autor: Grzegorz44 » 15 cze 2017, 22:23
W SIWZ do przetargu PKP na "Opracowanie dokumentacji modernizacji stacji Rzeszów" z bodajże 2015 r. (wykonuje ją chyba firma Multiconsult) znalazł się zapis dotyczący kładki pochodzącej według tego dokumentu z 1860 r.: "km 157,473 – przewiduje się rozbiórkę obiektu (kładki). Należy opracować dokumentację na rozbiórkę, w technologii umożliwiającej jej ponowny montaż. Konstrukcja ta przewidziana jest do przekazana na własność Urzędu Miasta Rzeszowa."
Pytanie czy te założenia nadal są aktualne i czy miasto jest zainteresowane ewentualnym przejęciem kładki i ponownym jej ustawieniem w sensownym miejscu, uwzględniającym jej użytkowe wykorzystanie, jak również ekspozycję unikatowej, bądź co bądź, starej konstrukcji inżynierskiej. A jeśli kolej chce ją przenieść, to pytanie gdzie?
PS. Co do zabytkowości kładki, wspomniany SIWZ głosi:
"157,473 - kładka dla pieszych, kratownica stalowa, światło 23,40 x 5,44 m, długość eksploatacyjna 222,21 m, rok budowy 1860, norma obciążeń „4 kN/m2”;
Obiekt wpisany do wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków nieruchomych oraz innych obiektów zabytkowych (nieujętych w rejestrze zabytków, ani będących w trakcie procedury wpisania na listę zabytków)."