Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne
:
14 gru 2017, 1:21
autor: cepilio23
Już chyba wiadomo skąd pomysł na te "parasole" przed dworcem w Rzeszowie
http://bi.gazeta.pl/im/3f/a1/15/z226796 ... blinie.jpg Projekt dworca pks w Lublinie
Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne
:
14 gru 2017, 1:46
autor: Grzegorz44
Do wszystkich wypowiadających się w dramatycznym tonie na poziomie niemal gimbazy (przepraszam, ale nie wytrzymałem): trzeba było przyjść na wtorkowe spotkanie w ratuszu i zabrać głos, tak jak zrobiła to spora grupa osób reprezentujących różne środowiska.
Macie pretensje o ratowanie kładki?
Ale to nie miasto wywołało ten temat, ani PKP czy inne spółki kolejowe tylko mieszkańcy i pasjonaci, którzy z różnych powodów chcą ocalenia kładki i jest to dla nich ważne. Oni mieli chęć i odwagę przyjść na spotkanie i prezentować swoje stanowisko. I nie deprecjonowałbym tak wartości tego obiektu. Młodzi jesteście i wydaje się Wam, że wszystko co stare jest do kasacji. Zabytków różnego typu, w tym techniki nie mamy w naszym mieście za wiele. Nikt nie powiedział, że musi ona pozostać dokładnie w tym miejscu. Z wypowiedzi dyrektora z PKP PLK wynika, że kładka pozostanie w Rzeszowie, ale najprawdopodobniej w innym miejscu, bliżej lub dalej od obecnej lokalizacji, być może na przedłużeniu ul. Grunwaldzkiej (pierwotna lokalizacja).
Co zaś do skali budowy RCK to rozmawiajmy na poważnie. PKP i PKP PLK pracują nad swoimi wycinkowymi projektami. Jeden obejmuje dostosowanie dworca, drugi obszaru peronów i torowisk, ale także innych rozwiązań komunikacyjnych jak np. wiadukt w ciągu Żółkiewskiego/Batorego. Nie jest zadaniem kolei budowanie całego RCK. Od lat planowano, że spółki kolejowe zajmą się takimi zakresami modernizacji i przebudowy i nie powinno być teraz zdziwień.
Skala planów kolei wynika nie tylko z powodów takich jak powyżej napisał rafik, ale także, że PKP nie ma w tym interesu. Rzeszów nie jest Krakowem, ani Katowicami. Nie ta skala i ranga miasta. Ruch pasażerski na kolei jest jaki jest. Dobrze, że planują to co planują. Miasto nie ma możliwości prawnych budowy na nie swoim terenie, więc ogranicza się do działki, którą i tak zdołało przejąć od kolei (przed dworcem). Nie wystarczy świadomość, że skala RCK powinna być ogromna, trzeba jeszcze móc przekonać do tego partnerów. Prezydent powiedział kiedyś, że nie będzie inwestował na nieswoim terenie, czy też w projekcie gdzie miasto nie odgrywa pierwszych skrzypiec. Nie dziwię się. Kolej natomiast nie widzi wielkiego komercyjnego potencjału w takim przedsięwzięciu odkąd od kilku lat w odległości kilkuset metrów istnieje wielka Galeria Rzeszów. Po ptakach. Nikt nie zainwestuje w wielkie centrum przesiadkowe jeśli miałoby się sprowadzać do pustych hal, jeśli nie ma minimum gwarancji sukcesu komercyjnego. Skoro w dodatku dogorywający PKS wypiął się na całą sprawę, to tym bardziej się nie dziwię. Być może miasto mogłoby zrobić więcej, ale trudno się kopać z koniem. Brać na siebie rolę integratora sprzecznych interesów spółek kolejowych, PKS i nie wiadomo jeszcze kogo? Oraz rolę żyranta w sięganiu po unijną kasę w projekcie za 200 czy może jak chcą niektórzy 400 mln zł? Ratusz mógłby się na tym wywrócić. Wcale zresztą nie bronię ratusza, ale to też efekt tego, że nie mamy liczących się w skali kraju (niezależnie od opcji rządzącej) polityków, którzy wymusiliby dla Rzeszowa wielką inwestycję i dogadanie się wszystkich stron. Poseł Buczak narzeka, ale chyba PKP jest w rękach rządzących, a z kolei ZG PKS zarządzający PKS składa się z wójtów i burmistrzów okolicznych gmin, którym chyba bliżej do rządzącego obecnie obozu niż do Tadeusza Ferenca. Przecież ZG PKS powstał właśnie w opozycji do miasta. Więc idąc taką logiką, może to nie miasto powinno inicjować, tylko PKP i PKS z "rozkazu PiS" powinny wyjść z ultimatum do miasta? Owszem miasto mogłoby zbudować swój ogólny dworzec autobusowy na terenach przejętych w przyszłości od PKP od strony Kochanowskiego, ale czy w sumie to jest zadanie miasta? Raczej powinna powstać prywatna spółka dworcowa, która kupiłaby tereny od kolei, miasto uchwaliło plany zagospodarowania i tam zintegrowało wszystkich przewoźników rozrzuconych po mieście. A PKS niechby sobie kisł sam dla siebie. Pewnie skończyłoby się upadłością i sprzedaniem dworca PKS deweloperom, co w sytuacji powstania nowego ogólnodostępnego dworca (a nie tylko dworca PKS, który może dyktować warunki przewoźnikom stanowiącym jego konkurencję) może byłoby najlepszym wyjściem pod warunkiem, że w miejsce dworca powstałoby coś sensownego.
Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne
:
14 gru 2017, 15:46
autor: cepilio23
Skontaktowałem się z Panem Posłem Wojciechem odnośnie RCK taką wiadomość otrzymałem:
Dziękuję za przesłane uwagi i opinie. W pełni zgadzam się z Panem ws. potrzeby budowy w Rzeszowie RCK z prawdziwego zdarzenia. Aktualne plany władz Rzeszowa w tej sprawie są minimalistyczne, tylko częściowo rozwiązują problem. M.in. z mojej inicjatywy było kilka spotkań w tej sprawie z udziałem przedstawicieli władz miasta, Urzędu Marszałkowskiego, PKS, PKP-PLK... Znają nasz pogląd i propozycję kompleksowego zagospodarowania terenu wzdłuż torów kolejowych od Wisłoka do wiaduktu tarnobrzeskiego. Na spotkaniu w Urzędzie Marszałkowskim zaproponowaliśmy podpisanie odp. listu intencyjnego ze wzajemnymi zobowiązaniami stron w tej sprawie. Niestety nie ma woli/determinacji po stronie władz miasta. W obecnym stanie spraw zabiegamy z radnymi RMRz z Klubu PiS, aby realizowane inwestycje na przyszłość nie zablokowały rozbudowy obecnego dworca PKP do docelowego intermodalnego Regionalnego Centrum Komunikacyjnego (dworzec kolejowy wraz z Podmiejską Koleją Aglomeracyjną, dworce autobusowe, miejski, dalekobieżny podmiejski, busy, taxi, rowery, parking...). Generalnie, jestem przekonany, że uda się w przyszłości zrealizować bardziej ambitny projekt.
Pozdrawiam
Wojciech Buczak
Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne
:
12 sty 2018, 14:20
autor: bystry
PKS w Rzeszowie S.A. jest jak nazwa wskazuje spółką akcyjną. Ma ktoś wiedzę kto jest akcjonariuszem większościowym i kontroluję tą spółkę? Jaki podmiot/osoba?
Tak fatalnie zarządzanej spółki to ze świecą szukać, zero inwestycji, zero postępów, jedynie wegetacja...
Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne
:
08 mar 2018, 10:48
autor: bogdanoo
Remont torów, przebudowa czterech wiaduktów, nowe perony - to wszystko wykona konsorcjum trzech firm, które wygrało przetarg na roboty budowlane. Koszt tych prac będzie gigantyczny - to blisko 252 milionów zł.
http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... ntuje.htmlEDIT:
Jeszcze natrafiłem na taki artykuł ze stycznia, który się tutaj nie pojawił
http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,12840098/
Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne
:
08 mar 2018, 22:55
autor: swiety
Myślę, że można zmienić nazwę tego wątku - żadnego Rzeszowskiego Centrum Komunikacji nie będzie. Szkoda, zmarnowano ogromną szansę. Przy takim myśleniu i półśrodkach Rzeszów zawsze będzie miastem małej skali.