Elektryczne autobusy dla centrum Rzeszowa

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Elektryczne autobusy dla centrum Rzeszowa

Postautor: Nikoś » 20 paź 2017, 10:55

Pieczarkowy pisze:Jak to kropla w morzu potrzeb? Tych nowoczesnych autobusów w ciągu ostatnich kilku lat pojawiło się dużo. Na najbardziej obleganych trasach pojawią się dodatkowo przegubowce, jak dla mnie mega plus. ...

Ta 30 przegubów a linii gdzie sa one potrzebne z 10 jak nic więc po 3 na linie nieźle, fakt tabor nowy jest ale przegubów to powinno być znacznie więcej a nie kupią aby nie było że nie ma.
Do tego rozkłady jazdy może być mega tabor ale jak linia kursuje co poł godziny czy słabiej to sorry :lol:
Nikoś
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 658
Na forum od: 05 wrz 2015, 11:09

Re: Elektryczne autobusy dla centrum Rzeszowa

Postautor: Grzegorz44 » 20 paź 2017, 11:40

Nikoś pisze:Ta 30 przegubów a linii gdzie sa one potrzebne z 10 jak nic więc po 3 na linie nieźle, fakt tabor nowy jest ale przegubów to powinno być znacznie więcej a nie kupią aby nie było że nie ma.
Do tego rozkłady jazdy może być mega tabor ale jak linia kursuje co poł godziny czy słabiej to sorry :lol:


Ale to nie będzie tak, że podzielą 30 przegubów równo na wszystkie obsługiwane przez nie linie, zresztą 7, a nie 10 (deklarowane 11, 13, 17, 18, 19, 34, 36). Najwięcej ma ich być na 19, na której teraz jeżdżą głównie najdłuższe Solarisy Urbino15, oraz 18. Na pozostałych gdzie jest potrzeba mniej taboru będą kierowane w zależności od potrzeb wzmacniając te linie przede wszystkim w godzinach szczytu.
Grzegorz44
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 82
Na forum od: 16 maja 2017, 17:33

Re: Elektryczne autobusy dla centrum Rzeszowa

Postautor: Nikoś » 20 paź 2017, 12:02

Na razie podali 7 linii a czemu nie ma w tym spisie 30 ? która jest marginalizowana. Na 19 i 18 pewnie połowa pójdzie więc to będzie kpina a nie zachęta ale będzie się czym chwalić
Nikoś
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 658
Na forum od: 05 wrz 2015, 11:09

Re: Elektryczne autobusy dla centrum Rzeszowa

Postautor: Grzegorz44 » 20 paź 2017, 12:34

Fakt, że przegubowców mogłoby być więcej, przynajmniej 50. Jednak po latach gdy uważano, że nie ma sensu kupować długich autobusów (przecież już w poprzednim projekcie można było kupić ze 20), dobrze, że w końcu zdecydowano się na taki krok. Rzeszów jest chyba jedynym miastem wojewódzkim bez autobusów przegubowych. Może w kolejnych transzach (razem ma być 130 nowych autobusów) uwzględnią następne przeguby. Przewidywany jest przecież zakup 20 kolejnych elektrycznych (lub hybrydowych) wozów. Mogłyby to być przegubowe elektryki i trafić m.in. na 0A i 0B, bo rzeczywiście krótkie wozy na tych liniach to porażka.
Grzegorz44
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 82
Na forum od: 16 maja 2017, 17:33

Re: Elektryczne autobusy dla centrum Rzeszowa

Postautor: riko » 20 paź 2017, 12:43

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,12596598/




Na inwestycje w transport wydaliśmy do tej pory 1,3 mld zł, z czego aż miliard to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Pieniądze ciągle do nas spływają, bo kolejne rządy są nam bardzo przychylne, czego kolejnym dowodem jest zakup tych autobusów – mówi Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa.

200 mln zł na inwestycje.

Wczoraj w rzeszowskim ratuszu podpisano umowę na zakup 50 autobusów komunikacji miejskiej. Jej wartość to prawie 95 mln zł.

Kontrakty zakładają dostawę dla miasta 40 autobusów z silnikami diesla i 10 elektrycznych wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Co istotne, pojazdy z silnikami spalinowymi będą spełniały najsurowsze w tej chwili normy emisji spalin Euro 6. Dzięki temu ograniczymy emisję szkodliwych substancji do powietrza – mówi dr Paweł Potyrański, dyrektor wydziału pozyskiwania funduszy Urzędu Miasta Rzeszowa. Zwraca uwagę, że zakup jest częścią dużego unijnego programu, wartego 200 mln zł. - To kontynuacja programu transportowego, jaki realizowaliśmy w poprzednim rozdaniu unijnych pieniędzy. Wówczas również kupiliśmy autobusy, ale przede wszystkim zbudowaliśmy obszarowy system sterowania ruchem. Tym razem przebudujemy kilkanaście ulic, oraz ponad 130 zatok i przystanków autobusowych. Częścią tego projektu jest również budowa nowego dworca komunikacji lokalnej i utworzenie rzeszowskiego centrum komunikacyjnego w rejonie dworca PKP. Dzięki tym wszystkim inwestycjom stale rośnie liczba pasażerów MPK. Przewozimy ponad 30 milionów osób rocznie – zwraca uwagę Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa. Wylicza, że w ciągu ostatniego roku liczba pasażerów zwiększyła się o 15 procent. - Zakup tych autobusów pozwoli nam wycofać z użytkowania 50 starych pojazdów. W pełni sprawnych, jednak spełniających stare normy emisji spalin Euro 2 i 3. To dla nas potężny krok naprzód – mówi Marek Filip, prezes MPK Rzeszów. Dodaje, że dużym wyzwaniem dla przewoźnika będzie przejęcie do użytkowania pierwszych w historii firmy pojazdów elektrycznych. – Musimy się przygotować do ich obsługi. Konieczne będą szkolenia pracowników i zakup nowych urządzeń, ale mamy dobrą, stabilną załogę i jestem pewien, że sobie z tym poradzimy – mówi Marek Filip. Według niego bardzo widoczną zmianą na ulicach będzie uruchomienie do użytku autobusów przegubowych. - Do tej pory mieliśmy ich tylko 4, teraz będzie aż 30. Zostaną skierowane do obsługi najpopularniejszych linii, których pasażerowie najczęściej narzekają na tłok. To powinno rozwiązać problem.

Jest ekologiczny, jeździ taniej.

Wszystkie nowe autobusy zostaną polakierowane w kolory srebrny i pomarańczowy. Otrzymają także niebieską tapicerkę z herbami miasta. Dzięki temu będą wyglądać tak samo, jak autosany i mercedesy zakupione w poprzednim przetargu. Kontraktem na dostawę diesli podzielą się sanocki autosan i solaris z Bolechowa koło Poznania. Pierwsza firma dostarczy 10 autobusów 12-metrowych, a druga 30 18-metrowych przegubowców. Pojazdy elektryczne wyprodukuje także Solaris. – Nasz autobus elektryczny to model, który zdobył właśnie prestiżowy tytuł “Autobusu roku 2017” – zachwala Paweł Hajduk, wiceprezes zarządu Solaris Bus & Coach. Urbino Electric 12, bo taki model będzie woził pasażerów w Rzeszowie, zużywa około 110 kW energii na 100 km. Oznacza to, że pokonanie takiego dystansu kosztuje nim około 45 zł. To jedna trzecia kosztów paliwa do autobusu z silnikiem diesla. Dla Rzeszowa firma przygotuje pojazdy z mniejszymi bateriami, dzięki czemu na pokład zabiorą więcej pasażerów. Będzie to możliwe, ponieważ co kilka kursów autobusy mają być doładowywane podczas postoju na końcowym przystanku.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4218
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: Elektryczne autobusy dla centrum Rzeszowa

Postautor: Kominiarz » 20 paź 2017, 19:35

Ja mam pytanie co do tego wcześniejszego artykułu, o jakich 12 ulicach do przebudowania mowa w artykule?

– To kolejny krok do w realizacji projektu dotyczącego poprawy transportu publicznego w Rzeszowie – mówi Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa. – Oprócz zakupu autobusów, przebudujemy 12 ulic, 137 zatok autobusowych i przystanków, Dworzec Lokalny oraz chcemy utworzyć Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne, które skupi wszystkie rodzaje transportu – dodaje.
Kominiarz
Świeżak
 
Posty: 5
Na forum od: 13 paź 2015, 21:57

Re: Elektryczne autobusy dla centrum Rzeszowa

Postautor: Grzegorz44 » 20 paź 2017, 23:43

Kominiarz pisze:Ja mam pytanie co do tego wcześniejszego artykułu, o jakich 12 ulicach do przebudowania mowa w artykule?

– To kolejny krok do w realizacji projektu dotyczącego poprawy transportu publicznego w Rzeszowie – mówi Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa. – Oprócz zakupu autobusów, przebudujemy 12 ulic, 137 zatok autobusowych i przystanków, Dworzec Lokalny oraz chcemy utworzyć Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne, które skupi wszystkie rodzaje transportu – dodaje.


Zapewne chodzi o to (jak widać do projektu włączyli inwestycje, które już wykonano lub trwają):

Inwestycje w zakresie Infrastruktury drogowej:

Budowa publicznej drogi gminnej łączącej ul. Krośnieńską z ul. Ustrzycką.
Rozbudowa ul. Zawiszy od ul. Podgórskiej do ul. Architektów.
Połączenie ul. Towarnickiego z ul. Piłsudskiego.
Budowa ronda na skrzyżowaniu ulic: Wiktora i Pleśniarowicza.
Przebudowa skrzyżowania Al. Powstańców Warszawy z ul. Graniczną wraz z przebudową sygnalizacji świetlnej i budową zawrotki.
Budowa prawoskrętu z ul. Kwiatkowskiego do Al. Powstańców Warszawy.
Przebudowa skrzyżowania al. Powstańców Warszawy z al. Sikorskiego.
Przebudowa skrzyżowania al. Piłsudskiego z al. Cieplińskiego.
Przebudowa skrzyżowania al. Niepodległości z al. Armii Krajowej.
Przebudowa skrzyżowania al. Wyzwolenia z al. Okulickiego.
Rozbudowa ul. Miłej poprzez budowę chodnika.
(...)
Inwestycje w zakresie pieszo - rowerowym.

Poszerzenie ciągu pieszo – rowerowego wzdłuż rzeki Wisłok od. Al. Powstańców Warszawy do Lisiej Góry.
Rozbudowa ciągu pieszo – rowerowego na Bulwarach.
Budowa drogi rowerowej wzdłuż istniejącego chodnika od ul. Odrzykońskiej do ul. Iwonickiej.
Rozbudowa al. Wyzwolenia poprzez budowę ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Krakowskiej do ul. Okulickiego.

Opis całego projektu:
http://www.rzeszow.pl/miasto-rzeszow/re ... -rzeszowie
Grzegorz44
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 82
Na forum od: 16 maja 2017, 17:33

Re: Elektryczne autobusy dla centrum Rzeszowa

Postautor: maciek0zielinski » 04 sty 2018, 13:11

Czy wiadomo już, które z tych projektów zostały zrealizowane? Mam nadzieję że prace z tym związane już się zaczęły.
maciek0zielinski
Świeżak
 
Posty: 2
Na forum od: 04 sty 2018, 12:22

Poprzednia

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości