatwić wyjazd i z ul. Osmeckiego i z parkingu przy kościele pw. Matki Bożej Różańcowej. Prawoskręt będzie się rozciągał od ul. Osmenckiego do skrzyżowania z ul. Okulickiego.
Drugi powstanie przy ul. Okulickiego skręcając w al. Wyzwolenia w kierunku ul. Lubelskiej. Będzie się rozciągał od wjazdu do firmy Unimet (sklep przy ul. Okulickiego) do zawrotki przed skrzyżowaniem. Ponadto, będzie też poszerzany prawoskret przy ul. Osmeckiego do 3,5 m.
– Wybudujemy sygnalizację świetlną, w szczególności na skrzyżowaniu ulic Wyzwolenia i Osmenckiego – wyjaśnia Andrzej Świder.
Kolejne prawoskręty powstaną na skrzyżowaniu alei Piłsudskiego z Cieplińskiego przy rondzie Dmowskiego. – Przy Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska jest zatoka autobusowa. Powstanie szeroki na 3,5 m prawoskręt, który będzie rozciągał się aż do skrzyżowania z al. Cieplińskiego – wyjaśnia Świder.
Drugi prawoskręt początek będzie miał na wysokości wyjazdu na tylny parking urzędu marszałkowskiego patrząc od strony Galerii Rzeszów. Do jego wybudowania zostanie wykorzystany znajdujący się tam obecnie zieleniec. Będzie się on rozciągał aż do ronda Dmowskiego.
Ostatnie dwa prawoskręty powstaną przy skrzyżowaniu al. Niepodległości z al. Armii Krajowej i al. Powstańców Warszawy z al. Sikorskiego. Pierwszy będzie miał 3,5 m szerokości i ok. 100 m długości. Drugi powstanie poprzez otwarcie zatoki autobusowej przed skrzyżowaniem z Sikorskiego.
– Ten prawoskręt będzie służył również m.in. jako buspas, a co za tym idzie, poprawi się ruch – twierdzi Andrzej Świder.
Obecnie inwestycje są na etapie projektowania, które mają się zakończyć w marcu 2018 roku. Miasto na ten cel zamierza wydać 33 tys. zł. Całość inwestycji pochłonie 5 mln zł. Ratusz liczy na to, że część pieniędzy pozyska z Unii Europejskiej.