Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: Pieczarkowy » 15 mar 2018, 17:46

Należy zburzyć całość i wybudować coś nowego, jak np. Łódź Fabryczna.
Pieczarkowy
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 589
Na forum od: 27 lut 2015, 18:25

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: bogdanoo » 15 mar 2018, 19:42

Pieczarkowy pisze:Należy zburzyć całość i wybudować coś nowego, jak np. Łódź Fabryczna.



Też bym coś takiego chciał, aby powstało coś takiego jak Łódź fabryczna, ale chyba to już na to za późno.
apropos Łodzi fabryczna informacja z dzisiaj http://www.propertydesign.pl/architektu ... 485_1.html

Tak może wyglądać obszar Dworcowy
Można?
Można
Awatar użytkownika
bogdanoo
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 600
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: yogi123 » 15 mar 2018, 22:48

O ile dobrze pamiętam to Fabryczna Łódź kosztowała 2,6 mld zł, więc takie projekty możemy zapomnieć. U nas nie ma tak dużego ruchu jak w Krakowie , Poznaniu czy Łodzi ale nie oznacza to, że trzeba wracać do lat 60. Póki co to nie jestem w stanie sb tego wyobrazić. Perony i obszar wokół dworca powinien być zmodernizowany i co do tego nie ma wątpliwości. Plac przed dworcem wraz z parkingiem powinien być, zrobiony na wzór placu przed dworcem we Wrocławiu. Moim zdaniem idealnie by to pasowało, zieleń, ławeczki dobrane oświetlenie a nei jakieś metalowe ala palmy jak co tam było. Perony powinny być zadaszone moim zdaniem. Nie musi to wyglądać jak nie z tej ziemi, ale powinno być funkcjonalne, ułatwiać życie mieszkańców, przyjezdnych i stwarzać pozytywne wrażenie. Moim zdaniem powinno u nas się zrobic coś na wzór dworca w Salzburg. Fotki i Film. https://www.youtube.com/watch?v=3jT8A3iQZ9Y
Moim zdaniem wygląda to ok i raczej w możliwościach finansowych.
Załączniki
dworzec kolejowy 4.JPG
dworzec kolejowy 4.JPG (117.31 KiB) Przeglądany 1284 razy
Dworzec Kolejowy 2.jpg
Dworzec Kolejowy 2.jpg (121.83 KiB) Przeglądany 1284 razy
Dworzec kolejowy.jpg
Dworzec kolejowy.jpg (406.91 KiB) Przeglądany 1284 razy
yogi123
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 66
Na forum od: 06 sie 2016, 11:42

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: Pieczarkowy » 15 mar 2018, 23:01

Nikt nie mówi o tym, żeby zrobić 1:1 to co w Łodzi, bo to absurd. Po prostu podałem przykład, że da się wyburzyć stary dworzec i w jego miejscu postawić coś całkowicie nowego. ;) My zaś idziemy w kierunku odnowieniu starego dworca i połączymy jego wygląd z jakimiś tam pseudo palmami. Inwestycja godna stolicy imitacji.

Przykład jaki podałeś jest bardzo ładny.
Pieczarkowy
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 589
Na forum od: 27 lut 2015, 18:25

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: porteño » 15 mar 2018, 23:31

Wiadomo, że każdemu by się marzył porządny, nowoczesny i reprezentatywny gmach dworca głównego, moim faworytem jest akurat dworzec Liège Guillemins w Belgii, choć uwielbiam też lizboński Oriente, jednak prawda jest taka, że nikt na żaden tego typu projekt nie wyłoży pieniędzy w takim miasteczku jak Rzeszów.
porteño
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 585
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: Grzegorz44 » 15 mar 2018, 23:58

[quote="bogdanoo"

Najciekawsze pytanie jakie mi przychodzi na myśl to dlaczego ratusz pomimo, że przyszli do niego architekci z darmowym wykonaniem RCK i okolicznych terenów (tutaj ich projekt znalazlem: http://www.mwmarchitekci.pl/realizacje/ ... rcowy.html i PKS http://www.mwmarchitekci.pl/realizacje/ ... urowy.html ), to dlaczego nie zdecydował się na tą opcję?[/quote]

To pytanie to tak na poważnie?

A co ma ratusz do powiedzenia na temat inwestowania na nie swoich terenach? Podziwiam naiwną wiarę, że miasto może sobie robić co chce i zmusić niezależne od siebie podmioty do takich czy innych działań. Owszem może naciskać itd., ale niestety Rzeszów z punktu kolei nie jest węzłem tak kluczowym jak Kraków czy inne wielkie miasta. Nie jest bo Rzeszów jest po prostu małym miastem z małym ruchem pasażerskim. Jak mają gdzieś wydać pieniądze to na pewno nie w Rzeszowie. Te wizualizacje to były marzenia bez krzty realizmu, które sobie ktoś (do tego nie na zamówienie PKP) rysował w oderwaniu od sytuacji własnościowej itd. Przecież tereny te należą do różnych spółek kolejowych oraz PKS, które prowadzą własną politykę. Tereny przy Kochanowskiego, które w tych wizualizacjach są też wykorzystane pod dworzec autobusowy, również należą do kolei. Już o tym było, że kolej tych działek jak na razie miastu oddać nie chce. Miasto natomiast nie chciało być liderem projektu i tym podmiotem, który bierze na siebie cały trud jego prowadzenia bez uzyskania prawa własności gruntu. A na to nie było zgody kolei. Poza tym kolej (zarówno PKP PLK jak PKP Nieruchomości) miała swoją wizję inwestycji, sama stara się o środki z dedykowanych programów unijnych itd. Miasto ledwo uzyskało prawo do dysponowania gruntem przed dworcem na potrzeby tego co nadal jest nazywane RCK.

Natomiast z tym dworcem z lat 60. to rozmawiajmy poważnie. Przecież nie chodzi o przywracanie dworca z lat 60., ale elewacji dworca, a to nie to samo. W środku budynek ma być przecież gruntownie przebudowany z zmianą układu pomieszczeń, hallu, poczekalni, przebiciem nowych układów komunikacyjnych (schody, schody ruchome, windy) z podziemnym przejściem zarówno do tunelu na perony, jak również do RCK czyli tego co ma zbudować miasto (pod ziemią mają być tam parkingi i postój taksówek).
Grzegorz44
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 136
Na forum od: 16 maja 2017, 18:33

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: foreigner » 16 mar 2018, 23:24

PKP przebudowuje teraz masę dworców w Polsce, na liście jest 189 takich obiektów. W Rzeszowie jak w komedii o Kargulu i Pawlaku, zresztą nie pierwszy raz. Ale w Kielcach atmosfera wokół przebudowy dworca PKP jakby inna:
W projekt włączy się też ratusz, który od kilku lat ma gotową koncepcję i zostanie ona wykorzystana. – Do nas należy budowa parkingu nad torami. Powstanie tam od 300 do 500 miejsc- przyznał prezydent Kielc, Wojciech Lubawski. - Przez lata rozmawialiśmy z koleją i przekonywaliśmy do takiego rozwiązania, które wymaga przebudowy torów przez Polskie Linie Kolejowe. Udało się dojść do porozumienia. Po naszej stronie będzie też przebudowa placu Niepodległości przed dworcem. W sumie wydamy około kilkanaście milionów złotych z budżetu

http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/w ... ,12677601/



Jeszcze skuteczniejszy jest Toruń (202 tys.), który w 2014 dostał od PKP za friko prawo do użytkowania wieczystego budynków dworca:
Dworzec Główny w Toruniu jest już własnością miasta. Obiekty dworca kolejowego przejęły w piątek z rąk PKP władze Torunia. W ciągu dwóch lat zostaną gruntownie zmodernizowane, (...) "Jest to jak dotąd największy dworzec w Polsce przekazywany przez PKP samorządowi, a przekazaliśmy ich już 84. Ten jest najważniejszy, najpiękniejszy i historyczny" - powiedział podczas podpisywania protokołu przekazania dworca Tomasz Czabański, dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Gdańsku.

http://torun.naszemiasto.pl/artykul/dwo ... id,tm.html

Wśród wielu innych oddanych za darmo dworców jest np. ten w 40 tys. Szczecinku. Z kolei w 22 tys. Goleniowie gmina do 2020 roku postawi nowy dworzec kolejowo-autobusowy połączony z siedzibą straży miejskiej. Teren na inwestycję po prostu od PKP kupiono.
foreigner
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 309
Na forum od: 06 gru 2014, 17:12

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: bogdanoo » 23 mar 2018, 14:08

http://www.propertydesign.pl/architektu ... 602_1.html
– Wystarczy, że biurowiec znajduje się w odległości nawet 1 km od dworca kolejowego, aby firmy w nim działające mogły czerpać wiele korzyści z takiego usytuowania swojego biznesu. Sprawdziliśmy to właśnie na przykładzie inwestycji EQlibrium. Lokalizacja tego projektu miała niemały wpływ na to, że budynek został w pełni skomercjalizowany już na miesiąc przed oficjalnym oddaniem do użytku. M.in. dlatego nasz kolejny projekt biurowy będzie znajdował się po sąsiedzku, również na Odolanach – dodaje Mirosław Łoziński, Waryński S.A.

Rewitalizacja dworców jest potrzebna

Dzięki deweloperom, którzy zdecydowali się ulokować swoje inwestycje w sąsiedztwie dworców, dotychczas niezagospodarowane tereny otrzymują drugie życie. Wokół biurowców pojawiają się bowiem galerie handlowe, lokale usługowe, restauracje, czy zielone, ogólnodostępne strefy, gdzie można odpocząć. Z tej infrastruktury korzystają nie tylko pracownicy okolicznych biur, ale także podróżni – użytkownicy dworców mieszczących się tuż obok. Jak zaznacza jednak Przemysław Bednarczyk, Wiceprezes Zarządu, Waryński S.A., dla rozwoju inwestycji w pobliżu dworców konieczne są dalsze projekty rewitalizacyjne.

– Z punktu widzenia dewelopera samo zlokalizowanie inwestycji biurowej w okolicy dworca nie gwarantuje sukcesu. Zaniedbane gmachy dworców, które nierzadko odstraszają samych podróżnych, nie zachęcają również do stawiania w ich sąsiedztwie biurowców. Dlatego dobrym prognostykiem jest to, że najbliższe lata mają przynieść kolejne inwestycje w dworcową infrastrukturę – mówi Przemysław Bednarczyk.


:oops: :cry: :roll:
Awatar użytkownika
bogdanoo
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 600
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: riko » 12 kwie 2018, 15:54

http://supernowosci24.pl/dworce-kolejow ... -to-wstyd/




RZESZÓW. Mieszkańcy domagają się zrobienia porządku z terenem przy ul. Grottgera.

Okolice Głównego Dworca PKP przy placu Dworcowym i Dworca Głównego PKS to jedne z najbrzydszych miejsc w Rzeszowie. Mieszańcy domagają się ich remontu. – To jest wizytówka miasta, a wygląda to ohydnie – mówi Wiesław z Rzeszowa. Władze miasta planują przebudowę placu dworcowego, ale z samymi dworcami zrobić nic nie mogą, bo to tereny prywatne.

- Od 62 lat mieszkam w Rzeszowie i z przerażeniem patrzę na Dworzec PKP w Rzeszowie. Jak to wygląda? Czas wpłynąć na Pana prezydenta, żeby coś z tym zrobił, bo to jest pierwsze miejsce, które widzą turyści, wizytówka Rzeszowa, a wygląda ohydnie. Wystarczy spojrzeć kawałek od nas na dworzec w Dębicy – mówi Wiesław.

Nieprzychylne komentarze płyną także w stronę Głównego Dworca PKS.

- Wygląda to paskudnie i strasznie. To jest centrum Rzeszowa. Coś powinno zostać z tym zrobione. To wstyd dla mieszkańców, że odbierają swoich gości na takim dworcu. To jest nie do pomyślenia – mówi Marek.

Problem w tym, że miasto Rzeszów nie może podjąć się modernizacji ani dworca PKP, ani dworca PKS. Przebudowa tego pierwszego ma się zacząć jeszcze w tym roku.

- Rozpoczęcie robót związanych z projektem planujemy w drugim kwartale 2018 r. Natomiast rozpoczęcie robót związanych z przebudową wiaduktu kolejowego przy ul. Batorego planowane jest na przełomie 2019/2020r. – mówiła nam Dorota Szalacha, rzecznik prasowy PKP PLK.

Budynek dworca kolejowego w Rzeszowie ma przypominać stację z lat 60., wyższe mają być perony, a na nich wybudowane zostaną nowe wiaty, wydłużony zostanie tunel pod torami i perony zostaną wyposażone w system informacji pasażerskiej. Koszt przebudowy dworca i zaplecza to 252 mln zł. Prace zakończą się w 2021 roku.

Żadnych prac remontowych w tym roku jednak nie planuje PKS. Jak powiedział nam prezes zarządu Piotr Olszewski, związek jest obecnie skupiony na projekcie unijnym, w ramach którego kupowane są nowe autobusy i budowana zajezdnia dla nich.

- Dopiero po realizacji tego projektu zajmiemy się dworcem głównym. To nie jest tak, że w ogóle nie mamy planów remontowych. W tym roku nie będzie żadnych robót systemowych, ale w przyszłym nie jest to wykluczone. Zdajemy sobie sprawę, że dworzec wymaga prac remontowych, a być może nawet większych – mówi Olszewski.

PKS zamierza szukać na ten cel środków zewnętrznych. Patrząc na dworce budowane we Wrocławiu czy Białymstoku, władze PKS szacują, że na tę inwestycję potrzeba będzie kilkadziesiąt milionów zł.

Rzeszów z kolei już niedługo ogłosi przetarg na zabudowę terenu przed dworcem kolejowym. Zmianie ulegnie układ komunikacyjny, pojawi się podziemny parking na 150 miejsc, przystanek multimodalny i podziemne połączenie z peronem kolejowym. Inwestycja ma być gotowa do 2020 roku.

Blanka Szlachcińska






Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4790
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: bogdanoo » 12 kwie 2018, 17:55

riko pisze:Budynek dworca kolejowego w Rzeszowie ma przypominać stację z lat 60...

PKS zamierza szukać na ten cel środków zewnętrznych. Patrząc na dworce budowane we Wrocławiu czy Białymstoku, władze PKS szacują, że na tę inwestycję potrzeba będzie kilkadziesiąt milionów zł.

Rzeszów z kolei już niedługo ogłosi przetarg na zabudowę terenu przed dworcem kolejowym. Zmianie ulegnie układ komunikacyjny, pojawi się podziemny parking na 150 miejsc, przystanek multimodalny i podziemne połączenie z peronem kolejowym. Inwestycja ma być gotowa do 2020 roku.




1. Czy ma ktoś zdjęcia archiwalne lub inne wizualizację jak wygladał dworzec w latach 60tych?

2. Czy PKS ma zamiar wybudować taki dworzec jak we Wrocławiu?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

3. Czy modernizacja placu przed dworcem jest to ta z parasolami solarnymi na wizualizacji jako ostateczna?
Obrazek


Ogólnie cała ta sytuacja z modernizacją dworca i BUDOWĄ RZESZOWSKIEGO CENTRUM KOMUNIKACYJNEGO to jest jakaś kpina. Niech mi ktoś lepiej poinformowany powie czy idea RCK jest już martwa? Czy tak ma wyglądać innowacyjne i nowoczesne centrum przesiadkowe i transportowe?

Zastanawia mnie też w jaki sposób PKS ma zrealizować te projekty modernizacyjne, jak co chwila pojawiają się informację dot. ich schyłku.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 600
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości