[Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Informacje z budowy/remontu.

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: riko » 23 paź 2017, 14:08

http://supernowosci24.pl/mieszkancy-chc ... szawskiej/




RZESZÓW. W listopadzie ma być gotowa analiza poziomu hałasu przy drodze w kierunku Głogowa Młp.

Mieszkańcy z ul. Warszawskiej (osiedle Staromieście) mają już dość mieszkania przy tej ruchliwej i hałaśliwej ulicy. Od władz miasta domagają się instalacji ekranów dźwiękochłonnych. Ratusz nie mówi „nie” tej inwestycji, ale konieczna jest analiza poziomu hałasu przy tej ulicy. Ma ona być gotowa w listopadzie.
Już od kilku lat mieszkańcy starają się o budowę ekranów w pobliżu swoich domów, które są zlokalizowane wzdłuż ulicy Warszawskiej. Drogą jeżdżą setki pojazdów w kierunku Głogowa Młp. i w kierunku Warszawy. W najgorszej sytuacji są mieszkańcy z rejonu skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Staromiejską.
- Ekrany chroniące przed hałasem powinny zostać wybudowane wzdłuż całej ulicy – przekonuje Sławomir Gołąb, radny klubu Rozwój Rzeszowa w Radzie Miasta i mieszkaniec osiedla Staromieście. – Na innych dogach wylotowych w Rzeszowie oddano do użytku takie ekrany.
Remont kapitalny na ul. Warszawskiej przeprowadzono jeszcze 8 lat temu. Wzmocniono wtedy podbudowę drogi, położono nowy asfalt, wybudowano chodniki, zamontowano latarnie i wykonana została ścieżka rowerowa. Mimo rozmachu inwestycji nie powstały ekrany, bo nikt z mieszkańców nie zgłosił potrzeby ich instalacji. Teraz jest szansa, że sytuacja może się zmienić po pomyśli mieszkańców.
Władze miasta zamierzają sprawdzić, czy ekrany dźwiękochłonne są konieczne przy tej drodze. Dlatego – jak informuje biuro prasowe prezydenta Rzeszowa – Miejski Zarząd Dróg szuka firmy, która przeprowadzi badania, czy normy hałasu są tam przekraczane. Analiza ma objąć od al. Wyzwolenia do skrzyżowania z ul. Miłocińską. Jeżeli okaże się, że jest tam za głośno, to miasto podejmie decyzje o sposobie zabezpieczenia mieszkańców przed hałasem. Być może skutecznym sposobem będzie instalacja ekranów dźwiękochłonnych.






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4689
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: riko » 27 paź 2017, 15:11

http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... -roku.html




RZESZÓW. Prace remontowe zakładają rozbudowę drogi na odcinku od ul. Ustrzyckiej do Dębickiej.

Na dzień dzisiejszy MZD przygotowuje projekt inwestycji. Remont drogi został uwzględniony w budżecie miasta na 2018 rok.

Rozbudowa ma na celu poszerzenie drogi do 5 metrów oraz budowę chodnika o szerokości 2 metrów. Aktualnie koszt inwestycji szacowany jest na kwotę 3 mln zł.

Podczas remontów pewne odcinki drogi na ul. Sanockiej będą zamknięte, jednak mieszkańcy tego obszaru, pomimo utrudnień będą mieli możliwość dojazdu do swoich posesji – zapewnia Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg, Andrzej Świder.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4689
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: riko » 27 paź 2017, 15:26

http://rzeszow-news.pl/skrzyzowaniu-jal ... swietlnej/






Takie rozwiązanie proponuje część rzeszowskich kierowców. Co na to drogowcy? Przeprowadzą analizy.

MICHAŁ OKRZESZOWSKI

Chodzi o skrzyżowaniu ulic Jałowego, Wyspiańskiego, Krakowskiej i Reymonta Skrzyżowanie, które znajduje się tuż za przejazdem kolejowym. Przed przejazdem, od strony wschodniej leży ulica ks. Jałowego, a za torami rozpoczyna się ul. Krakowska. Z południowej strony znajduje się ul. Wyspiańskiego, a od północnej – Reymonta.

O utrudnieniach, które spotykają kierowców przejeżdżających przez to skrzyżowanie powiadomił nas pan Mateusz, Czytelnik Rzeszów News. „Skrzyżowanie to z racji swojej specyfiki powoduje, że bardzo korkuje wszystkie ulice, szczególnie w godzinach szczytu. Jednym z powodów są piesi przechodzący przez przejście znajdujące się jeszcze na Wyspiańskiego” – pisze w liście do naszej redakcji pan Mateusz.

Opisuje, że gdy na przejście dla pieszych w godzinach szczytu (około 15:45) wejdzie choćby jedna osoba, samochody jadące od strony ul. Jałowego muszą się zatrzymać, przez co blokują jezdnię. Na jakiś czas uniemożliwia to włączenie się do ruchu kierowcom jadącym od strony innych ulic. Tworzy się korek.

„Trzeba pamiętać o tym, że jadąc od Reymonta należy wszystkim ustąpić pierwszeństwa. Powoduje to, że wszyscy stoją, bo pas Jałowego – Wyspiańskiego jest zablokowany” – czytamy dalej w liście.

Kiedy pieszy już prawie opuści przejście, okazuje się, że to jeszcze nie koniec. Nagle na „zebrę” wkraczają następni. „Często się zdarza, że ta sytuacja się zapętla, ponieważ piesi wchodzą jak mrówki: pieszy – 1,5m odstępu – pieszy – 1,5 m odstępu – i znów pieszy” – opisuje kierowca.

Zdaniem naszego Czytelnika problem można byłoby rozwiązać, instalując przed przejściem dla pieszych sygnalizację świetlną. Pan Mateusz przygotował nawet własny projekt zmian, który przesłał redakcji. „Opcji tak na prawdę jest kilka, ale ta byłaby taką podstawą podstaw, zmniejszającą czas, aby przejechać przez to skrzyżowanie” – uważa Czytelnik.

Światła zwiększają bezpieczeństwo, ale...

Miejski Zarząd Dróg, jak do tej pory, nie otrzymał żadnych sygnałów w sprawie kłopotów kierowców na wspomnianym skrzyżowaniu. Drogowcy nie mają pewności, czy instalowanie świateł w tym miejscu jest konieczne.

– Każda sygnalizacja świetlna oczywiście zwiększa bezpieczeństwo. Z drugiej strony jednak stanie na czerwonym świetle, a następnie ruszanie powoduje większe spalanie paliwa, dodatkowy hałas, klocki hamulcowe w samochodach ulegają ścieraniu – stwierdza Andrzej Świder, dyrektor MZD.

Okazuje się także, że postawienie świateł w pobliżu przejazdu kolejowego musiałoby być skoordynowane z kolejową sygnalizacją świetlną. Drogowcy nie wykluczają jednak, że jeżeli istnieje taka potrzeba, to światła w tym miejscu zostaną postawione.

– Przeprowadzimy analizę, która następnie zostanie przekazana Komisji ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego w radzie miasta i później zostanie podjęta decyzja – zapowiada dyrektor Świder.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4689
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: riko » 30 paź 2017, 16:45

http://supernowosci24.pl/sygnalizacja-s ... ry-pomysl/




RZESZÓW. Drogowcy analizują, czy sygnalizacja świetlna jest potrzebna.

- Na skrzyżowaniu przy ul. ks. Jałowego potrzebna jest sygnalizacja świetlna – przekonują kierowcy, którzy skontaktowali się z nasza redakcją. – Bez niej, szczególnie w godzinach szczytu, tworzą się korki. Co na to Miejski Zarząd Dróg?
Kierowcy wskazują, że światła są potrzebne na skrzyżowaniu ulic ks. Jałowego, Wyspiańskiego, Krakowskiej i Reymonta, tuż za przejazdem kolejowym. Powodem korków w tym miejscu są piesi przechodzący przez przejście, które znajduje się na ul. Wyspiańskiego. Wystarczy, że wejdzie tam tylko jedna osoba i samochody, które jadą od strony ul. ks. Jałowego zatrzymują się, blokując jezdnię i tworzą się korki.
Zdaniem kierowców, jedynym rozwiązaniem byłaby instalacja sygnalizacji świetlnej przed przejściem dla pieszych. Czy Miejski Zarząd Dróg zdecyduje na montażu świateł? – Postawienie świateł obok przejazdu kolejowego musiałoby być skoordynowane z już istniejącą kolejową sygnalizacją świetlną – informuje Andrzej Świder, dyrektor MZD. – Jeżeli jest taka potrzeba kierowców, to być może taki system kierowanie ruchem tam postawimy.
MZD zapowiada też, że przeprowadzona zostanie analiza, czy potrzebne jest takie rozwiązanie na skrzyżowaniu przy ul. ks. Jałowego. Jej wyniki zostaną przekazane do Komisji ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego działającej przy Radzie Miasta. Dopiero po jej opinii, drogowcy podejmą decyzję o ewentualnej instalacji sygnalizacji świetlnej.






Obrazek


http://rzeszow-news.pl/rzeszowie-powsta ... w-zlotych/




Lekiem na zakorkowany Rzeszów mają być prawoskręty. Ma ich powstać aż osiem przy tych skrzyżowaniach, które najtrudniej pokonać w godzinach szczytu. Inwestycja ma kosztować 5 mln zł i być gotowa do 2018 roku.

Decyzję o budowie prawoskrętów podjęto w Miejskim Zarządzie Dróg w Rzeszowie, który czuwa m.in. nad natężeniem ruchu w mieście. – Chcemy tak zaprojektować prawoskrętny, aby maksymalnie zwiększyć przepustowość przy wlotach najbardziej obciążonych skrzyżowań – wyjaśnia Andrzej Świder, dyrektor MZD.

I tak pierwszy prawoskręt pojawi się przy skrzyżowaniu ul. Obrońców Poczty Gdańskiej z al. Wyzwolenia, który zostanie zaprojektowany jako dodatkowy pas ruchu o szerokości 3,5 metra i długości ok. 170 m. W ramach prowadzonych prac zostanie również przebudowana zatoka autobusowa przy wlocie do ul. Obrońców Poczty Gdańskiej i przy al. Wyzwolenia oraz sygnalizacja świetlna.

– Będą też wydłużone obiekty mostowe na rzece Przyrwa, ponieważ są one w tym momencie za krótkie, aby budować prawoskręty – wyjaśnia Świder.

Kolejny prawoskręt powstanie przy skrzyżowaniu ulic Słowackiego z Szopena. Będzie miał 3 m szerokości i ok. 90 m długości. Prawoskręt rozpocznie się na wysokości Filharmonii Podkarpackiej. Zostanie również przebudowana zatoka autobusowa i chodniki.

Kolejne miejsce, gdzie powstaną prawoskręty, to skrzyżowanie z ul. Okulickiego.
Pierwszy z nich pojawi się przy ul. Wyzwolenia, jadąc od ul. Okulickiego. – Projektujemy go jako dodatkowy pas ruchu – wyjaśnia szef MZD.

Tam prawdoskręt powstanie po to, aby ułatwić wyjazd i z ul. Osmeckiego i z parkingu przy kościele pw. Matki Bożej Różańcowej. Prawoskręt będzie się rozciągał od ul. Osmenckiego do skrzyżowania z ul. Okulickiego.

Drugi powstanie przy ul. Okulickiego skręcając w al. Wyzwolenia w kierunku ul. Lubelskiej. Będzie się rozciągał od wjazdu do firmy Unimet (sklep przy ul. Okulickiego) do zawrotki przed skrzyżowaniem. Ponadto, będzie też poszerzany prawoskret przy ul. Osmeckiego do 3,5 m.

– Wybudujemy sygnalizację świetlną, w szczególności na skrzyżowaniu ulic Wyzwolenia i Osmenckiego – wyjaśnia Andrzej Świder.

Kolejne prawoskręty powstaną na skrzyżowaniu alei Piłsudskiego z Cieplińskiego przy rondzie Dmowskiego. – Przy Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska jest zatoka autobusowa. Powstanie szeroki na 3,5 m prawoskręt, który będzie rozciągał się aż do skrzyżowania z al. Cieplińskiego – wyjaśnia Świder.

Drugi prawoskręt początek będzie miał na wysokości wyjazdu na tylny parking urzędu marszałkowskiego patrząc od strony Galerii Rzeszów. Do jego wybudowania zostanie wykorzystany znajdujący się tam obecnie zieleniec. Będzie się on rozciągał aż do ronda Dmowskiego.

Ostatnie dwa prawoskręty powstaną przy skrzyżowaniu al. Niepodległości z al. Armii Krajowej i al. Powstańców Warszawy z al. Sikorskiego. Pierwszy będzie miał 3,5 m szerokości i ok. 100 m długości. Drugi powstanie poprzez otwarcie zatoki autobusowej przed skrzyżowaniem z Sikorskiego.

– Ten prawoskręt będzie służył również m.in. jako buspas, a co za tym idzie, poprawi się ruch – twierdzi Andrzej Świder.

Obecnie inwestycje są na etapie projektowania, które mają się zakończyć w marcu 2018 roku. Miasto na ten cel zamierza wydać 33 tys. zł. Całość inwestycji pochłonie 5 mln zł. Ratusz liczy na to, że część pieniędzy pozyska z Unii Europejskiej.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4689
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: riko » 31 paź 2017, 17:11

Nowe fotki z II etap przebudowy ul. Jana Pawła II. Już prawie koniec prac od pianeta.pl:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


III etap przebudowy - jeśli ruszy w 2018 r. - chyba będzie najdłuższym. Ciekawe jak przebudują skrzyżowanie z ul. Herbową.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4689
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: Nikoś » 31 paź 2017, 17:45

riko pisze:III etap przebudowy - jeśli ruszy w 2018 r. - chyba będzie najdłuższym. Ciekawe jak przebudują skrzyżowanie z ul. Herbową.
Bardziej interesujące jest to jak rozwiążą kwestie głównej krzyżówki z Budziwojską, bo tam przydał by się jak nic dodatkowy pas do skrętu
Nikoś
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 733
Na forum od: 05 wrz 2015, 11:09

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: riko » 02 lis 2017, 16:25

http://supernowosci24.pl/rondo-na-placu-sreniawitow/




RZESZÓW. To jedno z najbardziej newralgicznych miejsc w Rzeszowie, gdzie tworzą się ogromne korki.

Urzędnicy od dawna planują remont placu Śreniawitów. Prawdopodobnie w przyszłym roku zostanie wykonana zmiana nawierzchni. Tyle że to jedynie kosmetyka. Kierowcy, którzy zgłosili się do naszej redakcji twierdzą natomiast, że warto pomyśleć nad rozwiązaniem, które rozładowałoby korki w tym miejscu. Proponują rondo. Co na taki pomysł mają do powiedzenia urzędnicy z Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie?
Plac Śreniawitów to jedno z najbardziej ruchliwych skrzyżowań w całym mieście. Łączą się tu ulice Lisa-Kuli, Dąbrowskiego, Hetmańska, Szopena i Kilara. W godzinach szczytu tworzą się spore korki. Mieszkańcy Rzeszowa są zdania, że warto by się zastanowić nad wybudowaniem obok zamku Lubomirskich kilkuwlotowego ronda.
- To jedno z najbardziej skomplikowanych skrzyżowań w mieście. Zwykle trzeba odstać swoje, żeby tędy przejechać – mówi rzeszowski kierowca. – Myślę, że gdyby tu było rondo, jazda byłaby bardziej płynna – ocenia. Takie opinie nie są jednostkowe. – Zdarza się, że ktoś skręca z Lisa-Kuli, nie zwracając uwagi, czy ma wystarczająco dużo miejsca przed sobą. – zauważa mieszkaniec Rzeszowa. – Potem musi się zatrzymać na środku drogi i blokuje przejazd innym samochodom. Rondo rozwiązałoby ten problem – kontynuuje.

Kierowcy: – Miejsce na rondo jest.

Zapytaliśmy o opinię dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie. – Na tę chwilę takiego pomysłu w Miejskim Zarządzie Dróg nie ma, aczkolwiek poddamy to analizie – informuje Andrzej Świder, dyr. MZD w Rzeszowie. Jak mówi, nie ma tam zbyt wiele miejsca na taką przebudowę, jednak urzędnicy nie mówią stanowczego nie i rozważą propozycję.
Kierowcy, którzy z nami rozmawiali uważają, że miejsce na rondo jest. – Owszem, należałoby przybudować cały plac i usunąć część zieleni oraz przesunąć chodnik od strony zamku, ale nie takie rzeczy można zrobić, a Rzeszów uchodzi przecież za stolicę innowacji. Tak przynajmniej twierdzi prezydent – mówi pan Ryszard, taksówkarz.
Jak na razie na placu Śreniawitów planowana jest zmiana nawierzchni. Inwestycja jednak odwleka się w czasie. Miała zostać wykonana podczas wakacji, potem jesienią. Ze względu na zbyt wysokie oferty, unieważniono trzy przetargi na wykonanie remontu. Ostatecznie realizacja inwestycji została przeniesiona na kolejny rok. – Zrezygnujemy z prac w tym roku i wykonamy to zadanie na wiosnę, zakładając, że firmy będą oferowały niższe ceny na początku roku – mówił we wrześniu dyrektor Świder.

Wioletta Kruk



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4689
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: Frodo907 » 02 lis 2017, 21:11

Miejsce na prawoskręty jest, ale jak wnioskowaliśmy o wykonanie przejazdów rowerowych to miejsca nie było. Hipokryzja do kwadratu. :evil:
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 739
Na forum od: 08 lip 2015, 18:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: Ole » 03 lis 2017, 9:44

I jak nie przypilnujesz to przy przebudowie dalej się miejsce nie znajdzie.
-------------------------------
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 768
Na forum od: 04 lip 2014, 8:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: [Rzeszów] Drobne remonty dróg, nawierzchni, chodników

Postautor: riko » 07 lis 2017, 15:51

http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... anach.html




RZESZÓW. Za prace związane z zakończeniem drugiego etapu robót budowlanych na ul. Jana Pawła II odpowiedzialne jest Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych w Krośnie.

Remontowany odcinek od ul. Św. Antoniego do skrzyżowania z ul. Ustronną wynosi 853 m. W ramach przebudowy przerobiono siec sanitarną, gazową, elektryczną i teletechniczną. Poszerzono i stworzono nową nawierzchnię dobudowując do niej chodnik oraz ścieżkę rowerową.

Oficjalnie oddanie, według umów pomiędzy Miastem Rzeszów i PRID w Krośnie, nastąpi 9 listopada. Aktualnie na drodze trwają pracę porządkowe, a w ostatnich dniach wykonano oznakowanie poziome.

Oficjalne otwarcie i zakończenie II etapu prac przy ul. Jana Pawła II odbędzie się 10 listopada o godz. 16.00. Przed spotkaniem z mieszkańcami osiedla Budziwój, Prezydent Rzeszowa uroczyście otworzy wyremontowany odcinek.

W 2018 roku Miasto Rzeszów planuje rozpocząć przygotowania do III etapu rozbudowy. Zgodnie z założeniami kolejnego etapu, remontowany będzie odcinek ul. Jana Pawła II aż do skrzyżowania z ul. Budziwojską.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4689
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

PoprzedniaNastępna

Wróć do Budowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości