[ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Informacje z budowy/remontu.

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: Arrival » 06 mar 2019, 10:23

kornik pisze:Szaleństwem jest niszczenie takich terenów tylko po to, żeby auta se mogły jeździć (bo przecież Wisłokostrada będzie służyła tylko tranzytowi, to nie będzie miejska ulica, nie powstanie przy niej żadna zabudowa, nie otworzy żadnych terenów inwestycyjnych)


Ale wiesz, że zapewne tam gdzie stoi Twój dom/blok to też kiedyś rosły sobie drzewka i biegały zwierzątka i ktoś je zabetonował?

Nie tylko po to, żeby auta se mogły jeździć tylko AŻ po to. Nie tylko tranzytowi tylko AŻ tranzytowi. To są ważniejsze sprawy niż kilka drzewek odwiedzanych przez 3 osoby rocznie. Takich terenów jak pokazany przez Ciebie jest miliard w odległości 10km od miasta. Po co je trzymać w centrum?
Awatar użytkownika
Arrival
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 720
Na forum od: 16 lis 2014, 13:59
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: dStan » 06 mar 2019, 11:07

kornik, o czym ty mówisz? Niszczenie jakich terenów, dzikich chaszczy i nieużytków? To są tereny znajdującę się w środku miasta, powinny służyć mieszkańcom. Obecnie nie służą a zdjęcie które podlinkowałeś tylko to potwierdza (niedostępne na codzień, zdjęcie jak z jakiejś wyprawy, twoim zdaniem tak powinien wyglądać spacer po mieście?).
Zaznaczny też, że ta droga nie będzie służyła tranzytowi. Przede wszystkim, tranzytem określamy transport międzynarodowy, ale uprośćmy sytuację i załóżmy, że miałeś na myśli transport krajowy. Sądzisz że ktoś, kto będzie chciał przejechać z Tyczyna do Jasionki (przykładowo, chodzi o przejazd przez Rzeszów w osi północ-południe) wybierze ulicę Rejtana, na której za niedługo będzie 9 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną na odcinku ~2.3km? Dużo prościej i szybciej jest i będzie przejechać przez Rzeszów "obwodnicą" w stronę węzłów S19 Rzeszów Wschód/Rzeszów Zachód.
Droga ta będzie służyła przede wszystkim poprawie komunikacji pomiędzy osiedlami, pomiędzy południową/wschodnią częścią Rzeszowa a północną/zachodnią. Przysłuży się mieszkańcom w dużo większym stopniu niż gdyby ten teren zostawić taki jak jest teraz.
Teza o tym, że nic przy drodze nie powstania, żadna zabudowa, żadne inwestycje, jest bardzo śmiała, ale to już zweryfikuje czas. Ja nie widzę powodu dla którego miałoby tam nic nie powstać.
dStan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 501
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: PzD91 » 06 mar 2019, 12:22

Ale jaki tranzyt? Droga ma na celu odciążyć Piłsudskiego i połączyć osiedla północne z ul.Rejtana i osiedlami południowymi. Ta droga ma być prawie w centrum miasta, obecnie mamy tam czarną dziure drogową. 5 lat temu powstał 1 etap i już teraz trzeba powiedzieć "B" jeśli powiedziało się "A", brakuje jakieś 1000m do połączenia, oczywiście gen. Maczka należy poszerzyć także, a w kolejnym etapie połączyć z ul. Sieciecha i dalej aż do Lwowskiej i mamy ładny układ drogowy, który pozwoli na ominięcie centrum, a także uwolni mnóstwo terenów, które neleży w jakiś sensowny sposób zabudować.
Awatar użytkownika
PzD91
Maniak
Maniak
 
Posty: 1590
Na forum od: 16 lut 2015, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: kornik » 06 mar 2019, 13:49

Arrival pisze:(1)Ale wiesz, że zapewne tam gdzie stoi Twój dom/blok to też kiedyś rosły sobie drzewka i biegały zwierzątka i ktoś je zabetonował?

(2)Nie tylko po to, żeby auta se mogły jeździć tylko AŻ po to. Nie tylko tranzytowi tylko AŻ tranzytowi. (3) To są ważniejsze sprawy niż kilka drzewek odwiedzanych przez 3 osoby rocznie. Takich terenów jak pokazany przez Ciebie jest miliard w odległości 10km od miasta. Po co je trzymać w centrum?

(1) Zapewne tak było. Aż ktoś przyszedł i zaprojektował, a potem zrealizowano infrastrukturę i nową zabudowę. Jaka zabudowa powstanie przy Wisłokostradzie? Jakie funkcje tam się znajdą? Żadne. Tylko samochody.
(2) Tranzyt z centrum miasta trzeba wyprowadzać, a nie wpychać go tam za 100 mln.
(3) Kilka? Raczej kilkadziesiąt. Odwiedzany tak licznie, bo dostać się tam teraz nie sposób. Położenie blisko centrum to tylko zaleta, nie trzeba jeździć te 10 km od miasta.

dStan pisze:(1)kornik, o czym ty mówisz? Niszczenie jakich terenów, dzikich chaszczy i nieużytków? To są tereny znajdującę się w środku miasta, powinny służyć mieszkańcom. Obecnie nie służą a zdjęcie które podlinkowałeś tylko to potwierdza (niedostępne na codzień, zdjęcie jak z jakiejś wyprawy, twoim zdaniem tak powinien wyglądać spacer po mieście?). (…)
(2) Droga ta będzie służyła przede wszystkim poprawie komunikacji pomiędzy osiedlami, pomiędzy południową/wschodnią częścią Rzeszowa a północną/zachodnią. Przysłuży się mieszkańcom w dużo większym stopniu niż gdyby ten teren zostawić taki jak jest teraz.
(3)Teza o tym, że nic przy drodze nie powstania, żadna zabudowa, żadne inwestycje, jest bardzo śmiała, ale to już zweryfikuje czas. Ja nie widzę powodu dla którego miałoby tam nic nie powstać.

(1) Owszem, teren trzeba uporządkować, pobudować ścieżki itd. i będzie ciekawy teren zielony o bardziej dzikim charakterze. A tak będą samochody.
(2) Jakie tereny obsłuży Wiskłokostrada? Tam nie będzie żadnych skrzyżowań, żadnych zjazdów, żadnych miejsc postojowych. Nie będzie tam żadnego ruchu docelowego, tylko przejazd tranzytem. Za 100 mln (+ następne miliony za kilkadziesiąt lat, jak będziemy chcieli ją ukryć). Jak ktoś chce omijać centrum w ruchu międzydzielnicowym, to niech spada na obwodnicę albo nie wsiada do samochodu. Za 100 mln można tak rozbudować transport publiczny, że żadne Wisłokostrady nie będą potrzebne.
(3) A gdzie powstaną? Między torami a Ciepłowniczą - Wisłokostrada nie jest niezbędna, sprawę załatwi połączenie z Sieciecha. Do budowy nowych domów jednorodzinnych na Pobitnym Wisłokostrada też nie jest niezbędna.

PzD91 pisze:5 lat temu powstał 1 etap i już teraz trzeba powiedzieć "B" jeśli powiedziało się "A", brakuje jakieś 1000m do połączenia

Etap pierwszy (w połowie przekroju) to była zaledwie jakaś 1/5 kosztów całości. Jeszcze się można wycofać z tej głupoty.
kornik
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 87
Na forum od: 12 sty 2018, 12:09

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: Arrival » 06 mar 2019, 20:28

@kornik

(1) Zapewne tak było. Aż ktoś przyszedł i zaprojektował, a potem zrealizowano infrastrukturę i nową zabudowę. Jaka zabudowa powstanie przy Wisłokostradzie? Jakie funkcje tam się znajdą? Żadne. Tylko samochody.

Dlaczego tak uważasz? Zobacz ile tam się terenu uwolni po połączeniu z Sieciecha. Powstanie tam to na co będzie zapotrzebowanie. To już nie jest sprawa miasta tylko prywatnych inwestorów i osób, które sprzedadzą/wykorzystają działki.

(2) Tranzyt z centrum miasta trzeba wyprowadzać, a nie wpychać go tam za 100 mln.

Jaki tranzyt? To jest droga łącząca południe z północą. Jedna z ważniejszych w tym mieście. Dziś cały ruch np. z Rejtana na północ idzie albo Lwowską blokując Pobitno albo Piłsudskiego blokując rondo Dmowskiego. Przecież cała Baranówka czy Staromieście będzie tędy cisnąć na Rejtana czy Lwowską (i odwrotnie).

(3) Kilka? Raczej kilkadziesiąt. Odwiedzany tak licznie, bo dostać się tam teraz nie sposób. Położenie blisko centrum to tylko zaleta, nie trzeba jeździć te 10 km od miasta.

Rzeczywiście, kilkadziesiąt to spora różnica. Takie tereny w mieście trzeba cywilizować, a nie zostawiać na siłę.
Awatar użytkownika
Arrival
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 720
Na forum od: 16 lis 2014, 13:59
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: maks » 07 mar 2019, 17:05

Kluczowa inwestycja drogowa może kosztować łącznie 106-110 mln zł. Ratusz chciałby zdobyć ok. 85 mln zł z pieniędzy zewnętrznych, lecz nie jest to zadanie wcale łatwe.

Wisłokostrada w Rzeszowie to od lat marzenie ratusza, mieszkańców, a także przyjezdnych kierowców. Droga, która miałaby rozpoczynać się przy al. Rejtana, następnie prowadzić przez ul. Dworaka aż do ul. Ciepłowniczej, pozwoliłaby odkorkować centralne tereny miasta. Dokumentacja inwestycji będzie gotowa już wiosną. Wciąż jednak nie wiadomo w jaki sposób budowa Wisłokostrady zostanie sfinansowana.

W styczniu informowaliśmy, że stworzenie dokumentacji na budowę Wisłokostrady to kwestia 3-4 miesięcy. Nowa droga ma odblokować zakorkowane dziś główne ulice Rzeszowa oraz stać się dodatkowym kanałem komunikacyjnym prowadzącym w kierunku północnym. Część inwestycji została zrealizowana już blisko 4 lata temu. Wówczas powstało 700-metrowe przedłużenie al. Rejtana na skrzyżowaniu z ul. Lwowską. Nowa ulica nosi nazwę gen. Kazimierza Dworaka. Teraz ratusz zamierza dobudować dwujezdniowe połączenie do ul. Ciepłowniczej. Co ma powstać w ramach prac? Estakada nad linią kolejową Kraków – Medyka i most na rzece Młynówka. Ponadto na skrzyżowaniu przedłużenia ul. Dworaka i ul. Ciepłowniczej wykonawca wybuduje rondo. Następnie roboty obejmą rozbudowę ul. Ciepłowniczej (do dwóch jezdni od skrzyżowania z projektowaną drogą do skrzyżowania ulic Siemieńskiego i gen. Maczka).
Skąd wziąć pieniądze?

Planów jest sporo. Na papierze rzeczywiście przekonują one, że Wisłokostrada będzie lekiem na rzeszowskie korki. Wciąż jednak największą, a zarazem najważniejszą niewiadomą są środki na inwestycje. W tegorocznym budżecie miasta zapisano 147 tys. zł na ten cel. Niezbędne będzie także pozyskanie funduszy z Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu może osiągnąć poziom 106-110 mln zł, więc ratusz liczy, że zdobędzie prawie 85 mln zł z pieniędzy zewnętrznych. Nie jest to jednak takie oczywiste. – Póki co nie udało się pozyskać dodatkowych funduszy, lecz nie porzucamy tej koncepcji – wyjaśnia Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy miasta Rzeszowa.

Jeśli miasto nie otrzyma dofinansowania ze środków Unii Europejskiej czy też budżetu państwa, będzie musiało zastanowić się nad sfinansowaniem Wisłokostrady z własnej kieszeni. – Mamy zapisane na ten cel środki w wieloletniej prognozie finansowej i w razie potrzeby skorzystamy z nich – ocenia Chłodnicki. – Pamiętajmy, że to bardzo ważna inwestycja dla całego Rzeszowa – dodaje.

Super Nowości
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3542
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: swiety » 07 mar 2019, 17:48

Wszystko super, ale może jednocześnie zrobią przebudowę ul. Maczka od mostu do skrzyżowania z Lubelską. Inaczej po oddaniu Wisłokostrady cała Maczka będzie zakorkowana. Lepiej zrobić jej przebudowę przed wybudowaniem nowej trasy.
swiety
Moderator
Moderator
 
Posty: 2941
Na forum od: 22 cze 2014, 19:11
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: dStan » 08 mar 2019, 12:48

Wydaje mi się, że jest to zbyt duży wydatek na raz, dlatego podzielono inwestycję na takie etapy. Poza tym sądzę, że ul. Maczka powinna dać radę, pod warunkiem zmian na skrzyżowaniu Maczka/Lubelska (np. kolizyjne lewoskręty do likwidacji)
dStan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 501
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: a1chemik » 08 mar 2019, 15:11

Pamiętajcie, że ta inwestycja nie jest inwestycją która może liczyć na wsparcie z budżetów wojewódzkich i krajowych, więc jedyne co to pieniądze z budżetu miejskiego a to oznacza tyle, że niestety ale będzie ona dzielona na etapy, ale trzeba patrzeć pozytywnie, :) każdy kolejny wykonany etap przybliża nas do pełnej realizacji.
a1chemik
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 627
Na forum od: 29 cze 2018, 14:46
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: jasiop » 08 mar 2019, 20:00

Od początku ciekawi mnie fakt czemu nie zrobili Dworaka w pełnym przekroju wraz mostkiem na Młynówce ???
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1440
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

PoprzedniaNastępna

Wróć do Budowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Duszek i 6 gości