[ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Dyskusja o ukończonych projektach.

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Postautor: PzD91 » 19 sie 2016, 10:30

^^ Nie chce być złośliwy, ale to "klepisko" to dojazd to "strefy ekonomicznej" w której, jak zapewniał Ferenc pare lat temu, ma pracować 3 tyś osób, a nadal zobaczyć tam można tylko sarny.
Awatar użytkownika
PzD91
Maniak
Maniak
 
Posty: 1590
Na forum od: 16 lut 2015, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Postautor: swiety » 19 sie 2016, 16:08

^^ Dojazd do strefy jest od ul. Krakowskiej. Mówienie o drodze Warszawska-Krakowska przez mieszkańców Miłocina jako o drodze dojazdowej do strefy to czysty idiotyzm. Ci ludzie myślą tylko o sobie. Prędzej czy później ta droga powstanie, jak nie teraz to za 10-15 lat.
swiety
Moderator
Moderator
 
Posty: 2941
Na forum od: 22 cze 2014, 19:11
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Postautor: riko » 12 paź 2016, 15:53

http://rzeszow-news.pl/polaczenie-ul-lu ... ast-ronda/



Przy połączeniu ul. Lubelskiej z ul. Warszawską planowano budowę ronda. Koncepcję zmieniono, ponieważ nie ma tyle miejsca na zrealizowanie pierwotnych założeń.

Zamiast ronda powstanie skrzyżowanie skanalizowane z sygnalizacją świetlną, które będzie miało jeden wlot i dwa wyloty – mówi Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

Oznacza to, że pasy ruchu, w przeciwnych kierunkach będą oddzielone wyspą, a kierowcy jadąc od ul. Warszawskiej będą mogli skręcać w prawo (wlot) oraz jadąc od ul. Lubelskiej w stronę ul. Warszawskiej skręcać w prawo i lewo (wylot).
Obecnie prace nad inwestycją są na etapie opracowywania dokumentacji projektowej, którą na zlecenie miast wykonuje firma Promost Consulting z Rzeszowa. Dokumentacja ma być gotowa do końca br.

– Chcemy, aby początkiem przyszłego roku rozpoczęły się już pierwsze prace budowlane – wyjaśnia dyrektor Świder. Inwestycja została wyceniona na 30 mln zł.

Drogowcy chcą, by pomiędzy ul. Lubelską a Warszawską powstała 1,5-kilometrowa dwupasmowa jezdnia w obu kierunkach, która byłaby przedłużeniem drogi, łączącej dwa osiedla: Staromieście i Załęże. Po obu stronach nowego połączenia powstaną chodniki i ścieżki rowerowe.
Trasa ma się ciągnąć od ronda na ul. Lubelskiej do ronda na ul. Warszawskiej. To strategiczne połączenie dla miasta będące częścią obwodnicy północnej. Ciągłość trasy będzie zapewniona jeżeli powstanie drugie połączenie od ul. Warszawskiej do Krakowskiej, co ma być drugą częścią całej inwestycji, szacowanej na ponad 140 mln zł.

W drugiej część przewiduje się budowę 300-metrowego wiaduktu nad drogą krajową nr 9 i linią kolejową Rzeszów-Ocice. Miasto chce inwestycję zrealizować do 2020 r.Skrzyżowanie z sygnalizacją zamiast ronda przy połączeniu ul. Lubelskiej z Warszawską w Rzeszowie. Zmiany w projekcie wprowadzono na wniosek prezydenta, bo okazało się, że brakuje miejsca na budowę ronda.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Postautor: Nikoś » 13 paź 2016, 13:32

Szkoda że zamiast ronda powstanie tam sygnalizacja, to jak wcześniej mierzyli że miało być rondo a teraz nie ? Jednak rondo jest bardziej przepustowe niz światła i to jeszcze na trasie wylotowej z miasta
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Postautor: letowniak » 14 paź 2016, 0:42

Po prostu na wniosek Prezydenta miejsce na rondo się nie znalazło ;)
Hardkloc - developer oferujący mieszkania w najwyższej jakości klocach
letowniak
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 374
Na forum od: 21 lip 2014, 1:55

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Postautor: maks » 20 paź 2016, 21:01

ale za to

W drugim etapie Miejski Zarząd Dróg chce zbudować wiadukt nad torami kolejowymi linii Rzeszów - Ocice.


http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,10762636/
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3542
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Postautor: porteño » 23 paź 2016, 13:17

Całe szczęście, że ronda nie będzie, stanowczo za dużo już tych rond mamy w mieście.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1022
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Postautor: Kacu » 23 paź 2016, 23:15

porteño pisze:Całe szczęście, że ronda nie będzie, stanowczo za dużo już tych rond mamy w mieście.


Konto mam od niedawna, jednak forum czytam od ponad roku i szczególną uwagę zwróciłem na twoje posty. Mam wrażenie że krytykujesz każdą pozytywną zmianę w mieście lub udany architektonicznie budynek, a te nieudane chwalisz. Co złego jest w rondach? Upłynniają ruch, zmniejszają ilość kolizji, więc jakie niby mają wady?
Kacu
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 539
Na forum od: 05 sie 2016, 16:30

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Postautor: porteño » 24 paź 2016, 17:17

Kacu pisze:
porteño pisze:Całe szczęście, że ronda nie będzie, stanowczo za dużo już tych rond mamy w mieście.


Konto mam od niedawna, jednak forum czytam od ponad roku i szczególną uwagę zwróciłem na twoje posty. Mam wrażenie że krytykujesz każdą pozytywną zmianę w mieście lub udany architektonicznie budynek, a te nieudane chwalisz. Co złego jest w rondach? Upłynniają ruch, zmniejszają ilość kolizji, więc jakie niby mają wady?

Dla jednego coś jest pozytywne i udane, a dla drugiego wręcz odwrotnie. Czy to nie oczywiste? O gustach się nie słyszało?
Co do rond, to w Japonii prawie wcale ich nie ma, a wypadku nigdy nie widziałem i chyba nigdzie nie jeździ się bezpieczniej niż właśnie tam.
Z płynnością ruchu też można polemizować, bo w godzinach szczytu ronda w ogóle się nie sprawdzają, gdy każdy na siłę w ostatniej chwili próbuje się na nie wcisnąć. Już pomijam niepotrzebne manewry objazdowe, które trzeba wykonywać, kiedy na ulicach w ogóle nie ma ruchu. Totalny bezsens.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1022
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: [ul. Krogulskiego] Połączenie Lubelskiej z Warszawską

Postautor: letowniak » 29 paź 2016, 14:34

^^^
Japonia zastępuje światła rondami

Władze Kraju Kwitnącej Wiśni zamierzają masowo zmieniać organizację ruchu ulicznego, zamieniając skrzyżowania z sygnalizacją świetlną na ronda.
Ma to pozytywnie wpłynąć na płynność ruchu, przynieść oszczędności na zużywanej obecnie przez sygnalizatory energii czy ich konserwacji. Według szacunków, zmniejszy to nawet ok. 10% ilość emitowanego przez samochody dwutlenku węgla.

Projekt nadzorowany przez Ministerstwo Transportu jest też konsekwencją wielu wypadków i paraliżu wielu skrzyżowań podczas trzęsienia ziemi z 2011 r., gdy światła na skrzyżowaniach nie działały, a ruchem musieli kierować policjanci, co znacznie utrudniło bezproblemową ewakuację z zagrożonych terenów.

http://www.telegraph.co.uk

Podjęto decyzję o zastąpieniu części japońskich skrzyżowań rondami. Jest to jednak koncept nieznany dotąd tamtejszym kierowcom.

Badania przeprowadzone w ramach projektu, który zainicjowano w lutym 2013 roku, wykazały, że opłacalnym dla kraju posunięciem będzie transformacja części skrzyżowań w ronda bez sygnalizacji świetlnej. W Japonii jest to sytuacja bezprecedensowa, gdyż do tej pory nie funkcjonowały tam skrzyżowania tego typu. 1 września w siedmiu japońskich miastach otwarte zostały pierwsze ronda (w liczbie piętnastu).

Zmiany te mają polepszyć płynność ruchu oraz zmniejszyć zużycie energii potrzebnej do zasilenia sygnalizacji świetlnej, a także zredukować koszty jej utrzymania (światła drogowe wymieniane są w Japonii co 20 lat). Ronda stanowić mają korzystniejszą opcję również ze względu na fakt, iż w kryzysowych sytuacjach (powstałych na przykład w wyniku nawiedzających Japonię trzęsień ziemi) będą działać bez zakłóceń, co usprawni ewakuację. Przerwa w dostawie prądu paraliżuje bowiem ruch na przeważających w tym kraju skrzyżowaniach oznaczonych światłami. Policja oszacowała, że po trzęsieniu ziemi w Tōhoku zginęło z tego powodu około 707 osób, w tym 30 policjantów kierujących wówczas ruchem.

Mimo pożytku płynącego ze zmian, japońskimi kierowcami zawładnęła dezorientacja. Jeden z nich zdradził dziennikarzom w mieście Suzuka:

Nie jestem pewien, ile razy mam się zatrzymać. Wystarczy jeden?

Ministerstwo transportu nie odstępuje jednak od przyjętej polityki. Do końca tego roku planowane są dalsze przebudowy - powstać mają 34 nowe ronda.

http://japonia-online.pl

To by było na tyle w temacie Japonii i braku rond....

Ronda nie są doskonałe, jednak nikt do tej pory nie wymyślił bezpieczniejszego i tak taniego w budowie jak i w utrzymaniu skrzyżowania...
Hardkloc - developer oferujący mieszkania w najwyższej jakości klocach
letowniak
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 374
Na forum od: 21 lip 2014, 1:55

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje zrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości