Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: KZYH » 13 sie 2015, 10:38

Do końca sierpnia znane będą założenia koncepcji jednego z najpotężniejszych zadań, jakie mają być realizowane w Rzeszowie, czyli Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego. Koncepcja ma być opracowana w trzech wariantach.

Pierwotnie warianty miały być dwa. - I wykonawca je już opracował. Kilka dni temu zostały one zaprezentowane podczas spotkania w ratuszu. Wzięli w nim udział także przedstawiciele kolei, która ma być jednym z największych partnerów w tym przedsięwzięciu - mówi Stanisława Bęben, dyrektor wydziału pozyskiwania funduszy w rzeszowskim urzędzie miasta.

Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne powstać ma na terenach obejmujących dworce PKP i PKS, przestrzeń przed dworcem kolejowym oraz niewykorzystywane obecnie obiekty kolejowe. - Pierwszy z zaprezentowanych wariantów koncepcji zakłada przeniesienie części dworca oraz ruchu kołowego na stronę ul. Kochanowskiego. Drugi to stworzenie na terenach obecnych dworców i przed nimi węzła, który łączy różne środki transportu: autobusowy, kolejowy, taksówki, rowery, w przyszłości kolej nadziemną z parkingami podziemnymi. Zakłada m.in. likwidację kładki dla pieszych, powstanie nad torami przestrzeni komercyjnej - tłumaczy dyrektor Bęben.

Obydwa zaprezentowane warianty wymagają uzupełnienia. Wykonawca ma to zrobić do końca tego miesiąca. - Poprosiliśmy także, aby opracował trzeci wariant, w którym wykorzystane byłyby m.in. rozwiązania stosowane na świecie na takich terenach. Do każdego z wariantów dołączone ma być uzasadnienie ekonomiczne - chcemy wiedzieć, ile to będzie kosztowało - mówi Stanisława Bęben.

Gdy opracowania będą gotowe, zostaną przekazane wszystkim, którzy mają brać udział w realizacji RCK. Oprócz miasta to także marszałek, kolej i PKS. Kiedyś nieoficjalnie mówiło się, że koszt takiego przedsięwzięcia to nawet 200-300 mln zł. Skąd zdobyć takie pieniądze?

- Oczywiście chcemy skorzystać z programów unijnych. Nie wykluczamy też realizacji takiego przedsięwzięcia wspólnie z jakimś prywatnym inwestorem - mówią przedstawiciele rzeszowskiego ratusza.



http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,34975,18545668,trzy-warianty-rzeszowskiego-centrum-komunikacyjnego.html#ixzz3igCHLTI1


I jeszcze pare innych slow tutaj:
Specjaliści pracują nad koncepcją od kilku tygodni. Ten dokument ma zawierać glówne założenia planowanej inwestycji. Ma nam dać odpowiedź, jakich potrzeba terenów oraz jak podzielić role w czasie budowy między poszczególnych partnerów - mówi dr Paweł Potyrański z Wydziału Pozyskiwania Funduszy Urzędu Miasta Rzeszowa.

Nowy kompleks dworcowo-komercyjny miasto chce wybudować przy pomocy pieniędzy z Unii Europejskiej. Urzędnicy przekonują, że dotacje na tego typu inwestycje będą dostępne do 2022 roku. Wstępny wniosek o dofinansowanie został już złożony i zakłada rozpoczęcie budowy w 2018 roku. W tej chwili miasto skupia się przede wszystkim na opracowaniu planu działania, który pozwoli uzyskać jak najwyższą dotację na ten cel.

Pod uwagę brane są dwa warianty. Pierwszy zakłada budowę kompleksu według jednego projektu, ale jego poszczególne części partnerzy mieliby realizować na własną rękę. Druga możliwość to wspólna realizacja całości. Takie rozwiązanie może być jednak kłopotliwe, bo o ile samorząd i kolej mogą liczyć na wysokie dotacje z UE, PKS będzie miał z tym problem.

Wstępna koncepcja inwestycji ma wpłynąć do ratusza najpóźniej 11 sierpnia. Plan zagospodarowania terenów w rejonie dworców powstanie natomiast do końca roku.

http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20150624/RZESZOW/150629887
Awatar użytkownika
KZYH
 
Posty: 155
Na forum od: 29 lip 2014, 23:36

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: paww15 » 15 lis 2015, 23:34

Wiadomo już coś nowego odnośnie budowy RCK?
Zrobię tanio efektowną stronę WWW.
Już od 100zł nowoczesne wizytowe strony dla każdej branży. ZAPRASZAM
http://wisniowski.rzeszow.pl/
paww15
 
Posty: 76
Na forum od: 18 sty 2015, 16:14

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: Kristoff » 16 lis 2015, 21:50

Nie wiem czy to wypali, przynajmniej nie teraz. W temacie nie ma żadnych nowości, władze chyba specjalnie unikają tematu albo z premedytacją wykorzystują go przed wyborami. A RCK by się naprawdę przydało, tego miastu brakuje.
Awatar użytkownika
Kristoff
 
Posty: 202
Na forum od: 01 lip 2014, 21:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: swiety » 21 gru 2015, 18:48

Trzy koncepcje rzeszowskiego dworca

Już wiadomo, w którym kierunku mogą pójść prace przy budowie nowoczesnego Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego. W ratuszu rozważa się trzy koncepcje przebudowy obecnych dworców.


Od wielu lat uwidacznia się potrzeba budowy nowoczesnego dworca w Rzeszowie – na miarę XXI wieku. Dworca, który połączyłby funkcje przewozów kolejowych PKP, przewozów autobusowych PKS, oraz byłby jednocześnie dworcem przesiadkowym pomiędzy różnymi przewoźnikami na terenie miasta i okolic.
Władze miasta chcąc przyjrzeć się możliwościom realizacji tego zadania zamówiły wykonanie wariantowych koncepcji funkcjonalnych, które określiłyby, jakie kierunki tej inwestycji są możliwe do wyboru. Wykonawca zadania przedstawił trzy warianty planowania inwestycji, których założenia zostały przedstawione na Komisji Inwestycji Rady Miasta Rzeszowa.

Koncepcja Pierwsza – Rewolucyjna

Obrazek

Nowa obszerna hala główna dworca kolejowego miałaby zostać zbudowana pomiędzy ulicami Grottgera a Kochanowskiego i miałaby być wyniesiona kilka metrów ponad ziemię. W ten sposób ruch pociągów odbywałby się pod halą dworcową, a dostęp do niej możliwy byłby z każdego peronu do góry poprzez ruchome schody.

Dworzec komunikacji autobusowej przeniesiony byłby na północ od nowej hali dworca PKP. Na potrzeby tego dworca należałoby zaadaptować halę wachlarzową starej parowozowni i rozbudować ją w nowoczesny dworzec autobusowy. Dworzec ten połączyłby komunikację międzymiastową PKS, komunikację innych przewoźników prywatnych, a także komunikację podmiejską. Ruch autobusów z tego dworca kierowany byłby wzdłuż ulicy Kochanowskiego głównie w kierunku ul. Siemieńskiego i dalej w kierunku przebudowywanego systemu drogowego miasta – w kierunku ul. Maczka lub w kierunku ul. Lwowskiej.

Obsługa komunikacyjna centrum dworcowego byłaby dopełniana przez kursy autobusów miejskich. Miałyby one swoje stanowiska po obu stronach zespołu dworcowego – jedne linie przy ul. Grottgera, inne przy ul. Kochanowskiego.
Dotychczasowy budynek dworca PKP przeznaczony byłby na funkcje inne niż komunikacyjne. Mogłaby to być komercja, ewentualnie administracja. Na terenie starego dworca PKS można by natomiast urządzić parkingi samochodowe, a także przewidzieć pasaż wielofunkcyjny wzbogacający komercyjnie całość centrum komunikacyjnego.
Realizacja pierwszej koncepcji wstępnie została wyceniona na 220 mln złotych. Jest to też najbardziej rozbudowany wariant budowy Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego.


Koncepcja Druga – Umiarkowana

Obrazek

W koncepcji tej dworzec PKP analogicznie uzyskałby obszerną nowoczesną formę wyniesioną powyżej obecnego poziomu peronów. Byłoby to główne zamierzenie inwestycji centrum komunikacyjnego. Nieco mniej zmian dotyczyłoby natomiast w tej wersji komunikacji autobusowej.

Dworzec autobusowy pozostałby w dotychczasowym miejscu przy ul. Grottgera, ale musiałby ulec gruntownej przebudowie, tak aby mógł obsługiwać kursy zarówno autobusów PKS, jak i innych przewoźników. W koncepcji tej w obrębie dworca autobusowego zabrakłoby na pewno miejsca na parkowanie autobusów oczekujących na swój kurs. Parking taki trzeba by przewidzieć albo w obszarze pomiędzy dworcem autobusowym a torami kolejowymi, albo w przypadku niemożności wyburzenia znajdujących się tam zabytkowych magazynów kolejowych – trzeba by go zlokalizować w bardziej oddalonych miejscach, np. pod Wiaduktem Śląskim.

Koncepcja druga nie przewiduje nowej funkcji dla zabytkowej hali wachlarzowej przy ul. Kochanowskiego i pozostawia to do rozstrzygnięcia właścicielowi. Mogłaby ona zostać na przykład wykorzystana na cele komercyjne lub kulturalne.
Realizacja tej koncepcji centrum komunikacyjnego została wyceniona na około 190 mln złotych.


Koncepcja Trzecia – Oszczędna


Obrazek

Najmniej rozbudowana wersja stworzenia Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego przewiduje pozostawienie dworców PKP i PKS w ich dotychczasowych miejscach. Oba dworce uległyby jedynie pewnej przebudowie. Perony kolejowe uzyskałyby pełne zadaszenie, podobnie unowocześniony mógłby być też dworzec PKS. Najbardziej nowoczesnym elementem centrum komunikacyjnego byłaby nowa zadaszona przewiązka pomiędzy oboma dworcami, która pomieściłaby funkcje dużego holu pieszego i powierzchni komercyjnych.

Konsekwencją minimalistycznego potraktowania budowy centrum w tym wariancie byłby fakt, że pozostali przewoźnicy autobusowi w Rzeszowie (poza PKS) musieliby nadal korzystać z dotychczasowych prowizorycznych dworców w różnych częściach miasta. Jedni przy klasztorze bernardynów, drudzy pod Wiaduktem Śląskim, trzeci pod budynkiem Europa II, czwarci na ul. Bardowskiego itd. Nie do końca też wiadomo, jak w tej koncepcji zapewnić właściwą liczbę miejsc parkowania samochodów użytkowników chcących skorzystać z centrum dworcowego.
Realizacja trzeciej, najbardziej okrojonej koncepcji została wyceniona na około 160 mln złotych.

Kto miałby budować Centrum?
Urzędnicy podkreślają, że żadna z powyższych koncepcji nie stanowi gotowego projektu centrum komunikacyjnego, który można już teraz wybrać i realizować. Są to raczej bieguny możliwości rozpatrywanej inwestycji wykonane w formie ogólnej analizy. Jaki będzie zakres inwestycji, zostanie określone dopiero w toku dyskusji na temat możliwości finansowych miasta i przedsiębiorstw komunikacyjnych nią zainteresowanych. Dopiero wtedy będzie można mówić o zleceniu wykonania wstępnej koncepcji architektonicznej.

Ważny jest też wybór sposobu realizacji zadania. Brane jest pod uwagę kilka takich sposobów. Pierwszym byłoby powołanie spółki celowej władz miasta i poszczególnych przewoźników. Drugim byłoby powierzenie całości przedsięwzięcia wybranej firmie zarządzającej. Trzecim byłaby realizacja inwestycji indywidualnie przez każdy z głównych podmiotów osobno (miasto, PKP, PKS), jednak przy zapewnieniu koordynacji działań. Wreszcie czwartym sposobem byłoby przyjęcie przez miasto obowiązku realizacji inwestycji przy scedowaniu na nie swoich zamierzeń przez przewoźników.
Jak widać, wiele jest jeszcze niewiadomych w planach budowy Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego. Słychać jednak głosy, że to dobrze iż rozpoczęto od wariantowania koncepcji, ponieważ będzie można świadomie określić, jaki cel chce postawić przed sobą miasto i jego partnerzy.


twinn.pl
http://twinn.pl/?idd=2&poz=&rok=2015&pa ... =6&poz=ml0
swiety
Moderator
 
Posty: 1130
Na forum od: 22 cze 2014, 18:11
Lokalizacja: Staromieście

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: Puzawka » 21 gru 2015, 21:29

Jeśli coś ruszy w temacie to pewnie skończy się na koncepcji trzeciej xD
Profesjonalna pielęgnacja samochodów - 603 466 722 lub priv. Polecam :)
Pranie tapicerki * polerowanie i woskowanie lakieru * czyszczenie tapicerek skórzanych * pielęgnacja plastików * regeneracja reflektorów. Zapraszam:)
Awatar użytkownika
Puzawka
 
Posty: 46
Na forum od: 15 kwie 2015, 22:26
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: PzD91 » 22 gru 2015, 11:02

Bez porządnego parkingu to szkoda cokolwiek budować.
PzD91
 
Posty: 872
Na forum od: 16 lut 2015, 21:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: Nikoś » 22 gru 2015, 12:41

Wiadomo nie ma co budować dużej hali dworcowej, na plus chęć zadaszenia peronów. Ale koszty i ich oszczędność to skończy się na chcieli dobrze a będzie wersja 3 okrojona

I co źle pisałem w innym wątku nt. wiaduktu na Batorego że należy go przygotować do 2 pasów ? jeśli by udało się że 1 koncepcja będzie realizowana to była by alternatywna droga a tak co wszystko przez Kochanowskiego
Nikoś
 
Posty: 455
Na forum od: 05 wrz 2015, 11:09

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: Matius » 22 gru 2015, 14:08

Oczywistością jest, że powinni realizować 1 koncepcję. Jak już robić, to porządnie.
Matius
 
Posty: 101
Na forum od: 15 lip 2014, 16:48

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: riko » 28 gru 2015, 22:06

http://supernowosci24.pl/wybuduja-dworzec-ponad-torami/


RZESZÓW. Przygotowano trzy warianty zagospodarowania terenów przydworcowych.
Tereny rzeszowskich dworców: kolejowego i autobusowego zostaną zagospodarowane i powstanie tam Rzeszowskie Centrum Komunikacji. Są już trzy pomysły, jak takie centrum mogłoby wyglądać. Jednym z ciekawszych jest budowa nowego dworca kolejowego ponad torami. Byłaby to jednak najdroższa inwestycja – koszt jej realizacji wyniósłby aż 220 mln zł.
Najtańsza koncepcja, warta 160 mln zł, zakłada pozostawienie dworców: PKP i PKS w tym samym miejscu, co obecnie. Jednak te budynki byłby przebudowane. Zadaszone zostałby perony kolejowe i oba dworce byłby połączone przewiązką, w których byłyby placówki komercyjne.
Drugi wariant przebudowy dworców kosztowałby 190 mln zł. Wybudowany zostałby nowy budynek dworca PKP, który byłby zlokalizowany ponad torami. Jak informuje Paweł Potyrański, wicedyrektor wydziału pozyskiwania funduszy w Urzędzie Miasta w Rzeszowie, obecny budynek dworcowy pełniłby jakąś inną funkcję, może komercyjną, a może kulturalną. Przejście pomiędzy częścią północną a południową przydworcowego terenu byłoby możliwe dzięki podziemnemu przejściu. Obecny dworzec autobusowy przy ul. Grottgera zostałby przebudowany. Mogłyby tam zatrzymywać się nie tylko autobusy, ale inni przewoźnicy.
220 mln zł potrzeba na realizację trzeciego pomysłu. Podobnie jak w drugim wariancie, dworzec kolejowy wybudowany zostałby ponad torami, nad pierwszym, drugim i trzecim peronem. Jednak dworzec autobusowy zostałby przeniesiony w inny rejon miasta w kierunku ul. Kochanowskiego. Z tą inwestycją skojarzona ma być przebudowa i poszerzenie przejazdu pod torami w ciągu ulicy Batorego.
W każdym z trzech wariantów będzie uwzględniony parking i przystanki autobusowe. Na ten cel wykorzystany byłby teren po południowej stronie obecnego dworca PKP.
Tereny dworcowe zostaną zagospodarowane dopiero za kilka lat. Prawdopodobnie taką inwestycję można byłoby zrealizować w latach 2022 – 25. Ale wcześniej musiałoby dogadać się kilku właścicieli przydworcowych terenów: najmniej gruntu ma miasto, ale to właśnie władze Rzeszowa opracowały koncepcję zagospodarowania tego terenu. Na ten cel z budżetu wydano 60 tys. zł.

Mariusz Andres


Obrazek
riko
Moderator
 
Posty: 3068
Na forum od: 04 lut 2015, 13:42
Lokalizacja: RZESZÓW

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: rafik » 05 sty 2016, 12:01

W moim odczuciu powinno być realizowane coś pomiędzy 1 a 2 koncepcją.Scentralizowanie dworca PKS i innych przewoźników to podstawa dlatego 3 wersja odpada.Wyburzenie zabytkowych magazynów,budynku gdzie obecnie jest komisariat była by konieczna.Dworzec autobusowy powinien pozostać w obecnym miejscu,oczywiście rodzi się problem większej liczby autobusów/busów na Grottgera,Asnyka,Grunwaldzkiej no i Piłsudskiego dlatego może dobrym rozwiązaniem była by budowa małego wiaduktu dla komunikacji zbiorowej nad częścią peronów do ulicy Kochanowskiego,mniej więcej w miejscu obecnej kładki.Jeździły by tamtędy wszelkie autobusy jadące w kierunku Warszawy,część MKS-ów.Zachował bym obecną parowozownię ponieważ takich budynków jest już coraz mniej a można go wykorzystać w celach kulturalnych(może rozbudowa muzeum komunikacji o część kolejową). Co do dworca PKP to zastanawiał bym się nad rozwiązaniem z 1 koncepcji czyli podniesienie peronów,jednolite zadaszenie.
rafik
 
Posty: 377
Na forum od: 04 sie 2014, 13:32

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Pieczarkowy i 2 gości