[ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowego

Dyskusja o ukończonych projektach.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: pisul » 08 paź 2015, 14:32

Coś drgnęło w temacie niskiego wiaduktu.

Unia daje 67 mld zł i PKP tak dziś informuje odnośnie planów dla tego nigdy nieremontowanego 150 letniego wiaduktu:

...Ostatnio W 2014 roku, przy okazji prac na linii Rzeszów Przemyśl niestety, zabrakło środków. Samo miasto nie nie może nic zrobić z obiektem. Jeśli PLK znajdzie pieniadze na JEGO remont, wówczas miasto zajmie sie resztą, czyli poszerzeniem i pogłębieniem jezdni. Nadzieja znów sie pojawiła, własnie z uruchomieniem Krajowego programu Kolejowego. W JEGO ramach PLK planuje już przygotowanie Dokumentacji na modernizacje całej stacji Rzeszów, ktora obejmuje ów wiadukt Umowa na Wykonanie Prac Projektowych zostanie podpisana w ostatnim kwartale tego roku zapowiada Dorota Szalacha, rzecznik prasowy PKP PLK SA. W przyszlym Roku będzie można ruszyć z przebudową wiaduktu


żródło: http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/1,34 ... kiego.html
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 8538
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Kristoff » 08 paź 2015, 16:44

PLK planuje już przygotowanie Dokumentacji na modernizacje całej stacji Rzeszów


Bardzo nieostre wyrażenie. Można jakieś konkrety z tego wywnioskować? Bo jeśli chodzi o malowanko i zalepienie kilku dziur to szału nie będzie. :|
Awatar użytkownika
Kristoff
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 255
Na forum od: 01 lip 2014, 22:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Meme » 09 paź 2015, 14:37

Krisstof, już gdzieś PLK zapowiadało gruntowną modernizację stacji Rzeszów w nowej perspektywie unijnej - chodzi o całość przebudowy, tak jak modernizacja trasy Kraków-Rzeszów. Czyli Pendolino dojedzie, ale znowu trzeba będzie czekać ze 3 lata na zakończenie robót w Rzeszowie...
Meme
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 258
Na forum od: 03 sie 2014, 13:16
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: PzD91 » 09 lis 2015, 21:10

Po przebudowie przejazd pod wiaduktem na ul. Batorego w Rzeszowie będzie szerszy i samochody pojadą tu jednocześnie w obu kierunkach. Kolej zleciła już przygotowanie projektu zmian.
- To bezsprzecznie jedna z najpilniejszych inwestycji drogowych w Rzeszowie. Zależy nam, aby zrealizować ją jak najszybciej. Likwidując to wąskie gardło, uda się zmniejszyć korki zarówno na osiedlu 1000-lecia, jak i w śródmieściu. Chcemy, aby miasto zabrało się za prace bez względu na to, czy uda się dofinansować przebudowę, czy trzeba będzie realizować ją wyłącznie za swoje pieniądze - mówi Jolanta Kaźmierczak, przewodnicząca klubu Platformy Obywatelskiej w radzie miasta. Wiaduktem nad ul. Batorego pociągi kursują na linii Rzeszów - -Łańcut - Przemyśl. Pod względem technicznym jego stan jest dobry, ale ponieważ biegnąca pod nią ul. Żółkiewskiego ma tylko jeden pas, od lat ruch odbywa się tu wahadłowo za pomocą sygnalizacji świetlnej. Efekt? W godzinach szczytu korki sięgają ul. Kosynierów od strony północno-wschodniej i placu Głowackiego od centrum miasta. Miasto wielokrotnie już występowało do PKP z propozycją przebudowy wiaduktu. Efektem ostatnich rozmów jest kompromis w kwestii podziału prac. - Inwestycje zrealizujemy wspólnie. Naszym zadaniem będzie przebudowa i poszerzenie jezdni biegnącej pod torami. PKP zajmie się górą, czyli remontem torów - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Czytaj więcej: http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,id,t.html

To zdanie mnie zaciekawiło. :)
To bardzo potrzebne zadanie, zwłaszcza po wprowadzeniu buspasów, które ograniczyły przepustowość ulic w centrum -dodaje radny Kultys.
Awatar użytkownika
PzD91
Maniak
Maniak
 
Posty: 1591
Na forum od: 16 lut 2015, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Frodo907 » 14 lis 2015, 19:18

O przebudowie tego wiaduktu słów kilka.
Wybudowany został w latach 1856-61. Wtedy nie był nawet w granicach Rzeszowa a istniejącej na tym terenie miejscowości "Ruska Wieś".
Po około 50 latach okazał się za mały do natężenia ruchu.
W 1908 roku władze miejskie wystąpiły do Krajowej Dyrekcji Kolei Żelaznych w Krakowie o przebudowę m.in. tytułowego przejazdu uwcześnie nazywanego przejazdem do Bud.
Przejazd na "Budach", jedynie 5,70 m szeroki, wymaga ze względu na obowiązującą , krajową ustawę drogową znacznego poszerzenia...
,
Pogłębienie jest w tym miejscu już dlatego nieodzownie konieczne, bo w obecnym stanie jest wręcz niemożliwym przejazd bądź to pogotowiem pożarowym, bądź naładowanymi furami, a nawet karawanem pogrzebowym


W ramach częściowej przebudowy wykonano pogłębienie, odwodnienie i wybrukowanie.
Skan mapy omawianego terenu z przełomu XIX/XX wieku.
Obrazek

Skan i cytaty pochodzą z Dzieje Rzeszowa, tom II, pod redakcją F. Kiryka, Rzeszów 1998, str. 249-253.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, 12:15 przez Frodo907, łącznie zmieniany 3 razy
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: porteño » 14 lis 2015, 23:43

Dzięki za informacje z przeszłości, nie przypuszczałem, że ten wiadukt jest aż tak stary.
Tylko błagam, zlituj się nad czytelnikami i nie rób już więcej z przysłówka "wtedy" dwóch słów (skąd w ogóle taki pomysł?).
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1022
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Frodo907 » 15 lis 2015, 11:23

:oops: poprawiłem.

Moja wizja po przebudowie to, 1,5 - 1,5 - 3 - 3- 1,5 -1,5.
Czyli chodnik na 1,5 metra, droga dla rowerów 1,5, pas ruchu 3 m, i lustrzane odbicie.
Wychodzi 12 metrów, czyli wiadukt powinien być ponad dwa razy szerszy.
Szerokość pasa dla samochodów zależy od klasy drogi i tego czy ma być to strefa ruchu uspokojonego.
1) na drodze klasy A – 3,75 m,
2) na drodze klasy S:
a) dwujezdniowej – 3,75 m lub 3,50 m,
b) jednojezdniowej – 3,75 m,
3) na drodze klasy GP i G – 3,50 m,
4) na drodze klasy Z – 3,00 m,
5) na drodze klasy L – 2,75 m,
6) na drodze klasy D – 2,50 m.

W przypadku konieczności zastosowania rozwiązań uspokajających ruch na drogach klas G, Z, L i D na terenie zabudowy, szerokość pasa ruchu może być zmniejszona o 0,25 m względem wartości określonych w ust. 1.

Propozycja moja zakłada minimalne wymagane szerokości dla chodnika i drogi dla rowerów czyli 1,5 metra,
Dla chodników o ruchu pieszym dwukierunkowym i dużym natężeniu ruchu pieszego zaleca się budowę chodników o szerokości 2,75m.

Jakie są wasze propozycje rozbudowy tego wiaduktu?
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Nikoś » 15 lis 2015, 14:09

ścieżka rowerowa z jednej strony by wystarczyła, lepiej chodnik ciut szerszy zrobić. A do samej jezdni albo zrobić rezerwę albo od razy zbudować na 2 pasy w każdą strone (póki co może nie zbyt potrzebne) ale z czasem może być potrzebne i co wtedy znów demolka ?
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: riko » 15 lis 2015, 15:37

http://rzeszow.naszemiasto.pl/artykul/p ... id,tm.html

Dzięki wspólnej inwestycji miasta i PKP, pod wiaduktem kolejowym w rejonie ul. Batorego w Rzeszowie samochody będą mogły jeździć w dwie strony, bez stawania na światłach.

- My zajmiemy się przebudową drogi pod wiaduktem, kolej wykona remont torów i zmodernizuje konstrukcję tej przeprawy. Naszą część prac moglibyśmy wykonać szybko, ale niestety, musimy czekać na ruch PKP, bez którego nie da się dobudować dodatkowego pasa ruchu - wyjaśnia Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Wiadukt nad ul. Batorego jest wykorzystywany przez pociągi jadące z Rzeszowa w kierunku Przemyśla. Chociaż jest bardzo stary, jego stan techniczny nie budzi większych zastrzeżeń fachowców. Niestety, ze względu na jego konstrukcję, pod spodem jest miejsce tylko na jeden pas ruchu i chodnik. Dlatego ruch między ul. Batorego i Żółkiewskiego odbywa się wahadłowo i jest sterowany przy pomocy sygnalizacji świetlnej. W godzinach szczytu skutkuje to korkami, które od strony osiedla 1000-lecia nieraz sięgają ul. Kosynierów. W kierunku południowym samochody tłoczą się natomiast aż po ul. Fredry i plac Głowackiego. Dlatego miasto wielokrotnie występowało do PKP z propozycją przebudowy wiaduktu. Efektem ostatnich rozmów jest kompromis w kwestii podziału prac.

Dorota Szalacha z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyjaśnia, że firma podpisała właśnie umowę na wykonanie projektu modernizacji wiaduktu. - Dokumentacja obejmie modernizację wiaduktu oraz stacji Rzeszów. Inwestycje zamierzamy zrealizować w rozdaniu unijnych pieniędzy na lata 2014-2020 - mówi Dorota Szalacha.

Podczas przebudowy drogowcy zamierzają także obniżyć jezdnię względem wiaduktu, dzięki czemu bez przeszkód przejadą tu autobusy zasilane gazem CNG.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: JacekN » 15 lis 2015, 16:49

Ja bym zlikwidował całkowicie przejazd i problem rozwiązany.Zostawił bym przejazd dla rowerów i przejście dla pieszych.
JacekN
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 49
Na forum od: 19 sty 2015, 14:30

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje zrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości