Strona 6 z 47

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 01 sie 2018, 21:38
autor: Duszek
Fakty są jednak takie, że stacja rozrządowa i przetaczanie pociągów towarowych w centrum miasta wojewódzkiego to jakaś porażka ! Poza tym w 2018 roku można by skrócić czas zamknięcia szlabanów przed pociągiem do max 1 minuty, a nie kilku minut. I kolejny temat - czy długi skład towarowy musi przejechać przez Rzeszów w ciągu dnia ? Powyższe "nienormalności" prowadzą do zakorkowania ul.Langiewicza, Hanasiewicza i Jałowego i może trzeba by pochylić się nad tym problemem ...

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 19 paź 2018, 10:17
autor: bogdanoo
Coś ruszyło:
http://inforail.pl/podkarpackie-kupuje- ... 09102.html
Podkarpackie kupuje tabor dla Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej

Województwo Podkarpackie ogłosiło przetarg na dostawę taboru kolejowego przeznaczonego do wykonywania przewozów pasażerskich w ramach realizowanego projektu pn. Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.

Zamówienie obejmuje zakup taboru wraz z usługą serwisowo – utrzymaniowo – naprawczą i zostało podzielone na dwie części:

Część 1 - Przedmiotem zamówienia w zakresie podstawowym jest dostawa 8 szt. fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji trójczłonowej, zwanych w dalszej części EZT, przeznaczonych do wykonywania przewozów pasażerskich w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – PKA o średniodobowym przebiegu każdego z pojazdów w przedziale 300-500 km (przy założeniu rocznego rozliczania) wraz z:
1) przeprowadzeniem szkoleń osób wskazanych przez Zamawiającego z zakresu obsługi i utrzymania,
2) świadczeniem usług serwisowo – utrzymaniowo – naprawczych w zakresie spełniającym cztery poziomy utrzymania pojazdów kolejowych tj. P1, P2, P3 i P4.

Przedmiotem zamówienia w zakresie opcjonalnym jest:
1) dostawa pakietu naprawczego pozderzeniowego, o którym mowa w załączniku nr 7 do Umowy,
2) dostawa niezbędnych przyrządów i narzędzi gwarantujących należyte świadczenie Obsługi Pojazdów do poziomu utrzymania P3 włącznie zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania (dalej DSU), oraz przeszkolenie osób wskazanych przez Operatora z zakresu obsługi tego wyposażenia,
3) dostawa fabrycznie nowego, kompletnego, stacjonarnego symulatora jazdy wraz z jego instalacją, uruchomieniem, przeszkoleniem pracowników i pięcioletnim upgrade (systemu wraz z aktualizacją tras). Symulator powinien odpowiadać wymogom stawianym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie ośrodków szkolenia i egzaminowania maszynistów oraz kandydatów na maszynistów. Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Wykonawcą Zaplecza Technicznego PKA - punktu obsługi technicznej wraz z zapleczem na terenie stacji kolejowej Rzeszowie - Staroniwa.

Termin wykonania zamówienia:
1) do 30.9.2026 r. – termin przybliżony, zależny od terminu wykonania przeglądu P4 – dla części nr 1.
2) Wymagany przez zamawiającego termin dostawy 8 szt. fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji trójczłonowej:
2 szt. ETZ – do 30.6.2020 r.
6 szt. ETZ – do 30.9.2020 r.

Termin dostawy zakresu opcjonalnego – do 30.9.2020 r.

Część 2 - Przedmiotem zamówienia w zakresie podstawowym jest dostawa 2 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym, zwanymi w dalszej części autobusami szynowymi lub pojazdami, przeznaczonych do wykonywania przewozów pasażerskich w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – PKA o średniodobowym przebiegu każdego z pojazdów w przedziale 300 - 500 km (przy założeniu rocznego rozliczania) wraz z:
1) przeprowadzeniem szkoleń osób wskazanych przez Zamawiającego z zakresu obsługi i utrzymania,
2) świadczeniem usług serwisowo – utrzymaniowo – naprawczych w zakresie spełniającym cztery poziomy utrzymania pojazdów kolejowych tj. P1, P2, P3 i P4.

Przedmiotem zamówienia w zakresie opcjonalnym jest:
1) dostawa pakietu naprawczego pozderzeniowego, o którym mowa w załączniku nr 7 do Umowy,
2) dostawa niezbędnych przyrządów i narzędzi gwarantujących należyte świadczenie Obsługi Pojazdów do poziomu utrzymania P3 włącznie zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania (dalej DSU), oraz przeszkolenie osób wskazanych przez Operatora z zakresu obsługi tego wyposażenia.

Termin wykonania zamówienia
1) do 30.6.2029 r. – termin przybliżony, zależny od terminu wykonania przeglądu P4 – dla części nr 2.
2) Wymagany przez zamawiającego termin dostawy 2 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym – do 30.6.2020 r.
3) Termin dostawy zakresu opcjonalnego – do 30.6.2020 r.

[...]

Oferty można składać do 21 listopada 2018 roku.

Kryteria wyboru to:
Kryterium jakości - Usługa serwisowo-utrzymaniowo-naprawcza SA - Waga: 26.60
Kryterium jakości - Gwarancja pojazdów SA - Waga: 10.70
Kryterium jakości - Pakiet pozderzeniowy (naprawczy) SA - Waga: 2.00
Kryterium jakości - Przyrządy i narzędzia niezbędne do wykonania P3 dla SA - Waga: 0.70
Cena - Waga: 57.30

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 19 paź 2018, 15:53
autor: Pieczarkowy
O co chodzi z 2026 i 2029? :?:

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 23 paź 2018, 15:22
autor: Ole
A nie czasem o "Usługa serwisowo-utrzymaniowo-naprawcza SA" czyli dostępność serwisu i minimalnych przeglądów ?

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 24 lis 2018, 14:56
autor: bogdanoo
http://czytajrzeszow.pl/?idd=10&id=1834 ... &pagebl1=0
Do 3 grudnia mogą składać swoje oferty producenci pojazdów kolejowych w przetargu ogłoszonym przez Urząd Marszałkowski. Pociągi mają jeździć na trasach tworzonej Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej (PKA): do Dębicy, Kolbuszowej i Przeworska, a także do Portu Lotniczego w Jasionce. Łącznik do lotniska o długości 5 km ma dopiero zostać zbudowany.

Przetarg został podzielony na dwie części. W pierwszej marszałek chce kupić 8 fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji trójczłonowej. Dwie sztuki mają zostać dostarczone do końca czerwca 2020 r., pozostałych sześć do końca września tego samego roku.

W każdym członie ma być dwie pary drzwi na stronę. W pociągach przewidziano liczne poręcze dla stojących pasażerów. Każdy pojazd ma mieć też możliwość przewiezienia 8 rowerów i 2 wózków inwalidzkich. Toaleta ma być przygotowana do przyjęcia osoby na wózku inwalidzkim. W pojazdach będzie monitoring i Wi-Fi, dynamiczna informacja pasażerska oraz automat biletowy. Mają rozwijać prędkość do 160 km/h.

W drugiej części przetargu samorząd województwa zamierza kupić 2 fabrycznie nowe dwuczłonowe zespoły trakcyjne z napędem spalinowym. Mają zostać dostarczone do końca czerwca 2020 r.

Pociągi spalinowe będą podobnie wyposażone jak te elektryczne. W każdym członie znajdą się jedne dwuskrzydłowe drzwi na stronę pojazdu. Przewidziano toaletę, miejsce dla 8 rowerów, Wi-Fi, system informacji pasażerskiej, monitoring oraz automat biletowy. Prędkość maksymalna spalinowych szynobusów ma wynosić 120 km/h.

Zamówienie obejmuje też przeprowadzenie szkoleń z zakresu obsługi i utrzymania oraz świadczenie usług serwisowo – utrzymaniowo – naprawczych.

Władzom województwa udało się wygrać konkurs na dofinansowanie w wysokości 117 mln zł na pierwszy etap budowy Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej pod nazwą „Zakup taboru wraz z budową zaplecza technicznego”. Wartość tego etapu wynosi ok. 287 mln zł. Umowę w sprawie jego dofinansowania podpisano 21 maja br.

Z kolei część infrastrukturalna PKA pod nazwą „Budowa i modernizacja linii kolejowych oraz infrastruktury przystankowej” o wartości 301 mln zł, po złożonym odwołaniu uzyskała dofinansowanie, o które wnioskowały władze Podkarpacia w wysokości 208 mln zł. Umowę w tej sprawie podpisano 19 lipca br.

Pociągi PKA w godzinach szczytu komunikacyjnego będą kursować co 30 minut, poza szczytem co 60 minut, a w dni wolne od pracy co 120 minut.

Systemy biletowe Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej mają być zintegrowane z systemem Rzeszowskiego Transportu Miejskiego podległego Zarządowi Transportu Miejskiego w Rzeszowie. Na etapie uruchomienia systemu Rzeszowska Karta Miejska będzie nośnikiem biletu okresowego oraz elektronicznej portmonetki w strefie funkcjonowania PKA. W późniejszym okresie przewidziano wprowadzenie „Karty PKA” o parametrach kompatybilnych z Rzeszowską Kartą Miejską.

System informacji pasażerskiej zintegrowane z systemem ZTM mają natomiast pokazywać możliwości przesiadkowe na środki komunikacji miejskiej.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 17 sty 2019, 21:51
autor: maks
Przedstawiciele wszystkich jednostek zaangażowanych w realizację projektu „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej - PKA” spotkali się w Urzędzie Marszałkowskim w celu omówienia zakresu rzeczowego ww. inwestycji.


https://www.umwp.podkarpackie.pl/index. ... meracyjnej

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 18 sty 2019, 11:51
autor: Nikoś
Przy okazji unieważnili przetarg na zakup taboru

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 18 sty 2019, 13:46
autor: bogdanoo
http://czytajrzeszow.pl/?idd=10&id=2472 ... &pagebl1=0
Urząd Marszałkowski unieważnił przetarg na dostawę taboru i świadczenie usługi serwisowo – utrzymaniowo – naprawczej dla tworzonej Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej (PKA). Przetarg został podzielony na dwie części. W pierwszej marszałek chce kupić 8 fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji trójczłonowej. W drugiej samorząd województwa zamierza kupić 2 fabrycznie nowe dwuczłonowe zespoły trakcyjne z napędem spalinowym. Pociągi mają jeździć na trasach do Dębicy, Kolbuszowej i Przeworska, a także do Portu Lotniczego w Jasionce.

W przetargu swoje oferty złożyło dwóch producentów: w części pierwszej bydgoska PESA i nowosądecki Newag, a w części drugiej tylko Newag. Oferty otwarto 3 grudnia. Ponad miesiąc urzędnikom zajęła ich analiza. Kilka dni temu opublikowano zawiadomienie o unieważnieniu postępowania podpisane przez sekretarza województwa Lesława Majkuta.

Według zawartego w zawiadomieniu wyjaśnienia cena najkorzystniejszej oferty w pierwszej części i jedynej oferty w drugiej części przetargu przewyższa kwotę, jaką urząd przeznaczył na sfinansowanie zamówienia.

Tymczasem w czwartek (17 stycznia), w Urzędzie Marszałkowskim odbyło się spotkanie przedstawicieli wszystkich jednostek zaangażowanych w realizację projektu „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej - PKA” Celem spotkania, którego gospodarzem była wicemarszałek Ewa Draus było omówienie zakresu rzeczowego tej inwestycji.

- Na spotkaniu zostały poruszone problemy związane z realizacją projektu zgłaszane przez partnerów, głównie dotyczące dostosowania zakresów rzeczowych projektu do istniejących uwarunkowań terenowych, problemów przy nabywaniu nieruchomości na cele inwestycyjne, oraz terminów i kosztów inwestycji. Województwo Podkarpackie zadeklarowało nadzorowanie projektu , pomoc przy realizacji, koordynacji i rozliczaniu inwestycji, oraz pomoc w kontaktach z Instytucjami Pośredniczącymi i Zarządzającymi projektem. Ponadto poproszono partnerów projektu o zaktualizowanie harmonogramów rzeczowo – finansowych dla swoich zakresów i przesłanie ich w terminie do końca stycznia celem urealnienia postępów prac. Przedmiotowe spotkanie było spotkaniem rozpoczynającym cykl spotkań z Partnerami w celu należytej realizacji Budowy Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej - informuje Krzyszof Witek z kancelarii zarządu województwa podkarpackiego.

Przypomnijmy, że projekt „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej - PKA” składa się z dwóch zadań:

1. „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej: Zakup taboru wraz budową zaplecza technicznego”. Obejmuje zakup 10 sztuk taboru w tym 8 szt. 3-członowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz 2 szt. 2-członowych spalinowych zespołów trakcyjnych oraz budowę zaplecza technicznego obejmującego budowę hali wraz układem torowym, stacje paliw, myjnie kolejową dla potrzeb PKA na stacji Rzeszów-Staroniwa.

2. „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – PKA: Budowa i modernizacja linii kolejowych oraz infrastruktury przystankowej”. Obejmuje budowę linii kolejowej do Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka, oraz budowę dodatkowych przystanków kolejowych, mijanek, obiektów inżynierskich oraz parkingów w systemie park and ride. Dodatkowo projekt obejmuje wprowadzenie biletu zintegrowanego wspólnie z ZTM Rzeszów oraz Spółkę Przewozy Regionalne. W projekcie biorą udział: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A, oraz gminy: Boguchwała, Czarna, Czudec, Głogów Młp., Kolbuszowa, Krasne, Łańcut, Przeworsk, Rzeszów, Sędziszów Młp., Strzyżów, Świlcza, Dębica, Trzebownisko.

W ramach projektu zakłada się prowadzenie ruchu kolejowego na liniach:

- L 71 odcinek Rzeszów - Kolbuszowa,

- L 91 odcinek Dębica - Rzeszów,

- L 91 odcinek Rzeszów - Przeworsk,

- L 106 odcinek Rzeszów - Strzyżów,

- do Portu Lotniczego Rzeszów - Jasionka na planowanej do budowy linii kolejowej (ok. 5 km).

Ponadto projekt swoim zakresem obejmuje realizacje zadań przez niżej wymienione podmioty:

Partner - PKP PLK S.A.:

- Budowę nowych przystanków, przebudowę istniejących przystanków, budowa mijanek,

- Budowę połączenia kolejowego do Portu Lotniczego Rzeszów – Jasionka.

Beneficjent - województwo podkarpackie:

- Zakup niezbędnego taboru wraz z budową zaplecza technicznego,

- Rozliczenie projektu infrastrukturalnego,

Partner – jednostki samorządu terytorialnego:

- Budowę parkingów Park and Ride,

- Budowę dojść (chodników) i dróg dojazdowych do przystanków kolejowych,

- Przebudowę dworców kolejowych.

Władzom województwa udało się wygrać konkurs na dofinansowanie w wysokości 117 mln zł na pierwszy etap budowy PKA (zakup taboru i budowa zaplecza technicznego). Wartość tego etapu wynosi ok. 287 mln zł. Umowę w sprawie jego dofinansowania podpisano 21 maja ub. r.

Z kolei drugi etap budowy PKA (część infrastrukturalna) o wartości 301 mln zł uzyskał dofinansowanie w wysokości 208 mln zł. Umowę w tej sprawie podpisano 19 lipca ub. r.


Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 19 sty 2019, 11:00
autor: bystry
Mam nadzieję, że tego nie zepsują, bardzo ważny projekt, któy może podnieść jakość życia i sprawić, że więcej ludzi przesiądzie się z samochodów do kolei. Bardzo dobrze, ze planują nową linię do lotniska w Jasionce. Transport kolejowy z lotniska do centrum miasta jest dla turystów i wsystkich osób przylatujących do Rzeszowa z zewnątrz najwygodniejszy i najbezpieczniejszy, najłatwiej się odnaleźć. Jeśli to będzie jedna linia to każdy kto będzie do nas przyjeżdzał będzie wiedział, że szybko dotrze do centrum i się nie zgubi.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 19 sty 2019, 11:27
autor: gustawtrzmiel
Pod warunkiem, że taki pociąg jest na lotnisku, ten będzie miał przystanek dobry kawałek od lotniska, będzie bardziej dostępny dla pracowników tamtejszych firm niż pasażerów lotniska. Z lotniska do miasta każdy wybierze taxi albo autobus, bo są na miejscu, chyba że lubi dłuższe spacery z bagażami.