Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: jasiop » 06 maja 2017, 11:04

bystry pisze:Zaletą kolejki jest to że można ją puścić nad drogą i nie koliduje z obecnym ruchem

Mówisz, że nie będzie kolidować ? Czyli konstrukcja będzie lewitować ? ;-)
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1440
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: bystry » 06 maja 2017, 14:35

jasiop jakbyś popatrzył na wcześniejsze wizualizacje i artykuły na temat kolejki to byś pewnie zauważył, że ona nie lewituje tylko szyna jest umieszczona 4-5 metrów nad ziemią na podporach, nie wydaje mi się żeby były jakieś przeszkody ku temu aby pod szyną przechodziła droga.

Foreigner
Po drugie nie sugerowałbym się tak bardzo Radomiem, jak chcą tramwaje proszę bardzo, ja jestem przeciwnikiem tramwaju dlatego, że szyny nie są tak jak w przypadku kolejki umieszczone wysoko nad ziemią tylko na powierzchni drogi, tramwaje tylko spotęgują korki, oprócz tysięcy samochodów w mieście będziemy mieć jeszcze tramwaje, które będą przecinać skrzyżowania, za dużo tego będzie. Oczywiście na takich drogach jak obwodnice, gdzie masz pas zieleni nie było by z tym problemu, żeby je tam wsadzić, ale to nie zmienia faktu, że tramwaje skrzyżowania i tak będą przecinać i powodować tam jeszcze większe korki i to jest według mnie największy minus, a np. na ulicy Dąbrowskiego, Lisa Kuli czy Piłsudskiego (na niektórych mapkach taki przebieg też był wskazywany nie widzę miejsca dla tramwaju, trzeba by było zwężać chodniki, z którejś strony żeby to jakoś zmieścić), a na marginesie kolejka wydaje się bardziej bezpieczna niż tramwaje, w które mogą się wpakować piesi lub kierowcy.

Jeśli chodzi o koszty to sam widzisz, w Bangkoku było dosyć drogo za kilometr, ale na Malcie już znacznie lepiej (nawet jeśli to jedna nitka to na razie na Rzeszów by wystarczyła), przepustowość kolejki można przecież do potrzeb miasta dopasować. Ja bym tego pomysłu nie przekreślał i nie wyśmiewał bo kolejka to jest ciekawa alternatywa, może nawet lepsza od tramwajów. Jak nie w tej perspektywie UE to może za jakiś czas warto o niej pomyśleć i wziąć ją kiedyś pod uwagę na poważnie jeśli miasto jakiś dodatkowy środek komunikacji będzie chciało wprowadzić.
bystry
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 913
Na forum od: 24 sty 2016, 11:34

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: jasiop » 06 maja 2017, 18:21

bystry pisze:jasiop jakbyś popatrzył na wcześniejsze wizualizacje i artykuły na temat kolejki to byś pewnie zauważył, że ona nie lewituje tylko szyna jest umieszczona 4-5 metrów nad ziemią na podporach, nie wydaje mi się żeby były jakieś przeszkody ku temu aby pod szyną przechodziła droga

Wyobraź sobie, że śledzę temat tej kolejki od samego początku czyli od 2009 roku ...
Czytałem informacje, widziałem wizualizacje (może nie wszystkie) ...
O jakiej wersji ty mówisz ?
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1440
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: bystry » 06 maja 2017, 22:03

Mi się osobiście wersja z tej wizualizacji podobała:

To była jedna z pierwszych wizualizacji wrzuconych tutaj. Mogłaby spokojnie przecinać skrzyżowania w taki sposób, żeby samochody swobodnie się przemieszczały.
bystry
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 913
Na forum od: 24 sty 2016, 11:34

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: maks » 28 cze 2017, 23:05

– Została nam złożona propozycja od przedstawicieli biznesu z Chin. Zdeklarowali oni, że na preferencyjnych warunkach są w stanie wybudować kolejkę monorail – mówi Andrzej Gutkowski, wiceprezydent Rzeszowa.


http://rzeszow-news.pl/budowa-nadziemne ... chinczycy/
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3542
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: JanzRzeszowa » 29 cze 2017, 7:17

Sezon ogórkowy się zaczyna, to odżywa temat kolejki...
JanzRzeszowa
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 980
Na forum od: 24 lis 2015, 13:29

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Frodo907 » 29 cze 2017, 9:07

Autostrady tez mieli preferencyjnie budować.
Z kładką rowerową na zaporze były opory ze konstrukcja nie uniesie, a oni filary kolejki chcą tam stawiać.
Gdzie kładka sama będzie ważyć maks 5 ton (trochę strzelam bo nie pamietam parametrów) a ile będzie ważył filar kolejki plus przeciążenie dynamiczne podczas przejazdu?
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Waldzio » 30 cze 2017, 7:40

Najlepszy był MISTER ;P
Waldzio
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 76
Na forum od: 15 lip 2014, 12:48

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Witek_0000 » 19 wrz 2017, 9:24

Ja bym tą kolejkę inaczej poprowadził, bardziej tak jak idzie metro w dużych miastach, czyli proste linki wschód-zachód, północ południe.
* Np Z osiedla Projektant, przez Centrum do Auchan Krasne, niekoniecznie wzdłuż głównych ulic.
* Druga z Drabinianki, przez ul. Podwisłocze, Cegielnianą, przejscie przez Wisłok, jakoś na Staromieście, może do nowych osiedli na Lubelskiej.
Na końcach linek może duże parkingi wielopoziomowe, żeby gromadzić przyjeżdżające samochody po za miastem.

Wtedy taka kolejka oprócz robienia dużego wrażenia spełniała by naprawdę ważną rolę w transporcie Rzeszowa.
Linie metra w W-wa są tak poprowadzone i liczba pasażerów ciągle rośnie.

Dublując linie 0 MPK wartość użytkowa nie byłaby tak duża, mogłaby się sprowadzić głównie do wożenia studentów.
A jechać bezkorkowo z jednego końca miasta na drugi to atrakcyjna możliwość, mogłaby być interesująca
dla osób pracujących.
Witek_0000
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 204
Na forum od: 24 mar 2015, 14:02

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: bystry » 19 wrz 2017, 11:31

Witek_0000 pisze:Ja bym tą kolejkę inaczej poprowadził, bardziej tak jak idzie metro w dużych miastach, czyli proste linki wschód-zachód, północ południe.
* Np Z osiedla Projektant, przez Centrum do Auchan Krasne, niekoniecznie wzdłuż głównych ulic.
* Druga z Drabinianki, przez ul. Podwisłocze, Cegielnianą, przejscie przez Wisłok, jakoś na Staromieście, może do nowych osiedli na Lubelskiej.
Na końcach linek może duże parkingi wielopoziomowe, żeby gromadzić przyjeżdżające samochody po za miastem.

Wtedy taka kolejka oprócz robienia dużego wrażenia spełniała by naprawdę ważną rolę w transporcie Rzeszowa.
Linie metra w W-wa są tak poprowadzone i liczba pasażerów ciągle rośnie.

Dublując linie 0 MPK wartość użytkowa nie byłaby tak duża, mogłaby się sprowadzić głównie do wożenia studentów.
A jechać bezkorkowo z jednego końca miasta na drugi to atrakcyjna możliwość, mogłaby być interesująca
dla osób pracujących.


Nikt w ten sposób na problem kolejki do tej pory chyba nie patrzył ale to faktycznie dobry pomysł! Taką kolejkę od południa miasta aż na północ do lotniska można by nawet poprowadzić. Na razie w okolicach Lubelskiej nie ma jeszcze zbyt wielu mieszkańców ale w ciągu kilku lat to się drastycznie zmieni, tak samo jak na południu Rzeszowa, gdzie mieszkańców ciągle przybywa. No i oczywiście wschód i zachód Rzeszowa jakąś linią przez centrum też można połączyć
bystry
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 913
Na forum od: 24 sty 2016, 11:34

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości