[ul. Sikorskiego/Podkarpacka] Obwodnica Południowa

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: pixeolo » 30 maja 2017, 16:03

Czy ja dobrze rozumiem, że kilometrowy most za pół miliarda wg obliczeń zmniejszy natężenie ruchu na Karpackim o 10% w perspektywnie 10 lat? Może warto zmienić politykę transportową i zająć się na poważnie transportem publicznym, reorganizacją lini, preferencjami dla nie-kierowców?
pixeolo
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 407
Na forum od: 10 lip 2014, 17:00

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: Frodo907 » 30 maja 2017, 17:16

pixeolo pisze:Czy ja dobrze rozumiem, że kilometrowy most za pół miliarda wg obliczeń zmniejszy natężenie ruchu na Karpackim o 10% w perspektywnie 10 lat? Może warto zmienić politykę transportową i zająć się na poważnie transportem publicznym, reorganizacją lini, preferencjami dla nie-kierowców?


Dokładnie. Mówię o tym od roku i nikt mnie nie słucha. Mieszkańcy Budziwoja podawali te dane ale jakoś ci wszyscy na nich hejtujacy o tym nie wspominają.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: Nikoś » 30 maja 2017, 19:00

Frodo907 pisze:A jeśli się okaże że ta obwodnica Boguchwały zabrałaby tranzyt z mostu Karpackiego?
Ciekawe jak jeśli tranzyt z S19 który wpadnie od strony Kielanówki mógł by być rozprowadzony do Sikorskiego ?
pixeolo pisze:że kilometrowy most za pół miliarda wg obliczeń zmniejszy natężenie ruchu na Karpackim o 10% w perspektywnie 10 lat?
tylko że te dane nie uwzględniają tego że po oddaniu tej drogi cały ruch tranzytowy w tym ciężarówki (tiry) który obecnie jedzie przez Powstańców jechał by tamtą drogą a to nie było by pare aut na godzinę. Właśnie dlatego Sikorskiego i Podkarpacka będą/ są poszerzane do granicy miasta aby zlikwidować "wąskie gardła" i upłynnić ruch. A już samo wyrzucenie tranzytu i ciężarówek z miasta to spory atut za tą inwestycją
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: voy » 30 maja 2017, 19:23

Już raz lwia część ruchu tranzytowego z Zapory wyjechała - wschód-zachód w związku z A4. Za chwilę ucieknie kolejna część, tym razem północ-południe, w związku z S19. Zauważcie, że uwolnione zapasy przepustowości wypełniły kolejne pojazdy i wcale nie zrobiło się luźniej. Ile jeszcze trzeba kosztownych inwestycji drogowych aby "odkorkować miasto"? Ten megalomański projekt nie jest warty ani swojej ceny ani degradacji przyrody w okolicach rezerwatu. A za ponad 100 mln euro Olsztyn zbudował szkielet sieci tramwajowej która realnie wpłynęła na komfort życia w mieście.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2017, 19:24 przez voy, łącznie zmieniany 1 raz
voy
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 95
Na forum od: 31 sie 2014, 17:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: pixeolo » 30 maja 2017, 19:24

W momencie połączenia Podkarpackiej z S19, ruch tranzytowy na osiach Północ-Południe, Południe-Wschód będzie możliwy po autostradzie i drodze ekspresowej. Problemem jest dojazd z Budziwoja i rozładowanie Kwiatkowskiego, więc nadal nie "leczymy" właściwego problemu.
pixeolo
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 407
Na forum od: 10 lip 2014, 17:00

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: Nikoś » 30 maja 2017, 20:02

voy pisze:Już raz lwia część ruchu tranzytowego z Zapory wyjechała - wschód-zachód w związku z A4. Za chwilę ucieknie kolejna część, tym razem północ-południe, w związku z S19.
tylko że dalej zostanie problem "objazdu" od południa

voy pisze:Zauważcie, że uwolnione zapasy przepustowości wypełniły kolejne pojazdy i wcale nie zrobiło się luźniej. Ile jeszcze trzeba kosztownych inwestycji drogowych aby "odkorkować miasto"? Ten megalomański projekt nie jest warty ani swojej ceny ani degradacji przyrody w okolicach rezerwatu.
Ruch z każdym dniem się wzmaga i tu nie ma nic nowego, a ruch nie ma się gdzie podziać bo od momentu powstania dawnej obwodnicy minęło już 30 lat :D i wtedy też uwcześni mieszkańcy ul. Dominikańskiej protestowali (choć nie tak jak ci dzis w budziwoju) przeciw nowej drodze pod ich oknami, choć wtedy był inne czasy
Tylko co jest ważniejsze ekologia czy sprawny ruch ? bo możemy mieć "eko" tylko jak xx aut stanie w korku to nic nie pomoże

voy pisze:A za ponad 100 mln euro Olsztyn zbudował szkielet sieci tramwajowej która realnie wpłynęła na komfort życia w mieście.
a u nas mrzonki o kolejce parkowej przez miasto, to jedyny plus Olsztyna że się nie bał i postawił na sprawdzony środek transportu, a u nas KM dalej kuleje mimo wpompowania grubej kasy
pixeolo pisze:Problemem jest dojazd z Budziwoja i rozładowanie Kwiatkowskiego, więc nadal nie "leczymy" właściwego problemu.
tylko że każda nowa droga pozwala rozprowadzić ruch, bo ktoś kto jedzie na Podkarpacką z Kwiatkowskiego będzie omijał zaporę czy inne drogi a wybierze alternatywę. Niestety Budziwój cierpi bo ma 2 tranzytowe drogi tj. Kwiatkowskiego i Sikorskiego i nic więcej, a trasa południowa częsciowo by wspomogła osiedle i wyjazd z niego, ale że pare krzaków ważniejsze to niech stoją w korku i wdychają eko powietrze ;)
pixeolo pisze:W momencie połączenia Podkarpackiej z S19, ruch tranzytowy na osiach Północ-Południe, Południe-Wschód będzie możliwy po autostradzie i drodze ekspresowej.
tak Rzeszów mocno dzięki tym drogom wyprowadzi tranzyt z miasta, tylko że dopełnieniem tego powinna być S19 do Babicy która może powstanie w ciągu 10 lat. I teraz widać kto "lobbował" za drogą i wykorzystał okazję a kto czekał na "dobre" wieści, bo Boguchwała (gmina) straciła nawet węzeł w Lutoryżu i co z tego że będzie ekspresówka jak i tak dalej będą się "tłoczyć" na Podkarpackiej

A tym czasem jak widziałem w kotlinie robota idzie na całego widać że czasu dużo nie zostało, ciekawe czy ten obecny bay-pass zostawią po skończeniu inwestycji czy pójdzie out. Jednak był bym za opcją zostawienia jako dodatkowego zjazdu do miasta
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Obwodnica Południowa (z mostem nad zalewem)

Postautor: Frodo907 » 30 maja 2017, 20:08

Nikoś pisze:
tylko że te dane nie uwzględniają tego że po oddaniu tej drogi cały ruch tranzytowy w tym ciężarówki (tiry) który obecnie jedzie przez Powstańców jechał by tamtą drogą a to nie było by pare aut na godzinę. Właśnie dlatego Sikorskiego i Podkarpacka będą/ są poszerzane do granicy miasta aby zlikwidować "wąskie gardła" i upłynnić ruch. A już samo wyrzucenie tranzytu i ciężarówek z miasta to spory atut za tą inwestycją


Na podstawie jakich danych opierasz te informacje?
Bo ja swoje na podstawie opracowania wykonanego na zamówienie urzędu miasta.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: jasiop » 30 maja 2017, 20:52

Nikoś pisze:... te dane nie uwzględniają tego że po oddaniu tej drogi cały ruch tranzytowy w tym ciężarówki (tiry) który obecnie jedzie przez Powstańców jechał by tamtą drogą a to nie było by pare aut na godzinę.
-----
Tylko co jest ważniejsze ekologia czy sprawny ruch ?
-----

1 Kolego, a ja sądzę, że Twoje szacunki są mocno przesadzone i bardziej ufam analizom fachowców.
Ile tych tirów jedzie na Tyczyn i dalej ? Może 20 na godzinę, max 30 ...
Mówisz "tranzyt" ? Kierunek Tyczyn i dalej na Dynów ?,

2 Sprawny ruch zapewni według Ciebie jedynie budowanie dróg ? Twoje wpisy tutaj poniekąd zawierają taką tezę ...
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1440
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: Meme » 30 maja 2017, 23:37

Kiedyś jeszcze używało się takiego określenia jak forumowy troll. Kolega Nikoś zdaje się w tych obszarach znajdować, ponieważ przytaczane przez nas argumenty (będące nawet naukowymi opracowaniami) są przez niego permanentnie ignorowane.

Dziękuję voy za przywrócenie wspomnień z dawnego forum o inwestycjach ;)

Teraz jest dobry moment na wypracowanie zdecydowanie lepszego wariantu tej inwestycji, takiego, który ma uzasadnienie ekonomiczne i realnie będzie miał szansę stać się południową obwodnicą, oczywiście z perspektywą dociągnięcia jej do ul. Lwowskiej.
Meme
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 258
Na forum od: 03 sie 2014, 13:16
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: JanzRzeszowa » 31 maja 2017, 10:47

JanzRzeszowa pisze:Frodo to są wielkości dobowe ruchu pojazdów na 2025r?


Moim zdaniem, te symulacje są kiepskie i nie uwzgledniają specyfiki Rzeszowa.
Bo jak mogli stworzyć sensowny model na 2025r ruchu przez nowy odcinek południowy obwodnicy jak mają problemy (z mojej cześci) z oszacowaniem ruchu na trzech osiedlach: Przybyszówka, Kotuli i Krak Pd? Przecież tam jest raptem 680 samoch przy wlocie na Witosa z trzech osiedli, które liczą 8 000 tys dosp domowych razy ilość samoch na gospodarstwo i dzielone na wyjeżdzających do roboty . Symulacja na godziny szczytu moim zdaniem idzie włeb, ale także bez byłaby jak by to był rozkład dobowy. Coś tu jest nie tak z tymi panami z Krakowa.

A propos-pamiętam ile było krytyki dot trasy północnej i kawałka z mostem Mazowieckiego, że ruch tam jest obliczony na kilkadziesiąt samochodów na godzinę. Proszę teraz stwierdzić, że to był niepotrzebny fragment, a jeszcze nie ma przebicia do Krakowskiej.
JanzRzeszowa
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 980
Na forum od: 24 lis 2015, 13:29

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości