Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: harpun » 05 cze 2018, 20:19

Polecam przeczytać regulamin forum bo zaraz zrobi się zupełnie czerwono.

Tak jak wszyscy to znaczy że w pierwszej kolejności studium wykonalności, bez niego nie ma co się ubiegać po środki unijne. Nie mówię o studium rozwoju transportu w Rzeszowie, ale o studium wykonalności Monoraila - trasa, stacje, odcinki itd.
harpun
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 378
Na forum od: 05 sie 2014, 22:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Nikoś » 06 cze 2018, 0:46

Olsztyn 10 lat zajmował się biurokracją itd. nim uruchomili swój tramwaj, środek transportu doskonale znany. A mimo to trwało to sporo, więc ta pseudo kolejka parkowa nawet za 20 lat nie powstanie (i dobrze).
Po za tym kwestia taboru tzw. szytego na miarę - vide Olsztyn szersze pudła i ... mniejszy wybór, to samo z tą kolejką ile takich producentów jest ? chyba że kupimy z używki bo są dostępne ze ZLIKWIDOWANYCH takich systemów :lol:
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: jasiop » 06 cze 2018, 6:56

harpun pisze: w pierwszej kolejności studium wykonalności, bez niego nie ma co się ubiegać po środki unijne.

Jak na razie jest tylko ogólnikowy zapis w Ustawie, brak przepisów wykonawczych typu Rozporządzenia itp.
Tak więc jeszcze kilka ładnych lat przed nami ;-)
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1440
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: harpun » 06 cze 2018, 20:36

Szkoda że wielu jest przeciwnych tej inwestycji, a to jest atrakcyjny środek transportu. Szybki, bezkolizyjny, niezależny i punktualny. Jestem pewien że mieszkańcy szybko go polubią, to jest oczywiste. Jedynym argumentem przeciwników są estakady i filary, tak? Ja myślę że powinno się zaprojektować tak filary i estakady aby wszystkich pogodzić, bo wierzcie mi większy bałagan i zamieszanie wywołują właśnie te wychwalane tu tramwajki, które są już światkiem tamtej epoki. Miasta wielu krajów w tym europejskich trzymają je u siebie bo nie mają wyjścia, majstrują przy nich, przerabiają trasy bo zwyczajnie nie stać ich na nowe trasy metra. Wielu z was myśli że są modne bo pojawiają się na rynku nowe składy, ktoś gdzieś zobaczył jakiś nowy odcinek na estakadzie czy w tunelu, ale to dalej tramwaj, który nawet po zielonym odcinku czy estakadzie nie rozwinie tej prędkości co metro, bo nie pozwalają mu szyny, rozjazdy, światła i samochody, które są w silnej przewadze i to pod nich ustawiane są światła bo to one powodują paraliż miasta nie tramwaj (na jeden skład w mieście takim jak powiedzmy Olsztyn przeciętnie przypada około 1000 aut). Do tramwaju kierowcy aut się nie przesiądą od razu mówię.
harpun
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 378
Na forum od: 05 sie 2014, 22:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: jasiop » 06 cze 2018, 23:28

harpun pisze:... Jedynym argumentem przeciwników są estakady i filary, tak?

Wyobraź sobie, że nie tylko to ...
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1440
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: dStan » 07 cze 2018, 8:33

harpun pisze:Jedynym argumentem przeciwników są estakady i filary, tak?
Oczywiście że nie, są jeszcze koszty, opłacalność, szansa na utrzymanie takiej kolejki. Dużo większe miasta o większym potencjale nie radziły sobie z utrzymaniem monoraila, to jak Rzeszów chce sobie z tym poradzić?
harpun pisze:Jestem pewien że mieszkańcy szybko go polubią, to jest oczywiste.
Dla mnie to nie jest oczywiste. Moim zdaniem monorail się spodoba, ale raczej jako ciekawostka, a nie środek transportu.
dStan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 501
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: harpun » 08 cze 2018, 18:39

Jeśli jako środek transportu monorail nie przypadnie do gustu mieszkańcom, to tym bardziej tramwaj, bo niby w czym tramwaj jest lepszy od bezkolizyjnej i szybkiej kolejki? Koszty utrzymania? Klasyczny argument malkontentów, nie widzieli projektów, nie znają frekwencji ale z góry zakładają że będzie za ciężki w utrzymaniu, % mieszkańców który korzysta z komunikacji zbiorowej wiadomo ze będzie jeździł jakąkolwiek komunikacją zapodaną przez miasto, sęk w tym że to właśnie kierowcy aut mają się przesiąść, o to właśnie chodzi w planowaniu szybkiej komunikacji w mieście
harpun
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 378
Na forum od: 05 sie 2014, 22:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: swiety » 09 cze 2018, 12:07

^^ No to pokaż nam wyliczenia - jakie będą koszty utrzymania, ile będzie kosztował bilet, jaka będzie przepustowość itd. Skoro w kilkumilionowym Sydney taka kolejka została zlikwidowana to jakim cudem będzie opłacalna w Rzeszowie?

Budowanie jej tylko na zasadzie fajnego bajery, który będzie robił wrażenie chyba nie ma sensu - nie stać miasta na takie zabawki.
swiety
Moderator
Moderator
 
Posty: 2942
Na forum od: 22 cze 2014, 19:11
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: PzD91 » 09 cze 2018, 23:21

Kasy od 20 roku już tyle nie będzie co wcześniej z Unii, także skończą się mrzonki o szklanych domach, tylko trzeba będzie realnie popatrzeć na potrzeby i wyzwania komunikacyjne w mieście. Także temat trafi tam gdzie jego miejsce.
Awatar użytkownika
PzD91
Maniak
Maniak
 
Posty: 1590
Na forum od: 16 lut 2015, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: bogdanoo » 10 cze 2018, 15:29

Może metro :D :lol:

https://www.forbes.pl/biznes/nowy-proje ... ra/wv53tmv
U podstaw promowania przez Muska firmy Boring Co. leży przekonanie, że on i jego inżynierowie mogą zbudować tunele za ułamek kosztów zastosowania konwencjonalnych maszyn do drążenia linii metra. Po części dlatego, że średnica tuneli planowanych przez Muska jest o około połowę mniejsza od średnicy standardowych przekopów metra i wynosi zaledwie nieco ponad cztery metry, w porównaniu z 8,5 metra, co sprawia, że ich kopanie jest szybsze i tańsze. Ponadto Musk przewiduje dodatkowe oszczędności, bo ma plan wykorzystania całej ziemi wydobytej podczas rycia tuneli.


Tanie cegły o dużej wytrzymałości to może nie jest tak seksowny biznes, do jakiego przywykł miliarder Musk, pracujący jednocześnie nad przestawianiem przemysłu motoryzacyjnego na napęd elektryczny i kolonizacją Marsa, ale może jest to dobry trop. Zwykłe gliniane cegły sprzedawane przez firmy Home Depot i Lowe’s kosztują około 35 centów za sztukę, więc nawet gdyby cegły marki Boring Co. sprzedawano po 20 centów, to Musk miałby przewagę cenową, gdyby chciał wejść na rynek materiałów budowlanych.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości