Strona 2 z 47

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 23 maja 2018, 15:03
autor: swiety
Parkingi powinny być porobione w każdej wiosce, na każdym przystanku kolejowym. Przystanków powinno być jak najwięcej. W Rzeszowie to nie ma sensu bo małe miasto, ale np. mieszkańcy Łańcuta, Głogowa, Sędziszowa i innych miast, miasteczek mogliby z tego skorzystać. W strefie w Jasionce też powinni zrobić kilka przystanków ; jeden zaraz przy przejsciu torów pod DK9, drugi obok hangarów Linetech, trzeci przy lotnisku. Ja pociągnąłbym tory aż do Borgwarnera i tam zrobił ostatni przystanek.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 23 maja 2018, 18:03
autor: maks
Rozwój podkarpackiej kolei jest dla nas priorytetem, bo ludzie chcą szybko i komfortowo podróżować pociągami – mówi Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego.


http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,13193879/

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 24 maja 2018, 18:45
autor: PzD91
Niestety nie wyjdzie ta cała kolej Aglomeracyjna, póki co to myślenie życzeniowe.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 05 cze 2018, 12:13
autor: Nikoś
Tylko jaki komfort można zapewnić jeśli wg. zapowiedzi to ma być 1 połączenie na godzine ? dziękuje nie skorzystam. Wszystkie takie kolejki podmiejskie z założenia powinny kursować często min. 20 minut. Zresztą to widać po niektórych połączeniach regionalnych że jest raz na jakiś czas a paxów na palcach 1 ręki by zliczył.
A co do parkingów .. takie rzeczy to nie w Rzeszowie jako miejscu docelowym ale np. Głogów, Boguchwała aby tam zrobić punkt przesiadki i potem w kolejke i do miasta

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 05 cze 2018, 15:11
autor: Pieczarkowy
Spójrzmy na to z drugiej perspektywy. Mieszkam w Rzeszowie, często podróżuje koleją i mam zwykle mniejszy lub większy bagaż. W chwili obecnej mogę albo tłuc się autobusem (kilkanaście minut, ale w godzinach szczytu są to autobusy przepełnione i nie jest to komfortowe) lub pojechać taksówką. Tyle, że ja mieszkam 10 minut autem od dworca i zwykle jadę daleko. Natomiast co w przypadku kogoś z Budziwoja czy tych dalszych osiedli, kiedy trzeba byłoby podjechać kilkadziesiąt kilometrów? Wyobrażacie sobie, aby taka osoba jechała całe miasto z przesiadką na 0B czy 0A, aby dostać się na dworzec i podjechać gdzieś pociągiem? Ew. nawet nie na dworzec, a na ten przystanek czy przystanki. Dla mnie sprawa jasna - wsiadam w auto i jadę bezpośrednio do punktu docelowego.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 05 cze 2018, 16:18
autor: Frodo907
--// no i po co cytować post po poście? //--
Ostanie zdanie - a jak długo szukasz miejsca parkingowego? I czy jedziesz sam samochodem czy z pasażerami?

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 06 cze 2018, 16:19
autor: Pieczarkowy
W obecnej sytuacji nawet nie mam zbytnio możliwości, żeby zostawić auto gdzieś niedaleko dworca. Na upartego chyba jedynie płatny parking koło PKS? Parking pod PKP jest za mały i na cały dzień bym tam auta nie zostawił - za duża rotacja samochodów, więc zbyt duża szansa na obite drzwi jest zbyt duża. Natomiast strefa płatnego parkowania wokół to loteria, raz coś wolnego będzie... a innym razem nie.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 10 cze 2018, 15:32
autor: bogdanoo
Można oprzeć się na doświadczeniu Poznania i jego rozwiązań
https://www.forbes.pl/gospodarka/poznan ... ry/4hhe7qf
Biuro prasowe poznańskiego magistratu podkreśliło w komunikacie, że szybka, regularnie i często kursująca kolej ma zachęcić mieszkańców aglomeracji poznańskiej do pozostawienia samochodu w miejscu zamieszkania i dojeździe do Poznania pociągiem.

Koncepcja PKM zakłada, że niemal wszystkie stacje i przystanki na trasach staną się węzłami przesiadkowymi, aby ułatwić mieszkańcom Wielkopolski zmianę środka transportu. Na stacjach znajdą się parkingi z miejscami dla samochodów i rowerów, a także przystanki komunikacji publicznej.
„Na terenie metropolii poznańskiej będzie 55 węzłów przesiadkowych, 63 parkingi dla prawie 4,5 tysiąca samochodów oraz stanowiska dla ponad 1700 rowerów. Wartość tych inwestycji, w których mieści się również budowa 111 km ścieżek rowerowych, wyniesie ponad 700 mln zł, z czego na 65 proc. uzyskano dofinansowanie” – podało biuro poznańskiego magistratu.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 18 lip 2018, 9:55
autor: bogdanoo
http://czytajrzeszow.pl/?id=265&idd=4&poz=ml0
Odwołania w konkursach o fundusze unijne odniosły pozytywny skutek. Podkarpacie otrzyma pieniądze na drugi, infrastrukturalny etap budowy Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej (PKA).

Pierwszy na Twitterze przekazał tę wiadomość Jerzy Kwieciński, minister inwestycji i rozwoju: „Na dobry początek tygodnia, dobre wieści. Po odwołaniach fundusze UE na koleje aglomeracyjne trafią też na Podkarpacie i Śląsk. Taką kolej będzie mieć Rzeszów, a PKP PLK SA odbuduje linię Tarnowskie Góry-Zawiercie, która będzie częścią szybkiej kolei Katowice – Katowice Airport.”

Projekt infrastrukturalnej części PKA pod nazwą „Budowa i modernizacja linii kolejowych oraz infrastruktury przystankowej” przegrał w połowie marca konkurs organizowany przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT). Został odrzucony z powodu zbyt niskiej oceny wniosku.

Obejmuje on budowę nowej linii kolejowej łączącej Rzeszów z Portem Lotniczym w Jasionce o długości 5 km, rozbudowę infrastruktury torowej o nowe mijanki: Zaczernie i Widełka na linii nr 71, Trzciana na linii nr 91 oraz Lutoryż i Glinik na linii nr 106, budowę 12 przystanków kolejowych, jak również modernizację 19 przystanków, budowę parkingów „Parkuj i Jedź” i modernizację budynków dworcowych.

Prace mają kosztować 301 mln zł, a dofinansowanie, o które wnioskowały władze Podkarpacia to 208 mln zł.

Umowa na tabor już podpisana

Wcześniej władzom województwa udało się wygrać konkurs CUPT na dofinansowanie w wysokości 117 mln zł na pierwszy etap budowy Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej pod nazwą „Zakup taboru wraz z budową zaplecza technicznego”. Wartość tego etapu wynosi ok. 287 mln zł. Umowę w sprawie jego dofinansowania podpisano 21 maja.

Dzięki wsparciu UE województwo podkarpackie zakupi 10 pociągów (8 elektrycznych i 2 spalinowych) dla obsługi połączeń pasażerskich na obszarze Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego. Nowy tabor będzie kursował na trasach:

- Rzeszów Główny – Dębica i Rzeszów Główny – Przeworsk;

- Rzeszów Główny – Kolbuszowa oraz Rzeszów Główny – Port Lotniczy Rzeszów Jasionka (linia planowana);

- Rzeszów Główny – Strzyżów n/Wisłokiem.

Poza zakupem nowych pociągów, Urząd Marszałkowski zaplanował również inwestycje związane z budową zaplecza technicznego dla rzeszowskiego taboru kolejowego, które powstanie na stacji Rzeszów Staroniwa. Inwestycja ma zakończyć się do 2021 r.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 19 lip 2018, 8:46
autor: Witek_0000
Są jakieś informacje czy projekt budowy torów do Jasionki jest gotowy, kiedy mogłaby rozpocząć się budowa? Ciekawe w jaki sposób tory skrzyżują się z drogą nr 9...

Można by skorzystać z okazji i poszerzyć przy okazji drogę nr 9 do 4 pasów na krótkim odcinku od węzła autostradowego do wiaduktu-ronda łączącego ją z drogą lotniskową. A tory puścić pod tym poszerzeniem... ciekawe jak to zostanie rozwiązane.