[ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowego

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: PzD91 » 16 mar 2017, 10:58

Projekt dobry, przy okazji należałoby wyrzucić samochody z chodników, bo w tamtej okolicy to zgroza.
PzD91
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1112
Na forum od: 16 lut 2015, 21:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: riko » 16 mar 2017, 18:54

No no nawet nawet ten plan tylko czy da się coś takiego zrobić,czyli powiększyć ul.Fredry.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4218
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: riko » 17 mar 2017, 16:25

http://supernowosci24.pl/centrum-miasta ... rzebudowy/






RZESZÓW. Koszt inwestycji jest szacowany na ok. 4 mln zł.

Miasto chce rozbudować układ komunikacyjny ulic: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego, Styki, Orzeszkowej, Śniadeckich i Głowackiego. Powstanie rondo obok siedziby ZUS, połączenia istniejących ulic i nowy przejazd kolejowy na ul. Batorego.
Rozbudowane, przebudowane i zbudowane zostaną drogi o łącznej długości ok. 2165 m. Na skrzyżowaniu ulic Głowackiego, Siemiradzkiego, Batorego (w okolicy ZUS) planuje się budowę ronda dwupasmowego o średnicy zewnętrznej ok. 42,5 m. Rozważane jest też rondo jednopasmowe. Od ronda pójdzie nowa droga o dł. 60 m w kierunku ul. Styki o szerokości 7 m, z jednostronną dwukierunkową ścieżką rowerową. Po obu stronach zbudowane zostaną chodniki. Projektowana droga skrzyżuje się z ul. Śniadeckich, ul. E. Orzeszkowej i zakręci na kierunek do ul. Żółkiewskiego. W okolicy budynku nr 1 zaplanowany jest ostry zakręt wraz z budową zjazdu publicznego do przyległych dróg wewnętrznych m.in. ul. Kopczyńskiego. W tym miejscu rozważana jest też budowa ronda. Od skrzyżowania z ul. Stuki do ul. Kochanowskiego projektowana jest trzypasmowa droga. Ze względu na dużą różnicę wysokości projektowanej drogi w stosunku do istniejącej ul. Batorego nie planuje się w tym miejscu skrzyżowania. Ul. Batorego zgodnie miejscowym planem byłaby wtedy ślepą ulicą. Rozważane jest też skrzyżowanie i dojazd do działek przyległych w tym miejscu, jeśli tylko pozwolą na to możliwości techniczne.
Wiadukt do przebudowy
W miejscu wiaduktu kolejowego projektowana droga jest obniżona w stosunku do istniejącej drogi, żeby od nawierzchni do wiaduktu zachować odstęp nie mniejszy niż 4,5 m. W związku z tym do obsługi ul. Karpińskiego, Klonowicza, Chocimskiej zaplanowana jest droga serwisowa z włączeniem do drogi publicznej w obrębie skrzyżowania ul. Kochanowskiego, Siemieńskiego, Żółkiewskiego. Planowana jest też budowa zatok autobusowych, które są zlokalizowane za skrzyżowaniami oraz budowa akomodacyjnej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego.
Kolej w ramach modernizacji stacji Rzeszów przebuduje też wiadukt przy ul. Batorego. – Zakończenie opracowywania dokumentacji planowane jest na III kwartał 2017 r., a uzyskanie pozwolenia na budowę dla pierwszego etapu w II kw. 2017 r. Prace budowlane mogłyby się rozpocząć najwcześniej w III kw. 2017 r. PLK zrealizuje przebudowę wiaduktu, a Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie zaprojektuje i zrealizuje przebudowę ulicy w rejonie obiektu – mówiła nam Dorota Szalacha z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Miasto teraz szuka firmy, która opracuje kompleksową dokumentację inwestycji. Sama dokumentacja może kosztować nawet 400 tys. zł. Nie wcześniej niż w przyszłym roku rozpocznie się przebudowa ulic. Całkowita wartość inwestycji to ok. 4 mln zł.

Blanka Szlachcińska



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4218
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: PzD91 » 22 mar 2017, 15:37

Miasto ogłosiło przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego ośmiu ulic w Rzeszowie: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego, Styki, Orzeszkowej, Śniadeckich i Głowackiego. W ramach inwestycji powstanie m.in. rondo naprzeciwko ZUS-u oraz nowa droga do wiaduktu nad ul. Batorego.
Zakres prac obejmuje gruntowną przebudowę układu o łącznej długości około 2,165 km. Początek tego układu jest na skrzyżowaniu ulic Głowackiego, Siemiradzkiego, Batorego w okolicy ZUS-u. W tym miejscu planuje się budowę ronda jedno- lub dwupasmowego. Dalej ma powstać droga ze ścieżkami rowerowymi i chodnikami, krzyżująca się z ul. Śniadeckich i Orzeszkowej. Następnie droga przetnie ul. Styki i poprowadzi prosto w kierunku przejazdu pod wiaduktem na Batorego. Tu połączy się z ul. Żółkiewskiego. Od skrzyżowania z ul. Styki do ul. Kochanowskiego będzie mieć trzy pasy jezdni.

Rzeszów. Ruch ma być sprawniejszy
Pod samym wiaduktem zostanie pogłębiona jezdnia. Z obecnych 2,8 metrów do 4,5. To umożliwi przejazd m.in. autobusom z zasilaniem gazowym, które teraz nie mieszczą się pod wiaduktem.

Ulice Żółkiewskiego, Styki i Siemieńskiego na odcinku między Kochanowskiego a gen. Maczka także będą trzypasmowe. Powstanie też około 200-metrowa droga serwisowa od Kochanowskiego do terenów między ulicami: Chocimską, Klonowicza i Karpińskiego.

Równie ważne jak poszerzenie będzie wykonanie nowych nawierzchni. Niektóre z tych ulic, jak np. Styki, są do dziś wyłożone kostką brukową.

W ramach całej inwestycji powstaną zatoczki autobusowe, ścieżki rowerowe, chodniki, oświetlenie. Reszta prac to m.in. przebudowa kanalizacji deszczowej, budowa przepompowni wód pod wiaduktem i rozbudowa przepustu na potoku Przyrwa w okolicy ul. Maczka.

Przebudowa ma sprawić, że ruch pomiędzy Śródmieściem, a osiedlem 1000-lecia będzie sprawniejszy. - Najważniejszym celem tej przebudowy jest pozbycie się „wąskiego gardła” czyli przejazdu pod wiaduktem na ul. Batorego. Przejazd będzie szeroki na 21,7 m. Chcemy, by miał trzy pasy ruchu, chodniki po obu stronach (teraz jest tylko po jednej) i ścieżki rowerowe - informuje Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.

Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie czeka na oferty
Drugim, równie ważnym elementem będzie wspomniane rondo w pobliżu ZUS-u. Zastąpi obecnie istniejącą w tym miejscu plątaninę ulic - koszmar rzeszowskich kierowców.

Miejski Zarząd Dróg czeka teraz na oferty od wykonawców. Czas jest do 21 kwietnia. Firma, która zwycięży przetarg będzie musiała wykonać dokumentację do 20 listopada.

Koszt samej dokumentacji to ponad 400 tys. zł. Cała inwestycja pochłonie ponad 4 mln zł.

Równie ważnym elementem będzie przebudowa wiaduktu nad ul. Batorego. PKP zrealizuje to zadanie we własnym zakresie. Budowa drogi będzie musiała pokryć się w czasie z pracami nad wiaduktem.

- Obiekt będzie przebudowany w ramach modernizacji stacji Rzeszów. Obecnie opracowywana jest dokumentacja. Jej zakończenie wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę planowane jest w III kwartale 2017 roku. Realizacja planowana jest w latach 2018 -2021 - mówi Dorota Szalacha, rzecznik PKP.

Prace ze strony miasta najprawdopodobniej rozpoczną się także w 2018 roku.

http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... adukt.html
PzD91
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1112
Na forum od: 16 lut 2015, 21:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Pieczarkowy » 22 mar 2017, 23:27

Bardzo, bardzo fajna i potrzebna inwestycja. Jeszcze Wisłokostrada i będzie cudownie.
Pieczarkowy
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 429
Na forum od: 27 lut 2015, 17:25

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: jasiop » 23 mar 2017, 7:19

Pieczarkowy pisze:Bardzo, bardzo fajna i potrzebna inwestycja. Jeszcze Wisłokostrada i będzie cudownie.

Powiem tak: w centrum jest za dużo samochodów ...
Ta inwestycja nie poprawi zbytnio tam sytuacji - np okolice ZUS-u.

PS
z tym "cudownie" to jednak chyba przesadziłeś ...

PS 2
transport i komunikacja to bardzo skomplikowana tematyka, trzeba na nią patrzeć bardzo szeroko, a nie tylko przez prymat wybudowania jakiejś nowej drogi czy modernizacji ...
jasiop
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 423
Na forum od: 18 lis 2014, 21:48

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Meme » 23 mar 2017, 23:26

^^
jasiop, wiem, że mnie tu wszyscy zaraz zjedzą, ale powiem, że akurat w tym miejscu poszerzenie jest dobrym pomysłem. A to dlatego, że jak wybudują Wisłokostradę, to będzie dobry argument do ograniczania ruchu w centrum i przeznaczenie tego jednego dodatkowego pasa na buspas :) Haters gonna hate! ;)
Meme
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 110
Na forum od: 03 sie 2014, 12:16
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: riko » 27 mar 2017, 15:26

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... m-rzeszowa






RZESZÓW. Miasto ogłosiło przetarg na opracowanie takiej dokumentacji projektowej.

Chodzi o przebudowę i budowę układu komunikacyjnego ulic: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego, Styki, Orzeszkowej, Śniadeckich, Głowackiego. W sumie chodzi o 2 km 165 m dróg.

Dokumentacja ma również zawierać projekty dotyczące „niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych” Wygrany oferent powinien też uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej ZRID.

Miasto szacuje, że dokumentacja będzie kosztować ponad 400 tys. zł, zaś cała późniejsza inwestycja, to koszt ponad 4 mln zł.

O zmianie układu komunikacyjnego w tej części miasta mówiło się od dawna. Jest to konieczne chociażby w związku z planowaną dużą inwestycją, budową Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4218
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: riko » 15 kwie 2017, 15:55

http://supernowosci24.pl/przejazd-pod-w ... drozniony/





... Obecnie przejazd pod wiaduktem łączącym ulice Żółkiewskiego oraz Batorego to dla kierowców koszmar. Wąskie gardło umożliwia ruch tylko na jednym pasie. Po obu stronach przejazdu stoi sygnalizacja świetlna, która puszcza na zielonym kierowców raz z jednej, raz z drugiej strony. Miasto uzgodniło już z PKP projekt przejazdu, który zostanie poszerzony do 3 pasów ruchu.
Pod wiaduktem na ul. Batorego nieraz dochodziło do niebezpiecznych sytuacji, kiedy to większy pojazd, np. miejski autobus, zaklinował się pod nisko wiszącym wiaduktem. Ten znienawidzony przez mieszkańców wiadukt w końcu zostanie przebudowany. W miejscu wiaduktu kolejowego projektowana droga jest obniżona w stosunku do istniejącej drogi, żeby od nawierzchni do wiaduktu zachować odstęp nie mniejszy niż 4,5 m.
- Droga będzie miała trzy pasy ruchu, chodnik i ścieżkę rowerową. Łącznie 22 metry szerokości – mówi Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
- PLK zrealizuje przebudowę wiaduktu, a Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie zaprojektuje i zrealizuje przebudowę ulicy w rejonie obiektu. Zakończenie opracowywania dokumentacji planowane jest na III kwartał 2017 r., a uzyskanie pozwolenia na budowę dla pierwszego etapu w II kw. 2017 r.
Prace budowlane mogłyby się rozpocząć najwcześniej w III kw. 2017 r – mówiła nam Dorota Szalacha z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Przebudowa przejazdu kolejowego to część znacznie większej inwestycji. Miasto chce rozbudować układ komunikacyjny ulic: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego, Styki, Orzeszkowej, Śniadeckich i Głowackiego.
Rozbudowane, przebudowane i zbudowane zostaną drogi o łącznej długości ok. 2165 m. Na skrzyżowaniu ulic Głowackiego, Siemiradzkiego, Batorego (w okolicy ZUS) planuje się budowę ronda dwupasmowego. Od ronda pójdzie nowa droga w kierunku ul. Styki, z jednostronna dwukierunkową ścieżką rowerową. Projektowana droga skrzyżuje się z ul. Śniadeckich, ul. E. Orzeszkowej i zakręci na kierunek do ul. Żółkiewskiego. Od skrzyżowania z ul. Stuki do ul. Kochanowskiego projektowana jest trzypasmowa droga.

Blanka Szlachcińska



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4218
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: riko » 06 maja 2017, 10:57

http://supernowosci24.pl/co-z-przebudow ... odmiesciu/






RZESZÓW. Koszt inwestycji jest szacowany na ok. 4 mln zł.

Miasto chce rozbudować układ komunikacyjny ulic: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego, Styki, Orzeszkowej, Śniadeckich i Głowackiego. Powstanie rondo obok siedziby ZUS, połączenia istniejących ulic i nowy przejazd kolejowy na ul. Batorego. Niestety, do przetargu na opracowanie dokumentacji nie zgłosiła się żadna firma i został on unieważniony. Co teraz będzie z inwestycją?
- Ogłosimy przetarg raz jeszcze. Na pewno zgłosi się kilka firm i będziemy mogli wybrać tę najlepszą ofertę. Czasami się tak zdarza, że trzeba przetarg powtórzyć. Nie będzie z tego powodu żadnych opóźnień – uspokajają urzędnicy w ratuszu.
Rozbudowane, przebudowane i zbudowane zostaną drogi o łącznej długości ok. 2165 m. Na skrzyżowaniu ulic Głowackiego, Siemiradzkiego, Batorego (w okolicy ZUS) planuje się budowę ronda dwupasmowego. Od ronda pójdzie nowa droga o dł. 60 m w kierunku ul. Styki o szerokości 7 m, z jednostronną dwukierunkową ścieżką rowerową. Projektowana droga skrzyżuje się z ul. Śniadeckich, ul. E. Orzeszkowej i zakręci na kierunek do ul. Żółkiewskiego. Kawałek dalej może powstać kolejne rondo. Od skrzyżowania z ul. Styki do ul. Kochanowskiego projektowana jest trzypasmowa droga.
Kolej w ramach modernizacji stacji Rzeszów przebuduje też wiadukt przy ul. Batorego. Będzie miał trzy pasy, chodnik i ścieżkę rowerową. Nie wcześniej niż w przyszłym roku rozpocznie się przebudowa ulic. Całkowita wartość inwestycji to ok. 4 mln zł.

Blanka Szlachcińska



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4218
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość