[Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Informacje z budowy/remontu.

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: Person » 19 kwie 2018, 14:12

Pieczarkowy pisze:
rafik pisze:Na skrzyżowaniu Powstańców i Kwiatkowskiego wymieniali czujniki,sygnalizatory i zamontowali sekundniki.Na Rejtana przed 15 stłuczka dwóch aut na wysokości Biedronki.To wystarczyło.Cała Rejtana do Lwowskiej stała,Warzywna na całej długości...


Są sekundniki? :shock: Przed chwilą dwukrotnie tamtędy przechodziłem, ale nie zwróciłem uwagi... Jeśli remont sygnalizacji ma oznaczać montaż sekundników, to może być korek. Chętnie pojeżdżę wtedy na rowerze. :twisted:



Sekundniki nigdy nie zostały ściągnięte z tego skrzyżowania
Person
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 142
Na forum od: 02 lip 2014, 15:08
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: riko » 19 kwie 2018, 19:36

http://supernowosci24.pl/wybuduja-przejscie-pod-torami/




RZESZÓW. Kolej nie chciała podjąć się inwestycji. Zrobi ją miasto.

Już w przyszłym roku ma być gotowe przejście pod torami między ulicą Podkarpacką a ulicą Architektów. Dzięki temu skończy się gehenna mieszkańców osiedla Architektów, którzy nie mają którędy dojść do bloków. Często korzystają więc z dzikiego przejścia przez tory, ale za to są karani mandatami przez Straż Ochrony Kolei.

Jeszcze w kwietniu w budżecie Rzeszowa znajdzie się 30 tys. zł na opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego, który określi parametry przejścia podziemnego pod torami między ulicami Podkarpacka i Architektów. Program będzie gotowy w czerwcu. Być może w tym właśnie miesiącu wybrany zostanie wykonawca dokumentacji projektowej, a później będzie odpowiadał za budowę.

Mieszkańcy osiedla pozbawieni są drogi dla pieszych, która łączyłaby przystanek autobusowy przy ul. Podkarpackiej obok salonu samochodowego i prowadziła do bloków. Władze miasta próbowały rozwiązać problem wspólnie z koleją, jednak PKP nie zamierzały wydawać pieniędzy na budowę kładki nad torami albo przejścia podziemnego.

Kolejny problem dotyczący osiedla Architektów to brak dojazdu od strony ulic: Dąbrowskiego i Podkarpackiej. Ratusz chciał przebudować drogę prowadzącą w kierunku osiedla, która przebiega obok hipermarketu budowlanego. Miała być poszerzona, jednak po proteście mieszkańców urzędnicy wycofali się z tego pomysłu. Teraz chcą zrealizować inny pomysł. Dojazd z ul. Podkarpackiej do osiedla Architektów miałby być wybudowany w pobliżu spożywczego dyskontu.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: riko » 22 kwie 2018, 19:45

Budowa zatoczki przy ul.Lubelskiej.


Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: riko » 23 kwie 2018, 16:13

http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... ys-zl.html




RZESZÓW. 20 kwietnia poznaliśmy firmę, którą miasto wybrano do wykonania inwestycji związanej z remontem mostu na ul. Krzyżanowskiego.

Realizacja inwestycji wiąże się m.in. z wykonaniem zapraw naprawczych typu PCC na podporach i ustroju nośnym mostu wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym powierzchni betonowych, rozbiórką i wykonanie nowych kap chodnikowych wraz z montażem krawężników kamiennych, wymianą balustrad na moście oraz wymianą nawierzchni jezdni.

9 marca odbyło się otwarcie ofert. Do przetargu zgłosiły się cztery firmy. Miasto na inwestycje zaplanowało przeznaczyć 113 tys. zł brutto, jednak 20 kwietnia podczas ogłoszenia wyników okazało się, że wykonawcą inwestycji będzie Spółdzielnia Usługowo-Wytwórcza ROL-POL, która inwestycje zrealizuje za 138 tys. zł brutto.

Remont rozpocznie się 2 lipca br. Od momentu rozpoczęcia prac wykonawca będzie miał 65 dni na wykonanie umowy.






http://supernowosci24.pl/wyremontuja-pr ... opnickiej/




RZESZÓW. Kolej wymieni płyty betonowe na gumowe.

Kierowcy skarżą się na dziury i nierówności na przejeździe kolejowym przy ul. Konopnickiej. Przejeżdża tamtędy wiele aut i ryzykują uszkodzenie zawieszenia. Kierowcy oczekują, że ktoś, kto odpowiada za stan tamtejszej nawierzchni, wreszcie wyremontuje przejazd.

- Miasto powinno zająć się przejazdem kolejowym koło Res-Drobu, przy ul. Konopnickiej – mówi kierowca, który skontaktował się z naszą redakcją. – Można tam stracić koło, albo i zęby, bo są tam dziury i nierówności.

Okazuje się jednak, że wybrano zły adres i to nie miasto odpowiada za zły stan nawierzchni na przejeździe. Winna temu jest kolej. Dorota Szalacha, rzecznik prasowy ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, wyjaśnia, że planowany jest w tym miejscu gruntowny remont, ale trzeba na to poczekać. Będzie on realizowany w ramach przebudowy stacji PKP Rzeszów Główny.

- Remont przejazdu kolejowego zaplanowaliśmy na trzeci kwartał 2018 roku – mówi Szalacha. – Nawierzchnia przejazdu z płyt betonowych wielkogabarytowych zostanie zamieniona na płyty gumowe małogabarytowe.

W sumie inwestycja będzie kosztować 2 mln zł. Za te pieniądze wykonana zostanie też nowa nawierzchnia na dojazdach do przejazdu kolejowego.






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: riko » 23 kwie 2018, 16:18

http://rzeszow-news.pl/od-piatku-remont ... autobusow/




Przez tydzień Plac Śreniawitów w Rzeszowie będzie wyłączony z ruchu. Aby przejechać przez centrum, trzeba będzie korzystać z objazdów. Urzędnicy apelują do kierowców, by przesiedli się z samochodów do autobusów.

Remont Placu Śreniawitów rozpocznie się już w ten piątek (27 kwietnia) o godz. 18:00. To jedno z najważniejszych skrzyżowań w mieście z ruchu będzie wyłączone do 4 maja do godz. 5:00.

– Wybraliśmy taki okres, bo wtedy ruch jest najmniejszy, a uciążliwości, które pojawią się w wyniku zamknięcia Placu, powinny być jak najmniej odczuwalne – przekonuje Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa.

Przez tydzień firma Eurovia zajmie się frezowaniem starej nawierzchni i nakładaniem nowej nawierzchni asfaltowej wzmocnionej o tzw. geosiatkę. To ma sprawić, że z Placu Śreniawitów znikną koleiny.

W czasie modernizacji Placu miasto zajmie się także przebudową sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu. Zostaną założone pętle indukcyjne, wymienione sterowniki, okablowania, latarnie. – Proces przebudowy sygnalizacji świetlnych w Rzeszowie trwa od kilku tygodni. Ta na Placu Śreniawitów będzie 41. przebudowywaną sygnalizacją – wyjaśnia Ustrobiński.

Przebudowa Placu Śreniawitów i wyłączenie jej z ruchu na kilka dni oznacza objazdy. Te Miejski Zarząd Dróg i Zarząd Transportu Miejskiego przygotował w porozumieniu z firmą wykonującą remont i policją.

Dla samochodów osobowych, które w dniach 27 kwietnia – 4 maja będą chciały przejechać przez centrum został przygotowany objazd od strony al. Cieplińskiego ulicami Mochnackiego, Hoffmanowej, Unii Lubelskiej, Dąbrowskiego, Zofii Chrzanowskiej, Hetmańską.

Z kolei od ul. Hetmańskiej pojedziemy ulicami: Zofii Chrzanowskiej, Dąbrowskiego, Unii Lubelskiej, Hoffmanowej, Mochnackiego, Cieplińskiego. Objazd od ul. Kilara będzie ulicami Podpromie, Lenartowicza, Chodkiewicza. Natomiast od ul. Hetmańskiej ulicami Chodkiewicza, Lenartowicza, Podpromie, Kilara.

W związku z wprowadzonymi objazdami zostaną też zmienione trasy miejskich autobusów. I tak linie 0A, 0B, 3, 11, 15, 18, 28, 30,36, 38,59 i N1 dojadą do przystanku „Dąbrowskiego park”, a następnie objazdem przez Unii Lubelskiej, Hoffmanowej, Mochnackiego do Cieplińskiego i dalej trasą bez zmian.

Z kolei linia 39 dojedzie do przystanku „Dąbrowskiego pawilony”, następnie pojedzie objazdem przez ul. Chrzanowskiej, Hetmańską, Kilara i dalej trasą bez zmian. Linie 2 i 42 dojadą do przystanku „Kilara” trasą bez zmian. Następnie objazdem przez Hetmańską, Chrzanowskiej, Dąbrowskiego, Unii Lubelskiej, Hoffmanowej, Mochnackiego do Cieplińskiego i dalej trasą bez zmian.

Linie 8, 26, 34 dojadą do przystanku „Hetmańska ZS Mech.”, następnie pojadą objazdem przez ulice Chrzanowskiej, Dąbrowskiego, Unii Lubelskiej, Hoffmanowej, Mochnackiego, do Cieplińskiego i trasą dalej bez zmian.

Linie 5, 6, 7, 12, 13, 37 i N3 pojadą trasami bez zmian z racji tego, iż do ruchu podczas remontu dopuszczono tylko te autobusy. Z kolei dla linii 8, 26, 34, 39 zostanie na ul. Chrzanowskiej w kursach do ul. Dąbrowskiego ustawiony przystanek dodatkowy.

W trakcie remontu Placu Śreniawitów zostaną także z użytkowania wyłączone dwa przystanki na ul. Lisa-Kuli: przy galerii oraz przy rondzie. Najbliższy przystanek będzie znajdował się przy ul. Mochnackiego.

– Na każdym przystanku znajdzie się informacja, czy jest on czynny czy nie i gdzie znajduje się najbliższy przystanek – tłumaczy Ustrobiński.

Z kolei Anna Kowalska, dyrektor ZTM, apeluje do mieszkańców, aby w czasie remontu korzystali najlepiej nie z własnych samochodów, a z miejskiej komunikacji.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: Pieczarkowy » 23 kwie 2018, 16:20

Czy te sekundniki będą włączone jak np. na ul. Podwisłocze/Kopisto? Ktoś się orientuje? Czy nasz super system niestety sobie nadal z tym nie poradzi?
Pieczarkowy
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 953
Na forum od: 27 lut 2015, 18:25

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: riko » 23 kwie 2018, 16:24

http://rzeszow-news.pl/dodatkowy-pas-ru ... rzy-lidlu/




Piesi są bezpieczni, kierowcy zdenerwowani w związku z sygnalizacją przy sklepie Lidl na ul. Podwisłocze, która generuje korki. Miasto, chcąc zadowolić wszystkich uczestników ruchu, planuje budowę dodatkowego lewoskrętu.

W lipcu 2017 roku na wysokości Lidla zamontowano sygnalizację świetlną, bo okazało się, że w tym rejonie piesi nie czują się bezpiecznie. W zasadzie nie było się czemu dziwić, bo równa trzypasmowa droga (dwa pasy w jedną stronę od mostu Zamkowego w kierunku ul. Kwiatkowskiego, jeden w drugą) z długim przejściem dla pieszych kusiła kierowców do rozwijania zawrotnych prędkości. Ograniczenia do 50 km/h, jakie tam obowiązuje, nikt właściwie nie przestrzegał.

Dlatego też postawiono w tym miejscu sygnalizację, która rozwiązała jeden problem i dodała drugi rzeszowskim drogowcom. Dlaczego? Bo okazało się, że światła spowodowały ogromne korki. „Uruchomienie sygnalizacji świetlnej na ul. Podwisłocze to jest jakaś masakra” – pisali do nas jeszcze w ub. r. Czytelnicy Rzeszów News.

– Spieprzyliście sprawę! Tak zakorkowaliście ul. Podwisłocze, że spóźniłem się na koncert w ramach polonijnego festiwalu – strofował swoich urzędników także Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa. W godzinach szczytu w ciągu godziny ul. Podwisłocze przejeżdża ok. 700 samochodów. Budowa sygnalizacji kosztowała ok. 300 tys. zł.

Urzędnicy poszli po rozum do głowy i na najbliższą sesję Rady Miasta (24 kwietnia) chcą w budżecie zapisać 100 tys. zł na opracowanie dokumentacji na dobudowanie dodatkowego pasa ruchu – od al. Powstańców Warszawy przed skrzyżowaniem w rejonie Lidla, aby samochody skręcające w lewo miało wydzielony lewoskręt.

– Przy stale zwiększającym się ruchu zarówno pieszym, jak i kołowym, zauważyliśmy, że sygnalizacja spowalnia ruch w godzinach szczytu. Z naszych analiz wynika, że ruch należy upłynnić dobudowując dodatkowy pas ruchu od strony dawnej „Jedynki” – wyjaśnia Marek Ustrobński, wiceprezydent Rzeszowa.

Póki co nie wiadomo, jak długi miałby być ten odcinek oraz ile kosztowałaby inwestycja. Miasto przewiduje, że lewoskręt powstanie do końca tegorocznych wakacji.






http://rzeszow-news.pl/drogowcy-zle-ust ... uz-w-nocy/




Ratusz zmienił decyzję. Kolejne modernizacje sygnalizacji świetlnych na rzeszowskich skrzyżowaniach będą prowadzone od wieczora. Ale kierowcy twierdzą, że drogowcy po już przeprowadzonych pracach wcale nie ułatwili im życia.

Pamiętacie zeszły wtorek 17 kwietnia? Też ugrzęźliście w gigantycznych korkach? Pamiętacie reakcję polityków PiS, którzy zapowiedzieli, że ratusz będą chcieli rozliczyć, jak to się stało, że kierowców nie poinformowano z wyprzedzeniem o utrudnieniach w ruchu? Jakby tego było mało, to policjanci, którzy kierowali wówczas ruchem, też „grzeszyli”.

Ubiegłotygodniowy paraliż na ulicach Rzeszowa był efektem wymiany na skrzyżowaniu ulic Powstańców Warszawy, Kwiatkowskiego i Podwisłocze sterowników sygnalizacji świetlnej i montowania nowych kamer. Kierowcy twierdzą jednak, że robota drogowców pogorszyła jazdę.

„Światła zostały ustawione pod takim kątem, że są bardzo słabo widoczne (szczególnie w słoneczny dzień) z kilkudziesięciu metrów. Dopiero, jak się pod nie podjeżdża, to dobrze widać, jaki kolor się świeci. Tak jest, jadąc od strony zapory” – napisał do nas Paweł, Czytelnik Rzeszów News.

Ratusz zapewnia, że w ustawieniach świateł niczego nie zmieniał. – Ale sprawdzimy to jeszcze raz. Jeżeli okaże się, że są problemy, to wprowadzimy korekty w ustawieniach – obiecuje Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Ratusz zapowiadał, że w najbliższy wtorek (24 kwietnia) podobne prace będą prowadzone na kolejnym skrzyżowaniu, tym razem na ulicach Wyzwolenia, Maczka i Lubelskiej. Okazuje się, że ten termin został przesunięty, ale co najważniejsze, roboty nie będą już prowadzone w ciągu dnia, by uniknąć kolejnego paraliżu na drogach.

Na tym skrzyżowaniu prace zaplanowano w dniach 15-17 maja (wtorek, środa, czwartek). – I będą one prowadzone od godzin wieczornych i przez całą noc. Prace rozłożone są na kilka dni właśnie po to, by w ciągu dnia nie było korków – wyjaśnia Maciej Chłodnicki.

Jeszcze wcześniej, bo w dniach 11-13 maja (piątek, sobota, niedziela), sterowniki sygnalizacji i montowanie nowych kamer odbywać się będzie na skrzyżowaniu ulic Powstańców Warszawy – Dąbrowskiego – Podkarpacka. Tam również drogowcy będą pracowali od wieczora przez całą noc.

Identyczny schemat organizacyjny będzie obowiązywał podczas prac na dwóch innych skrzyżowaniach: Powstańców Warszawy – Rejtana – Sikorskiego oraz Krakowska – Okulickiego. W tych przypadkach dokładne terminy prac nie zostały jeszcze ustalone.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: maks » 23 kwie 2018, 20:41

Niedługo Armagedon :)

W najbliższy piątek w Rzeszowie rusza remont Placu Śreniawitów. Na przebudowie jednego z najbardziej zakorkowanych skrzyżowań w stolicy Podkarpacia mają skorzystać zarówno kierowcy, jak i piesi.


http://rzeszow.tvp.pl/36921883/remont-p ... cy-zlotych
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3545
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: riko » 25 kwie 2018, 16:38

http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... ys-zl.html




RZESZÓW. Przetarg na remontu wiaduktu Śląskiego ruszył 16 lutego. Nie będzie utrudnień drogowych w trakcie wykonywanych prac.

Zakres robót budowlanych ma obejmować m.in. odnowienie powierzchni betonowej wiaduktu, zabezpieczenie balustrad schodów przy wiadukcie oraz montaż siatki zabezpieczającej przeciw ptakom.

14 marca poznaliśmy czterech wykonawców biorących udział w przetargu. Miasto wyznaczyło kwotę 1 053 900,00 zł na realizację inwestycji.

Wykonaniem robót budowlanych polegających na remoncie wiaduktu Śląskiego w ciągu ulicy Piłsudskiego zajmie się firma Twister Sp. j., która inwestycje zobowiązała się wykonać za 805 102,53 zł.

Remont mostu rozpocznie się pierwszego czerwca i według założeń miasta powinien być zakończony po 115 dniach od terminu rozpoczęcia.

Inwestycja nie wiąże się z remontem jezdnie, przez co wszelkie utrudnienia w ruchu nie są w tym przypadku uwzględniane.






http://supernowosci24.pl/ul-podwislocze ... zbudowana/




RZESZÓW. Radni zgodzili się przeznaczyć 100 tys. zł na dokumentację projektową na dobudowanie pasa ruchu ul. Podwisłocze od strony os. Nowe Miasto wraz z przebudową sygnalizacji świetlnej.

- Powstała nowa sygnalizacja świetlna w rejonie Lidla przy przejściu dla pieszych. Przy stale zwiększającym się ruchu pieszym, jak i kołowym, zaobserwowaliśmy, że płynność ruchu nas nie zadowala. Sygnalizacja spowalnia ruch w godzinach szczytu w ciągu ul. Podwisłocze. W związku z tym zastanawialiśmy się, jak zmienić ten stan rzeczy i poprawić sytuację. Z analiz i badań wynika, ze należy dobudować nowy pas ruchu od strony dawnej „Jedynki”. Podejmujemy takie działania, na razie projektowe – mówi Marek Ustrobiński, zastępca prezydenta Rzeszowa.

Jeszcze nie wiadomo, ile kosztować będzie dobudowa dodatkowego pasa jezdni oraz jak długi będzie to odcinek. Dodatkowy pas ruchu przed skrzyżowaniem jadąc od strony al. Powstańców Warszawy i nieco za tym skrzyżowaniem zwiększy przepustowość na tym odcinku. Kierowcy będą mogli jechać wzdłuż ul. Podwisłocze również wtedy, kiedy dopuszczona jest taka możliwość dla samochodów nadjeżdżających z al. Kopisto.

- Na razie te fazy ruchu są rozdzielone ze względu na bezpieczeństwo i przepisy, i powoduje to utrudnienia w ruchu. Mam nadzieję, że ta sytuacja się zmieni po dobudowaniu dodatkowego pasa ruchu do jazdy na wprost od strony os. Nowe Miasto. Po opracowaniu dokumentacji projektowej, uzyskaniu wszelkich pozwoleń będziemy chcieli zrealizować to zadanie – mówi Ustrobiński.

Druga jezdnia ma powstać jeszcze w tym roku. Najwcześniej do końca wakacji.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: riko » 26 kwie 2018, 15:40

http://rzeszow-news.pl/w-polowie-maja-r ... a-w-ruchu/




Co prawda remont ul. Lwowskiej w Rzeszowie ma trwa tylko trzy dni i to poza godzinami szczytu, ale utrudnień w ruchu nie da się uniknąć.

Z ul. Lwowskiej korzystają nie tylko mieszkańcy Rzeszowa, którzy jadą w kierunku szpitala, czy też Auchan, ale także kierowcy ciężarówek. Jedni i drudzy w połowie maja będą musieli się uzbroić się w cierpliwość, ponieważ drogowcy wkroczą na około 600-metrowy odcinek tej ulicy – ul. Sadowej do ronda Pobitno (prawa strona drogi dwujezdniowej).

Remont wykona firma Strabag za prawie 385 tys. zł. Stara nawierzchnia jezdni zostanie sfrezowana, następnie zostanie założona geosiatka, taka, jaka ma się znaleźć na Placu Śreniawitów. Na koniec drogowcy położą nowy asfalt.

Remont ulicy Lwowskiej jest konieczny, bo jezdnia jest już pofalowana i zniszczona. Z kolei na założenie geosiatki zdecydowano się z uwagi na dość spore obciążenie i natężenie w ruchu na tej ulicy. – Remont potrwa maksymalnie trzy dni – zapowiada Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Aby remont ul. Lwowskiej jak najmniej dał się we znaki kierowcom miasto zapewnia, że Strabag planuje prowadzić prace poza godzinami szczytu porannego (7:00-8:00) i popołudniowego (14:00-16:00). Ponadto, większość robót ma być w godzinach wieczornych i nocnych.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

PoprzedniaNastępna

Wróć do Budowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości