Strona 23 z 31

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Post: 27 wrz 2018, 16:01
autor: Steeler
Dzisiaj rozkładają masę w pobliżu Warszawskiej, trwaja też prace związane z przebudową chodnika w miejscu przyszłego skrzyżowania. Jak nikt mnie nie uprzedzi to jutro postaram sie zrobić zdjęcie.

EDIT: obiecane zdjęcie (wybaczcie jakość, ale robione z autobusu):
Obrazek

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Post: 11 paź 2018, 14:08
autor: Steeler
Inwestycja postępuje, w przyszłym roku pewnie pojedziemy nową drogą, natomiast mnie ciągle zastanawia dalszy ciąg północnego ringu - od ul. Warszawskiej do ul. Krakowskiej.

Patrząc na mapę z rzeszowskiego geoportalu, gdzie naniesione jest już nowe rondo i droga wzdłuż ul. Miłocińskiej, jedynym, logicznie biegnącym szlakiem wydaje mi się ten zaznaczony na żółto:

Obrazek

Dlaczego tak, a nie według starej koncepcji (link tutaj)?
1) Rondo na skrzyżowaniu z ulicą Borową nie ma przewidzianego zjazdu według starej koncepcji.
2) Rondo przy ul. Miłocińskiej ma zjazd skierowany właśnie w kierunku północnym, a nie wschodnim.
3) Na trasie starej koncepcji planowane są jakieś budynki (na mapce pod żółtym wiaduktem).
4) Stanowiłoby to przynajmniej naturalnie przedłużenie obecnie realizowanego włączenia obwodnicy do ul. Warszawskiej.
5) Jakby miałość iść po staremu, to by nie zmieniano projektu ;)

O tym, że stara koncepcja była najlepsza, a obecna to utrudnianie sobie i innym życia, pisać nie trzeba. No ale jest jak jest i na podstawie tego można gdybać o przyszłości. Narysowany przeze mnie przebieg nie wydaje się taki głupi, ale kompletnie nie widzę rozwiązania problemów wynikających z sąsiedztwa LK 71. Ze względu na bliskość linii wobec drogi na wiadukt drogowy - w obecnym stanie faktycznym - nie ma miejsca, a pozostawienie skrzyżowania kolizyjnego z torami mija się z celem. Co więc by w takim wariancie pozostawało?
a) budowa wiaduktu w ciągu obwodnicy przy realizacji przedłużenia,
b) budowa wiaduktu w ciągu linii kolejowej.

Znając realia PKP PLK S.A., podpunkt b) to utopia. Nie wydadzą na to złamanego grosza, szczególnie, że wtedy wypadałoby puścić wiadukt także nad obecnym zjazdem do ul. Miłocińskiej. Byłby to baaardzo długi wiadukt, a w przyszłości planowana jest także elektryfikacja linii.

Pozostaje podpunkt a), z którym wiąże się casus ronda na ul. Lubelskiej, które budowano na dopiero co przebudowanej drodze. Ale to jeszcze da się przeboleć. Wiadukt ten musiałby być jednak bardzo stromy, wziąwszy pod uwagę, że od krawędzi ronda do krawędzi ul. Warszawskiej odległość wynosić będzie ok. 185 m (dla porównania - w Tarnobrzegu, w ciągu ul. Sienkiewicza, przy wiadukcie nad torami, odległość taka wynosi ponad 220 m - a górkę czuć w każdym środku transportu). No i jak w takiej koncepcji zapewnić skręt na ul. Krakowską dla jądących ul. Warszawską, zarówno od centrum, jak i od Miłocina? Kolejne rondo pod wiaduktem? I zjazdy z ronda znów kolizyjne przez LK 71? Bez sensu.

Zaiste, nie wiem jak to widzi prezydent i spółka, może jest jakieś cudowne rozwiązanie, którego ja nie dostrzegam?

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Post: 11 paź 2018, 16:25
autor: Nikoś
A może zamiast cudować z wiaduktami to odcinek przez Warszawską jak i torami w tunelu ? wyjazd z oby stron na ronda i tyle.
Z tym że przebieg po obecnej trasie wyjazdu z Miłocińskiej na Warszawską. A ronda tak jak już zaplanowali ?
Pewnie koszt był by wyższy ale bardziej praktyczne by było.

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Post: 11 paź 2018, 18:20
autor: Steeler
"Tunel" pod Warszawską byłby w praktyce budową wiaduktu w ciągu Warszawskiej oraz budową sąsiedniego wiaduktu kolejowego (analogicznie jak w przypadku budowy łącznika od huty do ul. Energetyków w Stalowej Woli. Podobnie też połączenie Kotuli i Ofiar Katynia nie jest w formie tunelu, tylko wybudowano wiadukt w ciągu Krakowskiej). Koszt byłby dużo, dużo wyższy niż podpowiada rozsądek, szczególnie ze względu na linie kolejowe.

Co do przebiegu, jak rozumiem widzisz trzeci zjazd z ronda na Borowej, w kierunku południowo-zachodnim i pociągnięcie "tunelu" do Miłocińskiej? Raz, przebudowa świeżo powstałego ronda. Dwa, z tego co widzę, w tym miejscu projektowana jest jakaś infrastruktura kanalizacyjna, na moje oko przepompownia. Trzy, projektowane rondo przy Miłocińskiej również nie leży w tej koncepcji.

Ergo - opcja możliwa, ale cholernie droga i jak widać nie brana pod uwagę przy projektowanych i realizowanych inwestycjach.

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Post: 11 paź 2018, 20:30
autor: iamRZE
Według projektu różnica wysokości na rondzie to prawie 2m. Jeśli przedłużenie w formie wiaduktu miałoby nie powstać, to rondo byłoby poziome lub nie byłoby go wcale. Ponadto na przekroju podłużnym zaznaczone jest 100m drugiego etapu. Planowane nachylenie to 3-6%.
Obrazek

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Post: 12 paź 2018, 8:21
autor: PzD91
To rondo przy Borowej jest przekombinowane na maxa. Wystarczyło zrobić normalny zjazd w prawo w Borową i w lewo z wysypka bez żadnych udziwnień i wszyscy byliby zadowoleni, na Borowej nie ma dużego ruchu, tylko dojazd do domów. A przy dojezdzie do Warszawskiej zrobić zjazd w Warszawską z pasem włączającym a na wprost "górą" puścić wiaduktem nad ulicą i torami z dojazdem do miłocińskiej, a w nastepnym etapie dorobić brakujący odcinek do Okulickiego i mamy całą obwodnice.

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Post: 12 paź 2018, 10:31
autor: HAZAK
Na Geoportalu wyjazd z ronda w kierunku północnym, do którego dociągnięta jest żółta koncepcja, jest wyjazdem na drogę serwisową (dojazd do działek) a w stronę północ-wschód jest również zaznaczony wyjazd. Natomiast i tak nie wiadomo jak będzie to realizowane biorąc pod uwagę że uległa zmianie koncepcja połączenia ul. Warszawskiej z Krakowską i to co jest aktualnie na Geoportalu ulegnie z pewnością zmianie.

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Post: 20 paź 2018, 9:50
autor: swiety
Na geoportalu po przybliżeniu widać napisy na ul. Warszawskiej "sygn. świetlno". Niestety w przypadku takie skrzyżowania nie wyobrażam sobie tam ruchu bez świateł. Tego ronda na Borowej totalnie nie rozumie.

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Post: 20 paź 2018, 15:25
autor: maks

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Post: 28 paź 2018, 17:28
autor: Karrrramba
Steeler pisze:Inwestycja postępuje, w przyszłym roku pewnie pojedziemy nową drogą, natomiast mnie ciągle zastanawia dalszy ciąg północnego ringu - od ul. Warszawskiej do ul. Krakowskiej.


Mam pytanie. Gdzie w geoportalu znajdę taki widok, jak to włączyć?