Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Witek_0000 » 03 paź 2023, 9:02

Kiedyś próbowali się przedstawiać i reklamować jako, że to Trzebownisko ściągnęło firmy, rozwinęło strefę. że to strategia ich gminy itd. A tu jak trzeba wziąć odpowiedzialność to po co im to jest potrzebne. Spróbuj przyłączyć te tereny do miasta do zaraz będą tłuc głowy swoich mieszkańcom jak to wielce zaradne Trzebowisko rozwinęło lotnisko, strefę i nie wiadomo co jeszcze i teraz "chcą nam zabrać!".
Witek_0000
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 206
Na forum od: 24 mar 2015, 14:02

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: jaro738 » 03 paź 2023, 17:08

Tak czytam, czytam i stwierdzałem, że wypowiem się jako:
-były mieszkaniec i Jasionki i Rzeszowa
-Obecnie Mieszkaniec Gdańska pracujący na tutejszym lotnisku, chyba z najlepszą albo drugą po Okęciu koleją na lotnisko w tym kraju

https://maps.app.goo.gl/kVKdt5tStb7y27JM6

W GDN lotnisko nie jest końcowym punktem na trasie linii kolejowej (dwutorowej, niedawno zelektryfikowanej), a po prostu w (chyba) 2015 roku tak udało się wytyczyć trasę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, że linia przechodzi przy samym terminalu i dalej jadąc z Gdańska w kierunku Kartuz, Kościerzyny i (na około) Gdyni. Tuż za przystankiem "Gdańsk Port Lotniczy" (wybudowanym na blisko kilometrowej długości estakadzie, która pochłonęła ogromną część budżetu na budowę całej linii, dzięki czemu można wejść do terminala suchą stopą) znajduje się miejsce gdzie mogą zmienić kierunek jazdy składy jadące od Gdańska i wrócić do miasta. Cała linia od stacji Gdańsk Wrzeszcz do kolejnego przystanku po lotnisku czyli Gdańsk Rębiechowo należy nie do PKP PLK, ale do należącej do Samorządu Województwa spółki Pomorska Kolej Metropolitarna i pociągi regionalne z których oczywiście wszystkie na tej linii zatrzymują się przy lotnisku nie muszą na odcinku Wrzeszcz - Rębiechowo "rywalizować" z żadnym innym użytkownikiem jeśli chodzi o rozkład jazdy. Samorząd jest też oczywiście organizatorem przewozów a także drugim największym udziałowcem Portu Lotniczego po Mieście Gdańsk.

Obrazek

Pomimo tych wydawałoby się, wręcz idealnych warunków jakie mamy w GDN problemy są następujące:

1. Ostatni pociąg z Portu do Gdańska odjeżdża o 22:29, potem jeszcze o 22:40 jedzie pociąg do Gdyni, gdzie można przesiąść się na SKM do Gdańska ale taka podróż to już 56 minut zamiast 20-23 bezpośrednio do Gdańska. Oznacza to, że pasażerowie 16(!) dzisiejszych ostatnich przylotów z godzin 22:45-01:55 nie mają opcji dojazdu do miasta koleją, a kilku wcześniejszych pewnie też jeśli mają bagaż rejestrowany do odbioru. Mówimy tu o ponad 3000 PAX przylatujących w tych samolotach.
2. Z porannymi wylotami jest lepiej bo jest pociąg o z Gdańska o 03:35, ale to jakaś nowość bo do niedawna pierwszy pociąg był o 5:11 więc na pierwszą falę wylotów też nie było szans, a przez fale wylotów nie mam na myśli jednego Embraera do WAW, a ponownie jakieś 15 samolotów.
3. Pisząc w poprzednich punktach "Gdańsk" mam cały czas na myśli stację Gdańsk Wrzeszcz. Do Gdańska Głównego jest bodajże 6 Par pociągów które dalej jadą do Malborka i Tczewa, ale to od niedawna, wcześniej wszystkie tak jak teraz pozostałe poza tą szóstką kończą bieg we Wrzeszczu, więc jeśli interesuje was Główne Miasto (przyjechaliście do Gdańska, więc zakładam, że na pewno to was interesuje, a przynajmniej pewnie tam macie hotel) to przesiadka na SKM/autobus/tramwaj będzie raczej nieunikniona.

Brzmi znajomo?

Po co to wszystko piszę? Bo uważam, że jest na prawdę dobrze jak na początek funkcjonowania kolei na lotnisko w Jasionce i cieszę się, że ją przetestuję przylatując w Grudniu na święta do rodziny. Lotnisko RZE pewnie w tym roku obsłuży jakieś 0,8mln pasażerów plus pracownicy strefy, w GDN przebijemy w tym roku 6mln PAX i wydawałoby się, że lepszych warunków "kolej na lotnisko" mieć nie może - a jednak sporo do ideału brakuje. Nie mówię, że nie dałoby się lepiej zrobić tego w RZE, bo zawsze, trzeba szukać pola do poprawy ale pamiętajcie też, że rozkład jazdy na kolei tak na prawdę układa się z rocznym wyprzedzeniem i wrzucenie w jego środku dodatkowych połączeń, szczególnie na jednotorowej linii gdzie mamy poza regionalnymi pociągami też IC i Cargo nie jest proste. Pewnie sytuację zdecydowanie polepszyłoby wybudowanie drugiego toru na odcinku z Rzeszowa do Zaczernia a najlepiej Głogowa, ale przypominając sobie jak wygląda teren w bezpośrednim sąsiedztwie linii raczej nie widzę na to szans.

Peace
jaro738
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 46
Na forum od: 30 cze 2014, 23:45

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: gustawtrzmiel » 03 paź 2023, 19:18

Kiedyś ten terminal będzie trzeba rozbudować, możliwe że wtedy stacja przybliży się albo nawet połączy z terminalem, póki co nikt nie umrze jak się przejdzie kilkanaście metrów po chmurką, tak piszecie jakby pasażer samolotu był jakimś arystokratą, loty za granicę są tańsze niż pendolino do Gdyni.
gustawtrzmiel
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 341
Na forum od: 16 paź 2014, 16:06
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: flyRZE » 03 paź 2023, 19:56

Lotnisko w RZE w tym roku obsłuży nie 0,8 mln pax, a 1 mln. Po podaniu statystyk za wrzesień będzie już prawie 800 tysięcy, tak więc cały rok zamknie się liczbą prawie lub lekko ponad milion. Terminal na już wymaga rozbudowy, mówię tutaj o strefie airside, obecnie mamy 2 bramki schengen i 2 non schengen, jestem pełen podziwu, że cały sezon udało się w miarę sprawnie obsłużyć taką ilość pasażerów. W rzeczywistości w jednym momencie możemy wpuszczać na pokłady tylko dwóch samolotów po jednym z schengen i jednym non schengen. To jest na prawdę słaba przepustowość przy tym co się działo między majem, a wrześniem.
flyRZE
Maniak
Maniak
 
Posty: 1335
Na forum od: 15 lip 2014, 11:42

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: jaro738 » 03 paź 2023, 20:16

faktycznie, idzie na milion RZE, nie byłem wystarczająco na bieżąco, więc budowa Pirsów na wczoraj, nie wiem jak tam się ludzie mieszczą przed EWR.

Żeby nie było w pełni off top:

Projekt wstępny rozbudowy był od razu, z budową terminala, i pris nie będzie na tyle szeroki, żeby sięgnął do stacji, ale tak jak gustaw pisze, nie popadajmy w przesadę dystans stacja-wejście do terminala jest na tyle mały, że nikomu z głowy korona nie spadnie, zwłaszcza, że stacja jest chyba trochę bliżej jak na tym planie poniżej.

Obrazek
jaro738
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 46
Na forum od: 30 cze 2014, 23:45

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Witek_0000 » 04 paź 2023, 8:44

Droga ze stacji do terminala jest mniej więcej taka sama jak z zaparkowanego samochodu na parkingu lotniska do terminala.
To tylko Super Nowości musiały przywitać inwestycję artykułem o braku zadaszenia... które nie wiem czy chciałbym widzieć jakby to miało wyglądać. Co innego na tym zdjęciu z Gdańska, robi to wrażenie.
Witek_0000
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 206
Na forum od: 24 mar 2015, 14:02

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Nikoś » 04 paź 2023, 10:55

I własnie Gdańsk wyciągnął wnioski i ma linie przelotową, to że teraz nie ma połączenia na ostatnią fale lotów - kwestia pewnie czasu. Potencjał jest
A tu zrobiono bieda wersje aby tylko się pochwalić że jest i już. Cargo tym obsłuzy ? czy tylko pax
Jak będzie w tym roku 1mln pax to będzie sukces, sezon zimowy mniej czarterów i nowych połączeń brak
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2333
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: jaro738 » 05 paź 2023, 13:55

Cargo lotnicze co do zasady pociągami za bardzo nie jeździ, dlaczego fajnie wytlumaczone w tym artykule: https://www.pasazer.com/news/463811/cpk ... lnego.html

Jeśli już bocznica mogłaby się przydac do bazy paliwowej, ale, poprawcie mnie jeśli sie myle, ta znajduje się z drugiej strony terminala wiec obecny układ torowy w RZE wiele tu nie da. Nie wiem skąd RZE przywozi paliwo, jeśli z Widełki to bez łącznia od tamtej strony do LK71 i tak skład z paliwem musiałby zmieniać czoło na Rzeszowie Zachodnim. Zresztą sytuacja tak dużego zapotrzebowania na paliwo w RZE wiecznie sie nie utrzyma, żeby infrastruktura do tego miała uzasadnienie.
jaro738
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 46
Na forum od: 30 cze 2014, 23:45

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: maks » 05 paź 2023, 15:22

jaro738 pisze:faktycznie, idzie na milion RZE


to wojna na Ukrainie wygenerowała taki wynik, sami wiecie ;)
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3573
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: konradp » 05 paź 2023, 16:54

jaro738 pisze:Cargo lotnicze co do zasady pociągami za bardzo nie jeździ, dlaczego fajnie wytlumaczone w tym artykule: https://www.pasazer.com/news/463811/cpk ... lnego.html

Jeśli już bocznica mogłaby się przydac do bazy paliwowej, ale, poprawcie mnie jeśli sie myle, ta znajduje się z drugiej strony terminala wiec obecny układ torowy w RZE wiele tu nie da. Nie wiem skąd RZE przywozi paliwo, jeśli z Widełki to bez łącznia od tamtej strony do LK71 i tak skład z paliwem musiałby zmieniać czoło na Rzeszowie Zachodnim. Zresztą sytuacja tak dużego zapotrzebowania na paliwo w RZE wiecznie sie nie utrzyma, żeby infrastruktura do tego miała uzasadnienie.


Czytałem artykuł. Autor jest na tyle krótkowzroczny, że nawet nie wpadł na to, że komponent kolejowy może służyć celom wojskowym o czym każdy wie, że będzie do tego służył. To samo w jasionce. Jeden boeing c17 przewozi towaru na 70t.
Awatar użytkownika
konradp
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 774
Na forum od: 24 sty 2018, 17:28

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości