Strona 2 z 12

Re: Projekt transportowy

Post: 29 kwie 2015, 21:42
autor: pioter19
czy wiecie cos na temat nowych wiat przystankowych miasto mialo wymienic a tu nic nie slychac ?

Re: Projekt transportowy

Post: 29 kwie 2015, 21:51
autor: Kristoff
Przecież wymieniło, koło Urzędu Marszałkowskiego, Galerii Rz., Urzędu Wojewódzkiego i ZDZ na Piłsudskiego... Póki co środki się skończyły (nie dziwne, skoro koszt jednej wiaty z kosmosu)

Re: Projekt transportowy

Post: 29 kwie 2015, 21:54
autor: pioter19
no na ten rok mialo byc 2 razy wiecej z tego co pisali w gazecie

Re: Projekt transportowy

Post: 29 kwie 2015, 21:59
autor: Kristoff
W gazecie pisali jedno, co miasto zrobi to drugie, a ile jest tak naprawdę pieniędzy to trzecie... Myślę, że w najbliższej przyszłości nie mamy co liczyć na nowe wiaty... Ja bym bardziej już uderzył w całkowite uzupełnienie taboru (w tym w szczególności autobusy przegubowe na linie najbardziej oblegane).

Re: Projekt transportowy

Post: 29 kwie 2015, 22:12
autor: pioter19
to racja z 5 nowych przegubowych autobusow przydalo by sie, czesto widze na lini 19 starego jelcza przegubowego co by nadawal sie na szrot. ciekawe kiedy ruszy przetarg na nowe autobusy :)

Re: Projekt transportowy

Post: 04 maja 2015, 19:16
autor: Kristoff
A takie moje pytanie odnośnie ogólnie ruchu w mieście: czy w ramach projektu transportowego ktoś może pomyślał o, kolokwialnie mówiąc, ogarnięciu świateł na rondzie Dmowskiego? Chyba, że to tak specjalnie to nie było pytania...

Re: Projekt transportowy

Post: 04 maja 2015, 19:36
autor: django
po raz kolejny powtórzę ze to rondo moze uratowac tylko przełączenie sygnalizacji na 4 zmiany (tak jak jest na krzyżówce dąbrowskiego/powstańców/podkarpackiej/batalionów). Nie mam pojecia dlaczego to nie zostało zrobione dawno temu, to "rondo" jest tak małe że wjedzie autobus i 2 osobówki a reszta stoi. Moim zdanie szczególnie teraz jest to jeszcze bardziej potrzebne z powodu buspasów, gdyż przepustowość w szczególności dla wjezdzających od piłsudskiego i marszałkowskiej zmaleje do minimum, a tak to byłaby szansa ze na jednej zmianie chociaż kilkanascie samochodów przejedzie

Re: Projekt transportowy

Post: 05 maja 2015, 9:05
autor: dStan
A myślicie, że dałoby się zorganizować te światła w sposób podobny do tego, jak działa sygnalizacja na skrzyżowaniu Powstańców/Armii Krajowej/Sikorskiego/Rejtana? Dokładnie chodzi mi o to, że tam niektóre lewoskręty przejeżdża się w całości na zielonym świetle (od Sikorskiego na Powstańców Warszawy oraz Z Powstańców Warszawy na Rejtana można przejechać czasem bez zatrzymywania się). Ze względu na małą wyspę na rondzie Dmowskiego, przez co za skrętem w lewo mieszczą się 3-4 samochody na pasie, takie rozwiązanie wydaje się być rozsądne, patrząc np. na korkujące się lewy i środkowy pas w kierunku Cieplińskiego -> Krakowska.

Re: Projekt transportowy

Post: 05 maja 2015, 9:18
autor: swiety
Największy ruch "w lewo" jest z Cieplińskiego->Krakowska. Zrobili błąd dając 2 pasy do skrętu w lewo, korki są większe niż wcześniej. Obecnie każdy wie, że środkowy pas będzie zablokowany przez skręcających w lewo i każdy ustawia się już dużo wcześniej na prawym. Dodając do tego wyjeżdzających z Sokoła czy zawracających na zawrotce mamy totalny bajzel.

Wystarczyłoby, żeby skręcający w lewo z Cieplińskiego na Krakowską mieli kilka sekund zielonej fali w lewo (coś jak na skrzyżowaniu przy Leclerc). Tam jadąc Powst. Warszawy skręcamy w lewo bez zatrzymania.

Re: Projekt transportowy

Post: 05 maja 2015, 18:08
autor: PzD91
Inna sprawa, że skręcający w lewo z Cieplińskiego w Krakowska nie wiedzą albo nie chcą wiedzieć, że mogą zajmować wewnętrzny pas na rondzie, z tego co widzę w ogóle tego się nie wykorzystuje.