Elektryczne autobusy dla centrum Rzeszowa

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Elektryczne autobusy dla centrum Rzeszowa

Postautor: riko » 04 sty 2017, 15:25

http://supernowosci24.pl/beda-nowe-auto ... krzyzowan/








Będą nowe autobusy, parkingi i przebudowa skrzyżowań.


RZESZÓW. Miasto przymierza się do kolejnych programów transportowych.

Do 15 stycznia br. miasto ogłosi przetarg na zakup 10 elektrycznych autobusów. To dopiero początek kolejnych zmian transportowych, jakie ruszą w tym roku i będą realizowane do 2022. Chodzi o prawie 500 mln zł m.in. na przebudowę dróg, autobusy i budowę parkingów.
Przetarg na 10 elektrycznych autobusów obejmie nie tylko pojazdy, ale infrastrukturę do ładowania energii elektrycznej. Miasto chce też kupić autobusy przegubowe, których na rzeszowskich ulicach brakuje.
- Będą w technologii diesel Euro 6, najmniej emisyjne. Planujemy w trakcie tej perspektywy 2014 – 2020 nabyć w sumie flotę 100 autobusów, która będzie uzupełniała istniejące obsługujące miasto. Zwiększymy częstotliwość poruszania się po mieście, zwiększymy liczbę linii, więc potrzebujemy autobusów, również do wymiany tych, które mają ponad 15 lat, bo przypomnę, że do tej pory wymieniliśmy połowę floty autobusowej – mówi Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa.
Zmodernizowanych zostanie siedem skrzyżowań, m.in.: al. Powstańców Warszawy – ul. Sikorskiego, al. Wyzwolenia – ul. Okulickiego, al. Piłsudskiego – ul. Marszałkowska, al. Niepodległości z al. Armii Krajowej. Głównie będą rozbudowywane prawoskręty i śluzy autobusowe.
- Przy okazji chcemy też rozładować tzw. wąskie gardła, i które jeszcze w mieście występują, które cały czas się pojawiają. Cały czas potrzebujemy nowych ulic, nowych połączeń komunikacyjnych, nowych rozwiązań na skrzyżowaniach, żeby w tym całym tłumie autobusy poruszały się sprawnie i punktualnie – mówi Ustrobiński.
Czekają na pieniądze
- 28 grudnia ub.r. złożyliśmy wniosek aplikacyjny do programu Rozwój Polski Wschodniej, który przewiduje wiele różnych przedsięwzięć – mówi wiceprezydent i zaznacza, że dopiero, kiedy urząd otrzyma pozytywną informację zwrotną, będzie można mówić o szczegółach i dokładnych liczbach.
Odświeżone zostaną przystanki autobusowe. Pojawią się nowe słupy, wiaty autobusowe, tablice informacji pasażerskiej i biletomaty. Nowo budowane zatoki autobusowe będą miały wysokie krawężniki, tak jak dzisiaj przy ul. Jana Pawła II. W planie są również parkingi Park&Ride, rozbudowany zostanie ten na Podpromiu, a przy ul. Lwowskiej powstanie nowy na ok. 250 miejsc postojowych.


Blanka Szlachcińska
















Obrazek



Do 2020 roku Rzeszów będzie miał kolejnych 100 nowych autobusów, w tym elektryczne i przegubowe w technologii diesel Euro 6. Fot. B. Szlachcińska
riko
Moderator
 
Posty: 2985
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW

Re: Elektryczne autobusy dla centrum Rzeszowa

Postautor: riko » 11 sty 2017, 16:24

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... -wschodnia








Dotacje na ekologiczny transport z Programu Polska Wschodnia.

Dzięki 1,5 mld zł z Programu Polska Wschodnia Białystok, Kielce, Lublin, Olsztyn i Rzeszów mogą przeprowadzić 14 inwestycji rozwijających ekologiczną komunikację miejską, wartych łącznie 2,1 mld zł.

Ministerstwu Rozwoju bardzo zależy na tym by mieszkańcy: Rzeszowa, Kielc, Lublina, Olsztyna oraz Białegostoku mogli jak najszybciej skorzystać z efektów inwestycji w zrównoważony transport miejski. Mamy już umowę o dofinansowanie pierwszego projektu miasta Olsztyna. W przypadku pozostałych 13 inwestycji samorządy zmobilizowały się i zgodnie z terminem – do końca 2016 r. – zgłosiły swoje projekty. Jednak to wyłącznie od jakości złożonych do PARP dokumentów będzie zależał dalszy sukces planowanych inwestycji- zaznaczył wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak. - Inwestycje w ekologiczny transport miejski to jeden z priorytetów PO PW. Tym samym Program stwarza szanse polskim producentom taboru, do zaoferowania samorządom innowacyjnych produktów np. autobusów elektrycznych.

Dofinansowanie z PO PW miasta wojewódzkie przeznaczą na budowę nowych lub rozbudowę istniejących ekologicznych zintegrowanych sieci transportu miejskiego tak, aby uatrakcyjnić transport publiczny w odniesieniu do transportu indywidualnego. Projekty będą miały charakter kompleksowy – obejmą inwestycje w:

- infrastrukturę nadającą priorytet komunikacji zbiorowej i poprawiającą jej funkcjonowanie (m.in. buspasy, obiekty przeznaczone dla transportu autobusowego, tunele, wiadukty, przystanki, zajezdnie autobusowe, trolejbusowe i tramwajowe, trakcje tramwajowe/ trolejbusowe);
- zakup ekologicznego taboru;
- inteligentne systemy transportowe i informacyjne (m.in. zarządzanie kursowaniem taboru, dynamiczna informacja pasażerska, planowanie podróży, e-bilety, bezpieczeństwo w pojazdach i na przystankach, sterowanie ruchem, monitorowanie natężenia ruchu, warunków pogodowych i środowiskowych).

Dzięki realizowanym inwestycjom transport miejski funkcjonujący w stolicach województw Polski Wschodniej w większym stopniu będzie przystosowany do zróżnicowanych potrzeb jego użytkowników (projektowanie uniwersalne). Miasta wojewódzkie zostaną lepiej skomunikowane z otaczającymi je obszarami, przy wykorzystaniu integracji różnych form transportu: publicznego z komunikacją indywidualną – pieszą, rowerową i samochodową (powstaną tzw. łańcuchy ekomobilności).

Wykorzystanie ekologicznego taboru przyczyni się do ograniczenia spalin i hałasu generowanego przez komunikację miejską. Efekt ten zostanie spotęgowany przez ograniczenie ruchu samochodów indywidualnych na rzecz wzrostu wykorzystania komunikacji miejskiej.

Olsztyn przede wszystkim stawia na rozwój transportu tramwajowego. Głównym zadaniem planowanej rozbudowy linii tramwajowej jest zamknięcie układu olsztyńskiego torowiska poprzez dobudowę nowych odcinków torów w układzie południe – północ po wschodniej części miasta oraz objęcie torowiskiem jak największego zasięgu południowych osiedli mieszkaniowych. Rozbudowa układu torowego we wschodniej części miasta pozwoli również połączyć osiedla południowe z Centrum, Dworcem PKS i PKP oraz strefą przemysłową.

Wśród inwestycji w Kielcach na szczególną uwagę zasługuje plan stworzenia na bazie zrewitalizowanego Dworca PKS (popularny „Spodek”) – Centrum Komunikacyjnego, które pełnić będzie rolę integrującą sieci komunikacyjnej regionu z kielecką komunikacją miejską.

Lublin zmiany w transporcie miejskim ukierunkował na dalszy rozwój sieci trolejbusowej, tym razem z uwzględnieniem potrzeb komunikacji zbiorowej Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego. Miasto przewiduje również wdrożenie systemu biletu elektronicznego w komunikacji aglomeracyjnej.

Rzeszów sukcesywnie planuje rozbudowę Rzeszowskiego Inteligentnego Systemu Transportu Miejskiego (RIST) o kolejne moduły i funkcjonalności, jak również utworzenie Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego (RCK). RCK obejmie zagospodarowanie terenów miejskich pomiędzy obecnym dworcem kolejowym i PKS. Planowane jest tam wprowadzenie komunikacji miejskiej w celu ułatwienia przesiadek pomiędzy środkami komunikacji dalekobieżnej i miejskiej. Ponadto do miejskiej floty autobusowej zostaną włączone pojazdy elektryczne.

Inwestycje Białegostoku wpisują się w realizowaną od 2004 r. koncepcję utworzenia Korytarzy Autobusu Wysokiej Jakości (KAWJ), tj. systemu buspasów zapewniających szybkie połączenia autobusowe między dzielnicami peryferyjnym a centrum Białegostoku. Ta atrakcyjna oferta przewozowa ma zachęcić osoby korzystające z samochodu do częstszych podróży komunikacją miejską.








https://www.mr.gov.pl/media/31808/Proje ... iejski.pdf
riko
Moderator
 
Posty: 2985
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW

Poprzednia

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość