Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: cepilio23 » 14 gru 2017, 1:21

Już chyba wiadomo skąd pomysł na te "parasole" przed dworcem w Rzeszowie


http://bi.gazeta.pl/im/3f/a1/15/z226796 ... blinie.jpg

Projekt dworca pks w Lublinie
cepilio23
Świeżak
 
Posty: 8
Na forum od: 20 lis 2017, 0:34

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: Grzegorz44 » 14 gru 2017, 1:46

Do wszystkich wypowiadających się w dramatycznym tonie na poziomie niemal gimbazy (przepraszam, ale nie wytrzymałem): trzeba było przyjść na wtorkowe spotkanie w ratuszu i zabrać głos, tak jak zrobiła to spora grupa osób reprezentujących różne środowiska.
Macie pretensje o ratowanie kładki?
Ale to nie miasto wywołało ten temat, ani PKP czy inne spółki kolejowe tylko mieszkańcy i pasjonaci, którzy z różnych powodów chcą ocalenia kładki i jest to dla nich ważne. Oni mieli chęć i odwagę przyjść na spotkanie i prezentować swoje stanowisko. I nie deprecjonowałbym tak wartości tego obiektu. Młodzi jesteście i wydaje się Wam, że wszystko co stare jest do kasacji. Zabytków różnego typu, w tym techniki nie mamy w naszym mieście za wiele. Nikt nie powiedział, że musi ona pozostać dokładnie w tym miejscu. Z wypowiedzi dyrektora z PKP PLK wynika, że kładka pozostanie w Rzeszowie, ale najprawdopodobniej w innym miejscu, bliżej lub dalej od obecnej lokalizacji, być może na przedłużeniu ul. Grunwaldzkiej (pierwotna lokalizacja).
Co zaś do skali budowy RCK to rozmawiajmy na poważnie. PKP i PKP PLK pracują nad swoimi wycinkowymi projektami. Jeden obejmuje dostosowanie dworca, drugi obszaru peronów i torowisk, ale także innych rozwiązań komunikacyjnych jak np. wiadukt w ciągu Żółkiewskiego/Batorego. Nie jest zadaniem kolei budowanie całego RCK. Od lat planowano, że spółki kolejowe zajmą się takimi zakresami modernizacji i przebudowy i nie powinno być teraz zdziwień.
Skala planów kolei wynika nie tylko z powodów takich jak powyżej napisał rafik, ale także, że PKP nie ma w tym interesu. Rzeszów nie jest Krakowem, ani Katowicami. Nie ta skala i ranga miasta. Ruch pasażerski na kolei jest jaki jest. Dobrze, że planują to co planują. Miasto nie ma możliwości prawnych budowy na nie swoim terenie, więc ogranicza się do działki, którą i tak zdołało przejąć od kolei (przed dworcem). Nie wystarczy świadomość, że skala RCK powinna być ogromna, trzeba jeszcze móc przekonać do tego partnerów. Prezydent powiedział kiedyś, że nie będzie inwestował na nieswoim terenie, czy też w projekcie gdzie miasto nie odgrywa pierwszych skrzypiec. Nie dziwię się. Kolej natomiast nie widzi wielkiego komercyjnego potencjału w takim przedsięwzięciu odkąd od kilku lat w odległości kilkuset metrów istnieje wielka Galeria Rzeszów. Po ptakach. Nikt nie zainwestuje w wielkie centrum przesiadkowe jeśli miałoby się sprowadzać do pustych hal, jeśli nie ma minimum gwarancji sukcesu komercyjnego. Skoro w dodatku dogorywający PKS wypiął się na całą sprawę, to tym bardziej się nie dziwię. Być może miasto mogłoby zrobić więcej, ale trudno się kopać z koniem. Brać na siebie rolę integratora sprzecznych interesów spółek kolejowych, PKS i nie wiadomo jeszcze kogo? Oraz rolę żyranta w sięganiu po unijną kasę w projekcie za 200 czy może jak chcą niektórzy 400 mln zł? Ratusz mógłby się na tym wywrócić. Wcale zresztą nie bronię ratusza, ale to też efekt tego, że nie mamy liczących się w skali kraju (niezależnie od opcji rządzącej) polityków, którzy wymusiliby dla Rzeszowa wielką inwestycję i dogadanie się wszystkich stron. Poseł Buczak narzeka, ale chyba PKP jest w rękach rządzących, a z kolei ZG PKS zarządzający PKS składa się z wójtów i burmistrzów okolicznych gmin, którym chyba bliżej do rządzącego obecnie obozu niż do Tadeusza Ferenca. Przecież ZG PKS powstał właśnie w opozycji do miasta. Więc idąc taką logiką, może to nie miasto powinno inicjować, tylko PKP i PKS z "rozkazu PiS" powinny wyjść z ultimatum do miasta? Owszem miasto mogłoby zbudować swój ogólny dworzec autobusowy na terenach przejętych w przyszłości od PKP od strony Kochanowskiego, ale czy w sumie to jest zadanie miasta? Raczej powinna powstać prywatna spółka dworcowa, która kupiłaby tereny od kolei, miasto uchwaliło plany zagospodarowania i tam zintegrowało wszystkich przewoźników rozrzuconych po mieście. A PKS niechby sobie kisł sam dla siebie. Pewnie skończyłoby się upadłością i sprzedaniem dworca PKS deweloperom, co w sytuacji powstania nowego ogólnodostępnego dworca (a nie tylko dworca PKS, który może dyktować warunki przewoźnikom stanowiącym jego konkurencję) może byłoby najlepszym wyjściem pod warunkiem, że w miejsce dworca powstałoby coś sensownego.
Grzegorz44
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 133
Na forum od: 16 maja 2017, 18:33

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: cepilio23 » 14 gru 2017, 15:46

Skontaktowałem się z Panem Posłem Wojciechem odnośnie RCK taką wiadomość otrzymałem:


Dziękuję za przesłane uwagi i opinie. W pełni zgadzam się z Panem ws. potrzeby budowy w Rzeszowie RCK z prawdziwego zdarzenia. Aktualne plany władz Rzeszowa w tej sprawie są minimalistyczne, tylko częściowo rozwiązują problem. M.in. z mojej inicjatywy było kilka spotkań w tej sprawie z udziałem przedstawicieli władz miasta, Urzędu Marszałkowskiego, PKS, PKP-PLK... Znają nasz pogląd i propozycję kompleksowego zagospodarowania terenu wzdłuż torów kolejowych od Wisłoka do wiaduktu tarnobrzeskiego. Na spotkaniu w Urzędzie Marszałkowskim zaproponowaliśmy podpisanie odp. listu intencyjnego ze wzajemnymi zobowiązaniami stron w tej sprawie. Niestety nie ma woli/determinacji po stronie władz miasta. W obecnym stanie spraw zabiegamy z radnymi RMRz z Klubu PiS, aby realizowane inwestycje na przyszłość nie zablokowały rozbudowy obecnego dworca PKP do docelowego intermodalnego Regionalnego Centrum Komunikacyjnego (dworzec kolejowy wraz z Podmiejską Koleją Aglomeracyjną, dworce autobusowe, miejski, dalekobieżny podmiejski, busy, taxi, rowery, parking...). Generalnie, jestem przekonany, że uda się w przyszłości zrealizować bardziej ambitny projekt.

Pozdrawiam
Wojciech Buczak
cepilio23
Świeżak
 
Posty: 8
Na forum od: 20 lis 2017, 0:34

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: maks » 11 sty 2018, 22:30

Zarząd Transportu Miejskiego zapowiedział dziś, że w najbliższych dniach ogłosi przetarg na zaprojektowanie i wykonanie Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego. Powstanie między dworcami: kolejowym i autobusowym i skupi w jednym miejscu pociągi, autobusy, taksówki a w przyszłości także kolejkę nadziemną. Brakuje jednego - zgody i współpracy między władzami miasta a PKS-em.


http://rzeszow.tvp.pl/35568544/projekt- ... -rzeszowie
maks
Maniak
Maniak
 
Posty: 1414
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: bogdanoo » 11 sty 2018, 23:36

Awatar użytkownika
bogdanoo
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 339
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: bystry » 12 sty 2018, 14:20

PKS w Rzeszowie S.A. jest jak nazwa wskazuje spółką akcyjną. Ma ktoś wiedzę kto jest akcjonariuszem większościowym i kontroluję tą spółkę? Jaki podmiot/osoba?
Tak fatalnie zarządzanej spółki to ze świecą szukać, zero inwestycji, zero postępów, jedynie wegetacja...
bystry
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 189
Na forum od: 24 sty 2016, 11:34

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: riko » 12 sty 2018, 15:54

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... unikacyjne




Rzeszowski główny dworzec autobusowy nie zmieniał się od wielu lat. Ale pomysłów na jego zagospodarowane, zgłaszanych przez różne środowiska i osoby nie brakowało. O koncepcji Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego, czyli dworca przesiadkowego, łączącego w sobie kilka funkcji zaczęło się mówić jeszcze w 2007 roku. Sprawę komplikuje fakt, że grunt, na którym miałyby powstać inwestycje ma kilku właścicieli – m.in PKS, PKP, spóła Polskie Składy Kolejowe czy miasto Rzeszów. Na to nakładają się nie najlepsze relacje między podrzeszowskimi gminami ze Związku Gminnego Powszechna Komunikacja Samochodowa, do których należy PKS i miastem Rzeszów.
Rozmowy i kontakty trwały, ale nie przyniosły one efektów. W 2014 roku pojawił się pomysł na przystanek multimodalny, a w sierpniu 2016 miasto prowadziło rozmowy z ZG PKS w sprawie sprzedaży terenu pod działalność komercyjną.
- Wspólnie z PKP ustaliśmy co kto u siebie zrobi – mówi Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa. ZG PKS odpowiadał, że brak środków. Zdecydowaliśmy, że przy współpracy z PKP będziemy robić, to co dotyczy dworca i przed nim, równocześnie nie zamykamy drogi dla PKS. Można się dołączyć samodzielnie do inwestycji. Chodzi o to by wszystko tworzyło wspólną całość
Anna Kowalska, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiej Kowalski, przypomina, że od listopada 2017 nastąpiło przyśpieszenie prac.
- Dostaliśmy teren od kolei, jesteśmy w przededniu ogłoszeniu na przetargu na inwestycję – dodaje Anna Kowalska. - PKS mógł korzystać z RPO. Oni budują zajezdnię, zamiast dbać o dobro pasażerów. My też byśmy mogli, ale budujemy centrum komunikacyjne.
Inwestycja, na którą ma być ogłoszony przetarg obejmie zabudowę terenu przed dworcem i oraz roboty na ulicy Asnyka. Wiadukt nad ulicą Batorego przebudowany zostanie przez PKP w ramach modernizacji stacji kolejowej Rzeszów Główny. Miasto zbuduje parking podziemny na 150 miejsc, (obecny jest ma 60 miejsc) i przystanek multimodalny (w tym dla monorail) i powiązany z wyjściem podziemnym.
Prezydent przypomina, że zła – w jego opinii – sytuacja finansowa PKS to wynik zaniedbań kierownictwa firmy.
- Byli zajęci panowie czym innym – mówi Tadeusz Ferenc. - Przespali sprawę, nie określili się co do tego, co mają robić. Planowali pozyskać inwestora, planowali pozyskanie pieniędzy z RPO (jeszcze marcu 2017) i budowę prowadzoną samodzielnie. Mówili, że Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego nie pozwala na to, ale nie wystąpili zmianę. Niech się wezmą do roboty, są szefami firmy, niech zdobędą pieniądze.
Prezydent opowiada się także za przejęciem PKS.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4758
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: bogdanoo » 08 mar 2018, 10:48

Remont torów, przebudowa czterech wiaduktów, nowe perony - to wszystko wykona konsorcjum trzech firm, które wygrało przetarg na roboty budowlane. Koszt tych prac będzie gigantyczny - to blisko 252 milionów zł.


http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... ntuje.html

EDIT:

Jeszcze natrafiłem na taki artykuł ze stycznia, który się tutaj nie pojawił

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,12840098/
Awatar użytkownika
bogdanoo
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 339
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: maks » 08 mar 2018, 22:16

Prawie 252 milionów złotych ma kosztować modernizacja stacji kolejowej Rzeszów Główny. Polskie Linie Kolejowe uznały za najkorzystniejszą w przetargu ofertę złożoną przez konsorcjum firm Track Tec Construction, Intop Warszawa i Infrakol. Prace mają ruszyć jeszcze w tym roku i zakończyć się w 2021.


https://www.radio.rzeszow.pl/wiadomosci ... kp-wybrany
maks
Maniak
Maniak
 
Posty: 1414
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Postautor: swiety » 08 mar 2018, 22:55

Myślę, że można zmienić nazwę tego wątku - żadnego Rzeszowskiego Centrum Komunikacji nie będzie. Szkoda, zmarnowano ogromną szansę. Przy takim myśleniu i półśrodkach Rzeszów zawsze będzie miastem małej skali.
swiety
Moderator
Moderator
 
Posty: 1588
Na forum od: 22 cze 2014, 19:11
Lokalizacja: Staromieście

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: iamRZE i 2 gości