[ul. Sikorskiego/Podkarpacka] Obwodnica Południowa

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: jasiop » 29 maja 2017, 22:28

Przez protesty mieszkańców i sprzeciw ekologów projekt budowy południowej obwodnicy Rzeszowa nie otrzyma rządowego dofinansowania z programu Polska Wschodnia.
- "Ręce opadają", "Skandal" - komentują internauci.


Południowa obwodnica Rzeszowa miała połączyć al. Sikorskiego z ul. Podkarpacką. Odcinek z dwoma pasami ruchu w obydwu kierunkach, chodnikami i ścieżkami rowerowymi miał liczyć ok. 5,7 km. Oprócz tego wybudowany zostałby również most o długości ok. kilometra. Koszt budowy oszacowano na ok. 450 mln zł. 277 mln zł miasto chciało pozyskać na tę inwestycję z programu Polska Wschodnia. Nie pozyska. - Przez protesty mieszkańców i sprzeciw ekologów inwestycja warta 450 milionów zł nie zostanie zrealizowana. Cieszycie się? - zapytał na niedawnym spotkaniu z mieszkańcami Budziwoja prezydent Rzeszowa, Tadeusz Ferenc.

Budowa południowej obwodnicy budziła wiele kontrowersji. Część osób musiałby oddać swoje domy pod budowę tej drogi.

Prezydent Ferenc nie ukrywał żalu tym, że wniosek został odrzucony z powodu protestu mieszkańców i ekologów. - Teraz jesteście przeciwko, a na spotkaniach w ubiegłych latach prosiliście o nową drogę - mówił w Budziwoju prezydent Ferenc. - Wasze osiedle ma tylko dwie drogi dojazdowe do centrum miasta. Budziwój wzbogaciłby się piękną drogę - taką, jakie buduje się teraz w świecie. Niestety, nie zrealizujemy jej przez protesty - dodał.

Sprzeciw mieszkańców i ekologów, a co za tym idzie, brak dofinansowania budowy południowej obwodnicy Rzeszowa nie spodobał się też wielu internautom. - „Trochę szkoda” - czytamy w pierwszym wpisie na Facebooku. -„Ręce opadają. Żałosne to jest”, „Skandal” - piszą kolejni. - „Jakieś 30 lat rozwoju miasta zahamowane”, „Teraz będziemy ekologicznie stać w spalinach benzyny i diesla... a rowerzyści i ptaszki będą się ekologicznie dotleniać w okolicy. Mieszkańcy Budziwoja będą mieć spokój za oknem i nerwy w drodze do roboty w Rzeszowie. Gratulujmy sobie wszyscy nawzajem...” - czytamy.

Wśród komentarzy pojawił się również wpis w obronie mieszkańców. - „Czy ja czegoś nie rozumiem? Protestowali mieszkańcy i oburzenie, że śmią protestować? Spoko, rozumiem, duża strata dla miasta, ale mieszkańcy mają milczeć? Ignorancja Ferenca więc dowodzi racji gmin, które nie chcą dołączać do Rzeszowa.” - pisze jeden z internautów.

Prezydent Ferenc zapowiedział, że tematu budowy południowej obwodnicy nie odpuści. Jeśli środki z programu Polska Wschodnia nie zostaną wykorzystane, wtedy miasto starać się będzie ponownie o dofinansowanie.

GWRz

---------------------
Wojewoda i rząd tłumaczą, dlaczego Rzeszów nie dostał pozwolenia na budowę i dofinansowania do budowy obwodnicy południowej.
A prezydent Tadeusz Ferenc? Okazuje się, że nadal jest optymistą.

Budowa obwodnicy południowej Rzeszowa zawisła na włosku. Bomba wybuchła w piątek, na spotkaniu z mieszkańcami osiedla Budziwój przedstawiciele ratusza zakomunikowali ludziom, że inwestycja nie dostanie dofinansowania unijnego. A to – bagatela – 277 milionów złotych. Cała inwestycja miała kosztować 450 mln zł. Część mieszkańców osiedla ostro protestowała przeciwko tej budowie. Droga ma połączyć ul. Podkarpacką z Sikorskiego.

- Zabrakło wymaganych dokumentów - tłumaczy rząd
W poniedziałek po południu swoje stanowisko w tej sprawie przekazało Ministerstwo Rozwoju. Z komunikatu wynika, że to brak dokumentów spowodował, że projekt budowy obwodnicy południowej Rzeszowa nie został zakwalifikowany do dofinansowania z unijnego Programu Polska Wschodnia. Projekt został zgłoszony przez Rzeszów do konkursu organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

– Nie jest prawdą, że rząd celowo odrzucił projekt dotyczący budowy południowej obwodnicy Rzeszowa – oświadczyło ministerstwo. MR zapewnia, że to miasto Rzeszów nie dopełniło wymogów konkursu, nie złożyło wszystkich wymaganych dokumentów. Konkurs zakończył się 27 kwietnia. Rzeszów, zdaniem urzędników ministerstwa, nie złożył ZRID-u, a przynajmniej zawiadomienia o wszczęciu postępowania w sprawie wydania takiej decyzji. A ponieważ PARP nie otrzymała tych dokumentów od miasta Rzeszów, projekt pozostał bez rozpatrzenia.

Zabrakło dobrej woli?
W poniedziałek po południu wojewoda podkarpacki Ewa Leniart oświadczyła z kolei, że wniosek prezydenta Rzeszowa dotyczący wydania decyzji o zezwoleniu na realizację obwodnicy południowej nie został rozpatrzony, ponieważ ratusz nie usunął braków formalnych w ustawowym terminie. Najistotniejszy z nich dotyczył braku pozwolenia wodno-prawnego.

– W komplecie dokumentów, które złożyliśmy u wojewody było oświadczenie projektanta, że dostarczy w ciągu trzech dni od daty złożenia wniosku o ZRID pozwolenie wodno-prawne. Pomimo tego nie rozpoczęto procedury wydania pozwolenia. Naszym zdaniem zabrakło dobrej woli – komentuje Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Jak dowiadujemy się z oświadczenia wojewody, 12 maja prezydent ponownie złożył wniosek o pozwolenie na budowę tej trasy, trwa właśnie weryfikacja dokumentów. Wojewoda poinformowała także, że wpłynęły do niej liczne zapytania, uwagi i protesty mieszkańców Rzeszowa dotyczące tej inwestycji. Na początku kwietnia zwróciła się do prezydenta z prośbą o udzielenie informacji na temat inwestycji, a prezydent nie udzielił odpowiedzi na to pismo.

„(...) Wojewoda nie jest uprawniony do korygowania rozwiązań projektowych planowanych inwestycji, gdyż to inwestor samodzielnie dokonuje wyboru najbardziej korzystnych rozwiązań. Natomiast ocenia zgodność zamierzenia inwestycyjnego z obowiązującymi przepisami prawa” – czytamy w oświadczeniu.

GWRZ
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1443
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: JanzRzeszowa » 30 maja 2017, 7:25

Frodo907 pisze:Czy ktokolwiek z Was którzy są tak zawiedzeni decyzją z Warszawy zobaczył jak wygląda wniosek miasta o dofinansowanie?
Że dokumenty te nie były kompletne, z błędami itp.
Że miasto Rzeszów, a wcześniej Tyczyn mimo planów budowy tej drogi wydawało zgody na budowy domów w pasie drogowym przyszłej obwodnicy?
Ze w małym stopniu budowa tego mostu wpłynęłaby na ruch na moście Karpackim? Z ok. 4400 na ok. 3800 pojazdów na godzinę (w szczycie kom.).
Czy koszt budowy jest racjonalny jeśli prognozy przewidują obciążenie 900 pojazdów na godzinę (w szczycie komunikacyjnym)
Dlaczego w urzędzie na zadał sobie trudu zastanowienia czy taki przebieg tej drogi jest racjonalny ekonomicznie, społecznie, ekologicznie?
Że Miasto chcąc zbudować obwodnicę będzie musiało przebudować dopiero co wyremontowany odcinek ul. JP II?
Czy Miasto w ogóle planuje coś czy po prostu na "hurra, może się uda?"

W większości się zgadzam z Twoimi tezami, oprócz natężenia ruchu. Uważam,że jest mocno niedoszacowany. Wkurza mnie także upartość Ferenca dot tego przebiegu trasy.
Jednak prawda jest też taka, ze takie duże inwestycje, gdzie trzeba dograć sporo zmiennych podlegają improwizacji ze względu na ogrom zadania i zgrania tego z urzędami i środkami, które można pozyskać. Tu trzeba dobrej woli z każdej ze stron. Nie było tej woli i to widać ze strony Leniartowej. Zrobiło się pod górę bo PiS tak chciał.
W Strachocinie padły sławetne słowa Prezesa, że Rzeszów nie może pochłaniać większości środków na rozwój. "(...)Mazurek tłumaczyła, że spotkanie miało charakter regionalny i było związane z Planem Odpowiedzialnego Rozwoju, w którym ujęto rozwój komunikacyjny Podkarpacia"(cyt za Polityka)W tym sensie Leniartowa wypełnia polecenia (obietnicę) Kaczyńskiego. To polityczna sprawa była. Do tego doszły jakieś bzdurne analizy ekologiczne dot wpływu środowiskowego no opóźnienie i brak niektórych dokumentów.
A więc, pozostaje nam modlić się za powstanie obwodnicy wokół Rzeszowa. Bo te środowiska stosują taką metodę "budowy i rozwoju".
A co zrobią środowiska lewicowe (które przyczyniły się także do utrącenia tej inwestycji) z kacem spowodowanym wpisaniem się w polecenie Kaczyńskiego? Z tym już muszą żyć.
JanzRzeszowa
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 980
Na forum od: 24 lis 2015, 13:29

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: Nikoś » 30 maja 2017, 8:44

Dobrze tylko że ta droga to jedynie fragment większej inwestycji, więc pisanie że droga do nikąd i z małym natężeniem to można sobie w bajki wsadzić. Każdy kto jedzie autem czy nawet autobusem widzi jak dawna obwodnica a zwłaszcza odcinek od Podkarpackiej aż do Rejtana jest wiecznie zakorkowany o każdej porze dnia. Więc powstanie tej trasy to było by odciążenie tej drogi a dwa wyprowadzenie ruchu ciężarówek z miasta bo jednak sama A4 i S19 to tylko część ringu jaki miasto powinno "posiadać"
Co do mieszkańców to chyba widzieli plany gdzie się chcą budować, ale że ziemia może była tania to dawaj budowali się. Fakt zawiniły też procedury administracyjne bo kto wydaje zezwolenie w pasie planowanej inwestycji ?
Jak nie w tym roku to za jakiś czas "znajdą" się fundusze aby pokazać że jak to sie dba o rozwój miasta (za rok wybory samorządowe a za dwa do sejmu jak się nic nie zmieni). A tłumaczenie że brakło jakiegoś papieru z taką czy inną adnotacją to tylko lepszy pretekst niż przyznanie się że budowa nie ruszy bo "eko" powiedzieli nie przy akompaniamencie paru mieszkańców.
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2328
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: Frodo907 » 30 maja 2017, 9:00

Mała korekta do liczb które podawałem z głowy. Wole opierać tezy na opracowaniach naukowych a nie według własnego widzimisię.
Dane pochodzą z:
Strategia Rozwoju Rzeszowa na lata 2015-
2020; Uwarunkowania i Kierunki Związane z
Systemem Transportowym

Raport z realizacji umowy:
ZTM/233.55.58/2015
Kierownik pracy:
Prof. nzw. dr hab. Włodzimierz Choromański
Główny Wykonawca:
Prof. nzw. dr hab. Andrzej Szarata
Warszawa , Październik 2015Pozostali Autorzy:
Politechnika Krakowska:
Dr inż. Aleksandra Faron
Dr inż. Mariusz Dudek
Mgr inż. Arkadiusz Drabicki
Politechnika Warszawska:
Prof. nzw. dr hab. Iwona Grabarek
Prof. dr hab. Marianna Jacyna


Praca powstała na zamówienie urzędy miasta na potrzeby programu transportowego.
Na spotkaniu dyr. Świdra (dyr. MZD) i pana Chłodnickiego z przedstawicielami os. Budziwój, Biała te dane zostały im zaprezentowane. Byli bardzo zdziwienie ze coś takiego istnieje. Widzieli to po raz pierwszy. Skoro dyr. MZD nie wie o dokumentach które prognozują jakie będzie natężenie ruchu w przyszłości to na jakich przesłankach opiera się projektowanie dróg w Rzeszowie? (szklane kule?)

Ruch obecnie na moście Karpackim (dane na rok 2015) https://drive.google.com/file/d/0B4CdCLKj6f7tSEpwRXF1VzdwVlU/view?usp=sharing
3800 na zachód i 3160 na wschód (pojazdów na godzinę)
Ruch przewidywany w 2025 z wybudowana obwodnica południową z mostem nad zalewem: https://drive.google.com/file/d/0B4CdCLKj6f7tcXdEdzBrb1RnMzQ/view?usp=sharing, 3410 na zachód, i 2840 na wschód.
A na moście nad zalewem 910 w kierunku Podkarpackiej, 890 w kierunku Sikorskiego.
Dodam ze na moście Karpackim w 2014 w godzinach szczytu doliczyliśmy się ponad 400 rowerzystów na godzinę w szczycie porannym

Jednocześnie na łączniku do S-19 jest ok. 1300 pojazdów, a S-19 od Kielanówki do Świlczy 1480 w kierunku Świlczy i 2300 w kierunku Kielanówki.

Jednocześnie, nie warto się zastanowić by zrobić inwestycje razem z Boguchwałą? Tak by zjazd z DK19 był pomiędzy Zarzeczem a Boguchwałą? prowadziłby prze pola nad Wisłokiem gdzie jeszcze nie ma rozwiniętej zabudowy, np. w śladzie istniejącej ulicy Kwiatkowskiego? https://www.google.pl/maps/@49.9820191,21.968841,14z/data=!4m2!6m1!1s1ISgoaFuSDdVxL8OsnvHa29lv-10
Inwestycja wspólna dla dwóch samorządów ma większe szanse uzyskania dofinansowania i to w większej wysokości. Tylko czy Ferenc który jest skłócony z większością graniczących z Rzeszowem miejscowości jest zdolny do takiego czynu? Czy będzie dalej pchał mostu przez zalew który (nie co ukrywać) ma być jego pomnikiem.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2017, 20:40 przez Frodo907, łącznie zmieniany 1 raz
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: Nikoś » 30 maja 2017, 9:26

Frodo907 pisze:...

Ruch obecnie na moście Karpackim (dane na rok 2015) https://drive.google.com/file/d/0B4CdCLKj6f7tSEpwRXF1VzdwVlU/view?usp=sharing
3800 na zachód i 3160 na wschód (pojazdów na godzinę)
Ruch przewidywany w 2025 z wybudowana obwodnica południową z mostem nad zalewem: https://drive.google.com/file/d/0B4CdCLKj6f7tcXdEdzBrb1RnMzQ/view?usp=sharing, 3410 na zachód, i 2840 na wschód.
A na moście nad zalewem 910 w kierunku Podkarpackiej, 890 w kierunku Sikorskiego.
Dodam ze na moście Karpackim w 2014 w godzinach szczytu doliczyliśmy się ponad 400 rowerzystów na godzinę w szczycie porannym

Jednocześnie na łączniku do S-19 jest ok. 1300 pojazdów, a S-19 od Kielanówki do Świlczy 1480 w kierunku Świlczy i 2300 w kierunku Kielanówki.


To ile obecnie jest pojazdów można policzyć ale prognozować natężenie ruchu na nowej drodze to już wyzwanie, tym bardziej że to nie będzie droga osiedlowa a tranzytowa. Oddadzą S19 do ruchu to się okaze jaki jest faktycznie ruch i wtedy można pisać o sensie kolejnego etapu budowy drogi który przez wiele lat był tylko w planach a teraz gdy pojawiła się okazja na finansowanie to nagle się obudzili "obrońcy"

Frodo907 pisze:Jednocześnie, nie warto się zastanowić by zrobić inwestycje razem z Boguchwałą? Tak by zjazd z DK19 był pomiędzy Zarzeczem a Boguchwałą? prowadziłby prze pola nad Wisłokiem gdzie jeszcze nie ma rozwiniętej zabudowy, np. w śladzie istniejącej ulicy Kwiatkowskiego? https://www.google.pl/maps/@49.9820191,21.968841,14z/data=!4m2!6m1!1s1ISgoaFuSDdVxL8OsnvHa29lv-10
Inwestycja wspólna dla dwóch samorządów ma większe szanse uzyskania dofinansowania i to w większej wysokości. Tylko czy Ferenc który jest skłócony z większością graniczących z Rzeszowem miejscowości jest zdolny do takiego czynu? Czy będzie dalej pchał mostu przez zalew który (nie co ukrywać) ma być jego pomnikiem.

Miasto planuje budować już jeden most dla ruchu lokalnego tylko że Boguchwała nie ma takiego budżetu jak Rzeszów i wszystko odsuwa się w czasie (pomijam kwestie dobrosąsiedzkie), po za tym trasa południowa ma ułatwić dojazd do S19 a droga przez Zarzecze tylko przeniesie ruch w inne miejsce i tyle.
I nie wiem co się tak niektórzy uparli że ten most to pomnik a co mają płyty betonowe położyć ? czy jak eko chcieli tunel kopac :lol:
Takie mamy ukształtowanie terenu i trzeba się z tym pogodzić, bo do samej granicy miasta z Boguchwała nie ma już dogodnego miejsca na taką droge a tu wszystko jest przygotowywane do rozprowadzenia ruchu
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2328
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: Frodo907 » 30 maja 2017, 9:48

Dlatego wolałbym się za wszelką cenę z Boguchwała dogadać. nawet dofinansowując jej część.
Pytanie jakie byłyby koszty tam i tu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: Piotras » 30 maja 2017, 11:32

Frodo907 pisze:Dlatego wolałbym się za wszelką cenę z Boguchwała dogadać. nawet dofinansowując jej część.
Pytanie jakie byłyby koszty tam i tu.

Z tego co wiem to przepisy zabraniają wydawania pieniędzy dla terenów poza granicami gminą. Łącznik do S19 Rzeszów z swojej kasy robi tylko do granicy miasta. Tak samo będzie z drogą między Rzeszowem a Boguchwałą, która musi mieć własną kasę na zrobienie drogi na ich terenie.
Piotras
Świeżak
 
Posty: 3
Na forum od: 02 gru 2016, 21:45

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: JanzRzeszowa » 30 maja 2017, 12:33

Frodo to są wielkości dobowe ruchu pojazdów na 2025r?
JanzRzeszowa
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 980
Na forum od: 24 lis 2015, 13:29

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: Nikoś » 30 maja 2017, 13:19

Frodo907 pisze:Dlatego wolałbym się za wszelką cenę z Boguchwała dogadać. nawet dofinansowując jej część.
.

Tylko czemu to miasto ma innym finansować drogę która nie ułatwi komunikacji w mieście a po za nim ? Po za tym wystarczy popatrzeć jak się mają sprawy z mostem 3 gmin (kto najbardziej "naciska").
W przypadku trasy południowej można było dostać sporo kasy z "centrali" tak jak przy moście Mazowieckiego za który ostatecznie miasto zapłaciło "grosze". A tak nie ma nic ale będzie za to eko stanie w korku 8-)
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2328
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: Frodo907 » 30 maja 2017, 14:03

JanzRzeszowa pisze:Frodo to są wielkości dobowe ruchu pojazdów na 2025r?

Z tego co wyczytałem to natężenie na godzinę w szczycie komunikacyjnym.

Nikoś pisze:
Frodo907 pisze:Dlatego wolałbym się za wszelką cenę z Boguchwała dogadać. nawet dofinansowując jej część.
.

Tylko czemu to miasto ma innym finansować drogę która nie ułatwi komunikacji w mieście a po za nim ? Po za tym wystarczy popatrzeć jak się mają sprawy z mostem 3 gmin (kto najbardziej "naciska").
W przypadku trasy południowej można było dostać sporo kasy z "centrali" tak jak przy moście Mazowieckiego za który ostatecznie miasto zapłaciło "grosze". A tak nie ma nic ale będzie za to eko stanie w korku 8-)


Wole patrzeć perspektywicznie a nie tylko na własny ogródek.
A jeśli się okaże że ta obwodnica Boguchwały zabrałaby tranzyt z mostu Karpackiego?
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości