Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Nikoś » 19 sty 2019, 11:43

Większość pasażerów korzysta z aut lub podwózki przez kogoś, do tego kwestia ile tych lotów jest w ciągu dnia i jego zmiennośc czy sezonowość. Więc to będzie bardziej jako dodatek niż coś co zachęci. Do tego trasa 1 torowa i nie mówie o dojeździe do lotniska ale trasa główna do Kolbuszowej i dalej
Nikoś
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1006
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: bystry » 19 sty 2019, 12:55

Są gdzieś mapki dostępne, na których można zobaczyć jak daleko będzie przystanek od terminalu w Jasionce??
bystry
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 305
Na forum od: 24 sty 2016, 11:34

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Arrival » 19 sty 2019, 21:32

Nikoś pisze:Większość pasażerów korzysta z aut lub podwózki przez kogoś, do tego kwestia ile tych lotów jest w ciągu dnia i jego zmiennośc czy sezonowość.


Zgoda jeśli chodzi o wylatujących mieszkańców. Ale weź pod uwagę ile osób przylatuje tu jako turyści czy w interesach. Jeśli jesteś w danym mieście obcy to szybki pociąg do centrum to mega sprawa.
Awatar użytkownika
Arrival
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 343
Na forum od: 16 lis 2014, 13:59
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: bogdanoo » 20 sty 2019, 14:09

Skoro ma być jednotorowe do lotniska to może być to w przyszłości kłopotliwe. Nie wiem czy to jest do końca przemyślane, ale kolej do lotniska powinna być również do obsługi cargo, na który lotnisko powinno stawiać. Następnie sprawa czy kolej nie będzie ingerować w drogi dojazdowe.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 948
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: patryk700i » 02 lut 2019, 6:26

Witam mieszkam blisko torów i mam jedno pytanie, czy jest na to miejsce? Tory i tak są dość opciazone przez pociągi osobowe i taworowe. Chyba że będzie kursowal jeden pociąg na 2 godzin ny
patryk700i
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 12
Na forum od: 24 cze 2018, 15:09

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Pieczarkowy » 02 lut 2019, 18:17

Blisko torów, ale gdzie?
Pieczarkowy
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 687
Na forum od: 27 lut 2015, 18:25

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Frodo907 » 03 lut 2019, 16:21

bystry pisze:Są gdzieś mapki dostępne, na których można zobaczyć jak daleko będzie przystanek od terminalu w Jasionce??

Mam na kompie cała dokumentację.
Ale to prawie 200 MB, wrzucam na dysk googla, wyślij mi adres mejlowy na pw to ci udostępnię.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 878
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: mluben » 03 lut 2019, 21:04

Ja też poproszę :) Aż mnie korci z ciekawości :)
mluben1@gmail.com
mluben
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 38
Na forum od: 25 lis 2014, 8:37

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: bogdanoo » 28 lut 2019, 14:21

http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... yjnej.html
RZESZÓW. Rozpoczął się kolejny przetarg na dostarczenie 10 pojazdów szynowych, które mają obsłużyć linie Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. Poprzedni przetarg unieważniono ze względu na zbyt wysokie wymagania finansowe wykonawców. Czy tym razem będzie inaczej? Przekonamy się 2 kwietnia podczas otwarcia ofert.

Do poprzedniego przetargu zgłosiły się dwie firmy, gdyż przetarg został podzielony na dwie części, jednak obie oferty nie odpowiadały Samorządowi Województwa Podkarpackiego, przez co zdecydowano się powtórzyć przetarg na podobnych zasadach do poprzedniego.

„Najkorzystniejsze oferty w całym zakresie dostaw i usług przekroczyły zaplanowany budżet o około 18 %. Na etapie analizy złożonych ofert Zamawiający stwierdził, że świadczenie usług kompleksowej obsługi serwisowo-utrzymaniowo naprawczej zostało przekroczone około 30 % w stosunku do założonego budżetu na ten cel” – mówiła Monika Konopko, z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, tłumacząc powód unieważnienia.

Tym razem również chodzi o 10 pojazdów spalinowych: pierwsza część mówi o dostawie 8 szt. fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym, zaś druga o dostawie 2 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym.

Wg. dokumentacji przetargowej pociągi z napędem elektrycznym mają poruszać się z prędkością większą lub równą 160 km/h, posiadać minimalnie 128 miejsc siedzących stałych oraz min. 10 miejsc siedzących uchylnych, jeżeli chodzi o miejsca stojące, to powinny spełniać parametry 4 osób/m2. Dwuczłonowy zespół trakcyjny z napędem spalinowym ma poruszać się z prędkością większą lub równą 120 km/h. Pojazd będzie posiadał minimalnie 105 miejsc siedzących. Pozostałe parametry związane z liczbą miejsc są identyczne jak te wyżej wymienione.



Podczas otwarcia ofert - w poprzednim przetargu - poznaliśmy wymagania finansowe jaki zamawiający postawił przed wykonawcami, i tak w pierwszej części województwo podkarpackie planuje wydać maksymalnie 165 mln zł, natomiast w drugiej 43 mln zł. Przetarg zakończy się 2 kwietnia 2019 roku, kiedy to Urząd Marszałkowski pozna oferty zainteresowanych dostawców. Pociągi z napędem elektrycznym oraz spalinowym mają być dostarczone do 30 września 2020 roku.

Przypomnijmy, że wartość całego projektu (Podmiejska Kolej Aglomeracyjna) szacuje się na ponad 580 mln zł. Zakłada się, że pierwsze pociągi ruszą w 2021 roku. Według wstępnych założeń nowe linie kursować będą na trasie: Rzeszów – Dębica, Rzeszów- Przeworsk, Rzeszów-Kolbuszowa, Rzeszów –Strzyżów oraz Rzeszów - Port Lotniczy Jasionka.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 948
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Poprzednia

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości