Strona 53 z 97

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 25 gru 2017, 1:06
autor: harpun
Fajnie, tylko ciekawe kiedy to posiedzenie, mógłby ktoś wkleić cały artykuł?

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 29 gru 2017, 8:57
autor: Witek_0000

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 29 gru 2017, 18:52
autor: Frodo907
Parę informacji o mieście Wuhu i jego uwarunkowaniach populacyjnych.
Warto porównać je z Rzeszowem.

Wuhu zajmuje powierzchnię 5988 kilometrów kwadratowych, w tym obszar miejski o powierzchni 1064.7 km2.
Wuhu ma około 3.8421 milionów mieszkańców, z 1.238 milionami mieszkańców w obszarze miejskim.

Dane za http://english.wuhu.gov.cn/About.aspx?pTypeID=110101

Porównajcie je z Rzeszowem i powiatem rzeszowskim.
Czy ten milion dwieście tysięcy mieszkańców Wuhu nie robi lekkiej różnicy pod katem zasadności takiej kolejki?
Dla porównania, powiat Rzeszowski ma 1153,32 km² i czyli ciut więcej i całe 168 337 mieszkańców.

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 29 gru 2017, 19:51
autor: pisul
Kłania się czytanie ze zrozumieniem. Bezsens porównywać miasta tylko patrząc na ilość mieszkańców. Zwłaszcza że nawet i to pomyliłeś ;)

A gdzie rodzaj i ilość wagoników, ilość stacji, długość trasy, liczba tras, rzeźba terenu na którym postawią setki filarów, przecież przez to miasto przepływa 3 największa rzeka świata Jangcy i kilka mniejszych! Czyli linie będą musiały przecinać te rzeki a to też nie jest bez różnicy jeśli chodzi o koszty...
Dostrzegasz subtelną różnicę między aż 46 pociągami w tym takimi po 6 wagonowych i równoczesne budowanie 2 tras obejmujących znacznie większy teren o reóżnych przeszkodach naturalnych a tym co zapowiadają u nas?

A co do Rzeszowa miasto szuka już działki w centrum gdzie będzie baza monoraila ;)

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 29 gru 2017, 20:14
autor: PzD91
pisul pisze:Kłania się czytanie ze zrozumieniem. Bezsens porównywać miasta tylko patrząc na ilość mieszkańców. Zwłaszcza że nawet i to pomyliłeś

A co do Rzeszowa miasto szuka już działki w centrum gdzie będzie baza monoraila ;)

No tak w 2018 r. kolejne wybory i temat odżyje ;)

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 29 gru 2017, 22:05
autor: Frodo907
Czyli liczba mieszkańców jest bez znaczenia?
Czy UM przedstawił kiedykolwiek jakiś kosztorys budowy i późniejszej działalności?
Gdzie będą stały filary, kto będzie serwisował windy.
Czy tak jak pod innym pomnikiem el prezidente znowu był zepsuta i ludzie z cięższym bagażem czy rodzice z wózkami dziecięcymi na rondo Dmowskiego albo na Asnyka dymać pieszo musieli?

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 30 gru 2017, 12:33
autor: jasiop
powtarzam wpis z przed 4 tygodni:

autor: jasiop » 03 gru 2017, 21:05
pisul pisze:
Prawda jest inna. W Rzeszowie chęć budowy zgłosiły 3 firmy. Miasto wybrało jeden rodzaj kolejki i chce po ukończeniu być właścicielem. ...


1 Które to firmy ?
2 Jaki rodzaj wybrano ?

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 31 gru 2017, 0:17
autor: Frodo907
pisul pisze:Kłania się czytanie ze zrozumieniem. Bezsens porównywać miasta tylko patrząc na ilość mieszkańców. Zwłaszcza że nawet i to pomyliłeś ;)

A gdzie rodzaj i ilość wagoników, ilość stacji, długość trasy, liczba tras, rzeźba terenu na którym postawią setki filarów, przecież przez to miasto przepływa 3 największa rzeka świata Jangcy i kilka mniejszych! Czyli linie będą musiały przecinać te rzeki a to też nie jest bez różnicy jeśli chodzi o koszty...
Dostrzegasz subtelną różnicę między aż 46 pociągami w tym takimi po 6 wagonowych i równoczesne budowanie 2 tras obejmujących znacznie większy teren o reóżnych przeszkodach naturalnych a tym co zapowiadają u nas?

A co do Rzeszowa miasto szuka już działki w centrum gdzie będzie baza monoraila ;)


Możesz pokazać gdzie pomyliłem liczbę ludności? Jeśli tak to przyznam się do błędu.

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 02 sty 2018, 20:33
autor: Meme
Najśmieszniejsze z monorailem w Rzeszowie nie są już horrendalne koszty kolejki (niewspółmierne do efektów), gigantyczne, brzydkie, betonowe słupy (i brak miejsca na takie), kierunek kolejki tylko jednostronny (!), bardzo niska dostępność dla pasażerów, itd. itd., ale przede wszystkim to, że monorail w Rzeszowie ma być UZUPEŁNIENIEM systemu autobusowego :lol: :lol: :lol:

Wyobrażacie sobie Warszawę, która budując metro tłumaczy w mediach, że metro będzie uzupełniało komunikację autobusową? Albo Kraków, budując nowy odcinek szybkiego tramwaju, powie, że to po to, żeby dowozić ludzi do autobusów? :lol:

To nie są tylko słowa, czy ogólne informacje do mediów - to absolutny brak pojęcia o publicznym transporcie zbiorowym w miastach.

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Post: 02 sty 2018, 21:03
autor: Duszek
Przecież wiadomo, że chodzi o kolejną pokazówkę, a nie o logiczne rozwiązanie problemu logistycznego.