[ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Informacje z budowy/remontu.

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: Duszek » 17 sty 2018, 18:17

To chyba największa porażka obok obwodnicy południowej - brak połączenia Rejtana z Ciepłowniczą, Lubelską, Warszawską z pominięciem centrum... byłoby 4-5 km krócej niż przez os.Pobitno i ul.Rzecha i o wiele, wiele szybciej !!!
Awatar użytkownika
Duszek
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 548
Na forum od: 18 lip 2014, 11:45
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: hoophoop18 » 17 sty 2018, 18:47

ta droga jest ważniejsza niż obwodnica południowa...
hoophoop18
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 115
Na forum od: 22 mar 2017, 22:53

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: dStan » 18 sty 2018, 9:43

Nie chodzi nawet o to, że byłoby szybciej. Ta droga skutecznie odciąży centrum, gdyż duży ruch jest generowany od północy miasta (Warszawska/Lubelska) i w zasadzie jedyną drogą, aby przejechać przez tory do centralnej i południowej części miasta jest droga przez wiadukt Tarnobrzeski i rondo Dmowskiego. Jedynym wyjątkiem może być jazda w kierunku od Lubelskiej do Krasnego, bo można ominąć centrum jadąc mostem Mazowieckiego o później obwodnicą, ale w każdym innym wypadku w zasadzie zmuszeni jesteśmy przejechać przez rondo Dmowskiego. Ta droga pozwoliłaby dużo skuteczniej rozłożyć ruch (i przy tym odciążyć rondo Dmowskiego) bo wyjeżdżałoby się od razu po drugiej stronie Wisłoka (względem ronda).
Lepsza komunikacja północnych osiedli z centralną oraz południową częścią miasta i do tego odciążenie odcinka od pomnika do mostu Lwowskiego - same plusy.
dStan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 501
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: jasiop » 18 sty 2018, 18:21

Czy zasadna i racjonalna była decyzja o zaniechaniu budowy mostka na Młynówce na obydwu jezdniach już w pierwszym etapie budowy ?
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1440
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: maks » 04 mar 2018, 11:22

Na około 100 mln zł szacuje się koszt budowy dogi, która połączy aleję Rejtana z ulicą Ciepłowniczą. Plan zakłada m.in. budowę wiaduktu nad linią kolejową w kierunku Przemyśla, a także poszerzenie do dwóch jezdni mostu Załęskiego.


http://www.nowiny24.pl/motofakty/aktual ... ,12969683/
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3542
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: Pieczarkowy » 04 mar 2018, 14:19

Nie rozumiem? Przecież dopiero co przesunęli inwestycję na co najmniej 2020, a tu nagle ponowne zainteresowanie? Wybory tuż tuż.
Pieczarkowy
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 953
Na forum od: 27 lut 2015, 18:25

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: jasiop » 04 mar 2018, 14:22

Dość smutne ...
Kondycja polskich miast jest słaba, bez funduszy UE mają marne szanse na jakieś większe czy spektakularne inwestycje.
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1440
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: maks » 21 mar 2018, 17:03

Miasto chce zdobyć na to zadanie środki zewnętrzne


http://supernowosci24.pl/kiedy-powstanie-wislokostrada/
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3542
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: riko » 31 mar 2018, 18:04

http://www.nowiny24.pl/strefa-biznesu/w ... ,13054398/




Około 100 mln zł będzie kosztować budowa Wisłokostrady w Rzeszowie. Droga połączy aleję Rejtana z ulicą Ciepłowniczą. Powstanie tu m.in. wiadukt nad linią kolejową w kierunku Przemyśla. Most Załęski zyska drugą jezdnię. Wisłokostrada, czyli łącznik alei Rejtana z ulicą Ciepłowniczą to jeden z kilku najważniejszych projektów drogowych szykowanych do realizacji w Rzeszowie. Zadaniem tej drogi będzie wyprowadzenie z alei Piłsudskiego pojazdów jadących z okolic alei Rejtana w kierunku Warszawy i Lublina. Pierwszy odcinek drogi to około 700-metrowy fragment łączący skrzyżowanie alei Rejtana i ul. Lwowskiej z nowym targowiskiem. W drugim etapie ulica ma tutaj zyskać drugą jezdnię.

Dwie jezdnie i cztery pasy ruchu mają doprowadzić kierowców aż do ul. Ciepłowniczej, w rejon Wisłoka. Dodatkowa jezdnia jest planowana także dalej, między mostem Załęskim a ulica Lubelską, wzdłuż ul. Gen. Maczka. W ten sposób miasto chce zbudować szeroką trasę, między aleją Sikorskiego, a ulicami Lubelską, Warszawską i Krakowską.

Problem w tym, że most Załęski między ulicami Ciepłowniczą i gen. Maczka ma tylko jedną jezdnię i bez przebudowy powstanie tu wąskie gardło. Drogowcy chcą tego uniknąć, dlatego do planów budowy łącznika dorzucono także rozbudowę mostu. Ma on mieć dwie jezdnie, łącznie cztery pasy ruchu. Nowa trasa od strony targowiska z ulicą Ciepłowniczą połączy się rondem. - Projekt wykonawczy będziemy mieć w maju. Następnie złożymy wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej i będziemy szukać możliwości dofinansowania inwestycji – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: Grzegorz44 » 11 kwie 2018, 2:22

http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... tanie.html

Jak odciążyć al. Piłsudskiego w Rzeszowie? Miasto ma koncepcję, powstanie nowy most

Nowy most w Rzeszowie połączyć ma ul. Dworaka z ul. Styki. Szacunkowy koszt budowy przeprawy wraz z drogami dojazdowymi to ok. 30 mln zł. Miasto ma gotową koncepcję przyszłej inwestycji.

Pomysł budowy nowego mostu na Wisłoku przedstawiciele rzeszowskiego ratusza przedstawili kilka miesięcy temu. Okazuje się, że ten pomysł jest przekuwany w konkretne dokumenty i decyzje.

Jest już wstępna koncepcja

Przygotowana już została wstępna koncepcja, w której wskazana jest lokalizacja przyszłego mostu oraz dróg dojazdowych. - Ta inwestycja jest ważna. Dzięki tej nowej przeprawie i rozbudowie sieci dróg powstanie trasa odciążająca al. Piłsudskiego, także ul. Marszałkowską. Będzie też alternatywnym dojazdem do dworca kolejowego - mówi Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa odpowiedzialny za inwestycje.

W myśl tej koncepcji nowy most miałby powstać w miejscu, gdzie kończy się obecnie ul. Dworaka. - Ta droga prowadzi do nowego targowiska. W przyszłości zostanie rozbudowana i dochodzić będzie dalej do ul. Ciepłowniczej, gen. Maczka i Lubelskiej - tłumaczą przedstawiciele rzeszowskiego ratusza.

Koszt - 30 mln zł

Most ma mieć długość ok. 120 metrów. - Całość planowanej trasy wraz z mostem ma mieć długość ok. pół kilometra. Po stronie centrum miasta trzeba będzie wybudować nowy odcinek drogi, dzięki któremu jadący tym mostem będą wjeżdżali w ul. Styki i jechali dalej w kierunku dworca kolejowego - tłumaczy Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. Wstępne szacunki mówią, że ta inwestycja kosztowałaby ok. 30 mln zł.

Kiedy miasto planuje ją realizować? - Jest to zależne od innych inwestycji, które muszą zostać wykonane, by budowa tego mostu miała sens. Mam tu na myśli np. przebudowę wiaduktu nad ul. Batorego, którą przygotowuje kolej. Bez niej nasza inwestycja nie będzie miała sensu, ponieważ nie puścimy dodatkowego ruchu na wąską drogę, na której jest ruch wahadłowy - mówi Marek Ustrobiński.

Przebudowa wiaduktu będzie częścią większej inwestycji, którą przygotowuje kolej. Obejmie ona m.in. także przebudowę peronów rzeszowskiego dworca, torów. Dokumentacja tego przedsięwzięcia jest gotowa, wybrana została firma, która je przeprowadzi. Początek prac zaplanowany został na rok 2019.

Nie wcześniej jak w 2020 roku

Sama przebudowa wiaduktu, pod którym biegnie ul. Batorego to nie wszystko. Konieczna jest także zmiana układu komunikacyjnego w rejonie dworca. Na skrzyżowaniu Głowackiego i Fredry powstanie rondo. Wybudowana ma być też droga ze ścieżkami rowerowymi i chodnikami, krzyżująca się z ul. Śniadeckich i Orzeszkowej, która przecinać będzie ul. Styki i poprowadzić prosto w kierunku przejazdu pod wiaduktem na Batorego. Dokumentacja przebudowy dróg w rejonie dworca jest już przygotowywana. Pierwsze prace drogowe mają się rozpocząć w przyszłym roku. Kiedy doczekamy się nowego mostu?

- Sądzimy, że ta inwestycja może się rozpocząć nie wcześniej niż w 2020 roku, gdy gotowy będzie nowy wiadukt kolejowy, a przebudowa dróg w rejonie dworca będzie na finiszu - mówi Maciej Chłodnicki.
Grzegorz44
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 295
Na forum od: 16 maja 2017, 18:33

PoprzedniaNastępna

Wróć do Budowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości