Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne /Remont budynku dworca PKP

Informacje z budowy/remontu.

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: Kacu » 12 kwie 2018, 18:27

bogdanoo pisze:Ogólnie cała ta sytuacja z modernizacją dworca i BUDOWĄ RZESZOWSKIEGO CENTRUM KOMUNIKACYJNEGO to jest jakaś kpina. Niech mi ktoś lepiej poinformowany powie czy idea RCK jest już martwa? Czy tak ma wyglądać innowacyjne i nowoczesne centrum przesiadkowe i transportowe?

Zastanawia mnie też w jaki sposób PKS ma zrealizować te projekty modernizacyjne, jak co chwila pojawiają się informację dot. ich schyłku.


Pierwotne założenia dotyczące RCK raczej upadły. Jeśli miasto planuje remont dworca PKP, to raczej nie po to, aby za kilka zrównać wszystko z ziemią i wybudować od nowa.

Może jednak uda się stworzyć RCK w mniejszej formie, tj. ucywilizowanie terenów obu dworców i okolic poprzez zintegrowanie całości.
Kacu
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 538
Na forum od: 05 sie 2016, 16:30

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: Duszek » 12 kwie 2018, 19:26

Obawiam się, że do wyborów samorządowych na jesieni temat będzie wracał czasami, a potem może być już gorzej... Niestety jestem pesymistą w tym temacie, przynajmniej przed 2020 rokiem - a bardzo chciałbym się mylić bo wstyd mi przed znajomymi którzy przyjeżdżają do Rzeszowa PKP/PKS !!!
Awatar użytkownika
Duszek
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 547
Na forum od: 18 lip 2014, 11:45
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: Nikoś » 12 kwie 2018, 19:56

Wystarczyło by aby miasto trudno ale wyłożyło kase na wykup tego co się da w okolicy dworca, i póki pks nie chce w tym uczestniczyć zrobić 1 etap ale tak by docelowo można go było rozbudować o teren dworca autobusowego. Bo obecnie to faktycznie wstyd i nic więcej
Wrocław może i ma ciekawy dworzec ale jako dodatek do galerii handlowej a nie jako funkcja podstawowa, polecam nową Łódź fabryczną o to tak to jest dworzec na miare 21 wieku.
A tu każdy sobie i dziś w 4 miejscach są pseudo place dworcowe
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2312
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: jasiop » 12 kwie 2018, 20:12

Nikoś Wystarczyło by aby miasto trudno ale wyłożyło kase na wykup tego co się da w okolicy dworca,
Ferenc ani myśli wydać jakąś złotówkę z kasy miejskiej.
Sakiewka trochę pustawa ...
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1435
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: kornik » 16 kwie 2018, 14:20

Raczej inne priorytety: asfalt, asfalt, asfalt
kornik
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 87
Na forum od: 12 sty 2018, 12:09

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: bogdanoo » 29 kwie 2018, 14:03

http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... lnika.html
Planowany na przyszły rok wielki remont Dworca Głównego PKP w Rzeszowie to wciąż poniżej oczekiwań mieszkańców, którzy pytają, co dalej z Rzeszowskim Centrum Komunikacyjnym.
Naprzeciwko dworca kolejowego straszą wpół rozebrane budynki dawnej parowozowni, a te, które wciąż są w niezłym stanie, np. hala wachlarzowa, stoją puste i służą jako noclegownia dla bezdomnych. Miasto od lat toczy boje z PKP o prawo własności do terenów dawnej parowozowni. Wielu samorządom udało się odzyskać takie tereny, na które – jak widać gołym okiem – PKP nie mają pomysłu.


Ma ktoś dostęp do całości?
(bo widzę, że dodali kilka słów z mojego listu :lol: )
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: dajczo » 01 maja 2018, 9:16

Proszę:
Planowany na przyszły rok wielki remont Dworca Głównego PKP w Rzeszowie to wciąż poniżej oczekiwań mieszkańców, którzy pytają, co dalej z Rzeszowskim Centrum Komunikacyjnym.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu
Naprzeciwko dworca kolejowego straszą wpół rozebrane budynki dawnej parowozowni, a te, które wciąż są w niezłym stanie, np. hala wachlarzowa, stoją puste i służą jako noclegownia dla bezdomnych. Miasto od lat toczy boje z PKP o prawo własności do terenów dawnej parowozowni. Wielu samorządom udało się odzyskać takie tereny, na które – jak widać gołym okiem – PKP nie mają pomysłu.

Jeszcze gorzej wygląda stan dworca autobusowego. Jego właścicielem jest PKS. Spółki na remont dworca nie stać.
„Dlaczego innym miastom, tylko nie Rzeszowowi, udało się wynegocjować porozumienie z PKP? Toruń otrzymał od kolei za darmo prawo do użytkowania wieczystego budynków dworca, Kielce wynegocjowały wspólny remont z PKP, a teraz do tego grona dołączył Lublin. Tymczasem u nas Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne przechodzi do lamusa poprzez brak porozumienia z PKP i PKS. Wybudowanie takiego Centrum powinno być kluczowym zadaniem dla miasta, a informowanie o postępie prac powinno być bardziej przejrzyste” – pisze do nas mieszkaniec Rzeszowa. „Zamiast dworca łączącego kilka środków transportu będziemy mieć: solarne parasole nijak wpisujące się w okolice dworca, brak centralizacji dworców (dworzec podmiejski, dworzec PKS, dworzec PKP nadal osobno), brak porządnej wizytówki miasta, brak dworca służącego pasażerom i lokalnemu biznesowi. Pomijamy tutaj całkowicie fakt zaniedbania terenów okołodworcowych, na przykład tych w rejonie ul. Kochanowskiego” – narzeka nasz czytelnik.


Niestety, w Rzeszowie daleka droga do porozumienia kolei z miastem. Tereny, na których miałoby powstać RCK, wciąż są we władaniu PKP. Choć wg wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego tego typu tereny powinny trafiać do gmin, stanowisko kolei jest takie: – Teren, na którym położona jest hala wachlarzowa, ma uregulowany stan prawny. Jesteśmy użytkownikiem wieczystym działki i właścicielem znajdujących się na niej obiektów – informuje Katarzyna Grzduk z biura prasowego PKP SA.

I dodaje, że spółka przygotowuje się do sprzedaży obiektu. Miasto ani myśli kupować ziemi. We wrześniu 2017 r. prezydent Tadeusz Ferenc wysłał do Ministerstwa Infrastruktury pismo z prośbą o unieważnienie decyzji, na podstawie której kolej została wpisana jako użytkownik wieczysty parowozowni. Decyzja ministerstwa ma zapaść w drugim kwartale 2018 r.
dajczo
Świeżak
 
Posty: 5
Na forum od: 05 wrz 2017, 21:46

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: Grzegorz44 » 17 maja 2018, 17:02

Znamy przyszłość kładki nad torami

Wiemy już, co stanie się ze stalową kładką biegnącą nad torami stacji Rzeszów Główny. Zapowiedź jej likwidacji związanej z planowaną przebudową stacji od miesięcy wzbudza wśród rzeszowian spore emocje.

O tym czy kładka przeszkadza w nowoczesnej przebudowie rzeszowskiego dworca pisaliśmy prawie rok temu na TWiNN TUTAJ
Liczba komentarzy pod artykułem i emocje w nich wyrażane świadczą, że dla sporej grupy osób los kładki nie jest obojętny. Miłośnicy kolei i zabytków, wsparci przez mieszkańców osiedla Tysiąclecia, dla których kładka ma wymiar praktyczny, bo ułatwia komunikację między dwiema częściami miasta, zebrali w ubiegłym roku półtora tysiąca podpisów w obronie konstrukcji. Intencją było pozostawienie jej w obecnym miejscu, a w ostateczności przeniesienie w inne miejsce, byle nie złomowanie. Kładka pochodząca z przełomu XIX i XX wieku, choć dla miłośników jest cennym zabytkiem techniki, do rejestru zabytków nie jest wpisana. Znajduje się tylko w gminnej ewidencji, co nie chroni jej przed ewentualną likwidacją.
Jest decyzja w sprawie kładki
Minęło kilka miesięcy i właśnie poznaliśmy decyzję w sprawie dalszego funkcjonowania kładki. „Kładka nad torami pomiędzy placem Dworcowym a ul. Kochanowskiego, zgodnie z ustaleniami z Konserwatorem Zabytków, zostanie przeniesiona po podziale na dwie historyczne części w inne lokalizacje” – informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
„Będzie to dawne miejsce przy zakończeniu ul. Grunwaldzkiej na połączeniu z ul. Sienkiewicza oraz okolice stacji Rzeszów Staroniwa, w celu skomunikowania ul. Wyspiańskiego z ul. Pułaskiego.”
Tak więc, jak można się spodziewać na podstawie tej zapowiedzi, szersza część kładki wróci na swoje historyczne miejsce jako łącznik ul. Grunwaldzkiej z ul. Sienkiewicza, natomiast węższa część ze swojej pierwotnej lokalizacji przy Dworcu Głównym trafi na stację Rzeszów Staroniwa. Do ustalenia pozostają szczegóły techniczne nowych lokalizacji, zwłaszcza tej na Staroniwie, ponieważ musi być ona skoordynowana z pozostającymi w sferze koncepcji miejskimi planami budowy wiaduktu łączącego ul. Wyspiańskiego z rejonem ul. Hoffmanowej lub Pułaskiego.
Wydaje się jednak, że zgodnie z zapowiedziami PKP PLK S.A. główne postulaty obrońców kładki czyli zachowanie jej jako czynnego obiektu mostowego, będącego dość unikalnym zabytkiem sztuki inżynierskiej z XIX wieku i pozostawienie jej w naturalnym dla niej otoczeniu terenów kolejowych zostaną spełnione.


Całość: http://twinn.pl/?idd=2&poz=&rok=2018&pa ... =8&poz=ml1
Grzegorz44
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 295
Na forum od: 16 maja 2017, 18:33

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: Pieczarkowy » 17 maja 2018, 22:07

Piękne te nasze zabytki. Sugerowałbym ustawienie jej jakoś w centrum miasta, żeby wszyscy mogli podziwiać.
Pieczarkowy
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 949
Na forum od: 27 lut 2015, 18:25

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: rafik » 18 maja 2018, 18:04

Pomysł ustawienia części kładki w rejon stacji Rzeszów Staroniwa jak najbardziej słuszny.
rafik
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1060
Na forum od: 04 sie 2014, 14:32

PoprzedniaNastępna

Wróć do Budowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości