Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Nikoś » 19 sty 2019, 11:43

Większość pasażerów korzysta z aut lub podwózki przez kogoś, do tego kwestia ile tych lotów jest w ciągu dnia i jego zmiennośc czy sezonowość. Więc to będzie bardziej jako dodatek niż coś co zachęci. Do tego trasa 1 torowa i nie mówie o dojeździe do lotniska ale trasa główna do Kolbuszowej i dalej
Nikoś
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1050
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: bystry » 19 sty 2019, 12:55

Są gdzieś mapki dostępne, na których można zobaczyć jak daleko będzie przystanek od terminalu w Jasionce??
bystry
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 407
Na forum od: 24 sty 2016, 11:34

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Arrival » 19 sty 2019, 21:32

Nikoś pisze:Większość pasażerów korzysta z aut lub podwózki przez kogoś, do tego kwestia ile tych lotów jest w ciągu dnia i jego zmiennośc czy sezonowość.


Zgoda jeśli chodzi o wylatujących mieszkańców. Ale weź pod uwagę ile osób przylatuje tu jako turyści czy w interesach. Jeśli jesteś w danym mieście obcy to szybki pociąg do centrum to mega sprawa.
Awatar użytkownika
Arrival
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 397
Na forum od: 16 lis 2014, 13:59
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: bogdanoo » 20 sty 2019, 14:09

Skoro ma być jednotorowe do lotniska to może być to w przyszłości kłopotliwe. Nie wiem czy to jest do końca przemyślane, ale kolej do lotniska powinna być również do obsługi cargo, na który lotnisko powinno stawiać. Następnie sprawa czy kolej nie będzie ingerować w drogi dojazdowe.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1097
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: patryk700i » 02 lut 2019, 6:26

Witam mieszkam blisko torów i mam jedno pytanie, czy jest na to miejsce? Tory i tak są dość opciazone przez pociągi osobowe i taworowe. Chyba że będzie kursowal jeden pociąg na 2 godzin ny
patryk700i
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 27
Na forum od: 24 cze 2018, 15:09

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Pieczarkowy » 02 lut 2019, 18:17

Blisko torów, ale gdzie?
Pieczarkowy
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 741
Na forum od: 27 lut 2015, 18:25

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Frodo907 » 03 lut 2019, 16:21

bystry pisze:Są gdzieś mapki dostępne, na których można zobaczyć jak daleko będzie przystanek od terminalu w Jasionce??

Mam na kompie cała dokumentację.
Ale to prawie 200 MB, wrzucam na dysk googla, wyślij mi adres mejlowy na pw to ci udostępnię.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: mluben » 03 lut 2019, 21:04

Ja też poproszę :) Aż mnie korci z ciekawości :)
mluben1@gmail.com
mluben
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 43
Na forum od: 25 lis 2014, 8:37

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: bogdanoo » 28 lut 2019, 14:21

http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... yjnej.html
RZESZÓW. Rozpoczął się kolejny przetarg na dostarczenie 10 pojazdów szynowych, które mają obsłużyć linie Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. Poprzedni przetarg unieważniono ze względu na zbyt wysokie wymagania finansowe wykonawców. Czy tym razem będzie inaczej? Przekonamy się 2 kwietnia podczas otwarcia ofert.

Do poprzedniego przetargu zgłosiły się dwie firmy, gdyż przetarg został podzielony na dwie części, jednak obie oferty nie odpowiadały Samorządowi Województwa Podkarpackiego, przez co zdecydowano się powtórzyć przetarg na podobnych zasadach do poprzedniego.

„Najkorzystniejsze oferty w całym zakresie dostaw i usług przekroczyły zaplanowany budżet o około 18 %. Na etapie analizy złożonych ofert Zamawiający stwierdził, że świadczenie usług kompleksowej obsługi serwisowo-utrzymaniowo naprawczej zostało przekroczone około 30 % w stosunku do założonego budżetu na ten cel” – mówiła Monika Konopko, z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, tłumacząc powód unieważnienia.

Tym razem również chodzi o 10 pojazdów spalinowych: pierwsza część mówi o dostawie 8 szt. fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym, zaś druga o dostawie 2 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym.

Wg. dokumentacji przetargowej pociągi z napędem elektrycznym mają poruszać się z prędkością większą lub równą 160 km/h, posiadać minimalnie 128 miejsc siedzących stałych oraz min. 10 miejsc siedzących uchylnych, jeżeli chodzi o miejsca stojące, to powinny spełniać parametry 4 osób/m2. Dwuczłonowy zespół trakcyjny z napędem spalinowym ma poruszać się z prędkością większą lub równą 120 km/h. Pojazd będzie posiadał minimalnie 105 miejsc siedzących. Pozostałe parametry związane z liczbą miejsc są identyczne jak te wyżej wymienione.



Podczas otwarcia ofert - w poprzednim przetargu - poznaliśmy wymagania finansowe jaki zamawiający postawił przed wykonawcami, i tak w pierwszej części województwo podkarpackie planuje wydać maksymalnie 165 mln zł, natomiast w drugiej 43 mln zł. Przetarg zakończy się 2 kwietnia 2019 roku, kiedy to Urząd Marszałkowski pozna oferty zainteresowanych dostawców. Pociągi z napędem elektrycznym oraz spalinowym mają być dostarczone do 30 września 2020 roku.

Przypomnijmy, że wartość całego projektu (Podmiejska Kolej Aglomeracyjna) szacuje się na ponad 580 mln zł. Zakłada się, że pierwsze pociągi ruszą w 2021 roku. Według wstępnych założeń nowe linie kursować będą na trasie: Rzeszów – Dębica, Rzeszów- Przeworsk, Rzeszów-Kolbuszowa, Rzeszów –Strzyżów oraz Rzeszów - Port Lotniczy Jasionka.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1097
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: bogdanoo » 17 maja 2019, 12:10

Obrazek
Obrazek
http://czytajrzeszow.pl/?id=4307&idd=4&poz=ml0
Wiadomo już czym będą jeździć pasażerowie powstającej Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej (PKA). Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego rozstrzygnął powtarzany przetarg na dostawę taboru dla PKA. Pociągi dostarczy firma Newag S.A. z Nowego Sącza.

Newag wygrał obie części przetargu, w których był jedynym oferentem i w każdej z nich uzyskał 100 punktów.

Przypomnijmy, że w pierwszej części przetargu chodziło o dostawę 8 szt. fabrycznie nowych trójczłonowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym (EZT), natomiast w drugiej o dostawę 2 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym.

Oprócz dostawy samych pociągów zamówienie obejmuje również obsługę serwisowo-utrzymaniowo-naprawczą, pakiet pozderzeniowy oraz przyrządy i narzędzia niezbędne do wykonania naprawy P3 (oznaczenia kolejnych poziomów utrzymania pociągów) oraz przeszkolenie osób, a w części pierwszej także dostawę symulatora.

W części pierwszej Newag zaproponował 158 mln 374 tys. 800 zł za dostawę pociągów, 3,20 zł/pockm (pociągokilometr) za obsługę serwisowo-utrzymaniowo-naprawczą, 698 tys. 886 zł za pakiet pozderzeniowy oraz 184 tys. 623 zł za przyrządy i narzędzia niezbędne do wykonania naprawy P3. Okres gwarancji to 72 miesięcy, zaś cena za symulator 2 mln 509 tys. 200 zł. Ilość oferowanych miejsc siedzących to 138. Na tę część zamówienia marszałek przeznaczył 163 mln 3 tys. 871,77 zł.

W części drugiej producent z Nowego Sącza zaproponował 37 mln 392 tys. zł za dostawę pociągów, 3,78 zł zł/pockm (pociągokilometr) za obsługę serwisowo-utrzymaniowo-naprawczą, 643 tys. 782 zł za pakiet pozderzeniowy oraz 184 tys. 623 zł za przyrządy i narzędzia niezbędne do wykonania naprawy P3. Okres gwarancji to 60 miesięcy, a ilość oferowanych miejsc siedzących to 105. Na tę część zamówienia marszałek przeznaczył 42 mln 538 tys. 97,23 zł.

Dwie sztuki pociągów elektrycznych i dwie sztuki pociągów spalinowych mają pojawić się w Rzeszowie do 30 czerwca 2020 r., natomiast pozostałe sześć elektrycznych do 30 września 2020 r. Podobne terminy przewidziano dla dostawy wyposażenia opcjonalnego.

Ostateczne terminy wykonania zamówienia związane z przeprowadzeniem przeglądu P4 to 2026 i 2029 r. Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z wykonawcą zaplecza technicznego PKA - punktu obsługi technicznej wraz z zapleczem, które mają powstać na terenie stacji kolejowej Rzeszów - Staroniwa.

Realizacja projektu Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – PKA obejmuje nie tylko zakup samego taboru i budowę zaplecza technicznego na stacji Rzeszów – Staroniwa, ale także budowę linii kolejowej do Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka, oraz budowę dodatkowych przystanków kolejowych, mijanek, obiektów inżynierskich oraz parkingów w systemie park and ride. Połączenia PKA mają objąć odcinki: Rzeszów - Kolbuszowa, Dębica - Rzeszów, Rzeszów - Przeworsk, Rzeszów - Strzyżów, oraz Rzeszów - Port Lotniczy w Jasionce.

Wartość pierwszego etapu budowy PKA obejmującego zakup taboru i budowę zaplecza technicznego wyniesie ok. 287 mln zł. Natomiast drugi etap obejmujący część infrastrukturalną ma wartość 301 mln zł. Oba uzyskały dofinansowanie unijne. Według dotychczas prezentowanych założeń pociągi PKA w godzinach szczytu komunikacyjnego będą kursować co 30 minut, poza szczytem co 60 minut, a w dni wolne od pracy co 120 minut.

Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej, która jest flagowym projektem samorządu województwa ma m.in. przyczynić się do zmniejszenia liczby samochodów, które codziennie wjeżdżają do stolicy Podkarpacia.

Dodatkowo projekt obejmuje wprowadzenie biletu zintegrowanego wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego w Rzeszowie oraz spółką Przewozy Regionalne (POLREGIO). W projekcie biorą udział: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A, oraz gminy: Boguchwała, Czarna, Czudec, Głogów Młp., Kolbuszowa, Krasne, Łańcut, Przeworsk, Rzeszów, Sędziszów Młp., Strzyżów, Świlcza, Dębica, Trzebownisko.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1097
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość