Strona 30 z 32

Re: Nowe autobusy dla centrum Rzeszowa [rozdanie 2018]

Post: 18 gru 2018, 0:44
autor: bogdanoo
Na stronie ZTM pojawiło się coś takiego:
W związku z opracowaniem projektu pn. „ANALIZA KOSZTÓW I KORZYŚCI ZWIĄZANYCH Z WYKORZYSTANIEM PRZY ŚWIADCZENIU USŁUG KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ AUTOBUSÓW ZEROEMISYJNYCH I NAPĘDZANYCH GAZEM ZIEMNYM DLA MIASTA RZESZOWA”

http://bip.erzeszow.pl/file/136011/FORM ... orczy%20(3).pdf

A tam na prawdę ciekawostki, wśród wniosków i uzasadnień.
Wśród najbardziej obciążonych linii autobusowych w Rzeszowie znajdują się także (i przede wszystkim) linie 0A i 0B, a zatem planowana obsługa tych linii przez obecnie zakupione 12m pojazdy elektryczne wydaje się być mocno zagrożona niepowodzeniem, jeśli jednocześnie nie jest planowane zwiększenie częstotliwości kursowania ww. linii
autobusowych. Rozwiązaniem jest skierowanie już zakupionych pojazdów do obsługi innych linii autobusowych (a więc konieczna zmiana ich tras) bądź zakup przegubowych autobusów elektrycznych, które z powodzeniem obsługują pasażerów w innych miastach Polski.

Stworzenie infrastruktury na osiedlu Bł. Karoliny poprzez budowę stacji ładowania autobusów elektrycznych na pętli przy ul. Bł. Karoliny lub Baligodzkiej oraz budowę przystanków na ulicy Wołyńskiej i nowo budowanej (bez nazwy) aż do połączenia jej z ulicą Odrzykońską (planowana).

Zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów na liniach komunikacji miejskiej kategorii I: 17 i 30 oraz kategorii II: 1,8,9,12,16,44. Wprowadzenie taktów podnosi zaufanie społeczne do komunikacji

Modyfikacja sieci komunikacji miejskiej.
1. Skrócenie lub zmiana trasy niektórych linii (6,13,34)
2. Ograniczenie ilości linii kosztem zwiększenia częstotliwości kursowania na istniejących liniach
3. Likwidacja przypadków pokrywania się godzin kursów na długich odcinkach wspólnych tras niektórych linii

Modyfikacja linii nocnych. Zwiększenie częstotliwości kursowania i objęcie siecią całego miasta

Re: Nowe autobusy dla centrum Rzeszowa [rozdanie 2018]

Post: 18 gru 2018, 0:52
autor: JanzRzeszowa
Sprawna komunikacja miejska to komunikacja promieniowa. Nie rozumiem, dlaczego ktoś nie może podejść 500 m do przystanku tylko trzeba mu wydłużać linię pod chałupę.

Re: Nowe autobusy dla centrum Rzeszowa [rozdanie 2018]

Post: 20 gru 2018, 13:23
autor: OloB
Z prostego powodu - aby ludzie chętniej korzystali z komunikacji miejskiej :idea:
Oczywiście wszystko powinno opierać się na solidnych analizach i strategicznym planowaniu, z uwzględnieniem rozbudowy miasta i jego potrzeb. Może więc autobus nie powinien dojeżdżać do każdej chałupy, ale już większa grupa chałup powinna mieć dogodną komunikację.
W przeciwnym razie wkrótce powstanie na tym forum (o ile już nie powstał) wątek, który będzie wzbudzał najgorętsze emocje - "Rzeszowskie korki".

Re: Nowe autobusy dla centrum Rzeszowa [rozdanie 2018]

Post: 20 gru 2018, 14:08
autor: Arrival
Ludzie mogą podejść. Tylko wtedy wychodzi dużo dłużej niż jechać samochodem.

W takich miastach jak Rzeszów nigdy nie będzie tak, że komunikacja będzie zawsze sprawniejsza od samochodu bo to by było po prostu za drogie.

Jedyna opcja to blokowanie aut w mieście lub staranie się o sprawną komunikację nie dla wszystkich a np. dla 30% mieszkańców. Lepiej, żeby 30% miało genialną komunikację niż żeby wszyscy mieli słabą.

Re: Nowe autobusy dla centrum Rzeszowa [rozdanie 2018]

Post: 20 gru 2018, 14:49
autor: Nikoś
Tylko jesli kupuje się przeguby aby było wygodniej ale jednocześnie 2 linie na których by się ten tabor przydał, puszcza po wąskich uliczkach to sorry jaka zachęta ?
Jeszcze lada moment to samo spotka najważniejszą linie czyli KOŁO i kicha ..

Re: Nowe autobusy dla centrum Rzeszowa [rozdanie 2018]

Post: 20 gru 2018, 15:25
autor: JanzRzeszowa
Miasto jest zapychane nie przez indywidualny transport samochodowy z literkami RZ, ale innymi. Także, zdziwienie, że ludzie nie przesiadają się do MPK graniczy z naiwnością. A wydłużanie tras autobusowych do granic absurdu i tak nic nie pomoże.

Re: Nowe autobusy dla centrum Rzeszowa [rozdanie 2018]

Post: 02 sty 2019, 15:49
autor: OloB
Dlatego strefa płatnego parkowania powinna być rozszerzana a opłata wyższa, przy jednoczesnym obniżaniu kosztu biletów. Dodatkowo więcej wydzielonych korytarzy dla transportu zbiorowego i mniej dla transportu indywidualnego. Poprawiona sprawność komunikacji miejskiej kosztem komunikacji indywidualnej, oraz korzyści finansowe zmienią nieco rozkład plusów i minusów w tym porównaniu.

Oczywiście istotne są szczegóły i dobre planowanie rozkładu zasobów, oraz strategia rozwoju ale to już temat dla tych co się rzeczywiście na tym znają.

Re: Nowe autobusy dla centrum Rzeszowa [rozdanie 2018]

Post: 02 sty 2019, 16:14
autor: Nikoś
OloB pisze:Dlatego strefa płatnego parkowania powinna być rozszerzana a opłata wyższa,
ciekawe gdzie byś chciał ją rozszerzyć ? co i tak wiele to nie da, bo ludzie są praktyczni i mimo wszystko wolą poszukać miejsca nawet na granicy takiej strefy
OloB pisze:a opłata wyższa, przy jednoczesnym obniżaniu kosztu biletów
a kto pokryje koszty niższych cen biletów na autobus ? bo z parkingu na pewno tyle nie uzbierasz
OloB pisze: Dodatkowo więcej wydzielonych korytarzy dla transportu zbiorowego i mniej dla transportu indywidualnego.
ta :lol: tylko niech wpierw miasto zbuduje trase południową i alternatywne drogi i wtedy można myśleć o takich SF rozwiązaniach

Re: Nowe autobusy dla centrum Rzeszowa [rozdanie 2018]

Post: 02 sty 2019, 20:39
autor: OloB
Tak jak pisałem w poprzednim poście - każde z rozwiązań wymagałoby szczegółowej analizy, a tu potrzebni są eksperci z solidną wiedzą o ruchu miejskim w Rzeszowie.

Nikoś pisze:a kto pokryje koszty niższych cen biletów na autobus ? bo z parkingu na pewno tyle nie uzbierasz

Uważam, że postrzeganie komunikacji miejskiej jako zbilansowanego przedsiębiorstwa to w dzisiejszych czasach błędne podejście. Tania (lub darmowa) i sprawna komunikacja miejska to mocny punkt w poprawie komfortu życia w mieście. Podobnie jak dotowanie termoizolacji starych budynków (również prywatnych), i dotowanie wymiany kopciuchów na czyste źródła energii CO. Nie ma uzasadnienia ekonomicznego, ale dzięki temu wszyscy mamy czystsze powietrze.
Wykładanie niemałych pieniędzy na utrzymanie ładnych trawników to również wydatek z tego samego zestawu kosztów w budżecie.

Nikoś pisze:ta tylko niech wpierw miasto zbuduje trase południową i alternatywne drogi i wtedy można myśleć o takich SF rozwiązaniach

Oczywiście południowy most (i cała trasa) jest pilnie potrzebny i mam nadzieję, że wkrótce powstanie. Powinna być też sprawniejsza niż dzisiaj komunikacja miejska, aby owymi korytarzami jeździło więcej autobusów. Żadne rozwiązanie traktowane oddzielnie nie rozwiąże problemu. Potrzebna jest kompleksowa analiza, dobry plan działań i sprawne jego wdrażanie.
Ale o tym też już pisałem i wystarczy odrobinę dobrej woli by tego nie przeoczyć ;)

Re: Nowe autobusy dla centrum Rzeszowa [rozdanie 2018]

Post: 02 sty 2019, 21:39
autor: jashsk
Zauważcie, że większość "przyjezdnych" przyjeżdża tu na kilka godzin do pracy. Chyba najprostszym rozwiązaniem byłyby parkingi "park&go" i odjazd z tych parkingów autobusów wyznaczony przez największe skupiska firm. Wiem, że to spore uproszczenie i w ogóle łatwo powiedzieć gorzej wykonać ale to przynajmniej rozwiązałoby częściowo problem korków w godz. szczytu.