Projekt transportowy

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Projekt transportowy

Postautor: Ole » 14 lip 2015, 15:00

Pewnie wystartują po wakacjach, lepiej późno niż z takimi błędami.
A ciekawostka ze strony gdzie możemy podglądnąć przystanki - można zobaczyć wirtualną tablicę nawet gdy jej nie postawili fizycznie.
-------------------------------
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 748
Na forum od: 04 lip 2014, 8:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: Projekt transportowy

Postautor: jasiop » 17 mar 2017, 19:15

Wypowiedź T. Ferenca na komisji w Sejmie:
"... Prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc:
Szanowni państwo, za wszelką cenę w Rzeszowie wprowadzamy innowacje. Między innymi w dziedzinie transportu miejskiego otrzymaliśmy nagrodę z Komisji Europejskiej za najlepszy transport w Unii Europejskiej. "

Zna ktoś szczegóły ?
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 497
Na forum od: 18 lis 2014, 21:48

Re: Projekt transportowy

Postautor: Ole » 12 kwie 2017, 12:52

RZESZÓW. Na przystankach i skrzyżowaniach będzie więcej kamer.
Ok. 3,5 miliona złotych może kosztować rozwój systemu transportu publicznego w Rzeszowie. Zarząd Transportu Miejskiego chce rozbudować system obszarowego sterowania ruchem drogowym, który ma za zadanie usprawnić płynność poruszania się po mieście. Miasto właśnie szuka firmy, która podejmie się tego zadania.
Jeszcze w tym roku wykonawca zajmie się rozbudową SOSRD – Systemu Obszarowego Sterowania Ruchem Drogowym. To część wprowadzonego już Rzeszowskiego Inteligentnego Systemu Transportowego. SOSRD składa się z systemu sterowania sygnalizacją świetlną, który ma poprawiać utrzymywanie płynności ruchu i skrócenie do minimum czasu oczekiwania na skrzyżowaniach; systemu priorytetowania pojazdów komunikacji zbiorowej, przydzielającego w pierwszej kolejności prawo przejazdu autobusom oraz systemu informacji dla kierowców, którzy na elektronicznych ekranach widzą informacje o utrudnieniach, zmianach w organizacji ruchu czy zalecanych objazdach.
W ramach rozbudowy systemu powstaną nowe tablice zmiennej treści m.in. dwie na al. Rejtana, na al. Armii Krajowej, na ul. Powstańców Warszawy, na al. Witosa, dwie na al. Cieplińskiego, dwie na ul. Rzecha, dwie na al. Wyzwolenia, na al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego, na budowanych obecnie łączniku drogi ekspresowej (S19) z ul. Podkarpacką, na al. Sikorskiego oraz dwie na moście Zamkowym. Powstaną stacje pomiarowe natężenia ruchu drogowego i pomiaru parametrów zanieczyszczenia środowiska. Rozbudowany zostanie też system priorytetowania autobusów na skrzyżowaniach i system wideodetekcji na skrzyżowaniach ze światłami. Powstanie też aplikacja na urządzenia mobilne z informacjami o wypadku i kolizji drogowej.
- Będzie więcej kamer, więcej ekranów. Okazuje się, że jest tego trochę za mało i chcemy wyposażyć ten system jeszcze bardziej. Będzie płynniej na ulicach, bezpieczniej i wygodniej – twierdzi Anna Kowalska.
Jak mówi dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie, większa liczba kamer wpłynie również na bezpieczeństwo w mieście, bo korzysta z nich nie tylko ZTM, ale również MPK czy Policja. To właśnie na podstawie obrazu z monitoringu udało się zatrzymać wandala, który zniszczył m.in. nową wiatę przystankową na ul. Lisa-Kuli. Cała inwestycja będzie gotowa do końca 2018 roku.
Blanka Szlachcińska


http://supernowosci24.pl/bedzie-wiecej- ... na-ulicach
-------------------------------
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 748
Na forum od: 04 lip 2014, 8:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: Projekt transportowy

Postautor: Pieczarkowy » 12 kwie 2017, 15:26

Jakoś tego nie widzę. ;)
Pieczarkowy
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 512
Na forum od: 27 lut 2015, 17:25

Re: Projekt transportowy

Postautor: Kristoff » 13 kwie 2017, 11:11

Bardziej innowacyjnego i usprawniającego ruch od przekazu: "ZIELONE, SZYBKO OPUSZCZAJ SKRZYŻOWANIE" to raczej nie ma.
Awatar użytkownika
Kristoff
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 233
Na forum od: 01 lip 2014, 21:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Projekt transportowy

Postautor: riko » 13 kwie 2017, 14:39

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,11984318/






Pierwsze sekundniki były montowane w Rzeszowie już w 2010 roku. Zawisły przy sygnalizatorach w rejonie alei Piłsudskiego i na trasie Zamkowej. Kierowcy wyrazili się o nich pozytywnie, dlatego Miejski Zarząd Dróg zamówił kolejnych kilkadziesiąt sztuk. Liczniki w magazynie Niepodziewanie w 2014 roku zaczęto je jednak demontować. Dziś zostały już w zasadzie tylko w rejonie zapory i mostu Zamkowego.

Dlaczego zostały zdjęte? Świetnie się sprawdzały, stojąc na czerwonym świetle można się było przygotować do zmiany na zielone i szybko ruszyć. Dzięki temu korki były mniejsze. A dzisiaj wielu kierowców jedynkę wrzuca dopiero po sekundzie-dwóch od zmiany światła. W ten sposób przez skrzyżowania przejeżdża znacznie mniej samochodów, niż wtedy, kiedy działały sekundniki - skarżył się niedawno w liście do Nowin pan Marek, kierowca z osiedla Nowe Miasto. Wiele krytycznych uwag dotyczy także przejazdu przez obwodnicę miasta. Kierowcy zwracają uwagę, że przed zmianami sygnalizatory były ustawione z uwzględnieniem tzw. „zielonej fali”. - Startując na zielonym świetle w rejonie hipermarketów na Nowym Mieście wystarczyło jechać z przepisową prędkością, aby bez zatrzymywania się dojechać nawet w rejon lodowiska. Oczywiście, jeśli dobrze trafiło się na zmianę świateł. Dzisiaj fali już nie ma. Dlaczego? Co to za innowacja, skoro jedzie się gorzej? - pyta pan Piotr. System działa inaczej W Miejskim Zarządzie Dróg tłumaczą, że powodem demontażu liczników czasu jest uruchomienie inteligentnego systemu sterowania ruchem. Drogowcy objęli nim 53 skrzyżowania, które zostały wyposażone w pętle indukcyjne zatopione pod asfaltem. Weryfikują one na bieżąco liczbę samochodów czekających na zmianę świateł i na tej podstawie system komputerowy dostosowuje długość zielonego światła dla każdego kierunku ruchu. - To tak zwana sygnalizacja zmiennoczasowa. Zielone świeci się dłużej dla tego kierunku, gdzie samochodów w danym momencie jest więcej. Ten czas zmienia się w zależności od pory dnia i natężenia ruchu - tłumaczy Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie. Tymczasem kiedy montowano liczniki czasu, światła działały według stałych programów, czyli zmieniały się oraz świeciły według jednego, stałego schematu. Wówczas sekundniki można było podpiąć. - Dziś zaprogramowanie ich na stały czas doprowadziłoby do chaosu, gdyż pokazywałyby nieprawdziwe dane - mówią w MZD. Na polecenie prezydenta drogowcy sondowali możliwość połączenia nowego systemu z sekundnikami, ale okazało się, że w żadnym inny mieście, gdzie działa inteligentny system, nie stosuje się liczników. - Kwestia zielonej fali także jest dyskusyjna. Moim zdaniem lepiej, gdy zielone światło świeci się dla tych kierunków, gdzie aut jest więcej. W poprzednim systemie bywało tak, że na bocznych ulicach samochody stały, podczas gdy na głównej paliło się zielone, a jechało nią niewiele aut. Teraz światła działają bardziej efektywnie - mówi dyrektor Świder.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4647
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: Projekt transportowy

Postautor: Ole » 13 kwie 2017, 19:17

A wystarczy by pokazywały ostatnie 10 sekund czy to zielonego czy czerwonego światła, przecież to prosta przeróbka i nie potrzeba doktoratu z automatyki przemysłowej by taką innowację wprowadzić.
Dodatkowo jeśli skrzyżowanie przy moście zamkowym też jest wpięte do systemu "inteligentnego" to czego tam sekundniki działają?
Wiem że urzędnicy czytają to forum bo widzą tu wypowiedzi mieszkańców którym zależy by miasto było "NAJ", niech wreszcie zaczną myśleć równie innowacyjnie.
-------------------------------
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 748
Na forum od: 04 lip 2014, 8:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: Projekt transportowy

Postautor: Arrival » 13 kwie 2017, 21:43

A wystarczy by pokazywały ostatnie 10 sekund czy to zielonego czy czerwonego światła, przecież to prosta przeróbka i nie potrzeba doktoratu z automatyki przemysłowej by taką innowację wprowadzić.


Nie wystarczy bo systemy zarządzania ruchem działają "na żywo". Nie ma czegoś takiego jak ostatnie 10 sekund. Algorytm decyduje, że "teraz zmiana świateł" i nie da się tej decyzji przewidzieć wcześniej bo jest uzależniona od sytuacji na drodze. Nie wiem jak w Rzeszowie, ale niekiedy podobne systemy mają też spięcie np. z karetkami i robią im zielone.
Ludziom subiektywnie jeździ się gorzej, ale obiektywnie jest lepiej. Celem systemów transportowych nie jest to, żeby ktoś sobie wjechał pod tesco na zielonym i jechał zieloną falą przez pół miasta, tylko to, żeby efektywnie rozładować ruch na różnych kierunkach. Podobnie sekundniki. Fajny bajer, ale gotowym do ruszenia trzeba być zawsze z wielu powodów. A taki sekundnik jak leci to nagle 90% kierowców wkłada nos w komórki i zapominają o bożym świecie.
Arrival
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 160
Na forum od: 16 lis 2014, 12:59
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Projekt transportowy

Postautor: Ole » 14 kwie 2017, 7:24

Nie zgodzę się że system działa "nagle" bo sama procedura zmiany świateł wymaga jeszcze dla innych pasów włączyć kolor żółty i dopiero potem czerwony i samo to tworzy nam bufor 4-7 sekund a w tym czasie sekundniki mogą zaczynać odliczać. Sama długość świecenia żółtego jest zależna od dopuszczalnej prędkości dla samochodów na tym skrzyżowaniu(noc/dzień, obwodnica do 70km/h).
Dla samego płynnego ruszenia ze skrzyżowań jak prowadzili badania jeszcze w latach 70 XX wieku wystarczy 2-3 sekundy.
Pamiętam jeszcze kilka lat temu w Krakowie natknąłem się na skrzyżowanie z dodatkową lampą z napisem "włącz I bieg" która zapalała się na 3 sekundy przed Zielonym światłem. Tym samym "Poszukiwacze Pierwszego Biegu" wiedzą wcześniej, kilkanaście samochodów więcej przejedzie na zielonym i ruch jest płynniejszy.
Zgadzam się że sekundniki rozleniwiły kierowców i sięgają po komórki ale jak widzisz na liczniku 82 sekundy do zielonego to sam zaczynasz ziewać.
5-9 sekund to nie jest czas żeby zjeść 2gie śniadanie a przeciwnie wzmoże naszą gotowość.
-------------------------------
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 748
Na forum od: 04 lip 2014, 8:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: Projekt transportowy

Postautor: Frodo907 » 14 kwie 2017, 8:18

Fazy zmiany świateł są dokładnie określone w rozporządzeniach technicznych. Żaden system nie może w trybie natychmiastowym dać zielonego. Musi upłynąć określony czas (uzależniony np. od prędkości na drodze i jej klasy).
Na kursach prawa jazdy dokładnie uczą że nie stoi się samochodem z wciśniętym sprzęgłem a na luzie. A jak pod górkę to na ręcznym.
Więc fizycznie nie jestem wstanie ruszyć w momencie zapalenia się zielonego. A te 4 - 5 sekund da czas na sprzęgło i wrzucenie jedynki (pomijam automaty).
Ja wykorzystuje obecnie fakt gaśnięcia warunkowych strzałek do skrętu w prawo. Na kilku skrzyżowaniach gasną na 3 sekundy przed zapaleniem zielonego na wprost. Ale to chyba nie o taki system chodzi.
Jednocześnie mam wrażenie że ten system nie do końca działa. Wielokrotnie widziałem jak zapalało się czerwone gdy autobus MPK był dosłownie 3 do 5 metrów przed skrzyżowaniem,
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 735
Na forum od: 08 lip 2015, 18:35
Lokalizacja: Rzeszów

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość