Strona 11 z 35

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 12 lip 2017, 15:44
autor: Ole
Tak samo jak Rzeszów Osiedle, będzie wypełniaczem dla PKP że przystanków jest masa. Zresztą plany tego przystanku są od lat 80 XX wieku.
PKP ma taki napęd że dopiero jak kasę ma to robi to co kiedyś mieli do wykonania.
Przystanek się przyda bo jak ukręcili "jaja" kolejce naziemnej w rządzie kilka dni temu to będzie to dodatkowy przystanek na drodze do Jasionki.
Parkingu na planach nie widziałem a tylko perony, zadaszone wiaty itp. nie mam dostępu.
Ulica Ujejskiego z pewnością stanie się tymczasowym parkingiem, może ją nawet załatają bo dziury tam jak w nowych jeansach.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 20 lis 2017, 17:58
autor: riko
http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... -roku.html




Coraz bliżej do przebudowy ponad 150-letniego wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego w Rzeszowie. Gotowy jest już projekt inwestycji. Początkiem 2018 roku PKP PLK podpisze umowę z wykonawcą prac.
Zabytkowy wiadukt jest częścią stacji Rzeszów. Jak informuje Dorota Szalacha, rzecznik prasowy PKP PLK, projekty budowlane dla przebudowy stacji Rzeszów zostały już opracowane.
Wiadukt zostanie zbudowany praktycznie od nowa. Ma mieć lekką, żelbetową konstrukcję. Tym zajmie się kolej. Natomiast miasto wykona poszerzenie i pogłębienie przejazdu pod wiaduktem. Przejazd będzie szeroki na 21,7 m.Zmieszczą się tam trzy pasy ruchu, chodniki po obu stronach i ścieżki rowerowe. W tym celu konieczne będzie wyburzenie betonowych ścian, które podtrzymują obiekt. Przejazd zostanie też pogłębiony z 2,8 metra do 4.5 metrów.



Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 20 lis 2017, 22:55
autor: Frodo907
Frodo907 pisze:20 metrów szerokości. Rozłóżmy na czynniki pierwsze
3,5 m x 2 = 7 m - jezdnie (szerokość jak na klasę drogi GP i G (główne ruchu przyspieszonego i główne)
2 m - dwukierunkowa DdR
2 m - chodnik

2 - 2 - 3,5 - 3,5

Razem to 11 metrów. :!:

Dodając 0,5 skrajni pomiędzy jezdnia a DdR oraz o,25 skrajni od strony ścian wiaduktu wychodzi 12 m. Zostaje 8.
Na co :?: Filary po środku pomiędzy jezdniami podpierające torowisko :?: Dodajmy 2 m.
Czyli mamy szerokość 14 metrów, Do 20 zostaje 6.
Jeśli zrobi się chodnik i DdR po drugiej stronie to doliczmy 2 + 2 + 0,5 wyjdzie 18,5, zostaje 1,5.
Przy jednokierunkowych DdR można je zwężyć do 1,5 m

2 - 1,5 - 0,5 - 3,5 - 2 - 3,5 - 0,5 - 1,5 - 2 = 17

Zostało 3 m - pas awaryjny dla karetek :?:
Albo kolejki nadziemnej ;)


Mój wpis z tamtego roku. Tunel się poszerzył do 21,7 metra.
A przekrój tunelu ma wyglądać tak
Obrazek

Czy te dwie metrowe opaski są niezbędne? Czy niemożna ich przerobić na 2 metrową DDR po drugiej stronie?

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 21 lis 2017, 11:16
autor: dStan
Tutaj, w paragrafie 89 pkt. 3. znalazłem wymogi dotyczące odległości krawędzi jezdni od ściany tunelu. Wychodzi na to, że nie może być ona mniejsza niż 50cm. Stąd ta opaska. Aczkolwiek w tym przypadku jest szersza, 1m, ale nie wiem dlaczego.
Wydaje mi się, że ciężko byłoby teraz wypłynąc na projekt, ale jeśli chodzi o Twoją propozycję, czy już nie lepiej byłoby zamiast dwóch ścieżek dwukierunkowych (4-4,50m szerokości) zrobić dwie jednokierunkowe (3m+ szerokości)? Wtedy by się pewnie mogły zmieścić zmniejszając te opaski.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 24 lis 2017, 16:31
autor: maks
Przejazd pod wiaduktem łączącym ulice Żółkiewskiego oraz Batorego to dla kierowców koszmar


http://supernowosci24.pl/wiadukt-na-ul- ... 2020-roku/

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 27 lis 2017, 11:46
autor: dStan
W artykule napisane jest, że prebudowa rozpocznie się na przełomie 2019 i 2020 roku, w związku z tym mam pytanie. Czy ktoś wie, jakie są przewodywania dotyczące drugiego etapu Wisłokostrady?
Przebudowa wiaduktu szybka nie będzie, a jeśli nie będzie wybudowanej Wisłokostrady to mocno może wpłynąć na korki w mieście. Dwie alternatywy dla tego przejazdu w tym momencie to albo wiadukt Tarnobrzeski (dla ludzi jadących z/do okolic centrum) albo most Załęski i później obwodnica, rondo Pobitno (z/na Załęże, Pobitno, Słocinę, Krasne itp).
Korki już teraz bywają dosyć spore (po 16 w tygodniu, nawet do osiedla Nad Wisłokiem, ok 800m) a jak sporą część tego ruchu wrzucimy jeszcze na rondo Dmowskiego to może być ciężko w centrum. Wisłokostrada przejęłaby ruch z tego rejonu na czas zamknięcia przejazdu.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 27 lis 2017, 12:47
autor: PzD91
dStan pisze:W artykule napisane jest, że prebudowa rozpocznie się na przełomie 2019 i 2020 roku, w związku z tym mam pytanie. Czy ktoś wie, jakie są przewodywania dotyczące drugiego etapu Wisłokostrady?
Przebudowa wiaduktu szybka nie będzie, a jeśli nie będzie wybudowanej Wisłokostrady to mocno może wpłynąć na korki w mieście. Dwie alternatywy dla tego przejazdu w tym momencie to albo wiadukt Tarnobrzeski (dla ludzi jadących z/do okolic centrum) albo most Załęski i później obwodnica, rondo Pobitno (z/na Załęże, Pobitno, Słocinę, Krasne itp).
Korki już teraz bywają dosyć spore (po 16 w tygodniu, nawet do osiedla Nad Wisłokiem, ok 800m) a jak sporą część tego ruchu wrzucimy jeszcze na rondo Dmowskiego to może być ciężko w centrum. Wisłokostrada przejęłaby ruch z tego rejonu na czas zamknięcia przejazdu.

Do końca 2021 na pewno nię będzie skończony 2 etap Wisłokostrady.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 18 sty 2018, 16:43
autor: maks
Miasto chce rozbudować układ komunikacyjny obok ZUS-u. Prace projektowe są na ukończeniu. Poza nową siecią dróg, rondem obok ZUS-u i przebudową wiaduktu nad ul. Batorego powstanie całkiem nowy most przez Wisłok.


http://supernowosci24.pl/nowy-wiadukt-i-nowy-most/

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 29 mar 2018, 9:57
autor: flyRZE
Czyżby projekt budowy miejskiej kolei aglomeracyjnej właśnie upadł?
https://www.cupt.gov.pl/os-priorytetowa ... astruktura

Chyba nie wybrali naszego projektu, albo to inny program.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Post: 13 mar 2019, 0:04
autor: Pieczarkowy
RZESZÓW. PKP PLK rozpoczęcie prac związanych z przebudową wiaduktu nad ul. Batorego planuje w lipcu. Miejski Zarząd Dróg chce poszerzyć jezdnie do trzech pasów ruchu oraz stworzyć chodnik wraz ze ścieżką rowerową.

Długo wyczekiwana przebudowa wiaduktu przy ul. Batorego wreszcie dojdzie do skutku, gdyż w lipcu br. PKP PLK planuje rozpoczęcie prac, które potrwają ok. 13 miesięcy.

„Prace PLK obejmą rozbiórkę istniejącego wiaduktu i budowę nowego. Przebudowa potrwa ok. 13 miesięcy. Po 10 miesiącach, Miejski Zarząd Dróg, będzie miał możliwość rozpoczęcia przebudowy drogi pod obiektem” - wyjaśnia Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wiemy również, że droga o której mowa ma zostać poszerzona do trzech pasów ruchu. Miejski Zarząd Dróg planuje również stworzyć po jednej stronie chodnik wraz ze ścieżką rowerową. Przypomnijmy, że aktualnie ruch w tamtym regionie odbywa się wahadłowo.
„Jezdnia poszerzona zostanie do trzech pasów ruchu. Powstanie również po jednej stronie chodnik i ścieżka rowerowa” – informuje Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego Urzędu Miasta.

O ile te dwie inwestycje zmierzają ku polepszeniu komunikacji w tamtym regionie, to sprawą problematyczną wydaje się być dostępność drogi dla kierowców w czasie remontu. Dorota Szalacha z PKP PLK informuje, że „podczas prac, droga pod obiektem będzie wyłączona z ruchu”, natomiast w biurze prasowym Urzędu Miasta słyszymy, że ”trwają ustalenia w tej sprawie”.

Przypomnijmy, że przebudowa wiaduktu przy ul. Batorego jest częścią inwestycji PLK, którą rozpoczęto w lipcu 2018 r.. Obejmuje ona - oprócz wiaduktu - przebudowę stacji Rzeszów Główny, budowę dodatkowego przystanku Rzeszów Zachodni, przebudowę trzech mostów przy ul. Al. Wyzwolenia i przejazdu przy ul. M. Konopnickiej. Cała inwestycja realizowana jest za 205 mln zł netto w ramach Krajowego Programu Kolejowego.


http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... ezdni.html

Kluczowe rzeczy z newsa:

- Długo wyczekiwana przebudowa wiaduktu przy ul. Batorego wreszcie dojdzie do skutku, gdyż w lipcu br. PKP PLK planuje rozpoczęcie prac, które potrwają ok. 13 miesięcy.

- O ile te dwie inwestycje zmierzają ku polepszeniu komunikacji w tamtym regionie, to sprawą problematyczną wydaje się być dostępność drogi dla kierowców w czasie remontu. Dorota Szalacha z PKP PLK informuje, że „podczas prac, droga pod obiektem będzie wyłączona z ruchu”, natomiast w biurze prasowym Urzędu Miasta słyszymy, że ”trwają ustalenia w tej sprawie”.