[ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowego

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Ole » 12 lip 2017, 15:44

Tak samo jak Rzeszów Osiedle, będzie wypełniaczem dla PKP że przystanków jest masa. Zresztą plany tego przystanku są od lat 80 XX wieku.
PKP ma taki napęd że dopiero jak kasę ma to robi to co kiedyś mieli do wykonania.
Przystanek się przyda bo jak ukręcili "jaja" kolejce naziemnej w rządzie kilka dni temu to będzie to dodatkowy przystanek na drodze do Jasionki.
Parkingu na planach nie widziałem a tylko perony, zadaszone wiaty itp. nie mam dostępu.
Ulica Ujejskiego z pewnością stanie się tymczasowym parkingiem, może ją nawet załatają bo dziury tam jak w nowych jeansach.
-----------------------------------------------------
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 901
Na forum od: 04 lip 2014, 9:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: riko » 20 lis 2017, 17:58

http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... -roku.html




Coraz bliżej do przebudowy ponad 150-letniego wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego w Rzeszowie. Gotowy jest już projekt inwestycji. Początkiem 2018 roku PKP PLK podpisze umowę z wykonawcą prac.
Zabytkowy wiadukt jest częścią stacji Rzeszów. Jak informuje Dorota Szalacha, rzecznik prasowy PKP PLK, projekty budowlane dla przebudowy stacji Rzeszów zostały już opracowane.
Wiadukt zostanie zbudowany praktycznie od nowa. Ma mieć lekką, żelbetową konstrukcję. Tym zajmie się kolej. Natomiast miasto wykona poszerzenie i pogłębienie przejazdu pod wiaduktem. Przejazd będzie szeroki na 21,7 m.Zmieszczą się tam trzy pasy ruchu, chodniki po obu stronach i ścieżki rowerowe. W tym celu konieczne będzie wyburzenie betonowych ścian, które podtrzymują obiekt. Przejazd zostanie też pogłębiony z 2,8 metra do 4.5 metrów.


riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4787
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Frodo907 » 20 lis 2017, 22:55

Frodo907 pisze:20 metrów szerokości. Rozłóżmy na czynniki pierwsze
3,5 m x 2 = 7 m - jezdnie (szerokość jak na klasę drogi GP i G (główne ruchu przyspieszonego i główne)
2 m - dwukierunkowa DdR
2 m - chodnik

2 - 2 - 3,5 - 3,5

Razem to 11 metrów. :!:

Dodając 0,5 skrajni pomiędzy jezdnia a DdR oraz o,25 skrajni od strony ścian wiaduktu wychodzi 12 m. Zostaje 8.
Na co :?: Filary po środku pomiędzy jezdniami podpierające torowisko :?: Dodajmy 2 m.
Czyli mamy szerokość 14 metrów, Do 20 zostaje 6.
Jeśli zrobi się chodnik i DdR po drugiej stronie to doliczmy 2 + 2 + 0,5 wyjdzie 18,5, zostaje 1,5.
Przy jednokierunkowych DdR można je zwężyć do 1,5 m

2 - 1,5 - 0,5 - 3,5 - 2 - 3,5 - 0,5 - 1,5 - 2 = 17

Zostało 3 m - pas awaryjny dla karetek :?:
Albo kolejki nadziemnej ;)


Mój wpis z tamtego roku. Tunel się poszerzył do 21,7 metra.
A przekrój tunelu ma wyglądać tak
Obrazek

Czy te dwie metrowe opaski są niezbędne? Czy niemożna ich przerobić na 2 metrową DDR po drugiej stronie?
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 771
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: dStan » 21 lis 2017, 11:16

Tutaj, w paragrafie 89 pkt. 3. znalazłem wymogi dotyczące odległości krawędzi jezdni od ściany tunelu. Wychodzi na to, że nie może być ona mniejsza niż 50cm. Stąd ta opaska. Aczkolwiek w tym przypadku jest szersza, 1m, ale nie wiem dlaczego.
Wydaje mi się, że ciężko byłoby teraz wypłynąc na projekt, ale jeśli chodzi o Twoją propozycję, czy już nie lepiej byłoby zamiast dwóch ścieżek dwukierunkowych (4-4,50m szerokości) zrobić dwie jednokierunkowe (3m+ szerokości)? Wtedy by się pewnie mogły zmieścić zmniejszając te opaski.
dStan
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 289
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: maks » 24 lis 2017, 16:31

Przejazd pod wiaduktem łączącym ulice Żółkiewskiego oraz Batorego to dla kierowców koszmar


http://supernowosci24.pl/wiadukt-na-ul- ... 2020-roku/
maks
Maniak
Maniak
 
Posty: 1474
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: dStan » 27 lis 2017, 11:46

W artykule napisane jest, że prebudowa rozpocznie się na przełomie 2019 i 2020 roku, w związku z tym mam pytanie. Czy ktoś wie, jakie są przewodywania dotyczące drugiego etapu Wisłokostrady?
Przebudowa wiaduktu szybka nie będzie, a jeśli nie będzie wybudowanej Wisłokostrady to mocno może wpłynąć na korki w mieście. Dwie alternatywy dla tego przejazdu w tym momencie to albo wiadukt Tarnobrzeski (dla ludzi jadących z/do okolic centrum) albo most Załęski i później obwodnica, rondo Pobitno (z/na Załęże, Pobitno, Słocinę, Krasne itp).
Korki już teraz bywają dosyć spore (po 16 w tygodniu, nawet do osiedla Nad Wisłokiem, ok 800m) a jak sporą część tego ruchu wrzucimy jeszcze na rondo Dmowskiego to może być ciężko w centrum. Wisłokostrada przejęłaby ruch z tego rejonu na czas zamknięcia przejazdu.
dStan
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 289
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: PzD91 » 27 lis 2017, 12:47

dStan pisze:W artykule napisane jest, że prebudowa rozpocznie się na przełomie 2019 i 2020 roku, w związku z tym mam pytanie. Czy ktoś wie, jakie są przewodywania dotyczące drugiego etapu Wisłokostrady?
Przebudowa wiaduktu szybka nie będzie, a jeśli nie będzie wybudowanej Wisłokostrady to mocno może wpłynąć na korki w mieście. Dwie alternatywy dla tego przejazdu w tym momencie to albo wiadukt Tarnobrzeski (dla ludzi jadących z/do okolic centrum) albo most Załęski i później obwodnica, rondo Pobitno (z/na Załęże, Pobitno, Słocinę, Krasne itp).
Korki już teraz bywają dosyć spore (po 16 w tygodniu, nawet do osiedla Nad Wisłokiem, ok 800m) a jak sporą część tego ruchu wrzucimy jeszcze na rondo Dmowskiego to może być ciężko w centrum. Wisłokostrada przejęłaby ruch z tego rejonu na czas zamknięcia przejazdu.

Do końca 2021 na pewno nię będzie skończony 2 etap Wisłokostrady.
PzD91
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1225
Na forum od: 16 lut 2015, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: maks » 18 sty 2018, 16:43

Miasto chce rozbudować układ komunikacyjny obok ZUS-u. Prace projektowe są na ukończeniu. Poza nową siecią dróg, rondem obok ZUS-u i przebudową wiaduktu nad ul. Batorego powstanie całkiem nowy most przez Wisłok.


http://supernowosci24.pl/nowy-wiadukt-i-nowy-most/
maks
Maniak
Maniak
 
Posty: 1474
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: flyRZE » 29 mar 2018, 9:57

Czyżby projekt budowy miejskiej kolei aglomeracyjnej właśnie upadł?
https://www.cupt.gov.pl/os-priorytetowa ... astruktura

Chyba nie wybrali naszego projektu, albo to inny program.
flyRZE
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 546
Na forum od: 15 lip 2014, 11:42

Poprzednia

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości