Strona 7 z 35

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 12 sty 2016, 20:37
autor: Frodo907
Właśnie, "zobaczymy". Czy tak nie można by wcześniej konsultacji i analiz jak ta przebudowa ma finalnie wyglądać?

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 08 mar 2016, 9:41
autor: iamRZE
Jak przebudują wiadukt nad ul. Batorego? Wstępna koncepcja
Jakie możliwości przebudowy wiaduktu nad ul. Batorego i poszerzenia ulicy pod mostem rozważają kolejarze z drogowcami? Takie, by nie burzyć osiedla. PKP i miasto Rzeszów są po wymianie wstępnych pomysłów.


Ścieżka rowerowa i chodnik

Drogowcy dodają, że poszerzenie jezdni do dwóch pasów ma wynosić 20 m tak, aby pod wiaduktem było na tyle miejsca, by umożliwić przejazd samochodów i autobusów napędzanych gazem oraz umożliwić budowę ścieżki rowerowej i chodnika, ale tylko po jednej stronie.

– Wykonanie po obu stronach chodnika i ścieżki rowerowej wiązałoby się z rozburzeniem bloków, aby tego uniknąć ograniczyliśmy się do budowy ścieżki i chodnika po jednej stronie jezdni – wyjaśnia Magdoń.

Jednak nic nie jest jeszcze dopięte na ostatni guzik. Trwają rozmowy i uzgodnienia. Wspólne prace drogowców i kolejarzy są dopiero na etapie wstępnych koncepcji.

Czytaj całość na rzeszow-news.pl

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 08 mar 2016, 17:15
autor: jasiop
Dość "dziwna" ta matematyka Magdonia ...
Jezdnia 2x3,5 m, chodnik + DdR 3,5 m, ile brakuje do 20 m ?

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 08 mar 2016, 17:26
autor: Sindus
Czytałem ten artykuł i dalej nie rozumiem.Cytytuje ...'takie,by nie burzyć osiedla...'..-jakiego osiedla nie burzyć?W pobliżu tego wiaduktu jest 1 lub 2 stare domy.Cytuję ..' wiązałoby się z rozburzeniem bloków...' -autorowi chyba chodzi o bloki betonowe podpory wiaduktu?Żeby poszerzyć przejazd należy oczywiście wyburzyć te podpory(ściany wiaduktu) przynajniej z którejś ze stron. :roll:

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 08 mar 2016, 17:51
autor: Nikoś
Cały wiadukt trzeba będzie rozebrać i obie podpory, ja dalej twierdzę że miasto robi błąd bo mimo iż teraz nie chce bo coś tam to zrobić już wiadukt na lata czyli z rezerwą pod druga nitkę

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 08 mar 2016, 18:02
autor: Sindus
Nikoś pisze:Cały wiadukt trzeba będzie rozebrać i obie podpory, ja dalej twierdzę że miasto robi błąd bo mimo iż teraz nie chce bo coś tam to zrobić już wiadukt na lata czyli z rezerwą pod druga nitkę

Tak,ale musi zawsze zostać jeden tor do obsługi pociągów.Pewnie najpierw rozbiorą 1 tor(z wiaduktem)...

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 08 mar 2016, 19:19
autor: Frodo907
20 metrów szerokości. Rozłóżmy na czynniki pierwsze
3,5 m x 2 = 7 m - jezdnie (szerokość jak na klasę drogi GP i G (główne ruchu przyspieszonego i główne)
2 m - dwukierunkowa DdR
2 m - chodnik

2 - 2 - 3,5 - 3,5

Razem to 11 metrów. :!:

Dodając 0,5 skrajni pomiędzy jezdnia a DdR oraz o,25 skrajni od strony ścian wiaduktu wychodzi 12 m. Zostaje 8.
Na co :?: Filary po środku pomiędzy jezdniami podpierające torowisko :?: Dodajmy 2 m.
Czyli mamy szerokość 14 metrów, Do 20 zostaje 6.
Jeśli zrobi się chodnik i DdR po drugiej stronie to doliczmy 2 + 2 + 0,5 wyjdzie 18,5, zostaje 1,5.
Przy jednokierunkowych DdR można je zwężyć do 1,5 m

2 - 1,5 - 0,5 - 3,5 - 2 - 3,5 - 0,5 - 1,5 - 2 = 17

Zostało 3 m - pas awaryjny dla karetek :?:
Albo kolejki nadziemnej ;)

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 08 mar 2016, 20:09
autor: wogx
.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 08 mar 2016, 23:40
autor: Nikoś
Na chwilę obecną poszerzyć do normalnego przejazdu. Z czasem jak ktoś wpadnie na pomysł innego układu drogowego (vide porzucony pomysł na most skośny) to wiadukt był by gotowy. A tak wiadomo jak to z PKP się dogadać a potem co jak na wyzwolenia wiadukt burzyć i od nowa ? (pewnie to nie nastąpi w perspektywie 10 lat ) ale takie inwestycje to robi się na lata a nie na teraz. Koszt pewnie dużo większy by nie był a zrobić to konkretnie

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 09 mar 2016, 16:36
autor: riko
http://supernowosci24.pl/kierowcy-czeka ... -wiaduktu/


RZESZÓW. Poszerzona zostanie droga, będzie chodnik i ścieżka rowerowa.
Jest szansa, że w przyszłym roku rozpocznie się przebudowa kolejowego wiaduktu nad ulicą Batorego. Jezdnia pod mostem zostanie poszerzona, a konstrukcja wiaduktu zmodernizowana.
Wiadukt nad ul. Batorego to niski obiekt kolejowy mierzący zaledwie 2,9 m wysokości. Z tego powodu od czasu do czasu o jego konstrukcję zahaczają autobusy napędzane na sprężony gaz, które mają na dachu umieszczone zbiorniki. Ostatnio ten przejazd pod torami został zablokowany przez tira.
Pod tym wiaduktem jest tylko jeden pas ruchu i ruch samochodów odbywa się wahadłowo. Dodatkowo jest tam wąski chodnik i piesi przechodzą tuż przy jadących autach.
Projekt przebudowy wiaduktu sporządzą Polskie Linie Kolejowe. Dzięki poszerzeniu ulicy pod tym mostem zmniejszyłyby się korki. Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie, poinformował, że gdy pozna warunki projektu przebudowy wiaduktu, to wtedy MZD dostosuje się do przebudowy drogi pod tym mostem.
Kolej do końca 2016 r. opracuje dokumentację przebudowy wiaduktu. – Na razie, na etapie opracowywania dokumentacji projektowej trudno mówić o szczegółach tej inwestycji – poinformowała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK. – Umowa na przygotowanie dokumentacji projektowej, obejmującej modernizację stacji Rzeszów i w tym m.in. przebudowę wiaduktu nad ul. Batorego (w okolicach ul. Żółkiewskiego).
Nowy wiadukt ma być wyższy i szerszy, poszerzona zostanie droga i wybudowane przejście dla pieszych i ścieżki rowerowej. Jezdnia będzie poszerzona do dwóch pasów i łącznie ma wynosić 20 metrów szerokości. Umożliwi to przejazd samochodów i wyższych autobusów napędzanych gazem.
Gdyby chodniki i ścieżki rowerowe zostały wykonane po obu stronach drogi, to trzeba byłoby zburzyć sąsiadujące z nią bloki. Na razie trwają wstępne rozmowy między zarządem dróg a koleją. Termin rozpoczęcia robót nie jest jeszcze znany, ale prawdopodobnie byłby to 2017 rok.




Obrazek