Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: pisul » 10 lip 2014, 22:25

Wizualizacje wnetrza wagonikow modelu ktory bedzie jezdzil po Rzeszowie.

Obrazek

Obrazek

Zrodlo: http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/gallery?Site=NW&Date=20140409&Category=FOTWYDARZENIA&ArtNo=409009999&Ref=PH
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 8564
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: pisul » 13 lip 2014, 22:02

W ubiegłym tygodniu delegacja z Rzeszowa była w Kanadzie, gdzie w Kingston testowała kolejkę zaproponowaną miastu przez firmę Bombardier.

– Do tej pory znaliśmy ją tylko z komputerowej prezentacji, która nie ukrywam, bardzo nam się spodobała. Ale podchodziliśmy do tematu z rezerwą, bo z doświadczenia wiem, że często obrazki to jedno, a rzeczywistość zupełnie coś innego. Wizyta w Kanadzie utwierdziła nas w przekonaniu, że kanadyjska kolejka to produkt najwyższej jakości, który znakomicie wpisałby się w Rzeszów – mówi Marek Ustrobiński.

Jeżdżący na testowym torze w siedzibie producenta skład, to model Innovia 300. Jest pojazdem ekologicznym, napędzanym energią elektryczną. Na życzenie klienta wagony można wyposażyć w ogniwa fotowoltaiczne, które zasilają silniki prądem wyprodukowanym z energii słonecznej. Wnętrze jest klimatyzowane, a jego aranżacja i kolorystyka zależy wyłącznie od wyobraźni zamawiającego. Kolejka pomarańczowo-srebrna z niebieskimi fotelami, jak w nowych miejskich autobusach? To żaden problem.

Urzędnicy zwracają uwagę także na znakomite właściwości jezdne. Testowy tor jest ułożony tak, aby poznać zachowanie wagonów w różnych sytuacjach. – Jeździliśmy pod wzniesienia, pokonywaliśmy długi łuk oraz krótszy, ostry zakręt. Bez względu na układ torów do 80 km/h kolejka jechała komfortowo i cicho – zapewnia wiceprezydent Ustrobiński.

Trasa, którą urzędnicy proponują dla Rzeszowa kształtuje się podobnie do kanadyjskiego toru testowego. Betonowa szyna ustawiona na słupach ok. 5 metrów nad ziemią ma połączyć dworzec PKP przez al. Rejtana z kampusem Politechniki Rzeszowskiej na al. Powstańców Warszawy. Stąd przez ul. Dąbrowskiego i al. Cieplińskiego wróci na dworzec. W zależności od tego, na jaki skład zdecyduje się miasto, będzie mogła dorównać wydajnością nawet metru. Kolejka zbudowana z dwóch wagonów może przewieźć w ciągu godziny do 9 tysięcy osób, ale już osiem wagonów to nawet 48 tysięcy osób.

– Tymczasem koszt budowy torów i zakupu wagonów jest nieporównywalnie niższy od metra. To bez wątpienia jeden z największych atutów kolejki. Kolejnym jest świetna jakość i zaawansowanie technologiczne. Bombardier to producent samolotów oraz super szybkich pociągów TGV, co widać po wykonaniu i wyposażeniu wagonów Innovia 300 – przekonuje Marek Ustrobiński.

Wskazuje, że każdy skład jeździ bez motorniczego, a nad bezpieczeństwem pasażerów czuwa monitoring zamontowany w wagonach i na przystankach. Zadaniem kamer jest m.in. czuwanie, aby drzwi zamykały się dopiero wówczas, gdy wszyscy pasażerowie wsiądą do pociągu.


Czy nadziemna kolejka dojedzie do Rzeszowa? [WIDEO] - http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140713/WEEKEND/140719947
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 8564
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: iamRZE » 21 lip 2014, 18:50

Kolejna firma chce wybudować kolejkę nadziemną w Rzeszowie
Do rzeszowskiego magistratu zgłosiła się kolejna firma, chętna do budowy nadziemnej kolejki. Okazuje się, że może być to nie jedyna inwestycja francuskiego Alstomu w Rzeszowie.
Obrazek
[...]
System Axonis, jaki zaproponowała firma Alstom, różni się od wcześniejszych przedstawianych ratuszowi przez Szwajcarów z firmy Bartholet Maschinenbau AG oraz kanadyjskiego koncernu Bombardier. Wagoniki w wersji francuskiej poruszają się na dwóch szynach, czyli są dwutorowe. Dzięki temu można je zsynchronizować z innymi szynowymi środkami transportu w Polsce.
[...]
Całość: http://rzeszow-news.pl/kolejna-firma-ch ... rzeszowie/
Awatar użytkownika
iamRZE
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 351
Na forum od: 15 lip 2014, 12:56

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: pisul » 21 lip 2014, 20:26

Najwazniejsza roznica to finansowanie. Juz miasto nie musi finansowac calej inwestycji a tylko w jakims procencie!


Podczas spotkania, które odbyło się w rzeszowskim ratuszu, przedstawiciele firmy Alstom mówili m.in. o możliwości budowy takiej kolejki w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. - Gdyby do tego doszło, to zawarlibyśmy umowę z firmą na 30 lat. Firma wybudowałaby cały system, a potem została jego operatorem, czyli utrzymywała go, ale też czerpała zyski z biletów i reklam - informuje Macheta...

Kolejne spotkanie z przedstawicielami firmy odbyć się ma za kilka dni. Będzie to spotkanie robocze, podczas którego inżynierowie Alstomu zapoznają się z koncepcją trasy kolejki, którą przygotowali pracownicy Biura Rozwoju Miasta...

Przeprowadzona ma zostać także wizja w terenie - przedstawiciele Alstomu zapoznają się z układem komunikacyjnym Rzeszowa. - We wrześniu podczas kolejnego spotkania mają nam przedstawić konkretną już propozycję kolejki, opracowaną dla Rzeszowa i koszty jej budowy - mówi Waldemar Macheta


Zrodlo:http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,16358444,W_Rzeszowie_bedziemy_miec_kolejke_od_Kanadyjczykow.html
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 8564
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Kristoff » 21 lip 2014, 20:47

Czyli, że ewentualne trasy przebiegałyby w ten sposób?

Obrazek

Co wy o tym myślicie?
Awatar użytkownika
Kristoff
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 255
Na forum od: 01 lip 2014, 22:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: _Dominik_ » 21 lip 2014, 21:14

Moim zdaniem jedna z tras powinna iść śladami "0". znacznie poprawiło by bo komunikację w mieście. A druga trasa powinna łączyć wschodnią cześć miasta z zachodnią.
_Dominik_
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 28
Na forum od: 22 cze 2014, 10:16

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: pisul » 21 lip 2014, 21:45

Firma Axonis ma ciekawa reklamowke swoich produktow - http://www.alstom.com/Global/Transport/Resources/Documents/Brochure%20-%20Turnkey%20-%20Axonis%20-%20English.pdf

Obie oferty i ta kanadyjska i francuska ciekawe. Jedna z roznic to wysokosc estakady kanadyjska do 5m a francuska 6.80 + wysokosc pociagu 2.70 To bedzie bardzo wysokie.
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 8564
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Kristoff » 21 lip 2014, 21:56

Hohoho! Prawie 10 m nad ulicą. Moim zdaniem to będzie robiło ogromne wrażenie, szczególnie na ludziach, którzy przyjadą z innych miast - nie tylko z podkarpackiego. Kolejny + w tej wysokości jest taki, że nie przysłoni dróg, a nawet może w ten sposób wizualnie zwiększyć średnią wysokość centrum - może to też przyciągnie inwestorów do budowania biurowców? A dlaczego nie? Ostatnio nawet usłyszałem, że Rzeszów bardzo chce upodabniać się do Warszawy. No cóż, jeszcze ze 20 lat i możnaby zastanowić się nad tym serio :)
Awatar użytkownika
Kristoff
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 255
Na forum od: 01 lip 2014, 22:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Socat » 21 lip 2014, 22:37

W Amsterdamie na jedną z najbardziej oddalonych od centrum dzielnic metro wyjeżdża z tunelu by przebyć kawałek drogi na powierzchni ziemi by następnie sunąć kilka metrów nad ziemią do końca linii. Ogólnie wygląda to średnio przynajmniej moim zdaniem, ale jest to dzielnica zamieszkała przez emigrantów z Afryki w szarych blokach z wielkiej płyty (trochę jak Nowe Miasto przed pokolorowaniem).

Obrazek


wyobrażacie sobie takie słupy dookoła miasta?


Obrazek
"Można bodaj z całą słusznością powiedzieć, że nigdzie nie ma tylu co u nas nieinteligentnych intelektualistów i tylu estetów bez smaku". R. Dmowski - Myśli nowoczesnego Polaka.
Awatar użytkownika
Socat
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 107
Na forum od: 21 cze 2014, 22:01
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: flyRZE » 21 lip 2014, 23:56

Wygląda to tragicznie, ale nie ma obawy to i tak nie powstanie, bo zwyczajnie w śródmieściu nie ma na to miejsca, a koszty byłyby ogromne.
Druga sprawa dla wszystkich zwolenników, nie zastanawialiście się dlaczego właśnie metro w dużych miastach w ich śródmieściach biegnie pod ulicami?
flyRZE
Maniak
Maniak
 
Posty: 1331
Na forum od: 15 lip 2014, 11:42

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości